Тема: Мова вулиці ( Виховна година, 2 клас)
Мета: Вивчати з учнями правила вуличного руху, дорожні знаки, які цими правилами керують, вчити людей розрізняти дозволяючі та запобігаючі знаки; виховувати уважність, спостережливість, допитливість, дисциплінованість.
Обладнання:Дорожні знаки (малюнки).
Хід виховної години
І. Організаційний момент.
Є доріг багато всюди,
Мчать авто там,
ходять люди.
А у місті на дорогах
Є відмітка пішоходів.
Й щоб дорогу перейти,
Мусиш добре знати ти:
—Зачекай! Не поспішай!
Жовте світло загориться
Всередині світлофора —
Ти з увагою зберися,
Бо блисне вже дуже скоро
Зелене світло на табло
І промовить чітко скло:
—Йди вперед, май силу духу,
Шлях звільнився вже від руху,
Вільно можеш перейти,
Не барись лиш довго ти.
Жовте світло нас готує,
Жовте світло пропонує,
Попередити спішить:
На підході дії мить.
Як червоне загориться,
Мусиш ти враз зупиниться,
Бо тривожно шлях гуде,
Він машини вдаль веде.
З світлофором подружись,
Всім сигналам покорись.
Й завжди, й вчасно скрізь пройдеш,
І в біду не попадеш.
(Л.Лук'янець)
Отже, діти, ви пам'ятаєте, що вулиці регулюють світлофори і ... (регулювальники).
Як же світлофор регулює рух?
Які бувають світлофори?
Які сигнали регулювальника відповідають сигналам світлофора?
Що треба пам'ятати,йдучи вулицями міста, села?
II.Оголошення теми і мети виховної години.
1) Коли вулицями побігли трамваї, помчались автомобілі, тролейбуси, автобуси, вулицям потрібно було дати мову. На цій дорожній мові з водіями, пішоходами розмовляють вулиці всіх країн світу.
Коли людина вчиться читати, то їй показують букви. З букв складають слова. Зі слів — речення. У дорожньої мови теж є букви-знаки. Та їх не потрібно складати в слова. Один знак, одна дорожня буква означає цілу фразу — дорожній сигнал.
Ці сигнали —кружечки, трикутники, прямокутники, квадрати. Голубі, жовті з червоною окантовкою...
І не випадково вони такої форми і такого кольору.
Одну групу знаків розмістили на трикутниках з червоною окантовкою. Світлофор сигналив би їх жовтим світлом: «Обережно — залізничний переїзд без шлагбаума», «Обережно — слизька дорога», «Обережно — діти».
«Обережно» — попереджають всі ці знаки і називаються вони попереджувальними.
Другу групу знаків не випадково розмістили в крузі з червоним обрамленням чи червоним фоном. Світлофор сигналив би ці знаки червоним світлом: «В'їзд заборонено», «Рух заборонений», «Вантажний рух заборонено», «Мотоциклетний рух заборонено», «Пішохідний перехід заборонено».
Все заборонено та заборонено. Ці знаки так і називаються — забороняючі.
А ось знаки на крузі голубого кольору. Вони дозволяють, наказують чи пропонують рух у вказаному напрямку, рух легковим автомобілям, вказують велосипедну доріжку для пішоходів.
Ці знаки наказуючі.
І ще одна група знаків — голубі прямокутники з малюнками, то ложка з виделкою, то червоний хрест, то палатка, то ліжко...
Неважко здогадатися, що ці знаки вказують: поруч — їдальня, недалеко — медичний пункт, хочете відпочити — ось він, готель... Називаються ці знаки — вказівні.
2) — А тепер пригадайте, на чому перервалась розповідь про Буратіно. (Читали на попередній виховній годині.)
А Саморобкін тим часом водив автомобіль вулицями міста.
Ну і ну, — гримів він залізним голосом, — куди ж подівся цей Буратіно? Дивак він, мабуть не знає, що я не міг зупинити машину в недозволеному місці. Та я його розшукаю і відвезу до школи.
Саморобкін поставив автомобіль на стоянці й почав шукати Буратіно серед перехожих. І тут він побачив кульгаву лисицю і похмурого кота.
Лисице Алісо! Кіт Базіліо! Ви не зустрічали Буратіно?
Ах, дорогенький Саморобкін, ми з радістю покажемо тобі, де сидить і гірко плаче наш бідненький Буратіно. Тільки вже ти відвези нас туди.
і автомобіль Саморобкіна помчався на самій великій швидкості. Лисиця Аліса скромненько підібгала хвоста, а кіт Базиліо пирхнув у вуси:
Здорово ж ти обдурила його... Ух і покатаюсь...
Мовчи, старий котячий хвіст!
„ Та Саморобкін уже все зрозумів
—Ах ви, шахраї!..
Хитра лисиця вискочила з автомобіля і в два стрибки опинила
ся на середині вулиці, де преспокійно вмостилась.
—Хі-хі! На цьому острівці я в повній безпеці. Об'їжджай мене,
Саморобкін. Щасливої дороги.
І Саморобкін дійсно проїхав мимо.
—Діти, чому лисиця опинилася в безпеці й що це за острівець,
на якому вона сховалась?
А дурний кіт Базиліо запищав своїм голосом і кинувся через дорогу, прямо перед автомобілем Саморобкіна...
Саморобкін був чудовим водієм, він натиснув на гальма і машина зупинилась.Переляканий кіт тремтів від страху і скиглив:
Відпусти ти мене, відпусти.
Якщо ти вирішиш мою задачу, ти перестанеш безтурботно бігати через дорогу. Слухай, моя машина неслась зі швидкістю 80 км за годину. Ти біг через дорогу в 20 метрах від машини. Що могло трапитись?
Я ж неграмотний. Я ж до школи не ходжу...
— Діти! Допоможіть вирішити цю задачу.
Скажіть, чому загрожувала небезпека пішоходу?
Неуважний пішохід
Не помітив перехід.
Він мерщій через дорогу —
І пошкодив собі ногу.
Швидко їхало авто,
Зачепило за пальто,
Потягло його щосили,
Й пішохід враз втратив сили,
Впав невдаха під колеса,
Вмить змінилася адреса.
Не потрапив він до школи,
А відвезли на уколи.
Ногу в гіпс йому взяли,
На розтяжку підтягли,
І лежить тепер невдаха
У палаті, оха й аха.
Хто ж у тому, діти, винен,
Що він ледве не загинув?
(Л.Лук'янець)
III. Підсумок заняття.
IV.Домашнє завдання. Заготуйте макети дорожніх знаків, про які ми з вами сьогодні говорили.
Тема: Мова вулиці ( Виховна година, 2 клас)
Мета: Вивчати з учнями правила вуличного руху, дорожні знаки, які цими правилами керують, вчити людей розрізняти дозволяючі та запобігаючі знаки; виховувати уважність, спостережливість, допитливість, дисциплінованість.
Обладнання:Дорожні знаки (малюнки).
Хід виховної години
І. Організаційний момент.
Є доріг багато всюди,
Мчать авто там,
ходять люди.
А у місті на дорогах
Є відмітка пішоходів.
Й щоб дорогу перейти,
Мусиш добре знати ти:
—Зачекай! Не поспішай!
Жовте світло загориться
Всередині світлофора —
Ти з увагою зберися,
Бо блисне вже дуже скоро
Зелене світло на табло
І промовить чітко скло:
—Йди вперед, май силу духу,
Шлях звільнився вже від руху,
Вільно можеш перейти,
Не барись лиш довго ти.
Жовте світло нас готує,
Жовте світло пропонує,
Попередити спішить:
На підході дії мить.
Як червоне загориться,
Мусиш ти враз зупиниться,
Бо тривожно шлях гуде,
Він машини вдаль веде.
З світлофором подружись,
Всім сигналам покорись.
Й завжди, й вчасно скрізь пройдеш,
І в біду не попадеш.
(Л.Лук'янець)
Отже, діти, ви пам'ятаєте, що вулиці регулюють світлофори і ... (регулювальники).
Як же світлофор регулює рух?
Які бувають світлофори?
Які сигнали регулювальника відповідають сигналам світлофора?
Що треба пам'ятати,йдучи вулицями міста, села?
II.Оголошення теми і мети виховної години.
1) Коли вулицями побігли трамваї, помчались автомобілі, тролейбуси, автобуси, вулицям потрібно було дати мову. На цій дорожній мові з водіями, пішоходами розмовляють вулиці всіх країн світу.
Коли людина вчиться читати, то їй показують букви. З букв складають слова. Зі слів — речення. У дорожньої мови теж є букви-знаки. Та їх не потрібно складати в слова. Один знак, одна дорожня буква означає цілу фразу — дорожній сигнал.
Ці сигнали —кружечки, трикутники, прямокутники, квадрати. Голубі, жовті з червоною окантовкою...
І не випадково вони такої форми і такого кольору.
Одну групу знаків розмістили на трикутниках з червоною окантовкою. Світлофор сигналив би їх жовтим світлом: «Обережно — залізничний переїзд без шлагбаума», «Обережно — слизька дорога», «Обережно — діти».
«Обережно» — попереджають всі ці знаки і називаються вони попереджувальними.
Другу групу знаків не випадково розмістили в крузі з червоним обрамленням чи червоним фоном. Світлофор сигналив би ці знаки червоним світлом: «В'їзд заборонено», «Рух заборонений», «Вантажний рух заборонено», «Мотоциклетний рух заборонено», «Пішохідний перехід заборонено».
Все заборонено та заборонено. Ці знаки так і називаються — забороняючі.
А ось знаки на крузі голубого кольору. Вони дозволяють, наказують чи пропонують рух у вказаному напрямку, рух легковим автомобілям, вказують велосипедну доріжку для пішоходів.
Ці знаки наказуючі.
І ще одна група знаків — голубі прямокутники з малюнками, то ложка з виделкою, то червоний хрест, то палатка, то ліжко...
Неважко здогадатися, що ці знаки вказують: поруч — їдальня, недалеко — медичний пункт, хочете відпочити — ось він, готель... Називаються ці знаки — вказівні.
2) — А тепер пригадайте, на чому перервалась розповідь про Буратіно. (Читали на попередній виховній годині.)
А Саморобкін тим часом водив автомобіль вулицями міста.
Ну і ну, — гримів він залізним голосом, — куди ж подівся цей Буратіно? Дивак він, мабуть не знає, що я не міг зупинити машину в недозволеному місці. Та я його розшукаю і відвезу до школи.
Саморобкін поставив автомобіль на стоянці й почав шукати Буратіно серед перехожих. І тут він побачив кульгаву лисицю і похмурого кота.
Лисице Алісо! Кіт Базіліо! Ви не зустрічали Буратіно?
Ах, дорогенький Саморобкін, ми з радістю покажемо тобі, де сидить і гірко плаче наш бідненький Буратіно. Тільки вже ти відвези нас туди.
і автомобіль Саморобкіна помчався на самій великій швидкості. Лисиця Аліса скромненько підібгала хвоста, а кіт Базиліо пирхнув у вуси:
Здорово ж ти обдурила його... Ух і покатаюсь...
Мовчи, старий котячий хвіст!
„ Та Саморобкін уже все зрозумів
—Ах ви, шахраї!..
Хитра лисиця вискочила з автомобіля і в два стрибки опинила
ся на середині вулиці, де преспокійно вмостилась.
—Хі-хі! На цьому острівці я в повній безпеці. Об'їжджай мене,
Саморобкін. Щасливої дороги.
І Саморобкін дійсно проїхав мимо.
—Діти, чому лисиця опинилася в безпеці й що це за острівець,
на якому вона сховалась?
А дурний кіт Базиліо запищав своїм голосом і кинувся через дорогу, прямо перед автомобілем Саморобкіна...
Саморобкін був чудовим водієм, він натиснув на гальма і машина зупинилась.Переляканий кіт тремтів від страху і скиглив:
Відпусти ти мене, відпусти.
Якщо ти вирішиш мою задачу, ти перестанеш безтурботно бігати через дорогу. Слухай, моя машина неслась зі швидкістю 80 км за годину. Ти біг через дорогу в 20 метрах від машини. Що могло трапитись?
Я ж неграмотний. Я ж до школи не ходжу...
— Діти! Допоможіть вирішити цю задачу.
Скажіть, чому загрожувала небезпека пішоходу?
Неуважний пішохід
Не помітив перехід.
Він мерщій через дорогу —
І пошкодив собі ногу.
Швидко їхало авто,
Зачепило за пальто,
Потягло його щосили,
Й пішохід враз втратив сили,
Впав невдаха під колеса,
Вмить змінилася адреса.
Не потрапив він до школи,
А відвезли на уколи.
Ногу в гіпс йому взяли,
На розтяжку підтягли,
І лежить тепер невдаха
У палаті, оха й аха.
Хто ж у тому, діти, винен,
Що він ледве не загинув?
(Л.Лук'янець)
III. Підсумок заняття.
IV.Домашнє завдання. Заготуйте макети дорожніх знаків, про які ми з вами сьогодні говорили.