Конкурс «Математичний Брейн-Ринг» для 10 класу.
Мета: сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів, прищеплювати інтерес до математики, активізувати і стимулювати розумову і пізнавальну діяльність учнів, розвивати самостійність і творчість учнів, розширювати їх кругозір; розвивати логічне та образне мислення, математичну мову учнів.
Епіграфи гри : « Поза математикою не існує жодної
надійної галузі знання, окрім тієї, що
виводиться з математики.»
Роберт Рекорд
Учні 10 класу об’єднуються у команди по 5 учнів. Кожна команда обирає капітана. Капітани разом з членами своєї команди готуються до гри, повторюють навчальний матеріал, готують емблему команди.
Хід гри.
Організаційний момент.
Команди займають місця за столами в центрі залу. За окремими столами – журі.
Учитель звертається до всіх присутніх з вітанням та побажанням успіхів командам учасникам.
Учитель:
Капітани, прошу представити свої
команди.
Капітани представляють свої команди.
Учитель:
Ведіть, капітани, команди в дорогу,
Бажаємо здобути вам перемогу!
1.Конкурс-размінка. Кожна правильна відповідь 1 бал.
Питання до 1 команди:
1.Числа, які використовують при лічбі?(натуральні)
2.Результат множення?(Добуток)
3.Твердження,що приймається без доведення?(Аксіома)
4.Скількі в одному метрі міліметрів?(1000)
5.Пристрій для вимірювання кутів?(транспортир)
Питання до 2 команди:
1.Чому дорівнює сума суміжних кутів?(180 градусів)
2.Результат ділення?(Частка)
3.Твердження, яке треба доводити?(Теорема)
4.Скільки кілограмів в одному центнері?(100 кг)
5.Як називаються числа 5 і -5?(Протилежні)
2.Конкурс-Тема. Кожна правильна відповідь 1 бал
Питання для всіх команд, зараховується 1 бал тій команді, яка перша надає правильну відповідь.
Алгебра:
1.Нерівність змінює знак при діленні обох частин нерівності на число?(Від’ємне)
2.Як називається множина, що не містить елементів?(Порожня множина)
3.Назвіть корені рівняння 0*х=0?(Всі дійсні числа)
4.Яка остання цифра добутку чисел від1 до 99?(0)
5.Якщо точка лежить на осі абсцис, то яка її координата дорівнює нулю?(ордината)
6.Область визначення функції?(значення незалежної змінної)
Геометрія:
1.Сума зовнішніх кутів п -кутника, взятих по одному при кожній вершині дорівнює?(360 градусів)
2.Середня лінія трапеції дорівнює?(Півсумі основ)
3.Сума внутрішніх кутів опуклого п - кутника дорівнює?
(180*(п-2) )
4.Що означає слово «Геометрія» в перекладі з грецької?(Землемірство)
5.Середня лінія трикутника, дорівнює?(Половині третій стороні , або половині основи)
6.Діагоналі ромба перетинаються?(Під прямим кутом)
3.Конкурс.Логічні задачи. Кожна правильна відповідь 1 бал.
Питання для всіх команд, зараховується 1 бал тій команді, яка перша надає правильну відповідь.
1.Запишіть число 1 трьома двійками.(2-2:2)
2.В кишенях грошей порівну. Якщо з однієї кишені перекласти в другу 3 гривні, то на скільки гривен в другій кишені стало більше коштів?(На 6 гривен)
3.Два у квадраті чотири, три у квадраті - дев’ять.
Чому дорівнює кут у квадраті?(90 градусів)
4.Назвіть числа, у яких кількість цифр дорівнює кількості букв, з яких записується дане число?(Сто – 100, мільйон – 1000000)
4.Конкурс. Ерудит. Кожна правильна відповідь 1 бал.
Питання для всіх команд, зараховується 1 бал тій команді, яка перша надає правильну відповідь.
1.Які числа в давнину вважали несправжніми?(Від’ємні)
2.Що в перекладі з грецької означає «матема», від якого походить назва цілої науки «Математика»?(Наука)
3.Назвіть «математичний» напрямок в образотворчому мистецтві 20 століття. (Кубізм)
4.Назва якої держави є в математичному виразі? (КубА – Куба)
5.Конкурс.Геометричний. Кожна правильна відповідь 1 бал.
Питання для всіх команд, зараховується 1 бал тій команді, яка перша надає правильну відповідь
1.Скільки кутів, менших 180 градусів на рисунку?(10)
2. Як звали відомого імператора і полководця Франції, який жив в 1769 – 1821 роках, якщо відомо, що він народився на Корсиці, полюбляв геометрію, сам розв’язував задачі?(Наполеон)
3.Як називають хорду, проведену через центр кола?(Діаметр)
4. Як називається многокутник, у якого всі сторони і кути рівні?(Правильний)
6.Конкурс. Вікторина. Кожна правильна відповідь 1 бал.
Питання для всіх команд, зараховується 1 бал тій команді, яка перша надає правильну відповідь.
1.Яку державу Європи її жителі називають «наш шестикутник»?(Франція)
2.Назвіть музичну міру довжини.(Мі - ля)
3.Чи може сума двох чисел дорівнювати їх різниці? (Може, 0 і число).
7.Конкурс.Конкурс для вболівальників
1.Назвіть найменше натуральне число. (1)
2.Який дріб менше від одиниці? (Правильний)
3. Цеглина важить 2 кг і ще пів цеглини. Скільки важать 4 цеглини?(16 кг)
4.Як називають групу цифр, які постійно повторюються?(Період)
5.Назвіть найбільше чотирицифрове число.(9999)
6.Якщо виписати підряд усі числа від 1 до 99, то скільки разів буде написано цифру 5?(20 разів)
7. Скільки отримуємо десятків, якщо два десятки помножити на три десятки?(60 десятків)
Учитель: Скінчився час випробувань,
Нам до души ваш рівень знань.
Ми врахували всі ваши старання,
Ви достойно пройшли всі випробування.
Настав вже час усіх вас привітати!
Журі оголошує результати гри, називає найкращого вболівальника.
Побажаємо учасникам команд і всім присутнім великих досягнень у вивченні математики.
1