Конспект індивідуального логопедичного заняття на тему:
«Пригоди маленького жучка. Автоматизація звука [р]».
Підготувала:
вчитель – логопед ДНЗ № 20
Петренко Наталія Володимирівна
Мета: автоматизувати вимову звука [р] у словах, словосполученнях;
Розвивати фонематичний слух;
Удосконалювати навички звукового аналізу слів;
Збагачувати та активізувати словник за лексичними темами : «Комахи», «Квіти».
Спонукати дитину до відповідей розгорнутою фразою.
Обладнання: іграшка жучка-сонечка, дзеркало, складові таблиці, малюнки, картки з завданням для розвитку дрібної моторики.
Хід заняття.
І. Організаційний момент.
Логопед. Доброго дня! Сьогодні до нас завітав маленький жучок, як його звати? ( Жучок - сонечко). Він прилетів для того, щоб навчитися гарно вимовляти звук [р], тому що сонечко вміє добре вимовляти лише [ж] давай допоможемо жучкові.
ІІ Артикуляційна гімнастика.
Та перед тим, як розпочати нашу роботу, давай ми зробимо вправи для нашого язичка, щоб він став слухняним.
Артикуляційні вправи: «Усмішка», «Чашечка», «Смачне варення», «Маляр», «Лоша».
Положити кінчик язика на нижню губу і «поплескати» його губами, потім висувати язик з рота і ховати в рот, а потім «посукати» язиком за верхніми зубами.
(Чергувати вправи з вимовою звука).
ІІІ. Автоматизація звука р у складах.
Логопед. Давай ми з тобою покажемо як [р] вміє товаришувати з іншими звуками (утворення складів з голосними звуками, зі збігом приголосних, в обернених складах).
ІV. Автоматизація звука р у словах.
Логопед. А тепер покажімо жучкові, який звук [р] важливий. Якщо звук [р] сховається – то слово втратить своє значення. Давай спробуємо разом відгадати ці слова:
Т..оянда, айст…а, чо…ноб…ивці, жо…жина, п…олісок, ба…вінок, …омашка.
Молодець, а скажи, будь ласка, що ми з тобою називали?
V. Утворення множини іменників.
Логопед. Жучок розповів мені, що в них в лісі живе метелик, який дуже хвастливий. Побачить на галявині ромашку і каже: У вас одна ромашка, а у мене багато…? Чого?
Зустріне бджілку, яка сидить на проліску і говорить: «У тебе один пролісок, а у мене багато…» Чого?»
Біля будиночка жучка-сонечка росте одна троянда, а біля будинку метелика багато…? Чого?»
Бджілка побачила одну жоржину, а метелик багато …? Чого?
У оси один чорнобривець, а у метелика багато …? Чого?
VІ. Фізкультхвилинка « Сонечко-жучок». Молодець, ти добре попрацював, а тепер відпочиньмо трішки.
Сонечко гарненьке,
Цяточки чорненькі.
На листку гойдається
Лапками вмивається.
VІІ. Звуковий аналіз слів.
Логопед. Сонечко розповіло мені, що одного разу мама відправила його знайти і принести квіти, щоб прикрасити будинок, але принести лише ті квіти, в назві яких є звук [р]. Але наш жучок не зміг впоратися із завданням. Пропоную показати жучкові, як би ми виконали це завдання.
(Дитині роздаю картинки із зображенням квітів, а дитина відбирає лише ті, в назві яких є звук [р] і складає з ними речення).
VІІІ. Розвиток дрібної моторики.
Логопед. А тепер щоб жучок-сонечко запам’ятав гарно дорогу від лісу до нашого садочка, намалюймо її.
(дитина виконує завдання за допомогою ручки та лабіринту).
ІХ. Підсумок заняття.
Логопед. Молодець. Жучкові, ми гадаємо, сподобалось у нас і він ще прилетить, щоб навчитися гарно вимовляти звук [р], а з допомогою карти, що ти намалював, він легко знайде дорогу додому.