Конкурс «Знавці мови»
Мета: навчити учнів розуміти і збагачувати мовлення; розвивати творчі здібності, активність, мислення, творчу думку; виховувати любов до рідного слова, бажання здобувати знання.
Хід знання
І. Організаційний момент
ІІ. Вихід команд.
Вчитель. Сьогодні наш урок відбудеться у формі змагання між командами «Дивослово», «Мовознавці», «Шукайлики». За кожний конкурс учасники команд отримують певну кількість балів.
ІІІ. Привітання команд «Дивослово», «Мовознавці», «Шукайлики»
Девіз: «Дивослово»
Чим важчі завдання,
Тим дорожча перемога.
Девіз: «Мовознавці»
Хто мову шанує свою,
Хай той переможе в бою.
Девіз: «Шукайлики».
Ми шукайлики завзяті,
будем про знання ми дбати!
Конкурс капітанів
Вчитель. Як називаються такі речення?
1.Вивчайте, любіть рідну мову,
Як світлу Вітчизну любіть.
2.О, слово рідне,що без тебе я?
3. Ой , яка чудова українська мова!
4.Батько мені каже:
«З книгою дружи,
Рідну мову, сину,
Завжди бережи!»
ІVконкурс «Бліц-опитування».
Вчитель. Кожній команді пропонується по 5 питань. Команда, яка дасть більше відповідей – і переможе в цьому конкурсі.
Отже, питання для «Дивослово»:
Питання для «Мовознавці»:
Питання для «Шукайликів»:
Словниковий диктант
Кефір, кисіль, кермо, директор, кисляк, пекарня, пиріг, перина.
VI. Конкурс «Хто швидше?»
На листках- нотний стан, на ньому записані ноти: До, Ре,Мі, Фа, Соль, Ля, Сі.
Завдання: записати іменники, до складу яких входили б ці ноти( наприклад: дорога, місто, тощо).
« Відгадай загадку».
А допоможе нам чарівна квітка. Обираєте пелюстку, а на ній написаний номер загадки.
1. Що то за пані у білім жупані?
Дружить з рогачами, горщиками, казанами
В роті в неї смакота. Що ж за пані то така? / Піч/.
2. У вінку зеленолистім, у червоному намисті
Видивляється у воду на свою хорошу вроду. / калина/ .
3. В нас однакові ім’я. Відгадай: хто брат, хто я?
Я кажу : «З дерев лечу». Каже брат: « По пошті шлю» / лист/.
4. Біла рілля, чорне насіння, хто вміє - той посіє, хто знає - відгадає. / письмо/ .
5. Що можна бачити з заплющеними очима? /Сон/.
6 Завжди в роті , а не проковтнеш. / язик, зуби/ .
7. Ходить по городу, великого роду,
Ноги, як лопати, а сліду не знати. / гуси/.
8. Що воно за штука, що день і ніч стука?/серце/.
VII конкурс «Розсипаночка»
Вчитель. В наступному конкурсі слід зібрати розсипані літери в слова а слова у речення. І пропоную вийти до дошки по два представника з команди.
(Завдання записані на дошці. Для кожної команди окремо.)
«Дивослово»
Маибмвоглдоеджцзі (Ми — молодці!)
«Мовознавці»
Маибнвагйдреожзкузмл н о і п ш р і (Ми найрозумніші.)
«Шукайлики»
Маибнвагйдкержазщиі. (Ми найкращі.)
Всі народи мову мають,
Всі пісень своїх співають.
Бо хто має мову рідну,
Той багатий, а не бідний!
Не цурайтесь мови, люди.
Не цурайтесь роду.
Як зачахне рідне слово, –
Не буде народу.
Ми – українці, – велика родина,
Мова і пісня у нас – солов’їна.
Зріє в садочках червона калина,
Рідна земля для нас всіх – Україна!
Підведення підсумків.
Нагородження переможців.