Конспект індивідуального логопедичного заняття на тему: «Пригоди маленького жучка. Автоматизація звука [р]».

Про матеріал
Індивідуальне логопедичне заняття на автоматизацію звука р у словах, словосполученнях.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект  індивідуального логопедичного заняття на тему:

«Пригоди маленького жучка. Автоматизація звука [р]».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         Підготувала:

                                                                        вчитель – логопед ДНЗ № 20

                                                                                   Петренко Наталія Володимирівна           

Мета: автоматизувати вимову звука [р] у словах, словосполученнях;

Розвивати фонематичний слух;

Удосконалювати навички звукового аналізу слів;

Збагачувати та активізувати словник за лексичними темами : «Комахи», «Квіти».

Спонукати дитину  до відповідей розгорнутою фразою.

Обладнання: іграшка жучка-сонечка,  дзеркало, складові таблиці, малюнки, картки з завданням для розвитку дрібної моторики.

Хід заняття.

І. Організаційний момент.

Логопед.  Доброго дня! Сьогодні до нас завітав маленький жучок, як його звати?              ( Жучок - сонечко). Він прилетів для того, щоб навчитися гарно вимовляти звук [р], тому що сонечко вміє добре вимовляти лише [ж] давай допоможемо жучкові.

ІІ Артикуляційна гімнастика.

 Та перед тим, як розпочати нашу роботу, давай ми зробимо вправи для нашого язичка, щоб він став слухняним.

Артикуляційні вправи: «Усмішка», «Чашечка», «Смачне варення», «Маляр», «Лоша».

Положити кінчик язика на нижню губу і  «поплескати» його губами, потім висувати язик з рота і ховати в рот, а потім «посукати» язиком за верхніми зубами.

(Чергувати вправи з вимовою звука).

ІІІ. Автоматизація звука р у складах.

 Логопед. Давай ми з тобою покажемо як [р] вміє товаришувати з іншими звуками (утворення складів з голосними звуками, зі збігом приголосних, в обернених складах).

ІV. Автоматизація звука р у словах.

Логопед. А тепер покажімо жучкові, який звук [р] важливий. Якщо звук [р] сховається – то слово втратить своє значення. Давай спробуємо разом відгадати ці слова:

Т..оянда, айст…а, чо…ноб…ивці, жо…жина, п…олісок, ба…вінок, …омашка.

Молодець, а скажи, будь ласка, що ми з тобою називали?

V. Утворення множини іменників.

 Логопед. Жучок розповів мені, що в них в лісі живе метелик, який дуже хвастливий. Побачить на галявині ромашку і каже: У вас одна ромашка, а у мене багато…? Чого?

Зустріне бджілку, яка сидить на проліску і говорить: «У тебе один пролісок, а у мене  багато…» Чого?»

Біля  будиночка жучка-сонечка росте одна троянда, а біля будинку метелика багато…? Чого?»

Бджілка побачила одну жоржину, а метелик багато …? Чого?

У оси один чорнобривець, а у метелика багато …? Чого?

VІ. Фізкультхвилинка « Сонечко-жучок». Молодець, ти добре попрацював, а тепер відпочиньмо трішки.

Сонечко гарненьке,

Цяточки чорненькі.

На листку гойдається

Лапками вмивається.

VІІ. Звуковий аналіз слів.

Логопед. Сонечко розповіло мені, що одного разу мама відправила його знайти  і принести квіти, щоб прикрасити будинок, але принести лише ті квіти, в назві яких є звук [р]. Але наш жучок не зміг впоратися із завданням. Пропоную показати жучкові, як би ми виконали це завдання.

(Дитині роздаю  картинки із зображенням квітів, а дитина відбирає лише ті, в назві яких є звук [р] і складає з ними речення).

VІІІ. Розвиток дрібної моторики.

Логопед. А тепер щоб жучок-сонечко запам’ятав гарно дорогу від лісу до нашого садочка, намалюймо її.

(дитина виконує завдання за допомогою ручки та лабіринту).

ІХ. Підсумок заняття.

Логопед. Молодець. Жучкові, ми гадаємо, сподобалось у нас і він ще прилетить, щоб навчитися гарно вимовляти звук [р], а з допомогою карти, що ти намалював, він легко знайде дорогу додому.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
9387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку