Танцювально-ігрове заняття , комплекс вправ та ігр , ігра - імпровізація , ігрова розминка.
«Ігри та ігрові прийоми, які використовуються на заняттях хореографії»
Зміст
1.Танцювально-ігрове заняття «Лабіринт-головоломка»
2.Комплекс вправ та ігр «Веселий автобус»
3.Ігра - імпровізація «Музей іграшок»
4.Ігрова розминка «Похід до зоопарку»
Ігри та ігрові прийоми, які використовуються на заняттях хореографії.
Створюючи той чи інший образ в грі , дитина щиро вірить тому , що зображує. Недарма К.С. Станіславський радив акторам вчитися у дітей вмінню перевтілюватися.
Ігровий метод в роботі з молодшими вихованцями хороший на любих заняттях. Тому ігры завжди були та залишаються традиційним засобом педагогіки. А значить, і заняття з хореографії, при певній фантазії керівника, тоже може стати захоплюючою грою.
(музичний сопровід повинен відповідати рухам та заданним темам)
Ці заняття добре проводити, коли вивчаються музично – просторові композиції. Один з варіантів:
- І так, ми з вами входимо в великий лабіринт с високими стінами. Спробуйте дотягнутися до верхнього краю стіни (підйом на півпальці, потягування вгору) та подивитися (тягнемося верхівкою вгору), а тепер до кожної стінки лабіринта почерзі (передбачаються рух в сторони, нахили і так далі).
Щоб пройти лабіринт, нам з вами прийдеться йти дуже довго, тому давайте підготовимо наші ніжки (вправи для роботи стопи, releve, demi – plie, і т. д.).
Ось ми й готові. В дорогу!
(Марш в різних варіантах з відповідними музичними композиціями).
- Маршируємо (можна урізноманітнити малюнки :по колу, по діагоналі, змійкой, равликом). Ох, як ми втомилися, далі підемо «перевалюючись», так нам легше буде (кроки на зовнішньому та внутрішньому ребрі стопы).
Ось вже й спинки наші притомились, присядемо відпочинути (ряд вправ в положені сидячи: нахили, похитування, скручування).
- Відпочили? Тоді пішли далі. Хто в нас буде шукати выхід?
Выбирається одина чи дві дитини, яеі переміщаются між другими дітьми, показуючи звивисті доріжки лабіринту. Потім кожен по черзі повторює траєкторию, намічену перщими.
- Подивіться, лабіринт став зовсім вузьким. Щоб не загубитися, давайте візьмемося за руки и підемо далі. (Наступна група рухів, перебудувань, які потрібноно
завершити, утворивши коло.)
- Знайшли ми широку площадку в лабіринті – і у нас вийшов круг. Пропоную вам гру на увагу. (Таким же чином можна здійснити будь-яке інше перестроювання та виконати різні рухи).
Ось нескладна гра на увагу. Звертаючись до дітей, педагог говорить: «Доторкніться пальцем до носа і скажіть при цьому: «Ніс». Ще раз! Ще! Я буду робити те ж саме. Але якщо я скажу: «Лоб», ви повинні тут же доторкнутся до лоба. Почали! (Педагог плутає дітей, кажучи одне, а торкаючись іншого). Хто помиляється, вибуває з гри.
- Ну а тепер давайте – ка подивимось, непомітний чи за стінами вихід (стрибки на місці). Дивіться, вихід, здається, з тієї сторони – біжимо туди (біг, галоп і т. д.).
- Нарешті вийшли ми із лабіринту: від бігу захекались. Спокійно дихаємо (різні дихальні вправи).
Підготовча частина заняття.
Діти входять до зали, побудова, уклін.
- Сьогодні ми з вами вирушаємо в подорож на «Веселому автобусі». Всіх пасажирів просимо зайняти свої місця. Автобус вирушає. (Діти вдають, що сідають в автобус, групуються, попереду всіх «шофер», в руках у нього кермо.)
- Автобус поїхав! (Виконуються пружні рухи, нахил з одного боку в інший та вперед з відходом назад, стрибкики.)
Основна частина заняття.
- Ми під’їхали до станції «Спортивна». Втомилимя сидіти нерухомо? Виходимо з автобуса. Приступимо до виконання вправ:
● Марш і releve на півпальцях (відображення динамічних відтінків forte та piano).
● Поворот голови с demi – plie.
● Опускання і піднімання плечей (на 1/4, 1/8).
● «Сонечко» - рух на розслаблення і натяг м’язів рук.
● Потягування «Мавпочки».
● Стрибки вгору, ноги разом.
● Марш с високо піднятим коліном.
- Чуєте оголошення: «Автобус зі станції «Спортивна» відправляється далі. Займайте свої місця!» Всі сіли?
Поїхали!
(Повтор рухів підготовчої частини.)
- Під’їжджаємо до станції «Магазин іграшок». Ось яке завдання нам належить виконати: покажіть ляльок – дерев’яних, тряпічних, гумових.
(Слідують вправи на напруження і разслаблення м’язів, на стійкість в темпі і на перемикання з одного темпу на інший.)
- Поки ми милувалися играшками, автобус заправився. Запрошуємо всих продовжити подорож. Поїхали. Стоп! Сюда їхати неможна. І сюди неможна.
Попереду болото! А в болоті хто живе? Жабенятки – наші подруги.
(Діти виконують «Танець Жабенят» - передача ритмічного малюнка музичного супроводу хлопками, бігом, стрибками; необхідно дотримання пауз та вміння відображати в русі характер музики.)
- Але «Веселому автобусу» вже хочеться відправитися далі. Швидше займайте свої місця. Поїхали. (Повтор рухів підготовчої частини).
- Тепер ми прибули на станцію «Ігра».
Ну – ка, покажемо, як ми вміємо грати. Танець – гра «Танцюй та хлопай» (Діти виконують ряд простих танцювальних рухів, потім до цих же рухів додаються хлопки, тим самим ускладнюємо завдання).
Заключна частина заняття.
- Попрощаємося зі станцією «Ігра» та швиденько відправляємося до дому.
Ось і закінчилася наша подорож. Та нам пора попрощатися. (Ряд рухів, які сприяють відновленню дихання.) Уклін.
В залежності від цілей та завдань заняття, станції можна замінити або добавити інші, а тако ж збільшити час перебування на кожній з них.
Вихідне положення – діти стоять по колу. Керівник выступає у ролі ведучого. Переміщуючись з одного куточку зали в інший, обирають дітей, які будуть самостійно імпровізувати, виконувати ролі різних іграшок – ляльок, м’ячів, конячок, казкових персонажів та ін.:
- Ви були в музеї? І так, діти, ми з вами входимо до музею іграшок. Для того, щоб нам подивитись усі іграшки, нам потрібно узятися за руки. (Всі беруться за руки, не зважаючи від міста розташування, і починають рухатись за керівником. При цьому, поступово утворюється ланцюжок. Можна йти різними малюнками: равликом,
лабіринтом, діагоналлю, колом.)
- Ось, першийй зал - зал ляльок. Подивіться, які гарні ляльки! (Обирається дівчинка, яка буде зображати ляльу. Лялька танцює під музику, а інші діти повторюють рухи. Можна використовувати кілька
ляльок, в залежності від кількості дітей на занятті.)
- Ну, шо, дітита! Йдемо далі! (Саме так , як і в першому залі збирається ланцюжок шляхом проходження різних малюнків. Для переміщення із зали в зал можна підібрати одну й ту ж музичну композицію або різні, відповідні кожній кімнаті.)
- Ой, дивіться, що це таке? Це зал казкових персонажів. (Керівник починає перераховувати казкових персонажій, а діти повинні показати їх. Тим самим, імпровізуючи кожен самостійно.)
- Дивіться, це Баба яга. Як вона літає на мітлі? ( Діти починають показувати, при цьому не потрібно їм обмежувати простір . Перераховуються казкові персонажі: Колобок, Дід Мороз, Буратино, Чебурашка, Тараканіще, доктор Айболит, Чудо-юдо, Водяний, змій Горинич та інші.)
- І так, нам потрібно поспішати в наступнийий зал.
(Включається музика і діти збираються для переходу в зал «Супергероїв». Тут можна використати образи супергероїв, як для самостійної імпровзації, так і для вправ, конкретно спрямованих для развитку тій чи іншій групі м’язів.)
- Діи, нам час уходити. Музей зачиняється, але ми ще обов’язково повернемося і відвідаємо інші зали. (Знову збираються і різними малюнками повертаються на
вихідну позицію на уклін.)
- Діти, я фея, і сьогодні я поведу вас до зоопарку. Встанемо, один за одним та вирушимо в гості до тварин (марш по колу, можна чергувати характери).
Раптом почався дощик, нам потрібноно, скоріше, від нього сховатися (різними по характеру біг по колу).
Але я махну чарівною паличкою, та дощик припинився. Проте залишилися калюжі, і ми, щоб не замочить ніжки, підемо дуже обережно (кроки на півпальцях, на п’ятах). Доведеться перестрибувати через калюжі (підскоки, галоп). Доріжка, нарешті висохла, можна сміливо йти по ній (добрий марш с високо піднятими колінами).
Ось ми в зоопарку. А це вольєр с птахами. Увага: помахом чарівнної палички я перетворюю вас у птахів.
(Лебідь, сова, чапля та. ін.).
А тепер помахом чарівної палички я знову перетворюю вас з птахів в дітей, і ми йдемо далі (марш, перешиковування).
(І так далі…)
У зоопарку діти «зустрічаються» зі зміями, з пантерами, ведмедями, мавпами і т. д.
Аналогічно цьому можна побудувати заняття по темам: «Казковий ліс», «В цирку», «Прогулянка по лісу», «Підводне царство», «Пори року», «Жива пісенка» та інші.