Конспект бінарного уроку для 7 класу на тему"Ступені порівняння прислівників"

Про матеріал

Незвичайний для учнів урок, який проводять у тісній взаємоспівпраці двоє вчителів(англійської та української мови). Урок із використанням інтерактивної дошки, на якій працюють самі учні під керівництвом учителів.

Перегляд файлу

Розробили та провели учителі Линовицької ЗОШ І – ІІІ ст. Овчинник А.М. та Зубань С.В.

Тема. Ступені порівняння прислівників

Мета:  поглибити знання учнів про прислівник, його морфологічні ознаки, ознайомити зі ступенями порівняння прислівників в українській та англійській мові; формувати загальнопізнавальні вміння відрізняти ступені порівняння прислівників від омонімічних ступенів порівняння прикметників; розвивати усне мовлення, орфографічну  грамотність; вчити працювати з інтерактивною дошкою за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати в семикласників сумлінне ставлення до навчання, любов до рідної  мови, повагу до культури і традицій англомовних країн.

Тип уроку: засвоєння нових знань ( бінарний урок: українська  мова, англійська мова).

Обладнання: інтерактивна дошка, комп’ютер, роздаткові завдання, мультимедійна презентація .

                                        Хід уроку

І. Організаційний момент. З'ясування емоційної готовності до уроку                   Любі діти!

Продзвенів уже дзвінок

Починаємо урок.

Він незвичний і цікавий,

Вчителів зібрав чимало.

Поверніться обличчям до гостей

І лагідно промовте "Добрий день".

Teacher: Good morning, class!         (Слайд 1)

— Погляньте одне на одного й подаруйте посміш­ку. Побажайте собі успіху.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Повторення вивченого матеріалу.

Слайд  2     Бесіда за питаннями:

  • Що таке прислівник? Яка його синтаксична роль? Наведіть приклади.
  • Як творяться прислівники?
  • Яка група прислівників схожа за лексичним значенням на якісні прикметники?
  • Що ви знаєте про ступені порівняння прикметників? Як вони творяться?

Слайд  3

Учитель української мови: Розгорніть зошити, запишіть число, класна робота.

Виконаємо практичне завдання. Випишіть речення, у яких є прислівники, підкресліть їх згідно синтаксичної ролі, визначіть спосіб творення.

Любий друже! З опануванням мови з'являється потреба глибше й повніше виявляти себе, примножити наші духовні надбання. Запам'ятай, що прислівник залюбки утворюється від прикметників. Уміло тут діють суфікси -о-, -е-. Наприклад: сумний - сумно, рішучий-рішуче.

Teacher: And what about English? What is an adverb, Tamila?

(Слайд 4-5)

Таміла Adverb is a part of speech that describes an action, in other words it shows how, where and when something happened. For example, I can run very fast.

Teacher: What role does it play in a sentence?

(Слайд 6)

Марина Typically, in a sentence  adverb plays a role of adverb of action, time, place and degree. But sometimes they act as definition. For example in a sentence   I dance very well. Well is an adverb of time. An in a sentence This job is well done. Done is a definition.

Teacher. When are the adverbs used?

Андрій і Валерія Adverbs in English are used when you want to characterize:

1. some action

2. attribute

3. another adverb

4. or the whole sentence

Teacher: And I want you to tell me more about the adverbs in English. For example can you tell me what kinds of adverbs there are?

Аня Adverbs in English are divided into the following types: adverbs of place, time, mode of action, measure and degree.

Teacher: Can you give me examples of adverbs of place, Igor?

(Слайд 7)

Ігор Adverbs of place are:

here, there -тут

where -де

inside -всередині

outside -зовні

above - зверху

below знизу

somewhere, anywhere десь , будь-де

nowhere ніде

elsewhere де-небудь в іншому місці

Teacher: How about adverbs of time?

(Слайд 8)

Крістіна adverbs of time are

now зараз

when коли

then тоді

today сьогодні

yesterday вчора

tomorrow завтра

before раніше, перед чимось

lately -пізніше

Teacher: And now adverbs of measure and degree

(Слайд 9)

Ліза Adverbs of measure and degree are

much багато

little мало

very дуже

too також

so настільки

enough достатньо

hardly ледве

scarcely навряд чи, ледь

nearly- поряд

almost майже

Teacher: And finally the adverbs of mode and action.

(Слайд 10)

Володимир adverbs of mode of action are

well добре

fast, quickly швидко, стрімко

slowly повільно

quietly тихо

easily легко

Teacher: How are the adverbs formed?

(Слайд 11)

Валентин

According to the way of formation adverbs in English are divided into 2 groups: (Simple Adverbs) and (Derived Adverbs), Simple adverbs consist of one base, one root:

fast, hard, else

Derived adverbs are formed by adding suffixes. The most common is the suffix -ly. There are extensions -most, -like, -fold, -ward (s), -wise:

slowly, warlike, clockwise, backwards

РОБОТА  В ПАРАХ: 

До поданих прислівників доберіть синоніми й запишіть їх:  (кожній парі по одному слову)

(Слайд 14)

Teacher:  How can you distinguish an adverb from an adjective?

(Слайд 12)

Taміла 

Some adverbs are written the same way  as kindred adjectives. Sometimes adverbs can be identified by their usual suffix -ly, but you must remember, that some English adjectives may also have this suffix.

Марина In this case, you have to determine what words they are: Adjectives describing nouns, or  adverbs  describing words verbs, adjectives or other adverbs:

It is a very long street. -. (Street - a noun, so long - adjective)

How long did you live in USA? - How long have you lived in the US? (Live - verb, so long - adverb)

IIІ. Мотивація навчання школярів. Оголошення теми та мети уроку.

(Слайд 13)

 Учитель української мови: Тема сьогоднішнього уроку - Ступені порівняння прислівників.

На цьому уроці ми:

  • поглибимо ваші знання про прислівник, його морфологічні ознаки;
  • ознайомитмося зі ступенями порівняння прислівників;
  • Give definition of an adverb in the English language, its syntactical role, explain how to distinguish adverbs from adjectives and show common and different features of degrees of comparison of adverbs in English and Ukrainian.
  • (Слайд 14)

Учитель: Наприкінці уроку ви будете знати усе про ступені порівняння прислівників та способи їх творення.

Teacher: And you will be able to do the same in the English language.

IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

Пояснення вчителя з використанням таблиці  (Слайд 15)

Форми ступепів порівняння

Ступені порівняння

 

           Вищий

 

              Найвищий

Проста .

додавання до прислівника суфікса

-ш- (-іш-)

додавання до простої форми вищого ступеня прислівника префікса най-, для підсилення значення — префіксів що-, як­-

Глибоко — глибше, темно — темніше

найглибше, якнайглибше;

найтемніше, щонайтемніше

Складена

додавання до звичайного прислівника слів більш (менш)

додавання до звичайного при­слівника слів найбільш (найменш)

Більш глибоко

Найбільш глибоко

Увага! Деякі прислівники вищого і найвищого ступенів утворюються від прислівників з іншим коренем. Наприклад, добре-краще-найкраще; погано-гірше-найгірше.

(Слайд 16)

Зміни приголосних при творенні вищого ступеня порівняння

При утворенні вищого ступеня порівняння прислівників за допо­могою суфікса -ш-(е) відбуваються ті самі зміни (чергування) приголос­них, що й при творенні прикметників вищого ступеня:

1)       [с]  + [ш]   — шч (щ): високо — вище;

2) [г] +  [ш]  — [жч| (дорого — дорожче),

3) [ж] + [ш] — [жч] (дуже — дужче),

4) [з'] + [ш] — [жч] (вузько— вужче).

Учитель: А зараз хтось піде до дошки і на основі конкретних прикладів пояснить ще раз як утворюються ступені порівняння прикметників і прислівників: у чому є схожість, і чи є відмінність? (Слайд 17)

Яскравий — яскрав-іш-ий —  най-яскравіший

 

Яскраво — яскрав-іш-е —      най-яскравіше

 

Гарячий —  гаряч-іш-ий —     най-гарячіший

 

Гаряче —     гаряч-іш-е —     най-гарячіше

Суфікс -ок- випадає Суфікс -к- випадає

Широкий —   шир-ш-ий —    най-ширший

Широко —    шир-ш-е —       най-ширше

Низько — ниж-ч-е — най-нижче

 

Дорогий — дорож-ч-ий — най-дорожчий

 

Дорого — дорож-ч-е — най-дорожче

 

Teacher:

Let`s change the language and see whether you can recognize adverbs in sentences. Find the adverbs and write them in the boxes. (Ярослав).

(Слайд 18)

I'm the best student in my class. I always do well in exams, and I do my homework correctly and enter the classroom quietly. But in PE and sports I'm terrible, because I run so slowly!

Teacher: Do the matching.


good

correct

quiet

slow

bad

quick

fast

careful

terrible

quietly

slowly

well

quickly

correctly

carefully

terribly

badly

fast


 (Слайд 19)

Teacher: Now let`s see if we have done everything correctly. Everything is right here, so let`s move on.

(Слайд 20)

Teacher: In English like it is in Ukrainian the degrees of comparison of adverbs are formed according to the group they belong to.

Short adverbs are changed like this. fast-faster-fastest (підкреслюю закінчення).

Long nouns are compared in this way: easily-more easily-the most easily 

And the third group is exceptions. You should remember them.

well-better-best

badly-worse-worst

far-further-furthest

much-more-most

(Слайд 21)

Teacher: Change the sentences using the comparatives

  1. We can read well.
  2. We must all work hard.
  3. Nick runs very fast.
  4. Mary came home late.
  5. The teacher spoke loudly.
  6. The rocket moved easily.
  7. We got up early yesterday.
  8. He looked at me angrily.

 

Фізкультхвилинка

V. Виконання тренувальних  вправ.

1. РОБОТА В МАЛИХ ГРУПАХ.

Скринька розуму.   Утворити ступені порівняння прислівників за аналогією до прикметників.

(Слайд 22)   Глибокий, швидкий, вузький. (По 1 слову кожній групі).

2. РОБОТА В ГРУПАХ  (2 групи)  (Слайд 23)   ГРА «ХТО ШВИДШЕ?»

(Учні отримують завдання на картках, після виконання представники груп виходять до дошки і над словами надписують правильне розміщення слів цифрами 1,2,3)

Розставте прислівники за ступенем поступового збільшення ознаки дії:

 І група

1) найкраще, добре, значно краще;  (ДОБРЕ, ЗНАЧНО КРАЩЕ, НАЙКРАЩЕ)

2) ще гірше, погано, найгірше; (ПОГАНО, ЩЕ ГІРШЕ, НАЙГІРШЕ)

ІІ група

1) тонко, найбільш тонко, тонше;  (ТОНКО, ТОНШЕ, НАЙБІЛЬШ ТОНКО)               

2) найважче, більш важко, важко;  (ВАЖКО, БІЛЬШ ВАЖКО, НАЙВАЖЧЕ)

3.  РОБОТА В ПАРАХ.   (Слайд 24)

ДОСЛІДЖЕННЯ-КОНСТРУЮВАННЯ.  Дослідити, чи можна визначити, до якої частини мови належать слова НАЙКРАЩЕ, ВИЩЕ, ВЕСЕЛІШЕ поза контекстом. Чому?  (пояснення учнів)

Найкраще оповідання написав учень 7 класу.

Учень 7 класу написав оповідання найкраще. 

Завдання: Скласти пари речень так, щоб спочатку ці слова виступали прикметниками, а потім — прислівниками. (по одному слову на кожен ряд)

IV. Узагальнення та систематизація  знань.

Експрес-опитування

  1. Як творяться прислівники вищого ступеня порівняння? Навести приклади.
  2. Як утворюються прислівники найвищого ступеня порівняння? Навести приклади.
  3. Як можна відрізнити прислівники простої форми вищого ступеня порівняння від однозвучних прикметників?
  4. Які зміни приголосних відбуваються у процесі творення простої форми вищого ступеня деяких прислівників? Проілюструвати відповідь власними прикладами.
  5. Чи всі прислівники можуть утворювати ступені порівняння?
  6. Як утворюються ступені порівняння прислівників в англійській мові?
  7. Як відрізнити прислівник від прикметника?

ІГРОВЕ ЗАВДАННЯ.  (Слайд 25)

  • Запишіть прислівники у дві колонки:

Не можна утворити

Можна утворити ступені

ступенів порівняння

Порівняння

Весело, впевнено, там, дорого, згарячу, нітрохи, знизу, замало, прекрасно, спересердя, радісно, близько, пошепки, ясно, зручно.

image10Підкресліть у виписаних прислівниках третю букву від початку і про­читаєте продовження вислову Г. Сковороди: «Бери вершину і...» (матимеш середину).

(Слайд 26)        Перевір себе!  

там

веселіше

згарячу

впевненіше

нітрохи

дорожче

знизу

прекрасніше

замало

радісніше

спересердя

ближче

пошепки

ясніше

 

зручніше

VІ. Підсумок  уроку. Оцінювання.

Вчитель: Отже на цьому уроці ми повторили вживання прислівника в українській і англійській мовах і переконалися, що в обох випадках ступені порівняння утворюються суфіксальним  і префіксальним шляхом в українській мові і суфіксальним способом і за допомогою службових слів в англійській.

VІІ. Домашнє завдання.

(Слайд 27)

Учитель: Опрацювати § 33 , виконати  вправу 389, повторити §9.

Teacher: Visit my site www.zubansergiy.at.ua and do the first task

1

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
10 березня 2018
Переглядів
1326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку