Дата: 16.02.2023 р.
Клас: 4-А
Вчитель: Струтинська Н.П.
Інтегрований урок ( Математика і трудове навчання )
Зінтегровані теми з уроків:
Математика
Тема уроку: Повторюємо вивчене з теми «Множимо і ділимо багатоцифрове число на одноцифрове». Тренувальні завдання.
Дизайн і технології
Тема уроку: Проєкт «Виготовлення еко-годівнички для птахів»
Мета уроку систематизувати знання учнів про множення і ділення багатоцифрового числа на одноцифрове. Зв’язок дій множення і ділення; обчислювати вирази із змінною. Закріплювати уміння виконувати перевірку дій множення та ділення; сприяти формуванню вміння розв’язувати задачі. Розвивати критичне мислення учнів, емоційний інтелект. Застосовувати знання в житті, робити висновки, навички самостійної роботи. Сприяти вихованню активної життєвої позиції, спонукати до збереження природи, прагнення до праці.
Формувати ключові компетентності:
уміння вчитися впродовж життя розвивати вміння планувати власні дії,
оцінювати власну роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативну розвивати математичне мовлення, вміння доводити свою думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальну розвивати вміння продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та в парі; докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
інформаційну розширити знання учнів про зимуючих птахів, вчити різнобічно оцінювати ситуацію, аналізувати інформацію з точки зору значимості, важливості та необхідності, підвищувати рівень інформаційної грамотності.
Очікувані результати учні уміють перевіряти правильність дій множення і ділення; виконують дії з іменованими числами, розв’язують задачі.
Тип уроку інтегрований («Дизайн і технології», математика)
Обладнання мультимедійна презентація, відеоматеріали,
картки «щоденні 3», підготовлені матеріали для практичного завдання.
Технології навчання технології диференційованого навчання, критичного мислення, елементи інтегрованого навчання, ігрові технології.
Форми роботи фронтальні, індивідуальні, парні, групові.
Методи роботи діяльнісні, інтерактивні, практичні, наочні, словесні.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
-Дорогі діти, до нас завітали гості на урок. Тож, будь ласка, поверніться до них, привітайтеся і подаруйте свої посмішки. А тепер посміхніться самі до себе, до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем. Я б дуже хотіла, щоб такий настрій у вас був до кінця уроку. (Використання лего)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності:
1. – Тож гаразд, часу не гаєм,
І урок свій починаєм.
- Діти, скажіть, яка зараз пора року?
- Назвіть зимові місяці.
- Снігопад вкриває килимом поля,
І весни чекає матінка-земля.
Та нелегко пташкам розшукать зерна.
Хто їм допоможе як не ти й не я?
У пошуках їжі пташки наближаються до людських осель. І до нашого класу, до нашої годівнички злетілося багато пернатих. Вони знають, що в цьому класі навчаються діти з добрим серцем і завжди допоможуть їм у біді.
- Діти! А чи знаєте ви як називають птахів, які не відлітають у теплі краї, а залишаються зимувати у нас?
- А що цим птахам найстрашніше взимку?
- Чи допомагаєте ви птахам? Як саме?
- Тож пернаті прилетіли подякувати вам за допомогу, але й водночас перевірити, як ви вмієте швидко мислити, безпомилково робити обчислення, вибирати правильні дії.
До нас завітала пташка яка своїх пташенят виводить взимку, бо в цей період для них багато їжі. А їжа для пташенят – насіння ялинових і соснових шишок. Це темно-червоні птахи. Дзьоб у цих птахів великий. Яка ж пташка знесла ці яєчка? Для того щоб дізнатися, ви повинні виконати усні обчислення.
2. Усний рахунок(вирази записані на малюнках яєць):
876 ∙ 10 (ш)
2360 : 10 (и)
237 000: 1000 (ш)
9 ∙ 100 000(к)
480 ∙ 1000 (а)
2 ∙ 10 000 (р)
- Цю пташку називають шишкар.
3. Каліграфічна хвилинка.
- А до нашої годівнички прилетіла синичка. Ця пташка дуже боїться морозів. З десяти синиць до весни доживає лише одна. Але синички дуже корисні птахи. Пара синиць за сезон оберігає від комах сорок плодових дерев.
- Діти! Синичка вам хоче запропонувати завдання - розв’язати задачу.
Відомо, що синиця з’їдає за добу стільки комах, скільки важить сама. Яка ж маса синички, коли сказано, що за тридцять діб вона знищує 600 грам комах?
(600 : 30 =20)
- А чи цікаво вам, діти дізнатись, скільки пташенят може за один раз висидіти синичка? (12)
- Знайдіть добуток чисел 12 і 20. (240)
- А тепер відкрийте зошити і запишіть красиво і каліграфічно число 240.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку:
- Діти! Сьогодні на уроці ми повторимо множення і ділення багатоцифрового числа на одноцифрове і продовжимо проєкт з Дизайну і технології. Математичні завдання нам принесли наші пернаті друзі.
ІY. Актуалізація опорних знань:
- Діти! Повернемось до нашої годівнички і побачимо, що до неї ще завітав червоногрудий снігур. Народ помітив, якщо заспіває снігур, то чекай заметілі. Цей птах хоче переконатися чи можете дати відповіді на запитання щодо узагальнення теми.
- Давайте пригадаємо, як називаються компоненти при множенні, при діленні.
- Які закони множення ви знаєте ?
- Як перевірити правильність результату дії множення? Ділення?
YІІ. Закріплення матеріалу, повторення та розвиток математичних знань:
2. - Діти! Чи хочете ви дізнатись які ще пташки прилетіли до нашої годівнички? Для цього вони вам пропонують попрацювати в групах і розв’язати приклади.
15 217 ∙ 3 + ( 987 – 187) : 20 (пухляк)
(528 + 66 : 11 – 54) ∙ 6 (повзик)
Коротенька розповідь вчителя про пташок пухляка та повзика.
Фізкультхвилинка:
- Діти, а спритний веселий горобчик, який теж залетів до нашої годівнички, щоб поживитись, пропонує трішки відпочити і провести фізкультхвилинку.
Руки на пояс ставимо всі
Будем стрибати мов горобці.
Скік вперед і скік назад ( 4 р.).
Крильця вниз всі опустили
І на місці походили
Покрутились, походили
І за парти тихо сіли.
3. Самостійна робота
- А ось і дятел завітав до нашої годівнички. Діти, а як і ще називають дятла ?
- Так, його називають лікарем лісу, бо знищує він величезну кількість комах – шкідників. Взимку, коли комах немає, він їсть насіння сосни, ялини. Роздовбує шишку, вставляючи її в щілину кори. Під деревами нагромаджується купа вилущених шишок. Це місце називається «дятлова кузня». А зараз у дятла велике бажання дізнатися, як ви вмієте працювати самостійно.
№ 4, с. 39 – самостійно, з подальшою перевіркою.
4. Робота в парах
- Діти, до нас завітала ще одна пташка, яку називають омелюх. Омелюхи полюбляють ягоди калини і горобини. А ще ця пташка хоче переконатися, що ви спритно і організовано працюєте в парах. Для цього вона підготувала для вас завдання: с. 40, завдання 4
Самооцінювання «Число мого успіху»
Обери число від 100 000 до мільйона, яке характеризує твоє старання у виконанні завдання та правильність. Запиши його у зошит олівцем улюбленого кольору.
Практична робота у групах
Тема : Виготовлення еко-годівнички для птахів.
Заздалегідь підготовлені предмети та матеріали. Учні в групах оформлюють еко-годівничку. Демонстрування своїх робіт.
VIІІ. Підсумок уроку. Рефлексія
– Діти, наш урок добігає кінця. Чи задоволені ви своєю роботою?
– І я пишаюся своїми розумними дітьми, адже ви працювали активно, точно, швидко.
Чи сподобався вам сьогоднішній урок? (Лего)
- Яке завдання найбільше вам сподобалось виконувати ?
- З якими птахами ми зустрічались ?
- Усі птахи, які злетілися до годівнички, дуже вдячні за гарну роботу. Життя і поведінку птахів вивчає наука орнітологія.
Сподіваюсь, що після сьогоднішнього уроку ви ще більше будете піклуватись про птахів. А навесні вони віддячать нам зеленими садками, лісами та веселим співом.
Оцінювання. Користуючись «Тепломіром успіху» оцініть свою роботу на уроці.
Математичні побажання для гостей.
Нехай здоров’я і щастя вам ДОДАЮТЬСЯ!
Буде нуль ворогів, а МІЛЬЙОН приятелів!
Нехай площа для радості навколо вас буде великою!
Будьте завжди у КОЛІ друзів!
Висловіть свої думки про урок:
- Сьогодні я дізнався….
- Мені сподобалося…
- Було цікаво..
- Не сподобалося…
Самооцінювання власної роботи на уроці