Урок математики з теми " Нумерація чотирицифрових чисел. Тисяча. Нумераційна таблиця" до підручника Н. Листопад .

Про матеріал
Урок розроблений з використанням технологій критичного мислення, Daily 3, парної та групової роботи, з використанням міжпредметних зв'язків.
Перегляд файлу

Урок математики 4 клас

Тема. Нумерація чотирицифрових чисел. Тисяча. Нумераційна таблиця.

Мета. Сприяти формуванню математичної  компетентності та фінансової грамотності. Ознайомити учнів з номіналами грошової  одиниці  « тисяча». Формувати вміння правильно називати та записувати числа ІІ класу, розв’язувати задачі. Розвивати вміння працювати в групі, парах; критичне та креативне мислення; підприємливість.

Виховувати взаємоповагу, здатність співпрацювати з іншими людьми.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

- Продзвенів дзвінок, і настав час зробити ще один крок до пізнання математики.

- Сьогодні нашим гаслом будуть такі слова « Знаєш сам -  допоможи другові». Бажаю, щоб ви працювали щосили, а урок минув, що ми і не встигли оком моргнути.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-  Не уявляємо наш світ без грошових купюр. Для чого нам гроші? Ми вміємо їх  витрачати, рахувати, а наші батьки  важко їх заробляти.

- Що не можна купити за гроші? ( знання, здоров’я, рідних). Кажуть, що розум теж не купиш ні за які гроші. Отож, ми з вами маємо здобувати знання, бо їх ніколи не буває забагато, їх за плечима не носити.

- Які номінал купюр є в Україні?

 Щоб гроші  марно не витрачати ми маємо навчитися:

* рахувати тисячами;

* формувати уміння правильно  називати ІІ класу;

1. Каліграфічна хвилинка

- Пропоную вам, переглянути слайд на якому зображені купюри української валюти – гривні.

Запишіть числа від найменшого до найбільшого1, 2, 5, 10, 20, 50, 100, 200, 500, 1000.

- Підкресліть найменше число і найбільше.

- Чи потрібно нам ці знання? Для чого?( Щоб бути не обманутим споживачем)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Отож, ми сьогодні розглянемо як утворюється тисяча.

- Чого ви очікуєте від нашого уроку?

- Також навчимося записувати числа з тисячею, продовжимо удосконалювати уміння обчислювати вирази та розв’язувати задачі. Надіюсь, що ваші очікування здійсняться.

IV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя.

- Перевіримо чи вміємо ми лічити одиницями? ( лічба по порядку)

- Як по іншому називають 10 одиниць?

- Лічимо десятками? Як назвати можна 10 десятків? ( одна сотня)

- Спробуємо полічити сотнями? Що означає 10 сотень ?( 1 тисяча)

- Як же утворилася   1000 в нумераційному ряду?

999+ 1 = 1000

- Яку характеристику ви можете дати числу1000?( Кругле, 4- цифрове, парне)

- За кількістю цифр числа бувають 4-цифрові, 5, 6, 7 – цифрові і т.д). А ще їх називають багатоцифровими. Такі числа вам будуть зустрічатися не лише в математиці, але  й під час вивчення і  інших наук: астрономії, фізики, географії, історії.

2. Первинне усвідомлення матеріалу.

   - Розгорніть підручники на с. 40, виконаємо завдання №205.

- Розгляньте малюнок і скажіть , яке число зображено?

3. Усна лічба.

- Давайте спробуємо з вами порахувати від 1 тисячі до 10 тисяч.

- Де ми зможемо використати ці знання? При купівлі яких товарів?( Різних гаджетів та девайсів).

4. Гра « Назви наступне число»

- Чи знаєте ви, як утворилося наступне число після тисячі? Для цього ми пограємо в гру « Назви наступне число»

5.Робота з нумераційною таблицею

- Трицифрові числа – це одиниці І класу ( одиниці, десятки, сотні)

- В багатоцифрових числах з’являється ІІ клас? Що у них спільного? ( У кожного по три розряди, назви аналогічні)

-Що відмінне (У класі одиниць вдеться рахунок одиницями, а в класі тисяч - тисячами)

- Як ви думаєте в якому розряді буде записано тисячу?( одиниці тисяч)

6.Математика з другом.

- Вам потрібно прочитати числа і записати їх в нумераційну таблицю, яка знаходиться у вас на парті. Працюємо в парі.

 

Фізкультхвилинка

- За допомогою чого записують багатоцифрові числа? ( цифр).

Зараз ми з вами теж запишемо цифри незвичним способом, за допомогою частин тіла.

1 « пишемо» носом, 2 – губками,

3- підборіддям,

4- головою,

5 - правим плечем

6- лівим плечем,

7 – правим ліктем,

8 – лівим ліктем,

9 – правою ногою,

10 – лівою ногою. А десять це цифра? ( ні, число).

Яку цифру ще слід написати? ( 0)

Отже , лівою ногою 0.

 

7. Робота в парах змінного складу.

- Працюємо в парах змінного складу. Зараз я кожному роздам числа. Ваше завдання показати  число своєму однокласнику, він має назвати правильно число, а також  сумісні числа.

8. Робота в  групах з цеглинками Лего.

- Групи утворимо за рядами. У нас утворилося 3 групи. У вас є цеглинки. Позначимо умовно : тисячі – червона;

                                    Сотні – жовті,

                                    Десятки – зелені,

                                    Одиниці -  сині.

- Вам потрібно утворити  нумераційні башти з цеглинок.

Наприклад  Слайд 1.

 

- Візьміться за руки і покажіть, чи готова група до роботи.

 

1235               

2 532 

  5 605

- Оцініть роботу групи цеглинкою.

V.  Систематизація набутих знань

1.Математика самостійно.

- Наступне завдання – математика самостійно.

Я зачитувати цікаві факти з природи , а ваше завдання записати лише числа, які ви почули.

* Довжина найбільшої річки Дніпро 2201 км

* Глибина Чорного моря  2245 м.

* Висота найвищої гори Карпат Говерли 2061 м

* Місто Бердичів засновано у 1546 році.

* Найбільша грошова купюра номіналом 1000 грн

- Обміняйтеся зошитами , здійснимо взаємоперевірку.

2. Робота над задачею

- Пропоную вам  превірити, чи вмієте ви рахувати гроші, витрачаючи їх. Для цього ми розв’яжемо задачу.

 В супермаркеті мама  придбала 2 кг м’яса за ціною 135 грн . У неї в гаманці була купюра номіналом 1000 грн? Яку решту отримає мама?

 

- Про що задача? ( вартість)

- Чи зрозумілий вам її зміст?

- Просигналізуйте, хто може самостійно розв’язати таку задачу?

-  Кому потрібна моя допомога?

Тим, кому потрібна моя допомога, ми скористаємося блок- схемою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Хто виконав,  перевірте роботи між собою.

 

3. Робота з даними

- Розгляньте діаграму. За даними діаграми дайте відповідь на запитання:

 

-  Назвіть найдорожчий товар?

- Що найдешевше?

- У скільки разів шафа дорожча , ніж ліжко?

- Щоб ви купили якби у вас було б  8000 тисяч? Запишіть.

- Маючи гроші, чи можна стати жертвою шахраїв?Про що слід пам’ятати?

 

 

 

 

     VІ. Рефлексія

1. Гра « Так чи ні»

- Я читатиму твердження , а ви сигналізуйте цеглинками. ( зелена – так, червона – ні)

*     1000 -  найбільше чотирицифрове число.(-)

*      1000 - найбільша  розмінна купюра в Україні .(+)

*     1000 – число ІІ класу розряду чисел.(+)

*       До  999 додати 10 ,отримаємо 1000.  (-)

*      Ви задоволені своєю роботою?

*       Чи  справдилися ваші сподівання?   

Пам’ятайте народне прислів’я: « Хто хоче гроші мати, повинен працювати».

« Зароблена копійка краще  за краденого карбованця»

  VІІ. Повідомлення  дом. завдання

- Виконати завдання на с 41 № 213. Прочитайте і запишіть утворенні числа.

Творче завдання : порахувати скільки гривень ваша сім’я витрачає в тиждень.

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку