Конкурс "Знавці мови"

Про матеріал
Для узагальнення знань про речення та значення слова. Вчитель. Сьогодні наш урок відбудеться у формі змагання між командами «Дивослово», «Мовознавці», «Шукайлики». За кожний конкурс учасники команд отримують певну кількість балів.
Перегляд файлу

Конкурс «Знавці мови»

Мета: навчити учнів розуміти і збагачувати мовлення; розвивати творчі здібності, активність, мислення, творчу думку; виховувати любов до рідного слова, бажання здобувати знання.

Хід знання

І. Організаційний момент

ІІ. Вихід команд.

Вчитель. Сьогодні наш урок відбудеться у формі змагання між командами «Дивослово», «Мовознавці», «Шукайлики». За кожний конкурс учасники команд отримують певну кількість балів.

ІІІ. Привітання команд «Дивослово», «Мовознавці», «Шукайлики»

Девіз: «Дивослово»

Чим важчі завдання,

Тим дорожча перемога.

Девіз: «Мовознавці»

Хто мову шанує свою,

Хай той переможе в бою.

Девіз: «Шукайлики». 

Ми шукайлики завзяті,

будем про знання ми дбати!

Конкурс капітанів

Вчитель. Як називаються такі речення?

1.Вивчайте, любіть рідну мову,

Як світлу Вітчизну любіть.

2.О, слово рідне,що без тебе я?

3. Ой , яка чудова українська мова!

4.Батько мені каже:

«З книгою дружи,

Рідну мову, сину,

Завжди бережи!»

ІVконкурс «Бліц-опитування».

 Вчитель. Кожній команді пропонується по 5 питань. Команда, яка дасть більше відповідей – і переможе в цьому конкурсі.

Отже, питання для «Дивослово»:

  1. Як пишуться імена, по батькові, прізвища людей, клички тварин, назви міст, сіл, вулиць, річок? (З великої літери)
  2. З яких частин складається текст? (Зачин, основ­на частина, кінцівка)
  3. Наприкінці питального речення ставимо... (знак питання).
  4. Як називаються слова, які мають протилежні значення…(антоніми)
  5. На які питання відповідають слова — назви предметів? (Хто? що?)

Питання для «Мовознавці»:

  1. Які типи текстів ви знаєте? (Розповідь, опис, міркування)
  2. Якими бувають речення за метою висловлювання? (Розповідні, питальні, спонукальні)
  3. Текст, у якому когось або щось описують, називають — текстом-... (описом).
  4. Слово, близькі за значенням називаються… (Синонім)
  5. Зв’язані за змістом слова — це... (речення).

Питання для «Шукайликів»:

  1. До тексту можна дібрати... (заголовок).
  2. Наприкінці окличного речення завжди ставимо… (Знак оклику)
  3. Слова, які пишуться і звучать однаково, але мають різні значення називають …(омоніми)
  4. Текст, у якому про щось розповідається, називають — текстом…(розповідь)
  5. Зв’язані за змістом речення — це... (текс).

Словниковий диктант

Кефір, кисіль, кермо, директор, кисляк, пекарня, пиріг, перина.

VI. Конкурс «Хто швидше?»

На листках- нотний стан, на ньому записані ноти: До, Ре,Мі, Фа, Соль, Ля, Сі.

Завдання: записати іменники, до складу яких входили б ці ноти( наприклад: дорога, місто, тощо).

« Відгадай загадку».

А допоможе нам чарівна квітка. Обираєте пелюстку, а на ній написаний номер загадки.

1. Що то за пані у білім жупані?

Дружить з рогачами, горщиками, казанами

В роті в неї смакота. Що ж за пані то така? / Піч/.

 2. У вінку зеленолистім, у червоному намисті

Видивляється у воду на свою хорошу вроду. / калина/ .

 3. В нас однакові ім’я. Відгадай: хто брат, хто я?

Я кажу : «З дерев лечу». Каже брат: « По пошті шлю» / лист/.

 4. Біла рілля, чорне насіння, хто вміє - той посіє, хто знає - відгадає. / письмо/ .

 5. Що можна бачити з заплющеними очима? /Сон/.

6 Завжди в роті , а не проковтнеш. / язик, зуби/ .

 7. Ходить по городу, великого роду,

Ноги, як лопати, а сліду не знати. / гуси/.

 8. Що воно за штука, що день і ніч стука?/серце/.

VII конкурс «Розсипаночка»

Вчитель. В наступному конкурсі слід зібрати розсипані літери в слова а слова у речення. І пропоную вийти  до дошки по два представника з команди.

(Завдання записані на дошці. Для кожної команди окремо.)

«Дивослово»

Маибмвоглдоеджцзі (Ми — молодці!)

«Мовознавці»

Маибнвагйдреожзкузмл н о і п ш р і (Ми найрозумніші.)

«Шукайлики»

Маибнвагйдкержазщиі. (Ми найкращі.)

  

Всі народи мову мають,

Всі пісень своїх співають.

Бо хто має мову рідну,

Той багатий, а не бідний!

Не цурайтесь мови, люди.

Не цурайтесь роду.

Як зачахне рідне слово, –

Не буде народу.

Ми – українці, – велика родина,

Мова і пісня у нас – солов’їна.

Зріє в садочках червона калина,

Рідна земля для нас всіх – Україна!

Підведення  підсумків.

Нагородження переможців.

 

docx
Додано
30 жовтня 2019
Переглядів
624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку