Урок з алгебри, 11 клас
Тема уроку: Вибіркові характеристики: розмах вибірки, мода, медіана, середнє значення.
Мета уроку:
- сформувати в учнів уявлення про предмет вивчення математичної статистики; працювати над усвідомленим розумінням змісту понять: вибіркова сукупність або вибірка; статистичний ряд; центральні тенденції вибірки (мода, медіана, середнє значення). Працювати над формуванням умінь розв'язувати задачі, що передбачають знаходження мір центральної тенденції вибірки;
- виховувати працьовитість, акуратність та уважність при оформленні письмових завдань, активність, інтерес до математики;
- розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, уміння учнів робити порівняльний аналіз та систематизувати матеріал, спонукати до пізнавальної діяльності.
І. Організаційний етап.
ІІ. Встановлення зворотнього зв’язку, забезпечення емоційної готовності до уроку.
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
IV. Сприймання і усвідомлення інформації про центральні тенденції вибірки (робота за картками: теорія+практика)
Основні поняття
Генеральна сукупність – множина всіх можливих результатів спостереження (вимірювання).
Статистична вибірка, статистичний ряд – множина результатів, які реально одержані в даному спостереженні ( вимірюванні).
Варіанта – одне із значень елементів вибірки.
Варіаційний ряд – упорядкована множина всіх варіант.
Основні поняття
Генеральна сукупність – множина всіх можливих результатів спостереження (вимірювання).
Статистична вибірка, статистичний ряд – множина результатів, які реально одержані в даному спостереженні ( вимірюванні).
Варіанта – одне із значень елементів вибірки.
Варіаційний ряд – упорядкована множина всіх варіант.
Теоретичний матеріал |
Завдання |
|
Міри центральної тенденції |
Мода (М0) – значення, що зустрічається найчастіше. |
1) 2;6;8;9;5;9;4;6;8;2;6. М0 = _____ 2) 1; 7; 5; 9; 5; 6; 8; 9. М0 = _____ |
Медіана (Ме) – значення, що розділяє упорядковану вибірку на дві рівні частини. |
1) 3;4;6;8;9;9;12. Ме = __________ 2) 3;8;7;9;2;5;1;5. Ме = _________ |
|
Середнє значення ( ) – середнє арифметичне вибірки.
|
1) 8, 9, 10, 11, 11, 12, 12, 13, 14, 15. = |
|
Працюємо в зошиті Знайдіть міри центральної тенденції вибірки: 3, 3, 4, 5, 5, 6, 7, 7, 8, 8, 8, 9, 10
|
||
|
Зважене середнє арифметичне значення , де хi — варіанти; пі — частоти. |
|
Працюємо в зошиті
|
||
По рядах №1 (зно)
|
||
№2 (зно)
|
||
Д/з: §31 (основні теоретичні поняття);
№31.6, 31.7 – І група; №31.10, 31.12 – ІІ група. Повторити: елементарні функції, їхні графіки. |
Додатково: 31.5, 31.9, 31.11.
V. Підсумок уроку (рефлексія)
VІ. Домашнє завдання:
Д/з: §31 (основні теоретичні поняття);
№31.6, 31.7 – І група;
№31.10, 31.12 – ІІ група.
Повторити: елементарні функції, їхні графіки.
Основні поняття
Генеральна сукупність – множина всіх можливих результатів спостереження (вимірювання).
Статистична вибірка, статистичний ряд – множина результатів, які реально одержані в даному спостереженні ( вимірюванні).
Варіанта – одне із значень елементів вибірки.
Варіаційний ряд – упорядкована множина всіх варіант.
Теоретичний матеріал |
Завдання |
|
Міри центральної тенденції |
Мода (М0) – значення, що зустрічається найчастіше. |
1) 2;6;8;9;5;9;4;6;8;2;6. М0 = _____ 2) 1; 7; 5; 9; 5; 6; 8; 9. М0 = _____ |
Медіана (Ме) – значення, що розділяє упорядкова-ну вибірку на дві рівні частини. |
1) 3;4;6;8;9;9;12. Ме = __________ 2) 3;8;7;9;2;5;1;6. Ме = _________ |
|
Середнє значення ( ) – середнє арифметичне вибірки.
|
|
|
|
Об’єм – кількість варіант (елементів) Розмах – різниця між максимальним і мінімаль-ним значенням |
2;6;8;9;11;5;9;4;6;8;5;6. Об’єм:_____________ Розмах:____________ |
Знайдіть міри центральної тенденції вибірки: 3, 3, 4, 5, 5, 6, 7, 7, 8, 8, 8, 9, 10 М0= , Ме = , Х = |
||
|
Зважене середнє арифметичне значення , де хi — варіанти; пі — частоти. |
|
Працюємо в зошиті
|
||
По рядах №1 (зно)
|
||
№2 (зно)
|
||
Д/з: §31 (основні теоретичні поняття);
№31.6, 31.7 – І група; №31.10, 31.12 – ІІ група. Повторити: елементарні функції, їхні графіки. |