Конспект інтегрованого уроку
(природознавство, математика, читання, навчання грамоти, мистецтво)
Тема: Властивості води. Значимість води в природі
Мета: ознайомити учнів з властивостями води в процесі практичної діяльності (дослідів), показати значимість води для життєдіяльності живих організмів; удосконалювати знання учнів про кількісну лічбу, вправляти у порівнянні чисел, у складанні та розв’язуванні прикладів на додавання; закріплювати знання вивчених букв, їх написання; удосконалювати навички читання, вчити підбирати слова-ознаки; розвивати зв’язне мовлення, навички словотворення, збагачувати словниковий запас; розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять; мислення, уміння аналізувати, робити висновки, розвивати спостережливість; виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до води.
Обладнання: запис «Пісні Капітошки», мультфільм «Капітошка», презентація з матеріалами до уроку, зображення Капітошки, аркуші з завданнями, зображення краплинок з властивостями води, мікрофон, пластикові склянки, вода .
Клас: 1
Хід уроку:
1. Організація класу до уроку
1.1. Привітання з учнями
Діти співають: Добрий ранок , сонечко ясне!
Добрий ранок, люди прекрасні!
Добрий ранок, ліс і долини!
Добрий ранок, рідна Вкраїна!
1.2. Створення сприятливого психологічного комфорту
Вправа «Очікування»:
Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку?
Продовжіть речення:
Я хочу, щоб урок був…
На цьому уроці я хочу….
2. Вивчення нового матеріалу
2.1. Звучить уривок «Пісні Капітошки»
- Діти, чия це пісенька? Звідки ви його знаєте?
На дошці – зображення Капітошки.
- Який Капітошка? ( веселий, радісний, смішний, любить гратися , пустувати, має багато друзів….)
- Так ,Капітошка веселий, завжди в гарному настрої, тож він дарує кожному з вас своє фото, а разом з ним і гарний настрій.
2.2. Робота з геометричним матеріалом
-Погляньте на фото Капітошки і скажіть з яких фігур він складається?
(з кругів та овалів)
2.3. Робота в зошитах
- Порахуйте круги, запишіть їх кількість в зошити.
- Порахуйте овали, запишіть їх кількість в зошити , пропускаючи одну клітинку вправо.
- Чого менше? (овалів)
- Чого більше ? (кругів).Поставте між числами відповідний знак (< > =)
- Скільки всього геометричних фігур у зображенні Капітошки? Як ми можемо дізнатися про це? (порахувати фігури). Як можна це зробити за допомогою прикладу? ( треба до кількості кругів додати кількість овалів – до 6 кругів додати 4 овали). Запишіть цей приклад у зошити і розв’яжіть його.
- Яке число отримали в результаті? (10). Отже, всього 10 фігур або всього 10 кругів та овалів.
- Число 10 яким компонентом виступає ? (сумою) . Назвіть другий доданок, перший доданок…
3.4. Робота біля дошки та в зошитах
- Діти, а звідки взявся Капітошка? ( з хмаринки).
А ким він є спробуємо зараз з ‘ясувати, виконавши таке завдання:
- Я буду називати вам слова і в кожному слові буду просити вас записувати лише одну букву, яку я скажу.
СНІГОВИК , ВІТЕР , ЗИМА , ПОДАРУНКИ , ЛІД , МОРОЗИ , НЕБО , ЗІРКА.
(Учні по черзі виходять до дошки і записують відповідну букву на дошці, усі інші записують букви в зошит , поєднуючи їх між собою)
- Прочитайте слово яке утворилося. КРАПЛИНА.
- Отже, ким є Капітошка? ( краплиною). Як лагідно можна назвати краплину?
(КРАПЛИНКА, КРАПЛИНОЧКА, КРАПЕЛЬКА).
Фізкультхвилинка
2.5. Бесіда про воду
- Отже, Капітошка краплинка ….води.
- До якої природи належить вода - живої чи неживої? (до неживої)
- А які властивості має вода? Давайте будемо досліджувати!
2.6. Проведення дослідів
- Розгляньте воду у склянці. Якого вона кольору? (безбарвна, без кольору).
- Який висновок можна зробити про колір води? ( Вода безбарвна)
Хтось з учнів виходить до дошки, тримає руки над відерцем, а я наливаю водичку в руки.
- Можеш покласти її в кишеню? Чому? (вона рідка, тече).
- То яку властивість має вода, крім того, що вона безбарвна? (Вода текуча.)
- А тепер я переливаю водичку у склянки, що є у вас на партах. Одна склянка - широка, друга - вузенька. Скажіть, яку форму має вода? (вода займає форму посудини, у яку налита).
- То має вода певну форму? (вода без форми)
- Отже, ми дослідили три властивості води: безбарвна, текуча, без форми.
- А тепер погляньте у склянку. Чи видно, що я опустила у склянку? (ложку)
- Що ви можете сказати про воду, яка вона? (вода прозора).
- Понюхайте водичку у своїх склянках. Чи має вона запах? (вода без запаху).
- Спробуйте свою водичку. Яка вона на смак: солодка? Гірка? Кисла? Солона? Що ви можете сказати, має вода смак? (вода без смаку)
- Отже, давайте ще раз назвемо всі властивості води: безбарвна, текуча, без форми, прозора, без запаху, без смаку.
2.7. Про воду у природі
- Діти, а де ми можемо побачити воду у природі? (у річці, у озері, у морі…).
- Як називається річка найбільша річка України? (Дніпро)
На дошці надруковане слово «ДНІПРО»
- Запишіть назву річки рукописним шрифтом. З якої букви напишемо це слово? ( з великої).
-У якому вигляді іще в природі ми можемо побачити воду. (У вигляді дощу, роси , граду, снігу, льоду, пари..).
2.8. Значення води
Без води не можуть жити
Люди ні одної днини.
І водичку люблять пити
Всі рослини і тварини.
Без води не може мама
Готувати вам обід.
Без води не можна також
Личко вимити як слід.
Без води не можуть жити
Риби в морі, звірі в лісі,
Без води не можуть жити
І горобчики у стрісі.
Без води життя немає,
Переконані ми в тім.
І тому водичку, діти,
Берегти потрібно всім.
- Отже, яке значення має вода?
2.10. Редагування речення
Прочитайте речення :
«Воду треба берегти!»
Нижче вчитель записує це речення рукописним шрифтом, при цьому неправильно пише деякі букви.
«Воту дреба перегті!»
- Діти , перевірте чи правильно я записала це речення? Чому?
Запишіть його правильно.
3. Підсумок уроку
3.1. Підсумки. Вправа « Мікрофон»
- Чи справдилися ваші сподівання стосовно нашого уроку?
- Яким був урок?
Продовжіть речення:
Урок був …
На цьому уроці я …
3.2. Власна оцінка
- Оцініть свою роботу на уроці і свої враження за допомогою смайлика. Поясніть чому ви вибрали саме такий смайлик.
3.3. Прощання
- Я гарно дякую вам за урок, до побачення!