Конспект до уроку: Розмітка заготовок з деревини.

Про матеріал
озмітка деревини Мета заняття: освітня: навчити учнів прийомам розмітки деталей з деревини; отримання нових знань по темі «Технологія обробки деревини», формування в учнів початкових трудових знань і вмінь, розвиток технічного мислення і творчих здібностей, використовуючи ІКТ для кращого сприйняття матеріалу. розвиваючі: вдосконалення навичок самостійної роботи, вдосконалення вміння самостійно формулювати висновки, розвивати мовлення; розвиток вміння будувати найпростіший креслення; розвиток вміння правильно вибрати заготовку і розмітити її за шаблоном. виховні: розвиток почуття взаєморозуміння і взаємодопомоги в процесі спільного вирішення завдань; розвиток мотивації до вивчення етапів виготовлення об'єктів праці, використовуючи різноманітні прийоми діяльності через отримання цікавих відомостей. Завдання заняття: продовжити формування основних технологічних понять; розвиток вміння будувати найпростіший креслення; навчити учнів прийомам розмітки деталей з дерева. Міжпредметні зв'язки: математика, креслення.
Перегляд файлу

Конспект до уроку: Розмітка заготовок з деревини.

Мета: навчити учнів прийомам розмітки деталей з дерева.

Обладнання: дерев'яні заготовки, креслення, розмічальний інструмент (олівці, лінійки, косинці, циркулі, рейсмуси, шаблони і ін.).

Хід уроку

I. Повторення пройденого матеріалу .

1.Беседа з питань:

"Назвіть призначення технологічної карти.

"Що називається заготівлею?

"Що називається технологічною операцією?

2.Сообщеніе теми і мети уроку.

II. Виклад програмного матеріалу.

1.Вступ в тему уроку.

Учитель . У вас є матеріал, з якого хотілося б змайструвати задумане виріб. Є інструменти, щоб почати роботу: пиляти, свердлити, обтесати і ін.

"Чи можна приступати?

"Чи вийде у вас добротна, якісна, красива робота?

"Чому? (Вислуховуються думки учнів.)

Хлопці, щоб втілити будь-яке задумане справа і отримати такий виріб, яке б радувало око, відповідало необхідним розмірам і правильної технологічній обробці, потрібно все ретельно продумати. Як ви думаєте, з чого слід починати? (Можливі відповіді учнів.) Перед виготовленням деталі потрібної форми здійснюють її розмітку, користуючись обмірними і розмічальними інструментами.

Запишіть, що означає термін "розмітка".

Розмітка - це нанесення контурних ліній на заготовку.

При розмітці деталей прямокутної форми використовуються лінійка і косинець.

Учитель демонструє прийоми прямокутної розмітки.

(Див. Додатки, рис. 17.)

Розмітка деталей прямокутної форми

2. Послідовність дій розмітки.

1 .Перед розміткою одну з крайок заготовки спилюють або зістругують рівно по прямій лінії.

2 Паралельно лінії розмітки можна виконати за допомогою рейсмуса. (Див. Додатки, рис. 18, 19.)

Розмітка окружності циркулем.  Відмірювання радіусу кола по лінійці

3. За допомогою циркуля проводяться окружності і дуги на розміченій заготівлі. Потім відзначається центр.

4. Радіус відкладається на лінійці.

5 .По відкладеному радіусу окреслюється коло.

Розглянемо особливий вид розмітки, яким є розмітка за шаблоном .

Розмітка за шаблоном застосовується, якщо необхідно виготовити кілька однакових деталей складної форми.

Шаблони для цих однакових деталей виготовляються з деревини, металу, пластмаси.

Як ви думаєте, яку роль виконують шаблони в загальному процесі виготовлення? (Відповіді учнів.)

Розмітка за шаблоном дозволяє швидко і точно викреслити потрібну форму деталі.

Учитель показує прийом розмітки за шаблоном.

III.Практіческая робота.

Виконання завдань:

1. Користуючись розмічальними інструментами, виконайте розмітку заготовки деталей по кресленнях, запропонованим учителем.

2. Виконайте розмітку заготовки за шаблоном, запропонованим учителем.

IV.Ітог уроку.

Оцінка практичної роботи учнів. Учитель відзначає кращі роботи.

 

docx
Додано
26 січня 2021
Переглядів
982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку