Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок-дослідження."Звертання,розділові знаки при звертанні. Використання у ролі звертань форм кличного відмінка."

Про матеріал

Форма проведення :урок-дослідження.

Тема : Звертання,розділові знаки при звертанні. Використання у ролі звертань форм кличного відмінка.

Перегляд файлу

Урок № 26                                      Дата: 17.10

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення :урок-дослідження.

Тема : Звертання,розділові знаки при звертанні. Використання  у ролі  звертань  форм кличного відмінка.

Мета:формування предметних компетентностей: розширити знання учнів про звер­тання ; формувати вміння визначати звертання  у реченні;розвивати вміння виділяти звертання на письмі; розвивати вміння конструювати речення за опорними словами; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати в учнів самостійність , бажання творчо працювати.

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися впродовж життя: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший; сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії;

     соціальна та громадянська:удосконалювати  володіння позитивними навичками спілкування,уміння налагоджувати взаємодію  під час роботи в парах ,групі,будуючи відповідним чином  свої висловлювання, сприяти дотриманню норм культурної поведінки.

інформаційно –цифрової: розвивати вміння здобувати з різних джерел необхідну інформацію самостійно.

   

Навчальні ресурси:підручник ,зошит ,картки для роботи в парах,картки для роботи в групах, « хмарки» слів,презентація в

« Мolystudio».

   Хід уроку

I.Вступна частина

1. Орг.момент.

Психологічне налаштування

- Сьогодні на уроці нам знадобляться підручники, олівці, ручки,уважні оченята,чутливі вушка, умілі ручки, а найголовніше  - гарний настрій. А запорука гарного настрою – це доброзичлива посмішка. Поверніться один до одного, посміхніться своєму сусідові, торкніться пальчиками та побажайте успіху.

Бажаю( великий палець)

Успіху(вказівний палець)

Великого(середній палець)

В усьому (безіменний)

Та повсюди(мізинчик)

Вітаю!!!!

- Сьогодні у нас не просто урок української мови. Ми, на сьогоднішньому уроці будемо працювати у творчій дослідницькій лабораторії. Ви спробуєте себе у ролі юних дослідників української мови. Отже у нас сьогодні урок – дослідження.

2. Інтерактивна вправа

«Асоціативний кущ»

     - Досліджувати.(Діти складають асоціативний кущ ,а вчитель доповнює їхні думки, думками дітей з картинки .)

- Досліджувати означає виясняти, пізнавати, розглядати, знайомитись.

-Наш клас сьогодні перетворюється на дослідницьку лабораторію ,але що саме ми будемо досліджувати ,дізнаємося трішки пізніше.

-Щоб потрапити до лабораторії  треба розблокувати до неї двері.

Працюйшвидкостаранно

щобкожнахвилинаминуланемарно.

 -А зараз запишемо дату дослідження

II. Основна частина

1. Актуалізація знань.

Вправа « Броунівський рух»

1).Інструмент дослідника – колба.Перше наше завдання на різнокольорових колбочках . Але ці колбочки заповнені не хімічними речовинами, а реченнями.

-Зверніть увагу , що колби різного кольору.Тому і завдання ,теж різні.

Сині, зелені  та червоні колбочки – у ваших колбочках  треба вставити слова з довідок  , визначити  тип речення за метою висловлювання, інтонацією та підкреслити слова  , які називають того ,до кого  звертаються у реченні.

 Принеси мені ,будь ласка ,склянку водички ,……… .

(Травичко, Катерино Віталіївно,онучку)

…………………. ,сідайте, будь ласка,на це місце  .

( Катерино Петрівно, Сашко,хлопче).

Тепер ти , ………………,третьокласник.

( Любий друже,Оксанко ,тату, матуся)

У жовтеньких колбочках –треба тільки поставити  розділові знаки у кінці речень , визначити  тип речення за метою висловлювання та підкреслити слова, які називають того, до кого звертаються у реченні.

2)Робота у змінних групах.

Об’єднайтесь у групи за кольором колбочок.

Перевірте правильність виконання завдання .

Презентація робіт.

2.Повідомлення теми та мети уроку.Мотивація навчальної діяльності.

1 )Каліграфічна хвилинка

- Назвіть слова та словосполучення ,які називають того ,до кого  звертаються.( Вчитель вивішує слова та словосполучення – звертання)

 - А як називаються  ці  слова  та словосполучення допоможе нам каліграфічна хвилинка.

- Молодці, ці слова та словосполучення називаються звертання.

Зв ве ер рт та ан нн ння

Звертання

2). Отже, сьогодні ми будемо досліджувати  звертання ,будемо правильно інтонувати  речення зі звертаннями ,вчитись розставляти  розділові знаки при звертанні.

- Зробимо перші висновки нашого дослідження ( на дошці заповнюють схему та листах дослідження (Звертання – слово або словосполучення ; називають того ,до кого звертаються)

3.Сприймання та засвоєння матеріалу.

1.)Наступне дослідження ми проведемо у парах.

1.)Прийом «Незакінчене речення»

Дослідіть текст та дайте відповіді на такі питання

Матеріал для дослідження:

1.Звертання у реченні може стояти ………

2. На письмі звертання виділяється …………

3.В усному мовленні звертання виділяється…………

Матеріал для дослідження

1.Слухай, Малий, хочеш заробити двадцять п’ять ере?

2.- Діду, одведи його у школу.

3.Чому ти живеш з цим нікчемним Фазаном,Вороне?

4. Вітчизно! Тобі моя пісня дзвінка...

2)Завдання

Розставте розділові знаки та запишіть речення у зошит.

Люба дитино зроби тихіше радіо. Подивіться Миколо Петровичу яка чудова поробка! Давайте разом розведемо вогнище  тату.Маринка допомагала мамі готувати смачний пиріг.

                                                         Фізхвилинка

3)Виконання вправи 33 ,с.63(Усно ,колективно)

-Зачитайте тільки звертання зі своїх речень.Зверніть увагу , що

звертання вживаються у кличній формі. ( Люба дитино, Миколо Петровичу,тату)

Далі продовжимо дослідження в підручнику,с. зз ,впр. 63

4)Вправа «Хмаринки слів» Робота в парах .

-До нашої лабораторії залетіли хмаринки  слів, випишіть тільки ті слова  та словосполучення ,які можно вживати як звертання.

5)Вправа «СМС повідомлення» (робота в постійних групах)

-Дітки, зараз модно всім мати мобільні  телефони,  але мами з татами , часто на вас сваряться, та не дають ними користуватися .Але я сьогодні вам дозволю скористатися ними,тільки в тому разі, якщо ви доведете мені, що вони корисні. Давайте назвімо позитивні сторони мобільних телефонів. А де саме ми можемо застосувати знання, які отримали на сьогоднішньому  уроці. Об’єднайтесь у групи. До вас на імпровізовані телефони, надійшло повідомлення. Вам треба відповісти на повідомлення використовуючи звертання .

 

I група –Від Олени Михайлівни: Миколко, чому ти не був сьогодні у школі?

II.група – Від мами: Люба донечко, вітаю зі святом!

III.група- Від Сашка: Мишко, давай пограємо сьогодні у футбол.

IV.група- Від бабусі: Не відчиняйте двері нікому, дітки!

III. Заключна частина.

1.Підсумок « Кубування»

-Звертання може стояти ….

На письмі звертання виділяється….

Звертання вживається у ……. Формі

Звертання це….

Якщо звертання стоїть в середині речення ,то…….

2.Рефлексія.Гра «Світлофор»

3.Домашнє завдання на картках.

- Ознайомитесь з видами помилок, які можливі при вживанні звертання . Виправте помилки, запишіть виправлені речення ,підкреслите звертання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2019
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку