Конспект уроку з української мови, 3 клас на тему "Закріплення знань учнів про прикметник як частину мови".

Про матеріал
узагальнення знань про прикметник; закріплення вміння визначати прикметники у тексті, встановлювати зв'язок з іменниками, удосконалювати вміння визначати рід, число прикметників, навички правильної вимови.
Перегляд файлу

 Тема уроку: Закріплення знань учнів про прикметник як частину мови.

 Мета: узагальнити знання учнів про прикметник; закріпити вміння визначати             

прикметники у тексті, встановлювати зв'язок з іменниками, удосконалювати вміння учнів визначати рід, число прикметників, удосконалювати навички правильної вимови, уточнювати й збагачувати словник учнів; розвивати зв'язне мовлення, вміння аналізувати, порівнювати, узагалнювати мовні явища, граматичну пильність;    виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, поваги.

Обладнання: картки із завданнями, картки-цифри.

Тип уроку: урок-змагання.

 

                                                            Хід уроку

 

    І. Організація класу до уроку.

                         Всі сідайте тихо, діти,

                         Домовляймось не шуміти,

                         Руку гарно піднімати,

                         На уроці не дрімати,

                         А знання мерщій хапати,

                         Щоб не було нам мороки -

                         Всі готові до уроку?

                         Тож, гаразд, часу не гаймо

                         І урок вже починаймо.

       Пригадаймо правила уроку:

                       Сидимо — рівно,

                       пишемо — гарно,

                       слухаємо — уважно,

                       відповідаємо — точно.

 

   ІІ.  Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку.

 

      - Сьогодні, діти, ми проведемо незвичайний урок, а урок-змагання на якому

        узагальнимо вивчене про прикметник, а саме вміння визначати його у тексті,

        встановлювати зв'язок з іменниками, удосконалимо вміннявизначати число і

        рід.

     - Для проведення змагання, ми маємо розподілитися на дві команди, кожна

        команда вибирає свого капітана,  придумує назву.

 

   ІІІ.  Узагальнення й закріплення вивченого .

 

      - Команди готові! Тож починаємо наше змагання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Конкурс 1.      “Назви ознаки предметів”

            (кожній команді роздаються карточки із записом назв предметів підбираються   

             прикметники)

 

      - До якої частини мови належать ці слова? (прикметник)

      - З якої букви починається це слово? (“Пе”)

 

                 Запис числа, класна робота

 

               Каліграфічна хвилинка

      - Зараз напишемо рядок з'єднань даної букви із буквами Л (ел); С(ес);.А.

            Пл   пс  па  пл  пс  па  пл  пс  па

 

 

         Конкурс 2.     Гра “Хто уважний”

                (за типом слухового вибіркового диктанту)

 

               Ми любимо весну, зелену, чудесну

               Грімницю у тучі і дощик співучий,

               І луки широкі, і ріки глибокі,

               І поле веселе, і рідну оселю.

                (узгодити між членами команди виписані слова, зачитати їх)

 

                              Підведення підсумків, визначення переможця

 

         Конкурс 3 .   “Хто швидше”

                  (перетворити іменники у прикметники, записати їх)

 

             Холод, мороз, зима, весна, сніг, город, жито, ліс, сонце, школа.

 

 

        Конкурс  4.    “ Записати прикметники за родами”

 (учитель диктує, а учні записують слова у три колонки, записавши,  кожен учень піднімає картку з цифрою, що відповідає кількості слів кожної колонки, перемагає та команда в якій усі учні показали правильну  цифру або зробили  менше помилок)

 

           Ч.р.                                         Ж.р.                                       С.р.

 

        Голосний                                 Зелена                                 Велика

        темний                                     червона                               щире

        слухняний                                мамина                               синє

        кислий                                      пахуча

                                                          золота

 

                                         (підведення  підсумків)

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             Фізкультхвилинка

 

                          Зупиняємо урок — робимо зарядку:

                          Руки вгору, руки вниз (3 р)

                          Все в нас по порядку.

                          Руки в боки — нахиляйся,

                          Наче маятник хитайся (3р)

                          Ось ми трішки відпочили

                          І за парти тихо сілли.

 

 

           Конкурс  5 .    “Складіть речення”

                (користуючись числовими підказками, складіть речення, визначте

                 число прикметників)

 

          1.   Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий вітер завива.

          2.   На білому світі, на чорній землі є мова у квітів, є мова в зорі.

 

 

            Конкурс  6.     “Хто найшвидше перетворить одиницю в множину”

                (подані прикметники з іменниками в однині записати у множині)

 

                         Рясний дощ, велике вікно, темна ніч, червоний помідор,

                         мамина пісня.

 

                                    Підведення підсумків

 

           Конкурс  7 .    Гра “Так-ні”   (конкурс капітанів)

                  Капітан однієї команди загадує якийсь іменник — назву предмета, що є

         в класі, називаючи ознаку; інший — відгадує предмет, ставлячи запитання,

         що стосується ознаки. Наприклад: зелений  вазон (який?)

                                                                 

 

           Конкурс  8 .  “Узгодь прикметник з відповідним закінченням”

               (роздаються картки з текстом для узгодження закінчень прикметників)

 

                Ми любимо весну (зелена, чудесна),

                і грімницю в тучі, і дощик (співуча),

                і луки (широка), і ріки (глибока),

                і поле (весела),  і ( рідна) оселі,

                і цвіт у маю — всю землю свою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     ІV.  Підсумок уроку.

            Підрахунок балів, визначення переможця.

            Метод “П'ять речень”            

            - Я  повторив вивчене про ...

  • Я запам'ятав, що ...

           Я зрозумів, що ...

  • Мені на уроці  ..
  • Думаю, що ...

 

 

         - Дякую! Ви всі — справжні молодці.

 

     V.   Домашнє завдання.

 

           Із вашого улюбленого вірша про весну випишіть прикметники;

           або два прикметники (на вибір) розібрати як частину мови.

 

                          Наш урок закінчився, але

                          Пам'ятайте завжди, любі діти;

                          У житті всім потрібні знання,

                          А ще — завжди слід добро творити -

                          Щохвилини та щодня!    

 

 

 

                       

    

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
1589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку