У серці кожної дитини живе любов до України
Перший урок у першому класі
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – само -організовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу; громадянської – усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ, бережливе ставлення до природи, до людей, до самого себе; загальнокультурної – орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері, культурологічних основ сімейних, соціальних, суспільних явищ; соціальної – збагачувати у дітей уявлення про шкільну родину як об’єднання людей, у яких одна мета; проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших;
предметних компетентностей: розширити кругозір учнів про Україну, державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, виховувати дружні відносини і взаємоповагу у шкільній родині, почуття гордості за свою школу, країну.
Обладнання: карта України; зображення символів України, ілюстрації за темою «Що таке Україна?»; відеоролик «Розкажи про Україну»; аудіо записи пісень; повітряні кульки, які відрізняються кольором, розміром, формою; на партах у дітей кольорові олівці, маркери, .
Хід уроку
І. Організація класу.
Вранці сонце пробудилось,
В росяній траві умилось
перегорнуло календар –
Ось і вересень настав.
ІІ. Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
Учитель: Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав на перший у вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – «Учень», «Школяр». Сьогодні ви
із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів – першокласників. Я вітаю вас із цією визначною подією!
Тож розпочнемо нашу подорож Країною Знань.
ІІІ. Знайомство.
Вчитель роздає дітям смужки (промінці), на яких написано їх імена.
- Погляньте на дошку, що на ній?(смайлик)
- Кожен з вас підійде до дошки і назве своє ім’я і розмістить смужку біля смайлика.
- На що став схожий смайлик? (На сонечко)
Сонечко буде зігрівати кожного з нас тільки тоді, коли ми з вами будемо разом, навчимося ділитися своїм теплом. Ви всі різні, але разом – одна велика дружна сім’я. Давайте привітаємо один одного оплесками і скажемо разом: «З Днем народження, наша шкільна родино!»
ІV. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
Кожне слово є відгадкою до загадок, які я вам зараз загадаю.
Виводить букви і слова оця цікава штучка,
В руці виблискує здаля нова, гарненька … (ручка).
Всяк школяр його шанує, бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно,… (олівець).
Не сорочка, а зшитий. Не кущ, а з листочками. (Зошит.) Паперовий кораблик щодня перевозить у трюмах знання.
Після плавання цей корабель повертається в рідний
портфель.(Підручник.)
(Після того як відгадали загадку, діти шукають відповідну букву і підставляють до слова без першої літери.)
Перший раз малий Микола став збиратися до школи. Олівець поклав у сумку, книги, зошит, ручку, гумку, М‘яч, граблі, перо, подушку, на обід м‘яку ватрушку. Два ведмедики, лопату, білочку руду, хвостату.
Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.
Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту. Трактор, ще й машину, мило… Вже надворі звечоріло. Сів Микола, дума думку: – А чи все поклав у сумку?
Дидактична гра «Я – не я»
А тепер давайте грати – треба вам відповідати. Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався? Не хотів хто одягатись?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався. Хто?
А ще досі не вмивався. Хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
V. Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk
Слово вчителя.
- Кожна людина має свою сім’ю, родину. Це її маленька батьківщина. Коли скласти ці маленькі батьківщини, то вийде одна велика батьківщина-родина. І наш рідний дім, і наша прекрасна школа, і наше чудове місто, і наша вулиця, і навіть та стежинка, якою ми поспішаємо до школи – це наша Батьківщина. Як ви гадаєте, від якого слова народилось слово «Батьківщина»?
- Так, тому що Батьківщина – це земля, на якій народились і живуть ваші батьки.
- А як називається наша Батьківщина?
https://www.youtube.com/watch?v=hgkRguImrT4
- Давайте помандруємо разом з піснею по нашій мальовничій Україні, розглянемо її красу і неповторність.
- Що сподобалось найбільше?
- Молодці! Усе правильно! Ви довели, що маєте право носити звання «Учень». Тепер ви учні. У цьому класі ви будете кожен день отримувати подарунки. Але не цукерки, не тістечка, а знання. Подивимось, які подарунки-знання ви сьогодні отримали.
VІ. Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон»