Конспек уроку до курсу Людина і світ 11 клас

Про матеріал

Розробка уроку до теми " Конфлікт" для учнів 11 класу - передовий досвід, з використанням презентації та доповідей учнів.Цікаво буде вчителям історії та філософії.

Перегляд файлу

Тема уроку:  «Конфлікти»

Мета уроку: з’ясувати ознаки й типи  конфліктів, причини їх виникнення та методи розв’язання; формувати вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти факти й події, оформляти здобуті знання у вигляді схем і таблиць, розвивати комунікативні навички. Уміння здійснювати науково - дослідницьку роботу ; застосовувати здобуті знання у справі розв’язання конфліктних ситуацій; формувати здатність до толерантної поведінки.

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

Форми організації навчальної діяльності:творчі, індивідуальні, і групові завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ми живемо у світі, де часто сонячне світло порозуміння заслоняють хмари образ, де холодний вітер підозр, спалахують блискавки конфліктів. … Як утримати прекрасну погоду в нашій душі, жити в мирі і радості? Як не  «змокнути» під дощем нерозуміння і як допомогти в цьому іншим?

Однією з найбільш актуальних проблем сучасного суспільства є проблема конструктивної співпраці та взаємодії. У  зв’язку з цим проблема конфліктів стала проблемою вивчення багатьох наук, таких як філософія, соціологія, політологія, педагогіка, психологія, правознавство. У 80-ті роки ХХ ст. у багатьох країнах світу зявилися конфліктологічні центри. А 1986 в Австралії за ініціативою ООН було створено міжнародний центр розв’язання конфліктів. Останнім часом наука конфліктологія набуває дедалі більше практичного значення. Можливо, невдовзі цей предмет вивчатиметься в школі.

Метод « Мозковий штурм»

1. Що ви розумієте під поняттям конфлікт?

2. Чи можна дати означення поняттю «конфлікт»?

/Записи поняття « конфлікт» .Висновок/

У конфліктології вироблена певна модель конфлікту.

Конфлікт

Конфліктна ситуація                                          Інцидент

 

Наслідки конфлікту

(вихід з конфлікту)

Конфліктна ситуація – це суперечливі позиції сторін з будь – якого приводу, прагнення протилежної мети, використання різноманітних засобів щодо їх досягнення,незбіг інтересів. Бажань тощо.

Досить часто в основі конфліктної ситуації лежать об’єктивні суперечності, але іноді достатньо будь – якої дрібнички: необережно висловленого слова, тобто інценденту – і конфлікт може розпочатися.

Інцидент( мотив) активізація діяльності однієї зі сторін, яка ущемлює ( можливо, навіть ненавмисно) інтереси іншої сторони.

Ситуація№1

«Між двома співробітниками не склалися стосунки. У приватній розмові один висловився не зовсім коректно. Другий образився грюкнув дверима і написав скаргу на першого. Вищий керівник викликав кривдника і примусив його вибачитися. « Інцидент вичерпано», - заявив керівник задоволено, маючи на увазі,що конфлікт розв’язано Чи так це?

1. Зверніться до моделі конфлікту і визначте:

а) що є конфліктом?

б) конфліктною ситуацією?

В) інцидентом?

2. Які наслідки конфлікту?

Практичні завдання:

а) Які конфлікти виникають в школі?

б) в сімї ?

в) в класних колективах?

г ) Пригадайте літературні твори. Сюжет яких побудовано навколо конфлікту між персонажами. Чим розпочався конфлікт і як він вирішився?

Які шляхи виходу з конфлікту ви пропонуєте?

1.Конструктивний ( гумор. Поступки. Компроміс, співробітництво. Усвідомлення позиції сторін).

2. Деструктивний ( погроза,насильство, брутальність, приниження,перехід особистості, розрив відносин).

3.Ігнорування ( відхід від розв’язання проблеми).

Існує 3 шляхи розв’язання конфлікту:

1. Переговори – Це процес,під час якого сторони намагаються розв’язати конфлікт шляхом  безпосереднього обговорення  між собою.

2. Медіація – в процес вступає третя сторона – посередник, мета якої – допомогти першим двом домовитись.

3.Арбітраж – третя сторона контролює не тільки процес, але й результат.

Бесіда з класом:

1. Чи змінилася ваша думка про конфлікт?

2.Чи завжди конфлікт – це погано?

3.Які основні причини конфліктів? Яких видів вони бувають?

Практична робота: записати 6 правил « Кодексу поведінки» , які дозволять нам позбавитися конфліктів  і подобатися людям.

Домашнє завдання:

1. Опрацювати  14-16.

2.Уявіть, що Ви – Генеральний секретар ООН . Складіть план дій  урегулювання міжнародних конфліктів у гарячих точках планети.  

 

docx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку