Розробка інтегрованого уроку з літеретурного читання та музичного мистецтва. 2 клас
Тема:
Літературне читання:Зі світової казкової скриньки.
Музичне мистецтво: Музика і казка.
Урок позакласного читання та музичного мистецтва
Вид уроку: інтегрований урок. Урок-вікторина
2 клас І семестр
Тема:
Читання: Зі світової казкової скриньки
Музичне мистецтво: Музика і казка
Мета:
Читання: підтримувати інтерес дітей до казок; закріплювати вміння розрізняти народну та авторську казки; викликати бажання творити добро; активізувати читацьку пам'ять учнів; пробуджувати бажання читати казки самостійно;сприяти розвитку зв’язного мовлення, пам'яті, спостережливості, діалогічного та монологічного мовлення, вміння відтворювати зміст прочитаного з опорою на ілюстрацію, перевтілюватися і концентрувати увагу; виховувати дбайливе ставлення до будь-якої книжки.
Музичне мистецтво:розширити уявлення учнів про казкові образи музичного мистецтва; сприяти естетичному вихованню.
Обладнання: виставка книжок «У світі казки»; ілюстрації до казок; портрети казкарів; малюнки із зображенням казкових героїв; картки з текстами; телевізор; музичний центр.
Вислови:
«Завдяки казці дитина пізнає світ не лише розумом, а й серцем»
В. Сухомлинський
Казка — вигадка, всяк знає,
Але казка — дивина.
В ній усе не так буває
І потрібна нам вона!
Нас вона навчає жити
І поради нам дає.
Все в ній вміє говорити
І у казці — правда є.
До роботи нас привчає
І гостинності нас вчить.
Той, хто казочки читає,
Потім буде добре жить.
Бо умітиме радіти
І сміятись в добрий час.
Вмітиме добро творити.
Казка мудрим робить нас.
Н. Красоткіна
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Продзвенів дзвінок.
Починається урок.
З чого ж нам його почати?
Діти:
-Скоромовку розказати.
Вчитель:
Поправляєм язички, щоб не плутались значки.
І про мишок діалог, щоб цікавим був урок.
Мишка мишку запитала: «Що сьогодні поробляла?»
Відказала мишка мишці: «Букву А шукала в книжці.
Буду азбуку вивчати, щоб самій казки читати».
ІІ.Мотивація навчальної діяльності.
-До чого нас закликає скоромовка?
-Так, скоромовка нас закликає читати. Читати казки, вірші, оповідання.
-Яким ви хочете бачити наш урок, напишіть про це на пелюстках квітки-семицвітки?
ІІІ. Ознайомлення з темою та завданнями уроку.
Сьогодні до нас на урок завітала чудова гостя. А ім’я її ви дізнаєтеся, коли складете слово з цих букв: К К З А А.(Букви розсипані на слайді.)
-Яка тема нашого уроку? (Казки).
Сьогодні до нас в гості завітали казки. Це казки, які ми вивчали на уроках, які вам читали вдома, екранізацію яких ви дивилися по телевізору.
Технологія «Складання словникової павутинки.»
Казка– це подорож в країну чудес.
Казка– це мудрість народу.
Казка– це мої мрії.
Казка– це наука про добро, яке знищує зло.
Казка– це краса.
Казка– це наше дитинство.
Казка– це давній і мудрий порадник.
- Які є казки? (авторські та народні.)
- Пригадайте, будь ласка, в чому різниця між авторською та народною казкою? (У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки передавалися з покоління в покоління «з уст у вуста». Тому автором цих казок вважають народ, а казки називають народними. Авторська ж казка має певного автора – письменника-казкаря).
-Наведіть приклади народних казок.
-Кого з казкарів ви знаєте?
-Казка супроводжує людину все життя. І скільки б нам не було років, ми з задоволенням слухаємо, розказуємо казки, віримо в них. Ось як пише про казки Надія Красоткіна:
Казки, казки... У світі їх багато.
В них мрія людства, мудрість поколінь.
То ж розгорніть сторінку в будень чи у свято
І почерпніть наснагу і глибінь
Казок народних, щоб душа прозріла
І повернулась у дитячий вік.
Щоб засвітилась радо, заясніла...
І помудрішає дорослий чоловік.
-Як ви розумієте його?
Справді казка – це мудрість поколінь. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радості.
Сьогодні весь наш урок складатиметься із завдань – запитань. Тому заняття назвемо...(вікториною).
-Давайте об’єднаємося у 3 групи-команди, обравши картку із зображенням казкового героя.
Команда 1- «Знавці хороших казок».
Команда 2 – «Юні казкарі»
Команда 3 – «Фольклористи».
(Діти сідають за парти, що розташовані у класній кімнаті квадратом. Оберають капітана команди. По всій класній кімнаті прикріплені ілюстрації до казок, малюнки із зображенням казкових героїв, створена виставка «У світі казки чарівної», портрети казкарів).
Журі оцінюватиме правильність ваших відповідей(за правильну відповідь команда одержує 1 бал), також враховується швидкість відповідей, авторська майстерність, взаємоповага, дисципліна.
ІV. Проведення вікторини.
Тур І. «Розминка». Технологія «Розсипанка».
Тур ІІ. «Впізнай казкового героя».
Тур ІІІ. «Хто ми і звідки?»
(На дошці розташовані малюнки Ведмедя, Мишка, Зайця, Кіт, Півника, Собаки.)
Тур ІV. «Склади логічний ланцюжок»
Вони супроводжують їх, а деякі наділені даром розуміти свого хазяїна або навіть говорити з ним.
(Учитель надає слово журі. Журі оголошує результати змагання за попередні тури, а також остаточну кількість балів)
Тур V « Чия це пісенька?»
Тур VІ «Казкарі».
портрети.
1.Хто взув кота у чоботи? (Шарль Перро)
2.Хто придумав дзеркальце, що говорить? (Олександр Пушкін)
3.Дякуючи кому, Айболить вилікував звірів? (Корнею Чуковському)
4.Хто наділив звірів музичним слухом? ( Брати Грімм)
5.Хто зібрав дерев'яних ляльок у театрі? (Олексій Толстой)
6.Хто залишив Золотого ключика на дні?(О.Толстой )
Учитель надає слово журі. Журі оцінює ІV та V тури змагання та оголошує загальну кількість балів.
Тур VІІ. « Інсценізація казок».
На столі вчителя - картки, на яких написано назви, наприклад, таких казок: «Колобок», «Колосок», «Курочка Ряба», «Ріпка», «Рукавичка». Вчитель запрошує капітанів команд підійти до столу й узяти картку. Капітан команди бере картку та оголошує, яку казку інсценує його команда. На підготовку до інсценівки (вибір « героїв») дітям відводиться 5 хвилин. У цей час проходить музична вистава.
Музична вистава за піснею С.Дяченка «Круть і Верть».
Тур VІІІ.«Відшукай ілюстрацію до казки».
Тур ІХ «Загадковий».
V.Фізхвилинка
- Під музичний супровід пісні «Свято казки» діти виконують танцювальні рухи.
Тур Х «Кросвордний»
VІ.Ознайомлення з дидактичною казкою «Як Ведмідь навчився співати».
- Ось і підходить до завершення наша вікторина. Журі підбиває підсумки, а ми ознайомимося з музичною казкою «Як Ведмідь навчився читати». Щоб прочитати її, ви маєте підставити назви нот замість зображень краплинок в окремих словах.
- А чи не бажаєте ви скласти продовження цієї казки? Давайте спробуємо авторами і складемо кінцівку казки.
VІІ.Підсумок уроку.
1.Результати вікторини.
- Прошу журі оголосити результати вікторини.
2. Рефлексія.
- Чи справдилися ваші очікування, які ви записували на пелюстках квітки-семицвітки?
- Якщо «так», то давайте розмістимо пелюстки на дошці. Ось погляньте, яка квітка у нас вийшла.