Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок з української мови "Часи дієслів"

Про матеріал
Розробка з української мови містить інноваційні форми та методи роботи з дітьми на основі сучасних апробованих інновацій НУШ.
Перегляд файлу

 

Тема: Материки Землі

Мета:

  • Закріпити знання про карту півкуль, ознайомити учнів з поняттям  «материки», з їхнім розміщенням на глобусі і карті півкуль
  • Формувати навички культури спілкування в групах, навичок ораторського мистецтва
  • Розвивати прагнення примножувати багатства Землі
  • Виховувати любов до  рідної землі

Обладнання: проектор, інтерактивна дошка,фізична карта півкуль, пазли – материки, завдання для груп, логічно – опорна схема, ілюстрації, фішки на кожній парті, картки.

Усі учні поділені на команди: «Євразія», «Африка», «Північна Америка», «Південна Америка», «Австралія» та «Антарктида».

Хід уроку

І. Організація класу

Вчитель: У нас сьогодні ніби свято.

Гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться.

Й веселенько усміхніться.

Діти: Добрий день вам, добрі люди!

Хай вам щастя завжди буде.

Не на день і не на рік –

А на довгий – довгий вік.

Вчитель: Рада бачить, діти, вас!

Всі почули ви дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

1. Я відкрию вам секрет. Сьогодні у нас урок незвичайний, ми будемо мандрувати. А ви любиме мандрувати?

Це дуже добре. Сьогодні ми будемо мандрувати по нашій планеті. Чи знаєте ви як вона називається? (Земля)

Правильно! Ми побуваємо на різних землях, познайомимося із рідкісними рослинами і тваринами. Сьогодні ми здійснимо кругосвітню подорож на нашому уявному кораблі і працюватимемо в командах: «Євразія», «Африка», «Антарктида», «Північна Америка», «Південна Америка», «Африка».

Зараз ми з вами послухаємо синоптика. Він нам розповість про погоду.

Вітер весело вітрила надуває,

Корабель швидкість набирає,

Попереду земля…..

2. Як же називають землю моряки ви дізнаєтесь, коли зайдете в порт «Дешифрувальники».

А от тему сьогоднішнього уроку ви дізнаєтеся, коли виконаєте вправу «Дешифрувальник»:

Р

А

М

Ш

Т

И

К

Е

1

2

3

4

5

6

7

8

Зашифроване слово:

3 2  5  8 1 6 7 6

МАТЕРИКИ

Отже, сьогодні на уроці ми будемо мандрувати по … (материках).

3. Робота за логічно – опорною схемою порт «Картографічний»

https://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-1.jpg

4. Проблемне запитання

Тепер вам відомо, що таке материки. А чи знаєте ви, чим відрізняються материки від островів?

Метод «Займи позицію»

(У різних куточках класу висять плакати із написами. Діти повинні прочитати напис і зайняти позицію, тобто визначитись, що означає слово «острів» без попереднього ознайомлення.)https://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-2.jpg

Діти самостійно виводять правило про значення слова «острів» – 3.

5. Робота з картою

  • Знайдіть острови на карті. (Гренландія)
  • Що ж тоді, на вашу думку буде називатися  напис під номером 1? (це півострови)
  • Знайдіть півострови на карті (Кримський, Аравійський)

6. Розповідь учителя про походження материків

Історія виникнення материків

Вчені припускають, що в прадавні часи всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна  та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.

7. Продовження вивчення нового матеріалу

Мандруємо, не виходячи з дому

На землі так багато куточків, які так і манять до себе. Пустеля Сахара і діючі вулкани, льодовики і коралові острови – все це так хочеться побачити. І це можливо! Треба тільки мати під рукою карту та трішки фантазії.

А ще потрібно знати усе про ці материки.

Метод « Мозаїка»: Гра «Мандрівники»

(Такий вид діяльності на уроці дає можливість працювати разом, щоб вивчити значну кількість інформації за короткий проміжок часу, а також заохочує учнів допомагати один одному вчитись навчаючись.)

Правило: уважно слухайте інформацію інших і запам’ятовуйте якомога більше цікавих фактів, за необхідності робіть нотатки.https://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-3.jpg

Домашні групи отримують уявні валізи із цікавою інформацією про материк, куди вони відправляються мандрувати.

  • Євразія

Назва материка походить від двох назв частин світу «Європа» та «Азія». Це найбільший материк на Землі. Він знаходиться у Північній півкулі й омивається всіма океанами  земної кулі. На цьому материку живемо і ми, тут знаходиться наша країна Україна. На території материка є три теплових пояси. Тому рослинний  і тваринний світ Євразії багатий і різноманітний. В Євразії ростуть сосни, ялини, дуби, ягідні чагарники, кипариси, маслинові дерева. У тундрі, тайзі степах живуть олені, ведмеді, вовки.  А на півдні континенту – слони, тигри, крокодили.

Клімат Євразії теж дуже різноманітний: віх холодного до жаркого.

У Євразії знаходиться найглибше озеро світу – Байкал.

  • Африка

Африка – материк, поділений  екватором навпіл. Там сонце завжди над головою і весь рік гріє дужче, ніж у нас в Україні у найжаркіші дні липня або серпня.

По обидва боки від екватора простягаються ліси. Висота дерев у них досягає 16-поверхового будинку.

На півночі Африки розкинулася найбільша пустеля Землі – Сахара. Пісок тут нагрівається так, що в ньому можна пекти яйця. Верблюди, які живуть у цій пустелі, можуть обходитися без води більше двох тижнів. Часто саме на верблюдах люди мандрують пустелями.

У африканських степах пасуться зебри, жирафи, слони, антилопи, буйволи. Там живе страус ему – найвищий птах і найкращий бігун.

У річках Нілі, Конго, Лімпопо живуть величезні крокодили бегемоти, а по берегах – безліч птахів.

Восени до Африки прилітають багато птахів з країв, де взимку холодно. З У країни туди відлітають лелеки, журавлі, ластівки…

  • Північна Америка

Береги Північної Америки омивають води трьох океанів: Північного Льодовитого, тихого та Атлантичного. У північних морях плавають айсберги, а у південних теплих водах вражає різноманітністю дивовижний світ тропічних тварин і рослин.

На заході простяглися високу гори Кордильєри, а на сході – низькі Аппалачі. На рівнинах вирощують пшеницю, кукурудзу, випасають величезні стада худоби.

По материку протікає  одна з найбільших річок світу Міссісіпі з притокою Міссурі.

  • Південна Америка

Трикутником простяглася  Південна Америка від спекотних районів екватора до холодних вод Антарктиди.

На заході височать гори Анди (Мідні гори) з них видобувають мідь, вони часто вивергаються. У центрі та на сході – величезні рівнини, найбільша з яких – амазонська. По ній протікає найповноводніша річка світу Амазонка.

Дерева в лісах південної Америки досягають висоти майже чотирьох 16-поверхових будинків, поставлених один на одний. На материку ростуть дивовижні рослини: гевея – дерево, із соку якого виробляють гуму, кавове дерево, трава банан. У річках водяться крокодили, водяні змії – анаконди.

Цей материк є батьківщиною картоплі, помідорів, кукурудзи, арахісу, бавовни й ананаса.

  • Австралія

Австралія – найменший і найвіддаленіший  від інших населених материків  куточок Землі. Це материк, де все «навпаки»: у липні тут зима, а у січні – літо. Дерева Австралії скидають не листя, а кору. Тут водяться звірі, які вилуплюються з яєць – качкодзьоб і єхидна. Австралія – найсухіший материк Землі, пустелі займають близько його половини. До таких умов життя пристосувалися рідкісні рослини – евкаліпт, пляшкове дерево, а також тварини – сумчастий ведмідь коала, кенгуру.

  • Антарктида

Як тільки не називають цей материк – «королева холоду», «безлюдний континент», «краї Землі», «заповідник науки»… Це велетенська льодова пустеля. Тут можна побачити тільки  один схід сонця і один захід Сонця на рік. Тут зареєстровані найнижчі температури повітря на Землі. Уся поверхня Антарктиди покрита потужним шаром льоду. Лід такий товстий, що коли б ви захотіли пройти таку саму відстань пішки, то на це знадобилося б не менше 2 годин.

На узбережжі морів і океанів живуть пінгвіни – птахи, які літати не вміють. Зате добре плавають. У морях навколо багато риби. Є також тюлені, кити.

В Антарктиді люди не можуть жити постійно. Там розміщені дослідні станції.

Обмін інформацією з іншими групами.

Що спільного і відмінного між материками? (СПІЛЬНЕ: материки – це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; РІЗНЯТЬСЯ материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні, природою)

Порт «Фізкультхвилинка»

Діти виконують під музичний супровід «Матроси».

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

Порт «Загадка»

У порту «Загадка» перевіримо свої знання.

1. Гра «Загадки – відгадки»

Відгадайте загадку та отримайте конверт із пазлами. Складіть із частинок свій материк.

  • Там дивні рослини,

Там міднії гори.

А річка тече,

Широченна, як море. (Південна Америка)

  • Все як диво тут сприймаю я

Незвичайна ця …. (Австралія)

  • Чи насправді так, чи може сон це,

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк – улюблениця сонця

Де бував чудовий лікар Айболить. (Африка)

  • Відкритий був він

Випадково –

Той світ, що називають

Новим. (Північна Америка)

  • У будь-яку погоду

все навкруги із льоду.  (Антарктида)

2. Гра «Відгадайте мене»

  1. Я –  найбільший материк, що складаюся з двох частин. (Євразія)
  2. Я – материк, що знаходиться в східній півкулі, мої береги омиваються водами Індійського та Атлантичного океанів. (Африка)
  3. Я- материк, на якому знаходиться південний полюс. (Антарктида)
  4. Я – невеликий материк, що знаходиться в східній півкулі.  (Австралія)

Мандрували ми успішно,

Знаєм всі материки.

3. Робота в групах за картками

Сигнал «SOS!». Заблукалі кораблі не можуть потрапити до своїх материків. Просять вашої допомоги. З’єднайте стрілками з материком тільки правильні твердження.

https://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-4.jpghttps://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-45.jpghttps://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-44.jpghttps://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-43.jpghttps://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-42.jpghttps://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-41.jpg

4. Порт «В гостях у боцмана»

  • На який із материків нам потрібно взяти такі речі? (парасольку, валянки, літак, пляшку з водою, панаму)

На дошці записуються відповіді учнів в таблиці. Приймаються всі відповіді дітей, навіть неправильні.

Назви речей

Назва материка

Ми знаємо

парасолька

Південна Америка

Найвологіший материк

валянки

Антарктида

Найхолодніший материк

літак

Євразія

Найбільший материк

воду

Австралія

Найсухіший материк

панаму

Африка

Найжаркіший материк

ІV. Рефлексія

  • Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?
  • На яких материках ми побували?
  • Чи однаковий тваринний і рослинний світ на нашій планеті?
  • Від чого це залежить?

А тепер визначіть свій настрій.https://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/10/17-730-46.jpg

В кожного учня на парті є три вирази обличчя. Завдання дітей вибрати лише одне, яке відповідає обізнаності з даної теми. Одну з вибраних фішок діти прикріплюють до дошки, тим самим дають оцінку успішності уроку.

V. Підсумок уроку

Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно, якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля! Майбутнє нашої планети залежатиме від вас, тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії» (Микола Трублаїні)

Отож, і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, наполегливості у здобутті  знань.

 

 

 

Природознавство, 4 клас

Тема. Цікавий світ материків

Мета. Узагальнити, систематизувати та перевірити знання учнів про материки, їх природу та рослинний і тваринний світ, удосконалювати навички взаємодії в процесі групової роботи, розвивати спостережливість, логічне мислення, виховувати пізнавальний інтерес учнів, толерантність, екологічну культуру.

Обладнання: мультимедійна презентація, наочний і роздатковий матеріал, завдання для групової роботи, виставка довідкової  літератури.

Тип уроку: підсумковий урок.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Створення позитивного емоційного настрою

Вчитель. В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Привітайтесь до них.

Діти. Доброго дня вам,

Щасливої днини,

Всім тут присутнім

І вашим родинам.

Вчитель. Всім присутнім ми зичим здоровя й добра,

А тепер до роботи нам братись пора.

Гостям намагаються показати себе з кращого боку. І щоб гості пішли від нас задоволені і з хорошим настроєм нам потрібно:

(Слайд 1)Міркувати – швидко.

Відповідати – правильно.

Працювати – дружно.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 1.Хвилинка спостережень за погодою «Синоптики»

Вчитель. Я бачу ви посміхаєтесь, у вас гарний настрій, а чи відповідає йому погода?

Послухаємо повідомлення чергового синоптика.

Черговий синоптик. Прогноз, як завше, чітко все нам каже.

Найперше – те, що скоро вже весна,

І що мороз себе вже не покаже.

Температура – «плюс» 5, а видимість – ясна.

Сьогодні - день Світлани. Якщо в цей день тане сніг, то весна буде дружна, а якщо день похмурий і холодний, то весна буде затяжною і холодною.

Вчитель. Але якою б не була сьогодні погода, весна, а за нею і літо не за горами. А це пора літніх канікул і відпусток, пора походів і мандрівок.

А хто з нас не любить подорожувати? Тож пропоную вже сьогодні розпочати підготовку до подорожі по материках.

2. Повідомлення теми і мети уроку

(Слайд 2) Вчитель. Тема нашого уроку: «Цікавий світ материків».

Вправа «Мікрофон»

Закінчіть речення «Від сьогоднішнього уроку я очікую…»

(Слайд 3)Завдання уроку:

-Узагальнити набуті знання про природу материків.

-Поповнити і розширити коло знань новою інформацією.

- Розвивати вміння аналізувати та абстрагуватись.

- Працювати за принципом «навчаючи – учусь».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вчитель. Сьогодні всі ви будете працювати в туристичних агентствах. У кожному турагентстві у вас є менеджер, консультант і екскурсовод. Тож я очікую, що кожне туристичне агентство  буде так працювати, що в кінці уроку наші гості захочуть здійснити подорож саме на той материк, який ви будете представляти. А хто який материк буде рекламувати, ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадки.

(Слайд 4) 1. Гра «Відгадай материк»

Там дивні рослини,

Там міднії гори,

А річка тече,

Широченна, як море. (Південна Америка)

 

З двох частин світу виник,

Цей  найбільший материк. (Євразія)

 

Все як диво тут сприймаю я,

Незвичайна ця …       (Австралія)

 

(Слайд 5) Чи справді так, чи може сон це?

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк – улюблениця сонця

Де бував чудовий лікар Айболить. (Африка)

 

  У будь-яку погоду

Все навкруги із льоду. (Антарктида)

 

Відкритий був він випадково

Той світ,  що називають Новим. (Північна Америка)

 

(Слайд 6) 2. Гра «Зберемо валізу для подорожі»

Вчитель. Що насамперед ми робимо, коли збираємось у подорож?

На який із материків нам потрібно взяти подані речі? Чому?

(Парасольку, валянки, воду, літак, потяг, панаму).

(Слайд 7) 3. Робота з контурними картами

 Вчитель. Що таке материки? (Великі ділянки суші, оточені з усіх сторін водою). Всі материки омиваються морями та океанами.

- А якими океанами омивається ваш материк ви позначите на контурних картах.  (Практична робота з контурними картами)

Взаємоперевірка.

ІV. Узагальнення і систематизація отриманих знань.

Вправа «Най, най, найдивовижніший материк»

 Вчитель. Облетівши кругом світу

Запитаю у вас я:

«Чим прекрасна й неповторна

Наша планета Земля?»

Що найвище чи найглибше?

Що найменше й наймілкіше?

Рекордсменів скрізь за край,

Все, що хочеш вибирай. (Слайд 8)

Вправа «Продовжити 5 речень».

І гр. Євразія (Учень - екскурсовод показує на карті)

Євразія за розміром –  (найбільший материк).

Найвища гора світу  - (Еверест).

Найбільший півострів світу – (Аравійський).

Наймілкіше море  - (Азовське).

Найглибше озеро – (Байкал).

Вчитель. Його глибина 1620 метрів, а вік перевищує 25 млн. років.

ІІгр. Африка (Слайд 9)

Найбільший острів Африки – (Магадаскар).

Найбільша пустеля світу – (Сахара).

Найтепліше море – (Червоне).

Найдовша річка  світу –(Ніл).

Найтовстіше дерево - символ Африки – (баобаб).

Вчитель. Висота баобаба 25 – 28 метрів. Ці дерева запасають у стовбурі до 120 тонн води.

ІІІгр. Північна Америка (Слайд 10)

Найбільший острів світу – (Гренландія).

Найбільше прісноводне озеро – (Верхнє).

Найвища гірська система – (Кордильєри).

Найдовша річка материка – (Міссісіпі).

Найкрасивіший водоспад – (Ніагарський).

Вчитель. Цей водоспад розташований на невеличкій річці Ніагара, яка з’єднує між собою два озера. Його висота 50 м.

ІVгр. Південна Америка (Слайд 11)

Південна Америка –(найзагадковіший материк).

Найдовші гори світу – (Анди).

Найповноводніша річка в світі – (Амазонка).

Найменша пташка –(колібрі).

Найдовша в світі змія – (анаконда).

Вчитель. Анаконда може бути довжиною до 9 метрів, може задушити і проковтнути оленя, порося. Відомі випадки, коли душили  навіть людей.

V гр. Антарктида (Слайд 12)

 Антарктида – це (найхолодніший материк).

У центрі материка розташований – (Південний полюс Землі).

Назва материка означає – («протилежний Арктиці»).

Найбідніший – (рослинний і тваринний світ).

Головне багатство Антарктиди –( її льодовики).

Вчитель. Відомо, що прісна вода – безцінний дар природи, але, на жаль, запаси її досить мізерні. А льодовики Антарктиди містять величезну кількість «законсервованої» найчистішої прісної води нашої планети.

VІ гр. Австралія (Слайд 13)

Австралія за розмірами – (найменший материк).

Найбільшу територію займають – (пустелі).

Найдовша річка Австралії – (Муррей).

Найбільший нелітаючий птах – (страус ему).

В Австралії росте рідкісна рослина –(евкаліпт).

(Слайд 14) 2.Хвилинка відчуттів «Відчуваємо запах евкаліптового лісу»

Вчитель. Заплющіть очі і уявіть, що ви серед евкаліптів. Чи відчуваєте ви специфічний запах? (В класі бризнути краплю евкаліптової олії.)  Евкаліпт відомий як ароматична рослина, з якої одержують цінні ефірні олії. У медицині олію евкаліпта використовують для лікування дихальних шляхів та інфекційних захворювань.  Тому цей запах нам знайомий. Де ви його відчували?

3.Робота в групах (Слайд15)

(Дітям потрібно зєднати з назвою материка тільки правильні твердження, вибрати серед  запропонованих ілюстрацій тварину, яка може бути символом цього материка. Коротко розповісти про неї. Представляють групи –  учні-консультанти).

 (Слайд 16) Євразія  - велика панда, тібетський гірський ведмідь. Живе зараз лише в горах Китаю. Це велика тварина до півтора метри висотою і вагою до 160 кг. Панда всеїдна тварина, але основний її корм бамбук і його пагони. Молоді панди надзвичайно активні, а з трьох років стають поважні і ліниві, можуть годинами сидіти або лежати.

(Слайд 17) Африка – африканські слони – найбільші сухопутні тварини. Можуть бути до 4 метрів висоти і важать 7-8 тон. Живуть здебільшого невеликими групами – стадами з 10-12 особин.

(Слайд 18) Північна Америка – вівцебик – живе в полярних районах Америки та Гренландії. Він одночасно схожий і на вівцю і на бика. Це велика коротконога тварина, покрита густою шерстю. Живе стадами 20-30 голів. Харчується лишайниками, мохами, травою.

 (Слайд 19) Південна Америка – лінивці – чемпіони з повільності, що живуть у вологих лісах Південної Америки. Ці тварини завбільшки з велику кішку, довжиною до 70 сантиметрів, вагою 4-7 кілограм. Більшу частину свого життя вони висять спиною вниз, пересуваються зі швидкістю 2 метри за хвилину. Вдень сплять 15-18 годин, а вночі живляться молодими пагонами, бруньками та плодами.

(Слайд 20) Австралія – кенгуру – має короткі передні ноги і довгі задні, на яких стрибає. Коли стоїть на землі, то на передні лапи не опирається. Вони служать тварині для хапання предметів. Діти народжуються сліпими і голими, довжиною 2-3 сантиметри і вагою 10 грам. До 8 місяців живуть у сумці на череві матері.

(Слайд 21) Антарктида – імператорський пінгвін – це  нелітаючий птах, до 120 сантиметрів висотою і до 45 кг масою тіла. Форма тіла обтічна, що ідеально для пересування у воді. Передні кінцівки – ласти. Можуть пірнати на глибину до 200 метрів і залишатися під водою до 20 хвилин. Живуть великими колоніями по декілька десятків тисяч пар. Висиджують здебільшого 1 яйце – поперемінно.

V. Фізкультхвилинка

Вчитель. Що ж настав, мабуть вже час

Трохи відпочити,

Хочу на фізкультхвилинку

Всіх вас запросити.

(Фізкультхвилинка під музику)

Вчитель. Зразу ж після відпочинку - проведемо природничу розминку.

   4.Гра «Чи вірите ви, що …»

(Групи задають питання одна одній.)

  •                   В Австралії є дерева без тіні?

 ( Так, це евкаліпти – це дерева без тіні, оскільки пластини їхніх листків розташовані перпендикулярно до сонячного проміння і повністю його пропускають. І тому врятуватися від сонця під евкаліптом, як під нашим дубом, нам не вдасться).

-В Антарктиді можна  побачити тільки один схід сонця і один захід сонця на рік?

(Так, тільки на цьому материку розрізняють протягом року  не пори року, а полярну ніч і полярний день, які тривають по півроку).

- В Південній Америці є найвищий у світі водоспад?

(На одній із приток річки Оріноко є найвищий водоспад на Землі – Анхель. Його висота – понад 1000 м).

  Африці сонце весь рік гріє дужче, ніж у нас в Україні у найжаркіші дні липня або серпня? 

( В деяких країнах Африки роками не випадає жодної краплі дощу, а в інших щодня бувають зливи. А сонце в Африці завжди стоїть над головою і тому гріє дуже сильно).

Північній Америці є величезні дерева, заввишки більше 100 метрів?

 ( Неймовірно, але справді у Північній Америці можна побачити мамонтове дерево - секвойю, заввишки 100 метрів. Вони можуть жити більше 1000 років і кожній гігантській секвойї люди дали ім’я).

-Чи вірите ви, що найвищі гори світу Гімалаї продовжують рости і досі?

(Так, нам гори здаються вічними, а насправді вони безперервно утворюються і руйнуються. Гімалаї сформувалися менше 40 млн. років тому і продовжують рости і досі).

5.Заочна екскурсія по найкрасивіших містах материків.

Вчитель. Ви добре вивчили природу материків, їх рослинний і тваринний світ. Але туристи, коли збираються у подорож, мають знати,  яку країну чи місто їм краще відвідати. ( Учні – консультанти проводять заочну екскурсію)

Антарктида (Слайд 20)

На півдні нашої планети лежить, наче спляча красуня, земля закутана в глибокі сніги. Це Антарктида - єдиний материк, який люди, через суворі природні умови, ніколи постійно не населяли. Як тільки не називають цей материк – «королева холоду», «безлюдний континент», «край Землі». Материк майже повністю вкритий товщиною льоду, від яких відокремлюються айсберги - крижані гори. І якщо ви хочете побувати на Південному полюсі, полюбуватись самим чистим морем на Землі - тоді запрошуємо вас відвідати цей материк.

Євразія (Слайд 26)

Франція є найбільш відвідуваною країною в світі за кількістю туристів. Париж вважають найкрасивішим містом Європи. Романтичне місто приваблює до себе численних  мандрівників. Вони щорічно із задоволенням приїжджають сюди  на відпочинок, щоб помилуватись Ейфелевою вежею і Собором Нотер – Дам. А ще гостей захоплює  велика різноманітність пейзажів, безліч різних пам’ятників, а також престиж французької культури, кухні і способу життя.

 Південна Америка (Слайд 27)

Бразилія – найбільша за площею і кількістю населення країна Південної Америки. Вона така велика, що межує майже з усіма країнами материка. Більшість населення розмовляє португальською мовою і живе у містах. Місто символ Бразилії – Ріо-де-Жанейро. Його вважають одним з найкрасивіших у світі.  Щороку тисячі туристів з’їжджаються в це місто, щоб побачити неймовірно красивий карнавал, під час якого вулиці заповнюються  співаючим і танцюючим  натовпом. Запрошуємо і вас взяти участь у цьому захоплюючому видовищі.

Північна Америка (Слайд 28)

США - це найбільш економічно розвинута держава світу. Найбільше місто  США Нью – Йорк. У цьому місті розташовано безліч дуже популярних визначних памяток. Серед них один із символів США – Статуя Свободи, яку було встановлено до 100 річчя Декларації Незалежності. Знаходиться Статуя Свободи на острівці Свободи і туристи, які бажають відвідати статую прибувають до неї на поромі. Якщо бажаєте побачити цю пам’ятку, а також самі відомі хмарочоси, знамениті музеї, театри Бродвею – ласкаво просимо до Нью – Йорку.

Австралія (Слайд 29)

Сідней по праву вважається найкрасивішим містом Австралії. Це місто розташоване на пагорбах над чудовою затокою і не можна повірити, що 200 років тому тут було лише невелике селище. Візитною карткою Сіднею є будівля Сідненського оперного театру. Побачивши одного разу білосніжні куполи – раковини, що нагадують роздуті на вітрі вітрила, забути їх неможливо. А ще вражає красою один із найбільших арочних мостів. Побродивши серед хмарочосів, розташованих у центрі міста, відвідавши Морський музей і Сідненський зоопарк, розумієш чому багато наших українців обирають цей материк для свого відпочинку, а іноді і життя.

Африка (Слайд 30)

Єгипет країна з багатою історичною спадщиною  і батьківщина однієї з найдавніших цивілізацій. Піраміда Хеопса, піраміди фараонів, мумії, добре відомі цінні пам’ятки архітектури приваблюють туристів. Крім цього, Єгипет славиться своїми курортами, розташованими як на березі найтеплішого Червоного моря, так і на берегах Нілу. Тож саме тут ви знайдете унікальне поєднання неповторних історичних і культурних традицій, екзотичної природи, комфортного відпочинку і відмінного сервісу.

           6. Виготовлення рекламної листівки. (Слайд 31)

Вчитель. Як багато на світі чудес! Дерева гіганти, фантастичні водоспади, химерні палаци, величні храми, які викликають подив і захоплення у того, кому поталанило їх побачити. Але ні одне із чудес світу не можна порівняти з тим, що завжди поруч з нами. Це чудо – ми самі! Адже більшість з цих чудес створені людиною.

Я пропоную вам попрацювати творчо і одним реченням сформулювати і записати текст вашої рекламної листівки про материк, який представляє ваша група. 

Антарктида. Якщо ви любитель «екстриму»

запрошуємо на Антарктиду.

Австралія. Раді вас вітати

на материку «навпаки».

Південна Америка. Ми чекаємо вас

 на «найзагадковішому» материку світу.

Північна Америка.  Материк контрастів

приємно вас здивує.

Африка. Вам набридла зима-

поплавайте у найтеплішому морі.

Євразія. Ви любитель альпінізму -

вас чекає Еверест.

V. Підведення підсумків. Рефлексія. (Слайд 32)

Вчитель. Чи з усіма завданнями вам вдалося справитися?

  •                   Чи справдилися ваші очікування?
  •                   На який з материків хочуть здійснити подорож наші гості?
  •                   Я щиро дякую вам за роботу і бажаю, щоб ви у подальшому житті мали змогу подорожувати по нашій планеті не лише заочно. Нехай здійснюються ваші мрії. Але ви знаєте, що для їх здійснення потрібно багато працювати, тому домашнє завдання сьогодні (слайд 33):

для допитливих: підібрати цікаву інформацію про природу України, адже

Різні в світі є країни,

Гарні є, і є багаті,

Та найкраще в Україні,

Бо найкраще в рідній хаті.

для творчих: скласти казку «Моя подорож по …»;

для балакучих: розповісти вдома про « Най – най … материк»;

для всіх: намалювати малюнок: « Мій улюблений материк».

  

Дуже швидко час минає,

Скоро дзвоник пролунає.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам друзі.


 

docx
Додано
30 жовтня 2019
Переглядів
192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку