Позакласний захід з математики «Математичний батл»

Про матеріал

Мета: систематизація знань з теми «Тригонометричні рівняння», повторення окремих методів розв'язування ірраціональних рівнянь, розвиток логіки та креативності учнів, формування самостійності, культури математичного мовлення та комунікативності.

Перегляд файлу

Суббота О.О.,

викладач математики

Білозерського професійного

гірничого ліцею

 

Сценарій

позакласного заходу з математики

            «Математичний батл»  

10 клас 

Час проведення - 2 урочні години

 

Мета: систематизація знань з теми «Тригонометричні рівняння», повторення окремих методів розв’язування ірраціональних рівнянь, розвиток логіки та креативності учнів, формування самостійності, культури математичного мовлення та комунікативності.

 

Вступне слово викладача: налаштування учнів на позитивний настрій, змагання, випробування власних знань, логіки, пам’яті, сили волі. Оголошення порядку проведення та правил батлу, кількості та короткого змісту  раундів.

Раунд 1 Представлення команди (демонстрація через м\м проектор відеовізиток команд – по 15-30 сек). Оцінюється оригінальність назви, створення математичного іміджу команди). Всього 3 бали.

 

Раунд 2 Розминка. Учитель (ведучий)  оголошує питання, кожен член команди по черзі пише відповідь, передає листок наступному, звучить наступне питання – учні пишуть відповідь. За правильну відповідь (перевіряє розв’язання  журі після розминки по 1 балу). У процесі розв’язання кожен учасник може виправити відповіді своїх попередників. Але лише 1 раз у кожному прикладі, тоді за правильну відповідь – 0,5 бали. Всього до 13 балів.

Питання до розминки

  1.                     

 

Раунд 3 Капітанський двобій. Капітани шляхом жеребкування обирають по 1 рівнянню, яке потрібно протягом 3 хвилин розв’язати визначеним у завданні методом на дошці. За правильне розв’язання – 7 балів. Капітан має змогу взяти допомогу команди, тоді отримає лише половину балів. Команда або сам капітан має право задати питання капітану іншої команди по розв’язанню, або не використати своє право на питання. За додаткове грамотне питання команді 1 бал. Капітану, який відповідає на поставлене питання – 2 бали.

Завдання: Розв’язати рівняння вказаним способом

а) та   б)

  1. Методом допоміжного аргументу;
  2. За допомогою універсальних тригонометричних підстановок;
  3. За допомогою формул подвійного аргументу через перехід до однорідного рівняння

 

Раунд 4 Логічна мозаїка (спеціально не пов’язаний з тригонометричними та ірраціональними рівняннями, щоб дати змогу учням відпочити перед іншими раундами. Учні розв’язують спільно (з обговоренням в командах) задачу логічного характеру, час 3 хв. Всього – 7 балів.

Задача Чотири сестри – доньки українського дипломата, грають на муз інструментах і добре володіють чотирма європейськими мовами, причому кожна грає на якомусь одному інструменті (кларнет, флейта, фортепіано, скрипка) й говорить однією з мов.

Визначте, на якому музичному інструменті грає кожна з сестер і якою мовою володіє (одна з мов італійська).

Твердження:

1.Та з сестер, що грає на кларнеті, не говорить ні німецькою, ні французькою.

2.Сестра, що говорить іспанською, дуже любить свій музичний інструмент, бо їй не потрібно брати його з собою до музичної школи.

3.Оксана не грає на кларнеті й не говорить ні іспанською, ні німецькою

4.Анна не говорить німецькою.

5.Ні Марія, що не грає на флейті, ні Анна не грають на кларнеті.

 

Раунд 5 На ринг викликається… Команди за годинниковою стрілкою викликають з іншої команди представника і вказують номер рівняння  з домашнього завдання (яке повідомлено за тиждень до батлу), яке  учень повинен розв’язати на дошці. За вірне розв’язання – по 5 балів за кожне рівняння. Всього кожна команда може отримати до 10 балів, оскільки викликає з різних команд по одному учню у два кола. (до батлу учні мали змогу тиждень розв’язувати дані завдання спільно, пояснюючи їх більш слабким представникам команди до того часу, поки кожен член команди не буде вільно розв’язувати будь-яке з заданих рівнянь)

Домашнє завдання

  1. = х;
  2. ;
  3. 3cos 2х + 4sin х = 1;
  4. сos 3х + sin 5х = sin х;

 

Раунд 6 Власна гра. Починаючи від капітана по черзі учні розв’язують одержане завдання на листку кожен по 10 сек, всього два кола, у середньому кожен пише по одній строчці розв’язання. За вірну відповідь 7 балів.

3

 

Журі з одинадцятикласників та вчителів підбиває підсумки гри.

(капітани оцінюють внесок кожного учня у спільну справу). Нагородження кращих команд та окремих гравців призами та оцінювання.

 

Відповіді до завдань:

 

Раунд 2

  1. 1\2
  2. 16
  3. 0
  4. 2
  5. x=1-x=-1=
  6. x=
  7.        

 

Раунд 3

а)або

 

Раунд 4

ім′я

інструмент

мова

Анна

фортепіано

іспанська

Ніна

кларнет

італійська

Оксана

флейта

французька

Марина

скрипка

німецька

 

Раунд 5

  1. 2
  2. 5
  3. 2
  4. 2
  5. +;   +
  6. +
  7. +
  8.         +; -

 

Раунд 6    +

 

 

 

docx
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку