22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Конспект бінарного завдання "Казки. Казки" для дітей дошкільного віку

Про матеріал
У бінарному заняття «КАЗКИ, КАЗКИ» представлена методика проведення ігрового заняття з узагальнення інтелектуальних знань та творчих здібностей дітей дошкільного віку. Заняття проведене у формі казкової подорожі у ході якої діти виконують ігрові завдання: гра-імітація «Дерева», гра-головоломка «Хатинка», гра-фантазія «Перетворення», вправа «Жива та мертва вода» та багато інших.
Перегляд файлу

Коваленко С.А.,

керівник гуртка «Розвиваючі ігри»,

Смертяк К.М.,

керівник гуртка «Театралізована гра»

ТЕМА: КАЗКИ, КАЗКИ.

Мета:

  • розвивати готовність та вміння працювати в колективі дітей, самостійно приймати рішення, формувати навички думати, шукати відповіді, долати труднощі.
  • вчити використовувати раніше здобуті знання та вміння при вирішенні проблемних ситуацій.
  • виховувати позитивне, свідоме, вдумливе відношення до навчання.

Тип заняття: бінарне.

Обладнання: дерево з картинкою «пугача», схеми завдань, аркуші в клітинку А 3, аркуші в клітинку, маркер, тарілка, яблуко, клубочок, олівець, скринька, мітла, іграшка-мишка.

Роздатковий матеріал: аркуш з додатковим завданням на кожну дитину, набір фломастерів.

ПЛАН ЗАНЯТТЯ

Вступна частина. Організаційний момент. Запрошення у казкову подорож.

Основна частина.

  • Вправа-гра «Казкова подорож».
  • Гра-імітація «Дерева».
  • Гра-головоломка «Хатинка».
  • Гра-фантазія «Перетворення».
  • Вправа «Жива та мертва вода».
  • Вправа «Ім'я принцеси».
  • Вправа «Хто? Що?» (слово-назва).
  • Загадка.
  • Вправа «Слова-родичі» (тлумачення слів).
  • Рухлива гра «Голочка».
  • Вправа «Слово-ознака».
  • Вправа «Слово-дія».
  • Вправа на комбінаторне мислення.
  • Казкова подорож.

Заключна частина. Подяка за активність, винахідливість, впевненість, сміливість, кмітливість. Прощання.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вступна частина. Організаційний момент. Запрошення у казкову подорож.

Дітей на першому поверсі зустрічає педагог у казковому костюмі Василіси Премудрої

Василіса: Добридень вам, добрі молодці і чарівні дівчата! Ви впізнали мене?

Відповіді дітей

Це ви мене так називаєте в звичайному житті, але сьогодні у нас з вами тут, у Палаці, зовсім незвичайна зустріч, я б навіть сказала – казкова! Тож, прошу звати мене по-казковому – Василіса Премудра!

Кланяється

Але повинна вас попередити, що подорожувати по Казкових Палацах вкрай небезпечно! Я чула, що в підвалах Палацу живуть дракони, а ночами Палац охороняють лицарі, а ще… Та що я вам все розповідаю, ідіть за мною, краще все самі побачите.

Василіса з дітьми піднімається на другий поверх, граючи

Основна частина.

Гра «Казкова подорож».

Василіса: Тут будьте обережними, зовсім нещодавно пройшов казковий дощ і на підлозі з'явилися великі калюжі. Їх, звичайно, не бачать звичайні люди, але якщо вступлять – відразу посковзнуться або впадуть, а скажуть, що прибиральниці погано вимили підлогу!

Обережно обходять калюжі

Ці сходи Палацу ведуть до найвищої вежі, де спить солодким сном казкова принцеса. Її вже давно ніхто не може розбудити, а охороняє її сон Дракон, який живе в підвалі і може прокинутися від найменшого шуму і загирчати! А люди скажуть, що це гримить грім!

Тихенько піднімаються сходами

Швидше підемо туди, де спокійно, де є теплий пісочок і можна погріти ніжки, але пісочок не просто теплий, він дуже гарячий.

Біжать по гарячому піску

А тепер швидше до річки, а ось і місток через річку, тільки він дуже вузенький, обережно не впадіть!

Йдуть по тоненькому містку

Гра-імітація «Дерева».

Ось ми з вами і в казковому лісі! Страшно і таємничо в зачарованому лісі; гілки дерев ворушаться, повільно звиваючись, заманюють подорожніх у самісіньку гущавину...

Василіса: А куди тепер ми потрапили? А це що?

На дверях кабінету бутафорська хатинка

Гра-головоломка «Хатинка».

Василіса: Хатинка тут на курячих ніжках стоїть без вікон, без дверей! Хатинка, хатинка, стань по-старому, як мати поставила – до мене передом, а до лісу задом! Не обертається? Головоломка якась. Хатинка обернеться, якщо перекласти тільки 2 палички!

Діти виконують завдання, розгортають хатинку

Хто-хто в хатинці живе, хто-хто в невисокій живе?

Відкривають двері, заходять у кабінет

C:\Users\Наталия\Desktop\коваленко\Презентация1.jpgЗдається, хазяйки будинку немає дома, одна мітла від неї і залишилася. Хоча, хто знає, можливо це тільки краще. Від цієї казкової старенької не так вже просто піти цілими і неушкодженими. Але усі ви, напевно, зустрічаєтеся з Бабою Ягою у казках.

Казки: «Морозко», «Іван-дурник», «Гуси-лебеді», «Царівна-жаба» тощо

Давайте уважніше все тут розглянемо. Сідайте зручніше в коло.

Діти сідають на стільці

Так, що тут в хатинці?

Дістає скриньку

Та це ж скринька! Заглянемо в неї!

Гра-фантазія «Перетворення».

Достає із скриньки чарівний клубочок

Це – ЧАРІВНИЙ КЛУБОЧОК – він вказує подорожнім вірну дорогу. Давайте пустимо погуляти клубочок по руках! Оскільки це чарівний клубочок, то він буде перетворюватися в якісь інші предмети.

Діти передають клубок з рук в руки так, немов це:

- колючий їжачок;

- важкий камінь;

- смачний і ароматний апельсин;

- гаряча картопля!

Достає із скриньки олівець

Це – ПРОСТИЙ ОЛІВЕЦЬ, зачекайте, не такій він і простий, на нім щось написано: «ЧАРІВНА ПАЛИЧКА». Давайте придумаємо йому нове призначення.

Гра «Перетворення предмета».

Варіанти перетворення олівця в різні предмети: ключ, викрутка, виделка, ложка, шприц, градусник, зубна щітка, пензлик для малювання, дудочка, гребінець і так далі;

Василіса: Здається, я чую чиїсь кроки, хтось до нас іде! Невже сама Баба Яга? Треба сховатися, доки не пізно!

Василіса ховається за великий стіл, діти – за маленькі. З’являється Баба Яга

Баба Яга: Чую, чую, людським духом пахне!

Знаходить дітей

І що це за гості! Гарного дня вам, добрі молодці та дівчата. Рада бачити вас у себе в гостях. Сідайте швидше за столи.

Діти сідають за столи

Розповідайте, що привело вас до мене? Ні, не говоріть. Сама побачу. І скриню мою вже відчиняли!

Василіса: Не сварися, Бабуся Ягуся! В тебе стільки чарівних речей!

Баба Яга: Ну добре. Візьму в руки тарілку та яблуко і скажу слова чарівні: «Котись яблуко по тарілці, покажи, що було...»

Починає розповідати казку

В одному царстві був собі добрий та хоробрий лицар, і відправився він на пошуки своєї прекрасної принцеси. І був бій з чудовиськом ненажерливим, і загинув лицар у тій битві. І лежить зараз мертвий серед трави високої.

Відкладає тарілку з яблуком

Баба Яга: Щось не подобається мені така казка. Не встигла початися, а вже все закінчилося. Треба змінити.

Вправа «Жива і мертва вода».

Є в мене вода жива і мертва, але не можу розрізнити де яка, бо пройшло багацько років і надписи стерлися. Залишилися тільки знаки. Спробуємо їх розшифрувати.

Діти роблять припущення, або ж розмірковують разом з педагогом, який грає роль Баби Яги

C:\Users\Наталия\Desktop\коваленко\DSC_4326.JPG

Баба Яга: На кожному з глечиків є двійко слів «вода жива» і «вода мертва». І в першому, і в другому випадку є однакове слово «вода». Пишемо слово «ВОДА».

Педагог пише на дошці, що диктують діти

C:\Users\Наталия\Desktop\35694855_2028414590806041_7754580680041824256_n.jpg

Знаходимо голосні, позначаємо їх кружечком. Розбиваємо слово на склади, ставимо наголос.

Діти доводять свою думку, використовуючи безпомилкові прийоми та правила – скільки в слові голосних, скільки в слові складів і т. ін.

Баба Яга: Обробили рани мертвою водою і вони затягнулися. Обробили живою, і лицар відкрив очі, підвівся, подякував нам і відправився шукати свою наречену.

Вправа «Ім'я принцеси».

Тільки ось біда. Принцеса спить вже 100 років, і вже ніхто не пам'ятає її ім'я. Тільки старий пугач пам'ятає, що в імені принцеси було стільки ж складів, що і в імені «Со-фі-юш-ка». А скільки складів в імені «Софіюшка»? Доведіть це.

Відповіді дітей

Зробимо схему. А наголос падає на той же склад, що і в слові «королева». Куди падає наголос в слові «королева»? Доведіть це.

Відповіді дітей. Під час обговорення педагог фіксує відповіді дітей на дошці крейдою, малюючи опорну схему. Коли схема повністю опрацьована, на її місце педагог вивішує схему і оголошує нове завдання

Безымянный.PNG

Баба Яга:Треба знайти таке жіноче ім'я, у якому 4 (чотири) склади, а наголос падає на 3 (третій) склад. Кожна помилка буде для принцеси ще одним роком сну.

Очікувані відповіді дітей: Катерина, Мірабела, Білосніжка, Василіса, Валентина та інші

Баба Яга: Гарна робота. Молодці.

Педагог бере яблуко і котить його по тарілці

Баба Яга: Котись яблуко по тарілці, розкажи, що далі буде… Василіса, тебе до казки «Рукавичка» кличуть, Дід ніяк ріпку витягнути не може – треба допомогти, гарну пораду дати!

Василіса виходить

Баба Яга: Баба Яга дуже полюбляє гостей: і баньку витопить, і стіл накриє, а потім обов'язково грати кличе. Будемо грати в слова.

Вправа «Хто? Що?»

Кожний предмет, явище, почуття має ім'я. Наприклад, стіл, злива, тривога. Але ми по-різному говоримо про слова-назви, іноді говоримо «хто», іноді «що». Чому так?

Відповіді дітей

Наступне завдання: кожному потрібно назвати два слова, перше відповідає на питання «хто», друге – «що»? Для новачків, або тих, хто забув, нагадую, вправу «Хто прийшов, що приніс»?

Відповіді дітей

Відмінно!

Заходить Василіса

Баба Яга: А хто це до нас прийшов? А що приніс?

Василіса: Це я, Василіса! А що принесла? А ви спочатку мою загадку відгадайте:

У норі хатинку має,

хліб, сирочок полюбляє.

По підлозі тишком-нишком

Бігає сіренька... (Мишка)

Василіса дістає мишку – іграшку-рукавичку

Баба Яга: Ой, прибери її від мене! Ці миші вже стільки дірок у мене прогризли! Діти, допоможіть мені!

Вправа «слова-родичі».

Є такі слова-трудівники, вони весь час щось роблять або вже зробили. У нас є дірка і є слово «ШИТИ». Завдання: підібрати слова, які схожі на це слово, але відрізняються декількома буквами. Це слова-родичі. Вам потрібно їх назвати і роз’ясніть значення цих слів. Наприклад: «зашити» – що ми можемо зашити? Наведіть приклад.

Очікувані відповіді дітей:пришити, вишити, відшити, підшити…

Пришити – ґудзик; вишити – рушник….

Молодці!

Василіса: Я теж разом з дітьми допоможу тобі, Ягуся, зашити усі дірки!

Гра-рухівка «Голочка».

Діти рухаються по кімнаті тримаючись за руки, обходять перепони і сідають на місця

Баба Яга: Добре, дуже добре.

Вправа «слово-ознака».

А ще є слова-ознаки предмета. Який він за кольором, формою, смаком і т. ін. То яке яблуко у мене в руці?

Відповіді дітей

Василіса: Гарні влітку яблука!

Вправа на комбінаторне мислення.

Кожного літа на канікули до Бабусі Ягусі приїжджає її маленька онучка Йожечка. Цього літа вона теж приїде?

Баба Яга: Так, і я приготувала для неї ляльки та фарби трьох кольорів, червоного, зеленого та синього.

C:\Users\Наталия\Desktop\коваленко\35972104_2030545533926280_4258313615599206400_n.jpg

Приготуйте фломастери, переверніть листочки. Слухайте завдання: розфарбуйте червоні хустинки у обох ляльок. Розфарбуйте, позначте крапочкою або штрихом. Кожна лялька трьохкольорова і не схожа на інших. Як треба розфарбувати ляльок?

Відповіді дітей

Чи можуть бути інші варіанти, якщо хустинки червоні?

Відповіді дітей

C:\Users\Наталия\Desktop\коваленко\35972104_2030545533926280_4258313615599206400_n.jpg

У вас шість ляльок і ті самі три фарби-фломастери. Завдання теж саме: усі ляльки різні і трьохкольорові. Аргументуйте свої відповіді. Чудо як з лялечки з'являється метелик та із звичайних хлопчиків та дівчаток з'являються розумні, вмілі, кмітливі школярики, які вміють і полюбляють вчитися. Чим це не чудо? Справжнісіньке чудо!

Баба Яга: Дякую вам, та мені вже час повертатися до своєї казки. Але, щось я зовсім забула, старенька, на чому зазвичай пересувається Баба Яга.

Діти відповідають

Так, це хатинка, ступа, мітла…

Вправа «Слово-дія».

А для того, щоб Ягуся полетіла, вона повинна…що зробити?

Очікувані відповіді дітей: подумати, сісти, відштовхнутися, полетіти, приземлитися, впасти…

Добре, дуже добре!

Баба Яга бере свою мітлу та «відлітає»

До нових зустрічей у казках!

Василіса: Нас з вами теж вже чекають. Пора повертатися додому! Ви пам’ятаєте дорогу?

Гра «Казкова подорож».

Василіса веде дітей, одночасно проводить гру «Казкова подорож» у зворотньому напрямку

Заключна частина.

Василіса: Любі діти, наша подорож по Казковому Палацу добігла кінця. Але не варто засмучуватися, адже у вас попереду буде ще багато подорожей. Бажаю, що б на вашому шляху зустрічалися добрі чарівники і казкові феї. А добро завжди перемагало зло, як у казці! До нових зустрічей в гостях у казки!

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку