Мета проведення: закріпити знання з тригонометрії, розширити загальний й математичний кругозір учнів; підвищити їх інтерес до вивчення математики; розвивати логічне мислення та вміння слухати; виховувати наполегливість й волю, доброзичливе ставлення до суперників.
Учасники: учні 10 класу (учні ПТНЗ професія «Електрослюсар підземний, машиніст електровоза, машиніст підземних установок»).
Сценарій
позакласного заходу з математики
«Конкурс знавців тригонометрії»
Суббота О.О.,
викладач математики
Білозерського професійного
гірничого ліцею
Мета проведення: закріпити знання з тригонометрії, розширити загальний й математичний кругозір учнів; підвищити їх інтерес до вивчення математики; розвивати логічне мислення та вміння слухати; виховувати наполегливість й волю, доброзичливе ставлення до суперників.
Учасники: учні 10 класу (учні І курсу, професія «Електрослюсар підземний, машиніст електровоза, машиніст підземних установок»).
Форма проведення: конкурс на особисту першість або командна гра.
Час, відведений на проведення заходу: 45 хвилин.
Обладнання: роздатковий матеріал, призи для гравців і призи для вболівальників.
Структура заходу
Конкурс для вболівальників (проводиться під час конкурсів № 2 та 3).
Хід заходу
Завдання. З окремих символів скласти тригонометричні формули.
І варіант
ІІ варіант
ІІІ варіант
Завдання. Продовжити тригонометричні формули. Роздрукований матеріал роздається гравцям. Вони швидко дописують формули.
Основні тригонометричні тотожності
1) sin2α +cos2α =
2) tgα =
3) ctgα =
4) tgαctgα =
5) 1 + tg2α =
6) 1 + ctg2α =
Формулы додавання
1) sin(αβ) =
2) cos(αβ) =
3) tg(αβ) =
Формули подвійного аргументу
1) sin2α =
2) cos2α =
3) tg2α =
Формули суми та різниці однойменних тригонометричних функцій
1) sinα + sinβ =
2) sinα – sinβ =
3) cosα + cosβ =
4) cosα – cosβ =
Завдання. Знайти помилки в формулах та обчисленнях. Роздрукований матеріал роздається гравцям. Вони виправляють помилки червоною ручкою або олівцем.
Завдання. За підказками необхідно вгадати, про що мова. За відгадування за першою підказкою – 2 бали, за другою – 1,5 бали, за третьою – 1 бал, за четвертою – 0,5 бали. Викладач читає підказки. Гравці підіймають руку, якщо готові відповідати.
1 завдання (радіан).
2 завдання (період).
3 завдання (теорема Піфагора).
4 завдання (область визначення).
Завдання. Спростити тригонометричний вираз. Роздрукований матеріал роздається гравцям. Учасники пишуть розв’язання.
Завдання. Гравцям необхідно по черзі відповідати на питання. Якщо гравець не надав правильну відповідь, право відповіді передається наступному гравцеві. Порядок опитування обирає викладач. Можна один за одним, як сидять.
Питання
Конкурс для вболівальників (проводиться під час конкурсів № 2 та 3).
Критерії оцінювання
|
За кожну правильну формулу – 1 бал. |
|
За кожну правильну формулу – 1 бал. |
|
За кожне правильне виправлення – 1 бал. |
|
За відгадування за першою підказкою – 2 бали, за другою – 1,5 бали, за третьою – 1 бал, за четвертою – 0,5 бали. |
|
За кожне правильне спрощення – 3 бали. |
|
За кожну правильну відповідь – 1 бал. |
Зауваження: якщо гравців багато, а час обмежений, можна оцінювати роботи після заходу, але для цього треба, щоб учні підписували свої роботи. Тоді результати будуть оголошені під час наступного уроку. Крім того, роздавальний матеріал треба мати в необхідній кількості.
Якщо ж гра командна, то можна оцінювати команди відразу, для чого запросити в журі інших викладачів або учнів старших курсів.
Зведена відомість
№ п/п |
Прізвище та ім’я учня |
Клас |
1.Розминка |
2.Знавці формул |
3.Знайди помилку |
4.Вгадай слово |
5.Справжні математики |
6.Слабка ланка |
Загальна сума балів |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|