Конкурс знавців української мови

Про матеріал

Метою даного заходу є розкриття значення української мови, формування інтересу до рідного слова, пізнання нового у мові й розвиток творчих здібностей; розширення знання учнів про українську мову; показ її краси та багатства фольклору українського народу за допомогою поетичного сло­ва; розвиток мовлення учнів; виховання любові до рідної мови, свого народу, рідної землі.

Перегляд файлу

 

 


 

Конкурс знавців української мови «Юний мовознавець»

 

Мета:  розкрити значення української мови, формувати інтерес до рідного слова, пізнання нового у мові й розвивати творчі здібності;  розширювати знання учнів про українську мову; показати її красу та багатство фольклору українського народу за допомогою поетичного сло­ва; розвивати мовлення учнів; виховувати любов до рідної мови, свого народу, рідної землі.

Хід свята

 

Вчитель. Доброго дня, дорогі друзі! Сьогодні ми зібралися на засідання «Клубу знавців рідної мови». У чудовій країні знань є чарівні стежинки рідної мови. Крокуючи ними, кожна людина все більше і більше дізнається про красу і багатство мови. Глибокі знання рідної мови, досконале володіння нею – одна з важливих ознак високої культури й освіченості людини.

Дівчинка-мова.

Я - наука непроста, хоча і цікава,

В королівстві я живу слова і забави.

І в свою майстерню мовну,

Доки ви зі мною,

Мовних скарбів пребагато

Візьмете з собою.

В подорож усіх вас кличу

До складних завдань.

Тож не зрадьте, любі діти,

Моїх сподівань.

Хто ще думає, міркує, можу підказати:

Поскладайте літери ви швидко

На моєму платті.

Ну, нарешті, здогадались, хто я?

Звать мене, звичайно,...

Діти. Українська Мова!

Вчитель. Тож давайте, діти, запросимо Мову подо­рожувати разом із нами.

Учень. Ми про тебе, Мово, багато віршів знаємо. Ось послухай.


  1.              й учень.

Українська моя рідна мово,

В кожнім слові твоїм - цілий світ!

Бачу барви у нім веселкові

І калини червоний цвіт.

  1.              й учень.

А ще небо блакитне, бездонне,

І ярило, й пшеничні поля,

Плескіт рік, шум гаїв невгамовний –

Вся моя українська земля.

  1.              й учень.

Вона, як ніжна пісня колискова,

Заходить серцем в нашу душу з ранніх літ,

Це мова, наче пташка світанкова,

Що гордо лине в свій стрімкий політ.

  1.              й учень.

Велична, щедра і прекрасна мова!

Прозора й чиста, як гірська вода.

Це українська мова барвінкова,

Така багата й вічно молода.

  1.              й учень.

Вимовляю кожне слово,

Кожне слово, наче спів.

Найдорожча рідна мова,

Мова діда і батьків.

  1.              й учень.

Спитай себе, дитино, хто ти є,

І в серці обізветься рідна мова,

І в слові яснім ім’я твоє

Просяє, наче зірка світанкова.

З родинного гнізда, немов пташка,

Ти полетиш, де світу далечизна,

Та в рідній мові буде вся душа

І вся твоя дорога, вся Вітчизна.

 

 


7 – й учень.

На луг весняний схожа рідна мова.

Іде, заквітчана квітками, як в вінку.

Вона чарівна, дивна, світанкова…

Послухай серцем мову гомінку.

Вона звучить і лагідно, й пісенно,

І кольором, і звуком виграє.

Із вуст борців у світ летить натхненно,

І стільки в ній краси та сили є!

У ній звучить природа України,

Її традиції, минуле й майбуття,

Любов струмує радісно й дитинно.

У рідній мові – наше все життя.

8 – й учень.

Вона барвиста, чиста, веселкова

І милозвучна, світла, як весна.

На луг весняний схожа рідна мова,

І наймиліша в світі нам вона.

На цілий світ – така одна – єдина,

Чарівна мова з ніжністю весни.

Ти рідну мову знай, бо ти – людина,

І гордо з нею йди у світ у ясний!

(Дівчатка виконують пісню).

Вчитель. Звичайно, для кожного народу дорога своя мова. Для росіян - російська, для білорусів - білоруська, для поляків - польська. А для нас, українців, - українська.

«Рідна мова дорога людині, як саме життя», - так говорить народна мудрість.

Без мови не може існувати народ, його культура. Мова - це найдивовижніший витвір, що створила людина за свою історію.

  •                    Як ви думаєте, чи завжди мова була такою, як зараз?

Мова первісних людей була дуже бідною. Склада­лася з небагатьох слів, що супроводжувалися жеста­ми, мімікою. Та йшов час, змінювалася людина, змінювалася її мова. Багато людей доклали зусиль, щоб сьогодні ми з вами могли читати й писати.

Українська мова належить до високорозвинених мов світу. У далекому 1934 році у Франції на кон­курсі мов наша мова була визнана другою у світі се­ред європейських мов за милозвучністю.

Я хочу загадати вам загадку.

На базарі їх не купиш,

На дорозі не знайдеш,

І не завжди на терезах

Ти ціну їм підбереш.

Що це?

Діти. Знання.

Мова. Любі діти! Ви - учні, вже багато знаєте. Тож пропоную вам познайомитися і показа­ти свої знання з української мови.

Вчитель. Ось, друзі, і нам уже час звітувати,

Чого ми навчились, чого досягли,

Тож будемо всі перешкоди долати,

Сміливо до знань перемоги іти.

Наша конкурсна програма присвячена рідній українській мові, якою ми повинні розмовляти гарно і чітко. Мова – це не тільки засіб спілкування, а й наша культура, мудрість, знання. Мова наша багата, співуча, натхненна.

Сьогодні ми виявимо справжніх знавців рідної мови на нашій конкурсній програмі. Тут зібралися «мовознавці» й «дивословці», які люблять і наполегливо вивчають українську мову.

  •                    Вітаємо команду «Дивословців»  (представлення дітей) та команду «Мовознавців».

(Діти об’єднуються в 2 групи).

Вчитель. Команда «Дивословців» готова?

Діти. Готова!

Вчитель. Ваш девіз?

Діти.

Дивословцями ми стали,

Щоб усе на світі взнали.

Що? Коли? Чому і як?

Хоче знати всяк.

Вчитель. Команда «Мовознавців» готова?

Діти. Готова!

Вчитель. Ваш девіз?

Діти.

Хто любить, знає рідну мову, тому вона всміхнеться.

Солодке слово перемога  нелегко всім дається.

Вчитель. Сьогодні я приготувала вам нелегкі завдання, але сподіваюся, що серед  вас знайдуться справжні знавці рідної мови, котрі захистять її честь.

І конкурс «Бліц-опитування»

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Всього – 10 запитань. Відповідно, максимальна кількість балів – 10.

«Мовознавці»

  1.               Які є види мовлення? (Усне і писемне)
  2.               З яких частин складається текст? (Зачин, основ­на частина, кінцівка)
  3.               Як пишуться імена, по батькові, прізвища людей, клички тварин, назви міст, сіл, вулиць, річок? (З великої літери)
  4.               На які питання відповідають слова — назви предметів? (Хто? що?)

5. Скільки літер в українському алфавіті? (33).

6. Наприкінці питального речення ставимо... (знак питання).

7. У слові стільки складів, скільки... (голосних звуків).

8. Мовлення буває... (усним і писемним).

9. З якої казки ці слова: «Ведмідь вліз в рукавичку сьомим»? («Рукавичка»)

10. На яке питання відповідає текст – міркування? (Чому?)

«Дивословці»

  1. Які типи текстів ви знаєте? (Розповідь, опис, міркування)
  2. Якими бувають речення за метою висловлювання? (Розповідні, питальні, спонукальні)
  3. Наприкінці окличного розповідного речення ставимо... (знак оклику).
  4. Текст, у якому когось або щось описують, називають — текстом-... (описом).
  5. Слово, близьке за значенням. (Синонім)
  6. Частина слова, що стоїть перед коренем. (Префікс)
  7.  Зв’язані за змістом слова — це... (речення).
  8. До тексту можна дібрати... (заголовок).
  9. Хто у казці «Вовк та козенята» був страшний звір, якому не вдалося обманути сімох козе­няток? (Вовк).
  10. Найліпший друг іменника, що називає його ознаку. (Прикметник).

ІІ конкурс «Конверт»

 

Вчитель.

Ось конверт - туди заглянем

І завдання прочитаєм.

Щось сама не розберу,

Допомоги в вас прошу.

(Капітани команд отримують конверти із завданнями).

Завдання:

  1.               Правильно закінчіть прислів’я.
  2.               Поясніть значення українських народних висловів.
  3.               З окремих слів складіть прислів’я. Поясніть йо­го зміст.

«Чомусики»

  1. Знай більше, а говори... (менше).

Мудрим ніхто не вродився, а... (навчився).

Без труда нема... (плода).

Де сила не візьме,... (там розум допоможе).

  1. Язик до Києва доведе.
  2. Тому, хто треба, хоче, мало, знати, спати, багато.

«Питайлики»

  1. Краще річ нова, а дружба ... (стара).

Бджола мала, а й та... (працює).

Маленька праця краща за велике... (безділля).

Праця людину годує, а... (лінь марнує).

  1. У кишені вітер гуляє.
  2. Диво, українська, калинове, мово, наше, ти.

 

Під час підготовки відповідей командами провеодемо для глядачів гру «Так чи ні»

  1.               Скажи, співає сом пісні? (Ні)
  2.               Чи вміє плавати гусак? (Так)
  3.               Чи може стати у вогні вода холод­ним льодом? {Ні)
  4.               Червоний мак в січневу пору квіт­не? (Ні)
  5.               А крокодили на сосні свої буду­ють гнізда? (Ні),
  6.               Ч и може вище гір літак у вишину злетіти? (Так)
  7.               Якщо не їстиме три дні, верблюд ходити зможе? (Так)
  8.               До розбишак і забіяк чи є в людей повага? (Ні)
  9.               Коли розсердиться їжак, слона він вбити може? (Ні)
  10.          Ріка біжить у долині, чи є у неї ноги? (Ні)

Вчитель. Гадаю. Команди впорались із завданнями, що знаходилися в конверті, тому прошу відповідати.

ІІІ конкурс «Переговори сусіда»

 

Вчитель.  В Україні кажуть, що жіноча зброя - віник та язик. Бо українки славляться не тільки гострим розумом, а й гострим  язичком. Та хлопці наші теж у кишеню за словом не лізуть.

Учасники, виводите парами і промовля­ючи скоромовку, намагаєтеся переговорити сусіда.

 

Ходить квочка коло кілочка,

Водить діточок коло квіточок.

* * *

Карл у Клари украв корали,

Клара у Карла украла кларнет.

* * *

На дворі трава,

На траві дрова,

Не рубай дрова,

Бо трава здорова.

* * *

В ямі не спиться вусатому сому,

Сому вусатому сумно самому.

***

Лиш потрапив до окропу рак –

Зразу вбрався у червоний фрак.

***

У сома, у сома

Соменята дома.

Ну а тих соменят

Аж сто вісімдесят.

Каже старший синок:

- В нас підводний дитсадок!

***

Три лисички, три лисички

Миють лапки, миють личка.

Не виводить тато – лис

Їх немитими у ліс.

***

Мишка в нірку поспішала.

Мишка нірку прикрашала,

Наносила в нірку зілля.

Нині в мишки новосілля.

 

IV Конкурс «Відгадай казкового героя»

Кожній команді по черзі задається запитання. Кожна правильна відповідь 1 бал.

1. «Ото якби дід не в червоних чоботях був, то я б і не лукавила, що нічого не пила і не їла». («Коза – дереза»)

2. «Я була тепла, вовняна. Мене бабуся виплела довгими осінніми вечорами. А дід взяв і загубив». («Рукавичка»).

3. «Якби в бабусі були дріжджі, то я був би пишний, м’якенький. А ще якби начиночка з сиру, то я, можливо, і не стрибнув би з вікна». («Колобок»)

4. «Якби був у мене велосипед, то я не був би таким вередливим». (листоноша Пєчкін).

5. «Ото якби тато зробив простого човника із весельцем, то мені і рибки не хотілося б ловити і не потрапив би я до рук Змії» («Івасик – Телесик».

6. Хто вигнав Козу – дерезу із зайчикової хатки? (Рак).

7. Хто бігав наввипередки з Їжаком? (Зайчик).

8. Прийшла вона з довгим віником

На бесіду з нашим півником.

Схопила півня на обід

Й замела мітлою слід. ( Лисичка).

V конкурс «Ребуси»

 

Кожна команда отримує конверти з ребусами, які вони повинні розгадати:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поки команди готуються, глядачі теж відгадують ребуси:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


VІ конкурс «Конкурс капітанів»

 

Завдання. За 3 хвилини написати якомога біль­ше слів із буквосполученнями.


«Мовознавці»

          ЙО

«Дивословці»

 ЬО


 

У цей час проводемо конкурс для вболівальників «Доскажи словечко».


  •                   Ось вона яка —

розбійниця морська,

Всіх би проковтнула

зажерлива... (акула).

  •                   Стрімко вибігли на гору
  •                   Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски.

Звуть подружок цих… (берізки).

  •                   Такенький, маленький,

Як пальчик, тоненький:

Рибалці — на вудку,

Мисливцю — на лук,

А зветься... (бамбук).

  •                   Червоненька і смачненька,

Дуже з вигляду гарненька,

І боки в неї пишні.

Літом смачно їсти... (вишні).

  •                   Металевий в неї носик

І лляний у неї хвостик.

Із шиття не буде толку,

Якщо ми не візьмем... (голку).

  •                   Така велика, довгошия,

І вища за найбільшу шафу,

Така розумна і красива

У зоопарку є... (жирафа).


 

VІІ конкурс «Відновіть вірші»

 

Команди отримують картки із завданням. Учасники повинні відновити вірш, уставивши пропущені літери, що позначають голосні звуки. Виразно прочитати його й назвати автора.


«Мовознавці»

Пр_сп_ в_в  т_   л_т _  б_ж_

вд_ч_  вж_   тв_ _  т_к_,

_  т_ п_р  т_ нц_й   н_б_ж _,

н_   м_р_ з_  г_п_к_.

Леонід Глібов «Коник – стрибунець»

 

«Дивословці»

Сп_к_ _м   п_в_т_

спл_ть  пр_ ст_р_   н_ в,

_  св_ чк_  в  бл_к_т _

В_ і_р  з_св_ т_в_.

Володимир Сосюра «Спокоєм повиті».


Завдання глядачам:    «Загадки-жарти»

  1.                 Яке поле не виореш? (У зошиті)
  2.                 У чому не можна провертіти дір­ку? (Уводі)
  3.                 3 якої миски не можна наїстися? (З порожньої)
  4.                 У яку бочку не можна налити води? (У повну)
  5.                 Де вода стоїть стовпом? (У склянці)
  6.                 Від чого плаває качка? (Від берега)

 

VІІІ конкурс «Шифрувальник»

 

За номерами букв алфавіту розшифрувати прислів’я, записати його в зошит і пояснити значення.

 

 

 

 

 

 

10, 18, 1, 18, 18, 33; 16, 32, 6, 11, 18, 12; 30, 19; 15, 21, 11, 16, 1; 20, 23, 1, 29, 11, 18, 12.

 

 «Знання людині, що крила пташині».

 

Завдання глядачам: відгадати загадки.


У нашої бабусі

Сидить звір у кожусі,

Біля пічки гріється,

Без водички миється. (Котик)

На городі в нас росте

Сонце ясне, золоте.

Жовте око, жовті вії,

Та чомусь воно не гріє. (Соняшник)

В нашій кухні кілька літ

Він вуркоче, наче кіт,

І ховає справжню зиму

За надійними дверима. (Холодильник)

У хазяйстві я господар,

Воджу череду пташок,

Вранці рано розбуджу вас,

Дасте проса нам кульок. (Півень)

Із неба диво золоте,

І світить нам, і гріє,

Ніщо без нього не росте,

І всі йому радіють. (Сонце)

В лісі вирізана,

Гладенько витесана,

Співала-грала, заливалася.

Як вона називалася? (Сопілка)

Круглий, смугастий,

До того ж хвостатий,

Червона серединка,

хоч зелений бік,

Має смачний солодкий сік. (Кавун)

Біле, як сніг,

Надуте, як міх,

Лопатами ходить,

По болоту бродить. (Гусак)


 

ІХ конкурс  «Сходинки слів»

 

Завдання. У вільні клітинки «сходинок» треба вписати букви так, щоб вийшло нове спільнокореневе слово.

Х конкурс «Із слів — розповідь»

 

Завдання. Учасники гри одночасно відкривають кон­верти і з слів-карток (вони змішані) складають речення так, щоб вийшла зв’язна розповідь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІ конкурс «Домашнє завдання»

 

Вчитель. Український народ любить жартувати. Яка б не була втомлена людина, але почувши влуч­ний жарт - усміхається.

Пропонуємо декілька гуморесок у виконанні учасників конкурсу.

 


ШВИДКО ВІДПОВІВ

Коли прийшов зі школи внук,

Дідусь щоденник взяв до рук:

  •               За віщо двійку ти схопив?
  •               За те, що швидко відповів...
  •               За те, що швидко? — гримнув дід,
  •               За це ж дванадцять ставить слід.
  •               Та що ви, діду, кричите?

Сказав я швидко, та не те...

 

КРУТЬКО

Толі в класі не сидиться,

Непосиді все б крутиться.

То щипа свого сусіда,

То поглядує навкруг,

То під партою обіда,

То на парті ловить мух...

Хтось запитує у Толі:

Ти завжди крутько такий?

  •               Ні, не кожен день я в школі,

У неділю ж — вихідний!

 

ШОКОЛАДКА

Вчора зранку шоколадку

Закопав Тимко у грядку.

Бачить, як картопля садиться стара,

Потім виростає з неї молода.

З однієї штуки робиться багато.

Значить, шоколадку можна теж саджати.

Шоколаденята вродяться чудові,

Матимуть обгортки різнокольорові!

Сів Тимко на землю і спостерігає,

Тільки шоколадка щось не проростає...

Як гадаєте, малята,

Довго буде він чекати?

 

 

 

 

 

РЕЗУЛЬТАТ

Учителька. У твого брата п’ять яблук, а ти в нього два забереш. Яким буде результат?

Андрій. Він мене відлупцює.

 

З ЛЮБОВІ

  •               Я тебе караю, бо люблю, синку,— каже батько.
  •               Знаю, тату! Але стільки любові я не заслужив.

 

  1.              й учень.

Буду я навчатись мови золотої

У трави веснянки, у гори крутої,

В потічка веселого, що постане річкою,

В пагіння зеленого, що зросте смерічкою.

 

  1.              й учень.

Буду я навчатись мови-блискавиці,

В клекоті гарячім кованої криці,

В огневиці пружної ниви колоскової,

В леготі шовковому пісні колискової.

 

Вчитель. Ось і підійшла до завершення наша подо­рож. Бажаю вам успіхів у вивченні рідної мови, щоб кожен урок був для вас святом і відкриттям.

 

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову.

Пильно й неустанно

Політь бур’ян.

Чистіша від сльози

Вона хай буде.

Вірно і слухняно

Нехай вона щоразу служить вам.

Хоч і живе своїм живим життям.

 

 

Підведення підсумків конкурсу


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Мовознавці»

  1. Правильно закінчіть прислів’я.

Знай більше, а говори...

Мудрим ніхто не вродився, а...

Без труда нема...

  1. Поясніть значення українського народного вислову.

Язик до Києва доведе.

  1. З окремих слів складіть прислів’я. Поясніть йо­го зміст.

Тому, хто треба, хоче, мало, знати, спати, багато.

 

 

 

«Дивословці»

  1. Правильно закінчіть прислів’я.

Краще річ нова, а дружба ...

Бджола мала, а й та...

Маленька праця краща за велике...

  1. Поясніть значення українського народного вислову.

У кишені вітер гуляє.

  1. З окремих слів складіть прислів’я. Поясніть йо­го зміст.

Диво, українська, калинове, мово, наше, ти.

 

 

 

 

 


Ходить квочка коло кілочка,

Водить діточок коло квіточок.

* * *

Карл у Клари украв корали,

Клара у Карла украла кларнет.

* * *

На дворі трава,

На траві дрова,

Не рубай дрова,

Бо трава здорова.

* * *

В ямі не спиться вусатому сому,

Сому вусатому сумно самому.

Лиш потрапив до окропу рак –

Зразу вбрався у червоний фрак.

***

У сома, у сома

Соменята дома.

Ну а тих соменят

Аж сто вісімдесят.

Каже старший синок:

- В нас підводний дитсадок!

***

Три лисички, три лисички

Миють лапки, миють личка.

Не виводить тато – лис

Їх немитими у ліс.

***

Мишка в нірку поспішала.

Мишка нірку прикрашала,

Наносила в нірку зілля.

Нині в мишки новосілля.

«Мовознавці»

 


 

ЙО

 

 

«Дивословці»

 

ЬО

 

 

«Мовознавці»

Пр_сп_ в_в  т_   л_т _  б_ж_

вд_ч_  вж_   тв_ _  т_к_,

_  т_ п_р  т_ нц_й   н_б_ж _,

н_   м_р_ з_  г_п_к_.

 

 

 

«Дивословці»

 

Сп_к_ _м   п_в_т_

спл_ть  пр_ ст_р_   н_ в,

_  св_ чк_  в  бл_к_т _

В_ т  з_св_ т_в_.

 

 

 

 

10, 18, 1, 18, 18, 33; 16, 32, 6, 11, 18, 12; 30, 19; 15, 21, 11, 16, 1; 20, 23, 1, 29, 11, 18, 12.

 

 

а

б

в

г

г

д

е

є

ж

з

и

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

і

ї

й

к

л

м

н

о

п

р

с

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

т

у

ф

х

ц

ч

ш

щ

ь

ю

я

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

 

 

 

 

10, 18, 1, 18, 18, 33; 16, 32, 6, 11, 18, 12; 30, 19; 15, 21, 11, 16, 1; 20, 23, 1, 29, 11, 18, 12.

 

 

а

б

в

г

г

д

е

є

ж

з

и

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

і

ї

й

к

л

м

н

о

п

р

с

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

т

у

ф

х

ц

ч

ш

щ

ь

ю

я

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Результати конкурсів

 

 

Конкурс

К-ть балів за конкурс

«Мовознав

ці»

«Дивослов

ці»

1

«Бліц-опитування»

1б. за правильну відповідь

 

 

2

«Конверт»

1б. за кожну правильну відповідь

 

 

3

«Переговори сусіда»

5 б.

 

 

4

«Відгадай казкового героя»

1б. за правильну відповідь

 

 

5

«Ребуси»

1б. за кожний вислів

 

 

6

«Конкурс капітанів»

 

0,5 б. за слово

 

 

7

«Відновіть вірші»

5 б.

 

 

8

«Шифрувальник»

 

5 б.

 

 

9

«Сходинки слів»

 

1б. за кожне слово

 

 

10

«Із слів — розповідь»

1б. за кожне речення

 

 

11 «Домашнє завдання» 5б.   

 

 

Загальна к-ть балів

 

 

 

Завантаження...
doc
Додано
9 січня 2019
Переглядів
1052
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку