Конспект № 4 Тема: Міміка

Про матеріал

Конспект № 4

Тема: Міміка

Мета: закріпити вміння та навички з міміки; вдосконалювати вміння та навички передавати емоційний стан образа через міміку, жести, виразність мовлення; розвивати акторську майстерність, сценічне мовлення; виховувати навики колективної творчості в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри.

Методи: репродуктивні, наочні, словесні, практичні

Тип заняття: закріплення

Форма роботи: колективна, індивідуальна. групова

Обладнання: піктограми з емоціями, маски клоуна з емоціями.

Перегляд файлу

Конспект №  4

Тема: Міміка

Мета: закріпити вміння та навички з міміки; вдосконалювати вміння та навички передавати емоційний стан образа через міміку, жести, виразність мовлення; розвивати акторську майстерність, сценічне мовлення; виховувати навики колективної творчості в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри.               

Методи: репродуктивні, наочні, словесні, практичні

Тип заняття: закріплення

Форма роботи:  колективна, індивідуальна. групова

Обладнання: піктограми з емоціями,  маски клоуна з емоціями.

Хід заняття.

І. Підготовча частина.

1.1. Організаційний момент.

Привітання, перевірка присутніх.

1.2. Акторський тренінг.

- Встаньте прямо, підніміть руки вгору, підніміть голову, подивіться на свої руки. Тепер підніміться на носочки. Сильно потягніться, як ніби ви повинні закинути важку сумку на верхню полицю. Напружте все тіло. Сильно-сильно! Протримаєтеся в такому положенні

Гра «Вулкан». Діти стають в коло і беруться за руки. Один з дітей буде вулканом. Він виходить у центр кола, сідає навпочіпки і прикидається сплячим.                                                                                                                         Якийсь час він сидить тихо-тихо, а всі інші чекають, коли вулкан прокинеться.

 Потім вулкан починає прокидатися. Спочатку він починає тихесенько гудіти, поступово вставати і додавати гучність гудіння. Інші діти йому допомагають і теж гудуть. Чим вище встає дитина, тим голосніше він гуде, а випроставшись повністю, різко підскакує і викидає руки вгору. Розпрямившись, вулкан може зробити кілька стрибків, поки не викине все непотрібне, що в ньому накопичилося.

Після того, як вулкан викинув все негативне, він починає затухати, знову сідає навпочіпки і засинає. Потім спокійно встає і повертається в коло.  Потім всі діти – один великий вулкан.

Гра „Мім”.

- А зараз ви – актори, які без слів, використовуючи тільки міміку  й  жести, покажуть різні дії та що при цьому відчувають. Готові?

- Тож передайте один одному м’яч, вважаючи, що це: важке каміння;                ваза зі скла;  брудний черевик; склянка, доверху наповнена водою.

Гра «Живі звуки»

Дитя засинає,  а матуся пісеньку співає: «А-а-а-а».

 Коник весело скакав і так голосно іржав: «І-і-і-і».

 Потяг швидко вирушає і про це всіх сповіщає: «У-у-у-у».

 Дивно, ой дивно синочку малому – тато зловив здоровенного сома: «О-о-о».

 Зима. Ведмедику не спиться, і він на те весь час гнівиться: «Е-е-е-е».

 Водичка в чайнику кипить: «Б-б-б».

 Ось – ось – і кришечка летить: «Б-б-б». 

 Якщо язичок гіркою підняти,

 Він буде високо стрибати: «К-к-к».

 Насосом м’яч ми накачаємо: «С-с-с-с».

 І у футбол гуртом пограємо: «С-с-с-с».

 Дзвони дзвонять в далині: «Л-л-л-л».

 Добре чути навкруги: «Л-л-л-л».

 Пливе пароплав і голосно гуде: «И-и-и».

 А дим із труби хмаркою пливе: «И-и-и».

 Вітер виє, завиває: «В-в-в-в».

 Поїзд ходу набирає: «Т-т-т».

 Дятел дерево довбає: «Д-д-д».

 Він жуків собі шукає: «Д-д-д».

 Тихо – тихо говори: «Ц-ц-ц».

 Ти матусю не буди: «Ц-ц-ц».

 Тиша в полі навкруги,

 Тільки чути в траві: «Ч-ч-ч».

 Якщо змерзли твої руки,

 Ти на них ось так похукай: «Х-х-х».

 Гуси гучно ґелґотали: «Ґ-ґ-ґ».

 До ставочка вирушали: «Ґ-ґ-ґ».

 Комар літає і дзижчить: «З-з-з- з».

 І уже ніхто не спить: «З-з-з-з».

 Змія повзе і шипить: «Ш-ш-ш-ш».

 Листя в лісі шелестить: «Ш-ш-ш-ш».

 Пес хату стереже, не спить

 І грізно на чужих гарчить: «Р-р-р».

                                                      (А. Іващенко)

Вправа «Повітряна куля»

- Уявіть собі, що ми з вами будемо надувати кульки. Вдихніть повітря, уявіть, що, роздуваючи щоки, повільно, через відкриті губи ви надуваєте кульку.

Стежте очима, як ваша кулька стає більшою і більшою. Уявили? Надувайте обережно, щоб кульки не лопнули. А тепер покажіть їх одне одному. Потім можна відпустити їх летіти.

Вправи для позбавлення затисків обличчя.

1. Стиснути щелепи – розслабити, відкрити рот широко – відсунути щелепу в положення, якого вона сама набуде.

Розслаблена щелепа – вільний подих.

2. Притиснути язик до піднебіння  – опустити до нижніх, верхніх зубів, праворуч, ліворуч.

3. висунути щосили язик – відпустити (вільно відпущений язик сам собою прикладається до верхніх зубів).

4. Підняти брови («подив) – розслабити. Зберігати чоло рівним упродовж 30 сек.

5. насупити («серджуся») – розслабити брови.

6. Розширити очі («Страх») розслабити повіки та брови.

7. Розширити ніздрі («вдихаю запах» - розслабити повіки та брови.

8. зажмуритись («жах») – розслабити повіки.

9. підняти верхню губу, зморщуючи ніс («презирство») – розслабитись.

10. ошкіритись («лють) – розслабитися. 

1.3. Повідомлення теми та мати заняття.

- Акторська майстерність – це мистецтво акторського перевтілення, уміння змінити погляд, міміку і ледь помітні рухи тіла таким чином, щоб створився єдиний образ. А для того, щоб створити необхідний образ, необхідно тренувати свої вміння та навички з міміки. Сьогодні на занятті ми будемо закріплювати свої знання, вміння та навики з теми «Міміка».

 1.4. Актуалізація знань, вмінь та навичок. 

- Що ж таке міміка? (Міміка – це рух  м’язів обличчя, відображаючи настрій,  внутрішній настрій людини.) Що таке жести?

- Для чого потрібно працювати над розвитком міміки? (щоб краще відобразити емоційний образ персонажа)

Гра «Мікрофон»

Радість – це коли…

Печаль – це коли…

Жах – це коли…

Гнів – це коли…

Образа – це коли…

Сором –– це коли…

Задоволення – це коли…

Злість –– це коли…

Щастя – це коли…

ІІ. Основна частина.

2.1. Робота над вправами.

 Завдання.

За виразом на обличчі дайте дівчатам ці імена: 

 Образинка, Веселинка, Здивованка. Поясніть свій вибір.

                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Вгадай яка емоція»

На одного вихованця надягається маска з емоціями. Всі інші показують цю емоцію, а вихованець в масці відгадує, емоцію.

Вправа «Сказати про пори року по  різному»

Сказати фразу з різною інтонацією та відображенням емоцій:

  • Це ж треба. Знову осінь! (із гнівом)
  • Осінь – так сумно! (сумно).
  • Зима настала! (здивовано)
  • Пішов сніг! (зі страхом, радісно)

Гра „Мім”.

- Спробуйте  виразити очима і бровами емоції: страх, гнів, увагу,                             здивування,   ра­дість,  сум.

Вправа «Дзеркало» - змінюємо настрій. Долонею закриваємо обличчя. Долоня вниз – один вираз обличчя, долоня вверх – протилежне. Наприклад, радість – сум; страх – доброзичливість тощо.

- Давайте пограємо в таку гру: я буду пропонувати вам різні ситуації, а ви за допомогою міміки зобразите свій емоційний стан.

  • Вам подарували іграшку, про яку ви давно мріяли.
  • Ви покуштували кислий лимон.
  • Ви впали й боляче забили коліно.
  • Ви замислились над розв’язанням складної задачі
  • ви спостерігаєте за рибками в акваріумі;
  • вас сварять за щось;
  • ви смакуєте улюблену страву;
  •  ви доторкнулися до голочок їжака.

Вправа «Настрій актора»

Завдання: Прочитати знайомий вірш за умови:

  1. вас образили до сліз і ви розповідаєте про свою образу словами вірша.
  2. у вас радісна подія, ви отримали довгожданий дарунок.
  3. вам давить черевик і дуже болячи.
  4. у вас болить зуб.
  5. ви маленький заєць та боїтесь вовка.
  6. ви здивувались чомусь.

Вправа «Папуга»

Хід вправи: Ведучий вимовляє коротке речення, наприклад: «Я іду гуляти». Один із учасників повторює це речення, передаючи задуману емоцію. Інші відгадують.

Вправа «Хвилі емоцій»

Хід вправи:

Необхідні дві блакитні стрічки довжиною 1—1,5 м. Керівник гуртка називає дітям по черзі ту чи іншу емоцію й просить за допомогою стрічки показати «хвилі гніву», «хвилі жаху», «хвилі радості» тощо.

Гра «Пори року»

– Спробуйте своєю мімікою (жестами) відобразити всі пори року. Наприклад: Осінь – сумна пора року, дощова, холодна і разом з тим чудова. (Нахмурені брови, сумний погляд, зі­тхання ...) А пригадайте, які смачні яблука дозрівають в садах восени, які вони на смак. (Діти прицмокують, охають ...)

Гра «Зіпсований телефон»

Хід гри: вихованці закривають очі. Керівник гуртка показує піктограму емоцій. Дитини, «розбудивши» іншу дитину передає емоцію так, як він її зрозумів, без слів і так далі до останньої дитини

ІІІ. Заключна частина.

- Сьогодні ми завершили працювати над темою міміка. Набуті знання, вміння і навички допоможуть вашій акторській грі.

Мімічна гра „Передавалки”

  1.               Передай посмішку сусіду (по колу).
  2.               Передай „сердилку” (сердитий вираз обличчя).
  3.               Передай „переляк”.
  4.               Передай „страшилку”.
  5.               Передай „смішинку”.
  6.               Передай вітання.
  7.               Передай прощання.

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
3412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку