10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Конспект "Ігри та ігрові прийоми на заняттях хореографії"

Про матеріал

Танцювально-ігрове заняття , комплекс вправ та ігр , ігра - імпровізація , ігрова розминка.

Перегляд файлу

 «Ігри та ігрові прийоми, які використовуються на заняттях хореографії»

 

 

                                        Зміст

1.Танцювально-ігрове заняття «Лабіринт-головоломка»

2.Комплекс вправ та ігр «Веселий автобус»

3.Ігра - імпровізація «Музей іграшок»

4.Ігрова розминка «Похід до зоопарку»

 

Ігри та ігрові прийоми, які використовуються на заняттях хореографії.

 

Створюючи той чи інший образ в грі , дитина щиро вірить тому , що зображує. Недарма К.С. Станіславський радив акторам вчитися у дітей вмінню перевтілюватися.

Ігровий метод в роботі з молодшими вихованцями хороший на любих заняттях. Тому ігры завжди були та залишаються традиційним засобом педагогіки. А значить, і заняття з хореографії, при певній фантазії керівника, тоже може стати захоплюючою грою.

 

Танцювально-ігровое заняття «Лабіринт-головоломка»

(музичний сопровід повинен відповідати рухам та заданним темам)

 

Ці заняття добре проводити, коли вивчаються музично – просторові композиції. Один з варіантів:

-                      І так, ми з вами входимо в великий лабіринт с високими стінами. Спробуйте дотягнутися до верхнього краю стіни (підйом на півпальці, потягування вгору) та подивитися (тягнемося верхівкою вгору), а тепер до кожної стінки лабіринта почерзі (передбачаються рух в сторони, нахили і так далі).

Щоб пройти лабіринт, нам з вами прийдеться йти дуже довго, тому давайте підготовимо наші ніжки (вправи для роботи стопи, releve, demi – plie, і т. д.)

Ось ми й готові. В дорогу!

(Марш в різних варіантах з відповідними музичними композиціями).

-                      Маршируємо (можна урізноманітнити малюнки :по колу, по діагоналі, змійкой, равликом). Ох, як ми втомилися, далі підемо «перевалюючись», так нам легше буде (кроки на зовнішньому та внутрішньому ребрі стопы).

Ось вже й спинки наші притомились, присядемо відпочинути (ряд вправ в положені сидячи: нахили, похитування, скручування).

-                      Відпочили? Тоді пішли далі. Хто в нас буде шукати выхід?

Выбирається одина чи дві дитини, яеі переміщаются між другими дітьми, показуючи звивисті доріжки лабіринту. Потім кожен по черзі повторює траєкторию, намічену перщими.

-                      Подивіться, лабіринт став зовсім вузьким. Щоб не загубитися, давайте візьмемося за руки и підемо далі. (Наступна група рухів, перебудувань, які потрібноно

завершити, утворивши коло.)

-                      Знайшли ми широку площадку в лабіринті – і у нас вийшов круг. Пропоную вам гру на увагу. (Таким же чином можна здійснити будь-яке інше перестроювання та виконати різні рухи).

 

Ось нескладна гра на увагу. Звертаючись до дітей, педагог говорить: «Доторкніться пальцем до носа і скажіть при цьому: «Ніс». Ще раз! Ще! Я буду робити те ж саме. Але якщо я скажу: «Лоб», ви повинні тут же доторкнутся до лоба. Почали! (Педагог плутає дітей, кажучи одне, а торкаючись іншого). Хто помиляється, вибуває з гри.

-                      Ну а тепер давайте – ка подивимось, непомітний чи за стінами вихід (стрибки на місці). Дивіться, вихід, здається, з тієї сторони – біжимо туди (біг, галоп і  т. д.).

-                      Нарешті вийшли ми із лабіринту: від бігу захекались. Спокійно дихаємо (різні дихальні вправи).

 

«Веселий автобус»

(Комплекс  вправ  та ігор)

 

Підготовча частина заняття.

Діти входять до зали, побудова, уклін.

-  Сьогодні ми з вами вирушаємо в подорож на «Веселому автобусі». Всіх пасажирів просимо зайняти свої місця. Автобус вирушає. (Діти вдають, що сідають в автобус, групуються, попереду всіх «шофер», в руках у нього кермо.)

-  Автобус поїхав! (Виконуються пружні рухи, нахил з одного боку в інший та вперед з відходом назад, стрибкики.)

Основна частина заняття.

-  Ми під’їхали до станції «Спортивна». Втомилимя сидіти нерухомо? Виходимо з автобуса. Приступимо до виконання вправ:

     Марш і releve на півпальцях (відображення динамічних відтінків forte та piano).

     Поворот голови с demi – plie.

     Опускання і піднімання плечей (на 1/4, 1/8).

     «Сонечко» - рух на розслаблення і натяг м’язів рук.

     Потягування «Мавпочки».

     Стрибки вгору, ноги разом.

     Марш с високо піднятим коліном.

-  Чуєте оголошення: «Автобус зі станції «Спортивна» відправляється далі. Займайте свої місця!» Всі сіли?

Поїхали!

(Повтор рухів підготовчої частини.)

-  Під’їжджаємо до станції «Магазин іграшок». Ось яке завдання нам належить виконати: покажіть ляльок – дерев’яних, тряпічних, гумових.

(Слідують вправи на напруження і разслаблення м’язів, на стійкість в темпі і на перемикання з одного темпу на інший.)

-  Поки ми милувалися играшками, автобус заправився. Запрошуємо всих продовжити подорож. Поїхали. Стоп! Сюда їхати неможна. І сюди неможна.

Попереду болото! А в болоті хто живе? Жабенятки – наші подруги.

(Діти виконують «Танець Жабенят» - передача ритмічного малюнка музичного супроводу хлопками, бігом, стрибками; необхідно дотримання пауз та вміння відображати в русі характер музики.)

-  Але «Веселому автобусу» вже хочеться відправитися далі. Швидше займайте свої місця. Поїхали. (Повтор рухів підготовчої частини).

-  Тепер ми прибули на станцію «Ігра».

Ну – ка, покажемо, як ми вміємо грати. Танець – гра «Танцюй та хлопай» (Діти виконують ряд простих танцювальних рухів, потім до цих же рухів додаються хлопки, тим самим ускладнюємо завдання).

Заключна частина заняття.

-  Попрощаємося зі станцією «Ігра» та швиденько відправляємося до дому.

Ось і закінчилася наша подорож. Та нам пора попрощатися. (Ряд рухів, які сприяють відновленню дихання.) Уклін.

В залежності від цілей та завдань заняття, станції можна замінити або добавити інші, а тако ж збільшити час перебування на кожній з них. 

 

 

«Музей іграшок»

(Комплекс ігор на імпровізацію)

Вихідне положення – діти стоять по колу. Керівник выступає у ролі ведучого. Переміщуючись з одного куточку зали в інший, обирають дітей, які будуть самостійно імпровізувати, виконувати ролі різних іграшок – ляльок, м’ячів, конячок, казкових персонажів та ін.:

-           Ви були в музеї? І так, діти, ми з вами входимо до музею іграшок. Для того, щоб нам подивитись усі іграшки, нам потрібно узятися за руки. (Всі беруться за руки, не зважаючи від міста розташування, і починають рухатись за керівником. При цьому, поступово утворюється ланцюжок. Можна йти різними малюнками: равликом,

лабіринтом, діагоналлю, колом.)  

-           Ось, першийй зал - зал ляльок. Подивіться, які гарні ляльки! (Обирається дівчинка, яка буде зображати ляльу. Лялька танцює під музику, а інші діти повторюють рухи. Можна використовувати кілька

ляльок, в залежності  від кількості дітей на занятті.)

-           Ну, шо, дітита! Йдемо далі! (Саме так , як і в першому залі збирається ланцюжок шляхом проходження різних малюнків. Для переміщення із зали в зал можна підібрати одну й ту ж музичну композицію або різні, відповідні кожній кімнаті.)

-           Ой, дивіться, що це таке? Це зал казкових персонажів. (Керівник починає перераховувати казкових персонажій, а діти повинні показати їх. Тим самим, імпровізуючи кожен самостійно.)

-           Дивіться, це Баба яга. Як вона літає на мітлі? ( Діти починають показувати, при цьому не потрібно їм обмежувати простір . Перераховуються казкові персонажі: Колобок, Дід Мороз, Буратино, Чебурашка, Тараканіще, доктор Айболит, Чудо-юдо, Водяний, змій Горинич та інші.)

-           І так, нам потрібно поспішати в наступнийий зал.

(Включається музика і діти збираються для переходу в зал «Супергероїв». Тут можна використати образи супергероїв, як для самостійної імпровзації, так і для вправ, конкретно спрямованих для развитку тій чи іншій групі м’язів.)

-           Діи, нам час уходити. Музей зачиняється, але ми ще обов’язково повернемося і відвідаємо  інші зали. (Знову збираються і різними малюнками повертаються на

вихідну позицію на уклін.)

 

«Похід до  зоопарку»

 

- Діти, я фея, і сьогодні я поведу вас до зоопарку. Встанемо, один за одним та вирушимо в гості до тварин (марш по колу, можна чергувати характери).

Раптом почався дощик, нам потрібноно, скоріше, від нього сховатися (різними по характеру біг по колу).

Але я махну чарівною паличкою, та дощик припинився. Проте залишилися калюжі, і ми, щоб не замочить ніжки, підемо дуже обережно (кроки на півпальцях, на п’ятах). Доведеться перестрибувати через калюжі (підскоки, галоп). Доріжка, нарешті висохла, можна сміливо йти по ній (добрий марш с високо піднятими колінами).

 Ось ми в зоопарку. А це вольєр с птахами. Увага: помахом чарівнної палички я перетворюю вас у птахів.

(Лебідь, сова, чапля  та. ін.).

А тепер помахом чарівної палички я знову перетворюю вас з птахів в дітей, і ми йдемо далі (марш, перешиковування).

(І так далі…)

У зоопарку діти «зустрічаються» зі зміями, з пантерами, ведмедями, мавпами і т. д.

Аналогічно цьому можна побудувати заняття по темам: «Казковий ліс», «В цирку», «Прогулянка по лісу», «Підводне царство», «Пори року», «Жива пісенка» та інші.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
14 травня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку