Конспект індивідуального заняття "Мийдодир"

Про матеріал

Конспект індивідуального заняття з елементами масажу і самомасажу для дітей логопатів при дизартрії

Перегляд файлу

Індивідуальне заняття для дітей з елементами масажу і самомасажу

Мета: Повторити артикуляційний уклад і характеристику звука Ш; навчити розрізняти звук Ш в складах, словах, реченнях. Практично засвоювати родовий і прийменниковий відмінки іменників однини і множини. Знімати загальну напругу, зміцнювати м'язи обличчя і ротової мускулатури і покращувати їх кровопостачання, збільшувати обсяг і амплітуду артикуляційних рухів. Розвивати у дитини координацію дрібної моторики пальців рук, фонемний слух, граматичну правильність мови, слухову увагу, пам'ять, мислення. Створювати позитивні емоції і настрій під час проведення зайняття, масажу і виховувати інтерес до чистого звуковимови.

Обладнання:

Хід заняття:

Запитати у дитини, чи любить вона казки.

  • Ось до нас сьогодні хотів завітати один з казкових героїв. А хто – ти впізнаєш, якщо складеш розрізну картинку. (Мийдодир). Але на вулиці так слизько і холодно, що він сам не зміг добратися до нас. Та він прислав помічницю – Зубну щітку.

Запропонувати дитині «зігріти» і наші щічки, лобик, губки, носик за допомогою зубної щітки.

Прочитати вірша:


Щоб думали трохи краще наші хлоп'ята,

Я погладжу лобики ось таким малятам.

Один, два, три, чотири, п'ять і шість, і сім -

Не забудь, масаж такий треба робити усім!


Виконати масаж лоба по напряму від середини лоба до скронь і від брів до волосистої частини голови погладжуючими, розминаючими і вібраційними рухами.


А тепер по кругу щічки ніжно розітру,

Так забудькуватим діточкам пам'ять розвину.

Один, два, три, чотири, п'ять і шість, і сім -

Не забудь, масаж для щічок треба робити усім!


Виконати масаж щік по напряму від кута рота до скронь по щічному м'язу і від вилицюватої кістки вниз на нижню щелепу погладжуючими, розминаючими і розтягуючими рухами.


Я подушечками пальців в точки потраплю,

Так кирпатим хлоп'ятам носик розітру.

Один, два, три, чотири, п'ять і шість, і сім -

Не забудь, масаж для носа треба робити усім!


Виконати масаж носа і носогубних складок уподовж крильной частини носового м'яза і від крил носа до кутів губ погладжуючими, розтираючими і вібраційними рухами.


Щоб частіше посміхалися наші хлоп'ята,

Розімну, погладжу губки маленьким малятам.

Один, два, три, чотири, п'ять і шість, і сім -

Не забудь, масаж для губок потрібно робити усім!


Виконати масаж губ від середини верхньої губи до кутів і від середини нижньої губи до кутів погладжуючими, розтираючими, вібраційними рухами.

Сказати, що зараз "помічниця" хочуть пограти з нашим язичком.

Прочитати вірш і виконати погладжуючі рухи від кореня язика до кінчика:


Стрибав зайчик по горушке,

Піднімав високо вушка.

Стриб, стриб, стриб, стриб,

Стриб, стриб, стриб, стриб.


 

Прочитати вірш і виконати ритмічне натискання від кореня мови до кінчика і назад:


Раптом їжачок виповзає

І на п'яти наступає:

Пих, пих, пих, пих,

Пих, пих, пих, пих.


 

Прочитати вірш і виконати вібруючі рухи від кореня мови до кінчика:


А ведмідь тут розсміявся:

В ліс далекий я піду,

Зайчика сірого знайду.

Принесу його додому,

Буде зайчик жити зі мною:

Топ, топ, топ, топ.


- Молодець, добре пограли, тепер давай відпочинемо і подихатимемо, щоб додалося сил для наступних ігор.


Вдих і видих через ніс.

Вдих і видих через рот.

Вдих через рот, видих через ніс.

Вдих через ніс, видих через рот.

Вдих і видих через ліву ніздрю, потім - через праву(поперемінно).

Вдих через одну половину носа, видих через іншу.


Артикуляційна гімнастика "Неслухняний язичок" (елементи самомасажу губ, язичка) : "Жаба", "Хоботок", "Годиннички", "Покараємо неслухняний язичок", "Лопатка", "Почистимо зубки", "Чашка", "Смачне варення", "Гойдалки".

  • Нам наша помічниця принесла конверт. Давай-но зазирнемо, що там. Дістати символ звук у Ш та його профіль. Запропонувати дитині пригадати, як треба подути на маленьке ведмежа тихенько, ніжно, наче легкий Вітерець.
  • Подуй сильніше й голосніше, як дме Вітер, нагинаючи до землі дерева.
  • Подуй, мов злий, дужий морський Вітрище, що дме з величезною силою, піднімаючи високі хвилі. (Табл. 12.)
  • «Заспокой малят»
  • Приклади пальчик до губ, випнутих «бубликом», і промов тихенько кожному малюкові «Шшш! Тиша!», щоб вони заспокоїлися і слухняно вляглися спати. (Табл. 13.)

пояснивши при цьому положення язика і напрям повітряного струменя.

 

Вправи для розвитку фонематичного слуху

Послухай слова

Послухай уважно слова і скажи, яке слово не «шумить».

 Шапка, шина, сова, шуба, шафа.

 Мішок, маска, лоша, кішка, пушок.

 Душ, фарш, морс, марш.

Примітка. Читайте слова, вимовляючи звук [ш] ([с]) подовжено, чітко.

 

Скоромовка

Послухай скоромовки і скажи для кого, Вітерця чи Змії, склали ці віршики.

У Мишки Машки

У кошику фісташки.

А у Шишкаря Мишка Кедрових шишок півмішка.

 

А ще зубна щітка приготувала тобі подарунок на згадку про це заняття (картинка зубної щіки, що треба обвести та розфарбувати).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Perepel\Desktop\Новая папка (2)\9a95b3449a26acd293b775bbbbbccf1d.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Perepel\Desktop\Новая папка (2)\1500631959_580b5ae28732e6fb08080c88f1900d3f.jpg 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
4961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку