«Захопливий світ казок»
Конкурсна програма
Мета: збагачувати знання і враження від прочитаних казок; розвивати пізнавальний інтерес та пізнавальну активність учнів; розвивати акторські здібності, виховувати інтерес до читання книжок, прагнення до саморозвитку; сприяти підтриманню дружніх стосунків в дитячому колективі.
Обладнання: картки з назвами казок, фішки, презентація, розрізні букви, картки казкові герої, квітка запитань.
Хід заходу: (1слайд) Казочку знають всі діти на світі
Добре із казкою в світі нам жити.
Нас розважає вона і навчає,
Завжди корисною казка буває. Любі діти, я впевнена, що ви знаєте багато казок та полюбляєте їх читати , слухати. Казка – давній і мудрий порадник. Це вона відкриває двері у чарівну, неповторну країну, де добро бореться зі злом , де правда перемагає неправду, де існує чесність і справедливість. Я сьогодні пропоную вам згадати улюблені казочки та казкових героїв, відгадати загадки. Вас чекають непрості завдання, справжні випробуваннях. То що ж вирушаймо в казкову подорож. Подорожувати ми будемо двома командами . За кожну правильну відповідь, кожне правильно виконане завдання команда отримує фішку. Перемагає та команда, в якої більше фішок. Вас, друзі, прошу бути організованими, уважними, не кричати, не шуміти, поводитися достойно, поважати інших та пам’ятати про правило піднятої руки. Ось і перше випробування для вас.
Гра « Знайди пару та назви казку». (Дітям потрібно поєднати дві частини назви казки . Поділ дітей на команди). Вітаю вас, команди в нас вже є. Друзі, вам потрібно обрати капітана та з запропонованих букв скласти слово та дізнатися назву своєї команди.
1. Перше завдання : розминка «Веселі загадки» 1. Сидить півник на печі Їсть смачненькі калачі. Ось лисичка прибігає, Півника мерщій хапає. Біжить півень рятувати, В лиски півника забрати. «Котик і півник»
2. Знайшов півник колосок, Змолов борошна мішок. Спік негайно у печі Пиріжки та калачі. Мишенят не пригощав, Бо жоден з них не помагав. « Колосок»
3. На городі виростала , Сили набирала, Непомітно, дуже швидко, Великою стала. Став тут дід усіх гукати Та красуню рвати. А цю казку, діти, ви Встигли відгадати? «Ріпка»
4. На сметані замісили, На вікні охолодили, Круглий бік, з віконця скок — Покотився… «Колобок»
5. Вигнав дід козу із хати — Та й пішла вона блукати: Всі козу ту виганяли, Рак козуню ущипнув, Зайцю хатку повернув… «Коза-Дереза»
6. Любі діти, мишка йшла, По дорозі щось, знайшла. Це хатинка невеличка, Ми у казці.... «Рукавичка»
7. В’ється річка невеличка Хлопчик у човні сидить. З берега матуся кличе, Щоб обідом пригостить. І вгадать цього героя, Справа зовсім нескладна. Казка ця усім відома, Про кого вона? «Івасик-Телесик»
8. Сидить дівчина в корзині , на ведмежій дужій спині. А чому туди сховалась ? Так нікому й не призналась! «Маша і ведмідь»
9. До школи прямує хлопчик дерев’яний, Чомусь потрапляє у цирк полотняний. Відома ця книжка тобі, чи не так? В пригодах яких побував цей хлопчак? «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»
10.Моя казка всім відома, У семи живу я гномів. Стан тонкий, тендітна ніжка . Яка ж казка? … «Білосніжка»
11. Старенька бабуся у лісі жила Гостинці для неї онучка несла. Вовк дівчинку цю по дорозі зустрів? Як казка ця зветься? Хто б відповів? «Червона шапочка»
12.На бал я мріяла потрапити завжди Та шлях закритий був мені туди. У шати одягла мене хрещена Й подарувала туфельку для мене. Вона блищить у сяйві кришталя. Тож, здогадайтесь з якої казки я? «Попелюшка»
2. Увага на екран. ( 2-11слайди) Наступне завдання. « Хто зайвий? »
Учасники вам потрібно здогадатися з якої казки герої та хто заблукав з іншої історії.
3. Конкурс «Відгадай казку за жартом»
Команди відповідають по черзі.
а) у кросівках»; б) босоніж»; у чоботях».
а) жувальну гумку; б) пепсі - колу; молоко.
а) «Біла панамочка»; б) «Жовта хустинка»; «Червоний капелюшок»
а) Тяп і Ляп; б) Стриб і Скок; Круть і Верть
а) і семеро гномів»; б) і семеро братів»; і семеро козенят».
а) кішка; б) мавпочка; мишка.
а) глини; б) пластиліну; тіста.
а) грав на комп’ютері; б) розмовляв по мобільному телефону; лежав у ліжку.
а) сорочка; б) панчоха; рукавичка.
а) маршрутне таксі; б) реактивний літак; ступу з мітлою.
4. Конкурс «Відгадай героя »
( Один учасник команди поки звучить музика повинен без слів показати якнайбільше казкових героїв, які зображені на малюнках )
5.Музична пауза. « Казкова дискотека». (12 слайд) (Дітям пропонується затанцювати так , як би на їхню думку танцювали б казкові герої). 6. Конкурс « Виправ помилку» (13- 20 слайд)
Шурочка Ряба - Курочка Ряба.
Коробок – Колобок.
Левиця та Журавель - Лисиця та Журавель.
Кріт у чоботях – Кіт у чоботях.
Солом'яний клубочок - Солом’яний бичок.
Кусалочка – Русалочка.
Червоні тапочки – Червона шапочка.
Ніжна королева - Сніжна королева.
7. Конкурс «Казковий калейдоскоп» « Казкова квітка» ( діти по черзі вибирають питання)
9. Як звали героя, який жив у Квітковому місті і нічого не знав? (Незнайко)
10. Скільки яєць знесла Курочка Ряба? (Одне)
11.Хто ловив рибку взимку за допомогою хвоста?(Вовк - панібрат)
12.На чому стоїть хатинка Бабусі – Ягусі? (На курячих лапах)
13.Як звати собачку з казки «Ріпка» ( Жучка) .
14. Скільки раз старий кидав в море невід?(3)
15. Як звали тата Буратіно? (Карло)
16. Хто від усіх хвороб лікувався солодощами? (Карлсон)
17. З чого зроблена Снігуронька? (сніг)
18. Яке яєчко знесла Курочка Ряба?
19. Хто розламав теремок? (Ведмідь).
20. Кого лисиця пригощала кашею? (Журавля, «Лисиця і журавель»).
21. Хто тягнув ріпку останнім? (Мишка).
22. Транспорт Баби Яги. (Ступа)
23. Що купила на базарі Муха-Цокотуха? (Самовар)
24. Скільки людей тягнуло ріпку? (Три)
А ще в мене для вас останнє завдання. Я буду розповідати а ви уважно слухати та допомагати. Серед казкового, «чарівного не простого, а зеленого й густого» ( лісу ), розташувався «гарний, дитячий в якому відпочивають, навчаються, набираються здоров'я» (санаторій ) ті , що « хвилинки не сидять, все кудись вони біжать, пустуни малята» ( хлопчики й дівчата). В цій казковій країні у дітей дуже насичене життя вони відвідують «будинок який , як чаша повний знаннями» (школа), там завжди на них чекає той, «хто вчить дітей писати і читати, природу любити, старших поважати?» (Вчитель). В школі є чарівний кабінет куди збігаються діти, як бджоли на мед ( комп’ютерний кабінет), а стоять у тім кабінеті чудернацькі машини «які мають папки, файли, блоги, сайти…» (ноутбуки). Тут дуже гарна природа тут ростуть і той що «з жолудя проростає, в кроні сил чимало має. Кабани плоди смакують, люди міць його цінують» ( дуб), і та, що «мов зелений їжачок, має безліч голочок» ( сосна). А які гарні тут ті, « що високо в небі кружляють, та про здоров’я лісу дбають» ( птахи). А інколи раптом з-за куща вискочить " довгі вуха, куций хвіст невеличкий він на зріст" (Заєць). А за ним викотився "Клубочок в сто голочок"(Їжачок). А ще « на дубочку у дуплі сестроньки живуть руді. Люблять шишки і горішки , і грибків поїсти трішки. Працьовиті наче бджілки. Це руді сестриці…»(Білки) Діти з тим «хто як квочка із курчатами, в загоні щодня з малятами? Хто їх пильно доглядає, няньчить, пестить, розважає?(Вихователька) полюбляють ходити туди де « їм готують різні смачні страви» ( їдальня), а ще «де з друзями ганяють у футбол й супернику там забивають гол» (стадіон), і туди де « роботу завжди мають, мамам подарунки виготовляють» ( гуртки « Умілі ручки»).
« А якщо розумним хочеться стати, треба багато книжок читати. А йти звичайно треба не в аптеку , а до Ніни Миколаївни в» ( бібліотеку). «Знають всі діти дуже давно, в вечері або весела ( дискотека) , або цікаве» (кіно). А як же зветься ця чудесна країна? Та це ж чарівна , казкова « Перлина».
- Ну, як, діти, сподобалось казка про « Перлину»?
Підведення підсумків. Оголошення переможців.
Казка – це дитинство. Читайте і слухайте, казки. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, виховують і вчать, як треба жити по правді.
Не можем без казки у світі ми жити,
Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,
Як зло подолати, як хитрих провчити.
Як чуйних і добрих, й сміливих любити.
Як добре, що казка усіх нас зібрала,
Дорослих і діток разом поєднала.
От і казочці кінець.
А хто слухав – молодець!
Конкурсна програма
для дітей молодшого
шкільного віку.