Конспеккт: "Прийменник як службова частина мови" (7 клас із російською мовою навчання)

Про матеріал
Підручник: Українська мова: для загальноосвіт. закладів з рос. мовою навчання, 7 клас, О. В. Заболотний, В. В. Заболотний. Тема: Прийменник як службова частина мови. Мета: 1) навчальна: поглибити знання учнів про службові частини мови, ознайомити з граматичними ознаками прийменників, виконати вправи на закріплення вивченого про прийменник; 2) розвивальна: розвитати уяву, логічне мислення, розвивати навички інтенсивної інтелектуальної праці; 3) виховна: виховувати естетичний смак та любов до краси природи. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: підручник, таблиця, картки з дидактичним матеріалом. Методи та прийоми: бесіда, вправи, робота з підручником, мозковий штурм, мікрофон (на етапі рефлексії).
Перегляд файлу

Урок №                                                Дата                                               7 клас

Тема: Прийменник як службова частина мови.

Мета:

  1. навчальна: поглибити знання учнів про службові  частини мови, ознайомити  з граматичними ознаками  прийменників, виконати вправи на закріплення вивченого про прийменник;
  2. розвивальна: розвитати уяву, логічне мислення, розвивати навички інтенсивної інтелектуальної праці;
  3. виховна: виховувати естетичний смак та любов до краси природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, таблиця, картки з дидактичним матеріалом.

Методи та прийоми: бесіда, вправи, робота з підручником, мозковий штурм, мікрофон (на етапі рефлексії).

Хід уроку

І. Організація класу на навчальну діяльність.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вивчення частин мови є важливим елементом в процесі  опанування українською мовою. Ви почали це вивчати ще в 6 класі. Які частини мови ви вже вивчили? А на які дві великі групи поділяються всі частини мови? Правильно, на самостійні та службові. Ми часто згадували іменники, дієслова, прикметники та займенник, а чи можемо ми зараз поговорити про прийменник? Чи сполучник? А може про частку? Що ж, саме час почати  активно працювати та дізнаватись багато нового про службові частини мови.

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. 

 Тема нашого уроку: «Прийменник як службова частина мови. Особливості уживання прийменників». Подумайте, що ми маємо сьогодні зробити, щоб опанувати тему?

  1. Вивчити теоретичні аспекти теми: що таке прислівник, які морфологічні ознаки має;
  2. Дізнатись особливості вживання прийменників;
  3. Виконати вправи, щоб закріпити вивчене.

ІV. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

 Учні отримують картку з поезією В. Симоненка. Вони мають виразно прочитати вірш, визначити частину мови кожного слова.

Пройшла гроза — і знову літня проза:
Парує степ, і оживає ліс.
І горобці, неначе з-за куліс,
Упали табуном на просо.

І знов спадають трафаретні роси
Із сінокосів буйних кіс,
І знову в небі невідомий біс
Підвісив сонце на прозорих тросах.

І, захолонувши у дивній грації,
Зітхають свіжістю дівочою акації,
Вітрами обціловані до ніг…

А я дивився, серце розривалося:
Ну що в тім нового, сучасного ховалося? —
Так зрозуміти і не міг.

 Бесіда:

  1. Про розповідає автор?
  2. До якого типу лірика можна зарахувати цю поезію?
  3. Як автор сприймає природу?
  4. Що для вас природа? Чи помічаєте ви красу навколишнього середовища?
  5. Знайдіть прийменники у вірші. Запишіть їх у зошит.

V. Опрацювання навчального матеріалу: формування умінь та навичок.

 1. Опрацювання теоретичного матеріалу. Робота з підручником.

  «Мозковий штурм»

  • Чим службові частини мови відрізняються від самостійних? Знайдіть про це в параграфі.
  • Скільки всього службових частин мови?
  • Як називають прийменник в російській мові?
  • Знайдіть визначення прийменника (учні кілька разів повторюють визначення по черзі з підручника – ст. 111).
  • Які особливості мають прийменники?
  • Яка роль прийменника у реченні?
  • Розкажіть коротко про походження прийменника, використовуючи інформацію, подану у підручнику.

2. Опрацювання таблиці: учні отримають роздруківку, на якій зображені вираження залежності частин мови за допомогою прийменників, та колективно обговорюють інформацію.

http://klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/3348/388988/blog_23368/images/image_2.jpg

 3. Вправа «Порівняйте»: учні отримують картки із завданням.

 

Квіти  навколо хати, близько другої години,  близько сотні, був поруч з ним,  поруч хаток, сидить кінець столу, 

стоїть край села,  почекай коло хвіртки

подивилася навколо, стояли поруч, підійшли близько, широке коло,

щасливий кінець,

далекий край

 

Визначте частиномовну приналежність виділених слів?

 

Чи однакове значення мають виділені слова в різних колонках? 

 

Як називаються такі слова в лексикології?

 

4. Вправа 321, ст 112: робота біля дошки та в зошитах.

5. Вправа 323, ст. 113: колективна робота в зошитах.

VI. Підсумки уроку.

 Бесіда:

 Пригадайте поезію, яку ми читала на початку уроку та подумайте: чи може природа надихати? Увіть, що ви зараз знаходитесь на лоні природи, опишіть це місце, використовуючи прийменники. Чи отримали ви насолоду, уявляючи мальовничу природу? Можливо, хтось захотів напалювати пейзаж чи скласти вірша? А які мальовничі місця ви знаєте в Кривому Розі?

 Чи всі поставлені завдання ми виконали?

VII. Рефлексія.

 «Мікрофон»:

  1. Сьогодні я навчився…
  2. Новим для мене на уроці було…
  3. Я можу сказати, що моя робота на уроці була…
  4. Щоб покращити своє розуміння з теми, вдома я маю…

VIII. Домашнє завдання.

 Параграф 28 – вчити, Параграф 30 – ознайомитись. Вправа 328 – письмово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ
 

Пройшла гроза — і знову літня проза:
Парує степ, і оживає ліс.
І горобці, неначе з-за куліс,
Упали табуном на просо.

І знов спадають трафаретні роси
Із сінокосів буйних кіс,
І знову в небі невідомий біс
Підвісив сонце на прозорих тросах.

І, захолонувши у дивній грації,
Зітхають свіжістю дівочою акації,
Вітрами обціловані до ніг…

А я дивився, серце розривалося:
Ну що в тім нового, сучасного ховалося? —
Так зрозуміти і не міг.

http://klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/3348/388988/blog_23368/images/image_2.jpg                                                                                                                                                     

Квіти  навколо хати, близько другої години,  близько сотні, був поруч з ним,  поруч хаток, сидить кінець столу, 

стоїть край села,  почекай коло хвіртки

подивилася навколо, стояли поруч, підійшли близько, широке коло,

щасливий кінець,

далекий край

 

Визначте частиномовну приналежність виділених слів?

 

Чи однакове значення мають виділені слова в різних колонках? 

 

Як називаються такі слова в лексикології?

 

 

docx
Додано
25 березня 2020
Переглядів
801
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку