Конкурс винахідливих і кмітливих "Математика + Фізика"

Про матеріал
Конкурс винахідливих та кмітливих, який допомагає узагальнити та систематизувати знання учнів із фізики та математики, показати зв'язок цих наук, формувати науковий світогляд учнів. Граючи учні розвивають логічне, творче мислення, спостережливість, швидкість реакції, активність, кмітливість, винахідливість, уміння аналізувати інформацію. Діти вчаться працювати в команді, вболівати за команду.
Перегляд файлу

Конкурс винахідливих і кмітливих «Математика + Фізика»

Мета:

  •               Дидактична: узагальнити та систематизувати знання учнів із фізики та математики; показати зв'язок цих наук; формувати науковий світогляд учнів;
  •               Розвивальна: виробляти в учнів логічне, творче мислення, розвивати спостережливість, швидкість реакції, активність, кмітливість, винахідливість, уміння аналізувати інформацію;
  •               Виховна:  виховувати в учнів уміння працювати в команді, уміння вболівати за команду, доброзичливість; привчати дітей до виступів перед численною аудиторією.

Обладнання. Портрети видатних математиків та фізиків, вислови видатних людей про математику, табло результатів, грамоти.

 

Хід конкурсу.

 

І. Привітання вчителя. Доброго дня! Вітаємо всіх шанувальників математики й фізики на нашому святі. Запрошуємо команди до залу.

ІІ. Прошу учасників представити свої команди.

ІІІ. Щоб змагання було чесним, ми вибрали журі почесне.                               Погляньмо разом з вами, друзі, хто буде в цім почеснім крузі… (представлення журі)

ІV. Представлення кореспондентів.

V. Святковий цей зал хай всіх вас поєднає ,                                                                  В змаганнях він нині ареною стане.                                                                      Хай будуть веселі обличчя в усіх.                                                                     Девіз КВК – це дотепність і сміх.

 

Конкурс № 1

А зараз - конкурс «Розминка».                                                                                          Команди отримають по 5 запитань. За кожну правильну відповідь ви отримаєте  1 бал. Якщо команда помиляється, то відповідь зможуть надати глядачі.

Запитання для І команди.

 

1. Рівність двох відношень – це… (пропорція)

2. У паскалях вимірюється… (тиск)

3. Яка геометрична фігура трапляється в коханні? (трикутник)

4. Хто першим виміряв атмосферний тиск? (Торрічеллі)

5. Одиниця вимірювання удава в мультфільмі… (папуга)

Запитання для ІІ команди.

 

1. Термометр – це прилад для вимірювання… ( температури)

2. Паралельні сторони трапеції називають…(основами)

3. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (кут)

4. Найменше натуральне число – це… (1)

5. У якому році запустили перший супутник Землі? (у 1957)

 

Запитання для ІІІ команди.

 

1. Динамометр – прилад для вимірювання… (сили)

2. Одиниця вимірювання прискорення вільного падіння…(м/с2)

3. Математичний «вступ» перед початком дитячої гри… (лічилка)

4. Рівні сторони рівнобедреного трикутника називаються… (бічними)

5. У якому році Юрій Гагарін здійснив політ у космос? (у 1961)

Слово надається журі.

 

Конкурс № 2

 

Наступний конкурс «Упізнай і розкажи».

Одночасно командам демонструються портрети видатних вчених. Вам потрібно на аркуші записати прізвище та  якій галузі присвятив своє життя кожен вчений. За кожну правильну відповідь ви отримаєте  1 бал.

 

Конкурс № 3

 

Сьогодні ви повинні не просто слухати, а чути,

 Не просто дивитись, а  бачити,

 Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

Конкурс  «Цікаві задачі»

Команди по черзі відповідають на питання . За правильну відповідь 1 бал.

1. Яку частину години становить урок? (3/4)

2. Без чого не можуть обійтися барабанщик, мисливець, математик?(дріб)

3. У маршрутному таксі було 10 людей: 4вийшло, 5 зайшло;2 вийшло, 2 зайшло; 5 вийшло; ніхто не зайшов. Скільки зупинок зробило маршрутне таксі? (4)

4. Побутова назва жорсткого диска. (вінчестер або дискета)

5. Як називають глобальну мережу? (Інтернет)

6. Який пристрій виводить інформацію на папір? (принтер)

7. Яке число без остачі ділиться на всі числа, крім себе? (0)

8. Що є спільним між рівнянням, яке має розв’язок, і деревом? (корінь)

9. Чому течія річки посередині швидша, ніж біля берегів?(тертя об грунт)

10. Які сили ви знаєте? (тяжіння, пружності, тертя, вага тіла)

11. Які живі істоти побували в космосі? (собаки)

12. Як називається рівність, що містить невідоме? (рівняння)

 Слово надається журі.

 

Конкурс № 4

 

Четвертий конкурс «Швидкість і точність»

Члени команд за 2 хвилини повинні визначити за допомогою фізичних приладів, які лежать на столі (динамометр, мензурка з водою, тіло з пластиліну, яблуко) масу тіла, об’єм тіла, ціну поділки. За правильне виконання кожного завдання ви отримаєте по 1 балу. Всього 3 бали.

Завдання : 1) Визначити масу яблука; 2) Визначити об’єм тіла з пластиліну довільної форми; 3) Ціну поділки.

 Слово надається журі.

Конкурс № 5

 

Конкурс «Дешифрувальник». Прочитати зашифрований математичний термін. Та команда, яка запише першою правильну відповідь , отримає 3 бали, другою – 2 бали, а третьою – 1 бал.

 1) Частина круга , обмежена двома його радіусами - 724766. (СЕКТОР).

 2) Одиниця вимірювання кутів – 612415 (РАДІАН).

 

 

 

                        

                            1                                         2                                          3

 

 

                         4                                      5                                      6

 

 

                               7                                          8                                      9

Слово надається журі.

 

 

Конкурс № 6

 

Конкурс «Заморочки з бочки» - фізика в загадках.

 В мішечку знаходяться пронумеровані діжечки. Учасники кожної з команд витягує діжечку з номером загадки. Команди по черзі відповідають на питання . За правильну відповідь 1 бал.

 

1. Ты упала мне под ноги, растянулась по дороге. И нельзя тебя поднять, и нельзя тебя прогнать. На меня ты так похожа, будто я шагаю лежа. (тень)

2. Молоко над речкой плыло, ничего не видно было. Растворилось молоко – стало видно далеко. (туман)

3. На минутку в землю врос разноцветный чудо-мост. Чудо-мастер мастерил мост высокий без перил. (радуга)

4. Белая кошка лезит в окошко. (рассвет)

5. Конь бежит, земля дрожит. (гром)

6. Придет в дом – не выгонишь колом. Пора придет – сам уйдет.                     ( солнечный луч)

7. Старик у ворот тепло уволок, сам не бежит и стоять не велит. (мороз)

8. Ни огня, ни жару не имею, а все сжигаю. (молния)

9. Кто не плачет, а слезы текут. (дождь)

10. Зимою греет, весною тлеет, летом умирает, осенью оживает. (снег)

11. Летит – молчит, лежит – молчит, когда умрет, тогда ревет. (снег)

12. Подходит к дому – стала, с неба солнце украла. (ночь)

Слово надається журі.

 

Художній номер самодіяльності – дівчатка співають частівки про математику та фізику.

 

Ще запитань багато ми можемо задати,

Та обмежує час – є уроки в нас.

Готуємось назвати змагання результати.

 

Просимо журі оголосити бали, набрані командами.

 Вручення грамот.

 

Ми з вами, сподіваюсь, зустрінемось не раз.

На зустрічі приходьте – завжди чекаємо на вас.

 

                                                                                                                                                                  

 

1

 

docx
Додано
21 грудня 2019
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку