конспект уроку з математики для 4 класу на тему "Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові у випадку, коли частка містить нулі."(Урок "Подорож з Компі")

Про матеріал

Урок-ознайомлення учнів з алгоритмом ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові у випадку, коли частка містить нулі через дослідницьку діяльність учнів, їх самостійний розшук.

Перегляд файлу

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ з МАТЕМАТИКИ 4 КЛАС  (№7)

(по Богдановичу)

                  Урок «Подорож з Компі»
Тема :  Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові у випадку, коли частка містить нулі. Розв’ язання задач.
Мета: ознайомити учнів з діленням на двоцифрове число, коли частка містить нулі; закріпити вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження середнього арифметичного; розвивати комунікативну компетентність, математичне зв’язне мовлення, логічне мислення, пам'ять, увагу, кмітливість, уміння самостійно працювати і в групах, аналізувати; виховувати інтерес до математики, товариськість, взаємодопомогу.

Тип уроку: вивчення нових знань.
Вид уроку:  урок-подорож

Обладнання:мультимедійна презентація,картки для самооцінювання

                                                  Хід уроку
I. Організація класу 

                             (звучить легка приємна музика)

                        З тих пір, як білий світ існує,

                        Нема людини, яка знань не потребує.

                        В усі часи народи світу

                        До знань тягнулись, до освіти.

      
           (звучить музика   із комп ютерних  ігор)                                         
- Так, так,діти, сьогодні у нас незвичайний урок. XXI століття – це пора комп ютерних  ігор. Я знаю, як ви любите грати у комп’ютерні ігри, змагатися і перемагати. Ось і я вам пропоную наш урок провести у вигляді комп’ютерної гри під назвою «Подорож з Компі»(слайд1) 
- Кожна гра має свої правила і завдання, ось і наша гра має такі квести…(слайд2)

 

- Як ви бачите, першим вашим завданням буде РЕЄСТРАЦІЯ, тобто вам потрібно записати число і класна робота. 
 

II. Контроль, корекція і закріплення знань 
1. Каліграфічна хвилинка 
- Друге завдання ПЕРЕВІРКА ОСОБИСТОСТІ, вам потрібно написати каліграфічно рядок цифр 6 2 9 4 1 0 3, щоб перевірити вашу особистість за почерком (слайд 3) 
2. Математичний диктант 
- Наступне завдання для вас « ВІДВІДАЙ СУСІДА», ми запишемо математичний диктант, а потім ви «відвідаєте» зошит сусіда, щоб його перевірити. 
- Знайдіть 2/7 від 210 (60);
- Знайдіть частку чисел1500 і 5 (300); 
- Сторона квадрата 9м, знайди площу квадрата (81кв. м); 
- Від 520 відняти добуток чисел 20 і 3 (420); 
- Запишіть число у якому 3 сотні тисяч ,4 тисячі та 6 десятків (304 060);
- Велосипедист проїхав 42 км за 6 годин, з я кою швидкістю рухався велосипедист?  (7 км/год);

 -« Відвідайте» зошит сусіда. Перевірте та оцініть його роботу.
Відповіді: 60, 300, 81 м², 460, 304060, 7км/год. (слайд 4) 
3. Геометричний матеріал
- Ви так швидко виконали попереднє завдання, пропоную вам геометричне завдання (слайд 5) 
- Скільки круглих тіл на малюнку? Яку назву вони мають? 
- Чим відрізняються круглі тіла від інших? 
- Скільки кубів на малюнку? 
- Якого кольору паралелепіпед? 
- Скільки на малюнку пірамід? Яка фігура в основі піраміди? 
- Яке тіло має 6 граней? 

III. Повідомлення теми й мети уроку. Робота над темою уроку. Дослідницька діяльність учнів.

1.Підготовка до постановки проблеми 

- Молодці! На уроці працюєте творчо, активно, наполегливо, щоб підкорити всі математичні вершини. А на вас чекає цікавий сюрприз-знайомство.

    Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Ділення багатоцифрових чисел».

Давайте перевіримо, як ви зрозуміли алгоритм ділення багатоцифрових чисел (Розв’ язування прикладів №1028 у стовпчик біля дошки з промовлянням)

6 832:16=426             перевірка: 426*16=6 832

28 567:53=539           перевірка: 539*53=28 567

44 165:73=! Проблема! ?Що робити? Неповне ділене  36 не ділиться на 73!

2. «Відкриття» дітьми нових знань.

 - І так, діти, ви дослідники, винахідники – треба знайти вихід!

(діти пропонують різні способи)

а) зносимо наступну цифру  5, получаємо неповне ділене 365, ділемо на 73 і отримуємо 5, а повну частку 65. Ось тут треба обов язково зробити перевірку: 65*73=4 745 ? Зовсім не наше ділене! Висновок  - неправильно, продовжуємо шукати вихід!

б) згадайте, що треба робити якщо зносимо цифру і неповне ділене не ділиться  - Ура! Знаємо! Треба в частці поставити 0! (знову обов язково зробити перевірку: 605*73=44 165! Це правильно!
- Зробимо висновок: Коли у частці з являється нуль?

 -  Коли неповне ділене не ділиться – у частці ставимо 0.

 - Молодці! Ви справжні винахідники!

3.Складання  алгоритму «Чому  в частці з явився нуль?» (слайд 6)
IV. Закріплення вивченого матеріалу 
- Після того, як ми з ми склали алгоритм «коли в частці з являється нуль?» пропоную вам виконати наступне завдання « САМОСТІЙНИЙ РОЗШУК». Розв'язувати приклади №1031 будемо по рядах: 1 ряд - перший приклад, 2 ряд – другий приклад, 3 ряд – третій приклад. 
- Перевірте, будь ласка, відповіді (слайд 7) 
- 302, 398, 607.

Завдання домашньої  роботи

 - Щоб набути гарних вмінь розв’язувати такі приклади, ви вдома потренуєтесь, виконаєте №1035, використовуючи алгоритм « Коли в частці з’ являється нуль?»
- Після такої плідної праці, пропоную вам трохи відпочити та одночасно виконати наступне завдання « МУЗИЧНИЙ ВІДПОЧИНОК» (слайд 8) 

V.Повторення і закріплення вивченого матеріалу
1. Задача №1032.
- Відпочивши, продовжуємо подорож з Компі та виконаємо наступне завдання « РОБОТА З НАПАРНИКОМ». 
- Аналіз задачі 
- За поданою умовою(слайд 9 ) розв’яжіть задачу в парі з сусідом. 
- Перевірте правильність вашого розв’язання (слайд 9 ) 
                  1)17+19=36(ф.) – всього в обох папках;

                  2) 7 308:36=203(мб) – розмір окремо кожної папки;
2. Задача №1033.
- Продовжуємо подорожувати, наступний квест « ПОШУК ЗА ПЛАНОМ». Тут вам пропоную розв’язати задачу №1033 за поданим планом (слайд 10) 
1) Скільки ц пшениці зібрали із 32 га?

2) Скільки ц пшениці зібрали з 4 га?

3)Скільки всього га на цих двох ділянках?

4)Яка середня врожайність пшениці на цих ділянках?
- Розвязання: (27*32+36*4):(32+4)=28(ц)
VI. Підсумок уроку 

Гра «Журналіст»

  • Добрий день!
  • Вам сподобався урок?
  • Чого ви навчились? 
  • Скажіть що цікавого сьогодні на уроці було? 
  • Які цікаві моменти ви запам’ятали ? 
  • Чи задоволені своєю роботою?
  • Як ви оцінюєте свою роботу? Своїх однокласників?
  • Який середній бал спільної роботи?
    - МОЛОДЦІ! (слайд 11)

Дякую за чудову та плідну роботу!

docx
Додано
17 лютого 2018
Переглядів
5262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку