Виховне заняття "Вшануймо пам'ять Кобзаря" 1 клас

Про матеріал
Виховне заняття для 1 класу Мета: Ознайомити учнів з біографією Т.Г.Шевченка, красою, неповторністю, чарівністю Шевченківського слова, збагачувати та розширювати знання учнів про творчість та життя поета, виховувати почуття і повагу до світлого образу поета-мислителя Т.Г.Шевченка. Розвивати пам’ять, мислення.
Перегляд файлу

План-конспект виховного заняття

Тема: «Вшануймо пам’ять Кобзаря»

Мета: Ознайомити учнів з біографією Т.Г.Шевченка, красою, неповторністю, чарівністю Шевченківського слова, збагачувати та розширювати знання учнів про творчість та життя поета, виховувати почуття і повагу до світлого образу поета-мислителя Т.Г.Шевченка. Розвивати пам’ять, мислення.

Обладнання: презентація

Форма проведення: виховна година

Клас: 1-В

План заняття:

1.Організація класу до уроку

   1.1. Привітання з учнями

   1.2. Перевірка готовності учнів до заняття

   1.3. Створення сприятливого психологічного комфорту

2.Розкриття теми заняття

   2.1. Створення проблемної ситуації (склади слово)

   2.2. Оголошення теми заняття

Фізкультхвилинка

   2.3.Гра «Загубилось слово»

3. Підсумок заняття

   3.1. Кросворд

   3.2. Підсумкова бесіда

   3.3. Прощання з класом

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття:

1.Організаційна частина:

– Доброго дня, діти. Я думаю, що ви вже знайомі зі мною, але нагадаю що мене звати Оксана Ярославівна і сьогодні я буду з вами проводити заняття. Перевірте, щоб на парті нічого не було зайвого. Готові? Що ж давайте розпочнемо, налаштуємося на роботу разом з вами, будемо активними  протягом заняття!

2.Оголошення теми заняття:

Завдання «Склади слово»

Або фото Шевченка спочатку:

­_ Поміркуйте, що за людина зображена на фото?

(Якщо так) - Молодці як ви швидко відповіли а тепер давайте спробуємо скласти його прізвище. Яке прізвище у цього письменника?

(Якщо ні) - Давайте ми спробуємо скласти його прізвище і дізнаємося хто зображений на фото.

– Подивіться будь ласка на дошку, перед вами  є набір букв з яких нам потрібно скласти прізвище дуже талановитої людини. Людини, яка писала вірші, оповідання, картини. Поміркуйте, хто це може бути? Хто вже з вас здогадався і може сказати правильну відповідь, той піднімає руку. (якщо вам важко, відгадати слово, то я трішечки вам допоможу: на першому місті слова має стояти звук «ш», а дальше?)

Ш

К

В

Е

О

Е

Н

Ч

 

– От ми і склали з вами прізвище людини  про яку буде йти мова на занятті!

– Сьогодні, діти, ми будемо разом з вами говорити про незвичайну та талановиту людину. Людину яка по сьогоднішній день є відомою не лише в нашій країні, а й наприклад у США, Франції, Польщі, Чехії та інших. Ця людина – український поет, письменник, художник – Тарас Григорович Шевченко.

– Скажіть, що ви чули про цю людину?

– Хто знайомий з його творчістю або вивчали на уроці?

– Може ви знаєте якісь факти з життя поета?

(відповіді дітей).

Розкриття теми:

Вступне слово: Тарас Шевченко (на слайді: фото) народився в селі Моринцях 9 березня.

- А яке сьогодні число? (14), тому сьогодні ми і поговоримо про Т.Шевченка адже у суботу ми могли би відмічати його день народження.

 Його батьки Григорій та Катерина. Жили вони дуже бідно, багато працювали на полі, щоб прогодувати сім’ю, а сім’я була чималенька – п’ять сестричок і двоє братів.

- Скільки всього було дітей у сім’ї? (Семеро)

Батьки поета померли коли він був зовсім маленьким хлопчиком. Але з дитинства він ріс дуже допитливим, любив малювати та співати.

Поезія Шевченка не просто зачаровувала: вона вчила зберігати волю, гідність українців.

- А хто з вас почуває себе українцем? А чому? Чим відрізняються українці? (своєю мовою, піснями, державними символами (Калина, Гімн, Прапор, Тризуб).

- Шевченкові поезії стали улюбленими творами багатьох поколінь дітей. Нажаль, він прожив лише 47 років. Але цікаво, що помер Тарас Шевченко 10 березня, але, звичайно, що в різні роки щоб ви не плутали..

– Т.Г. Шевченко був не тільки великим поетом, а й талановитим художником. Його роботи різноманітні за жанрами: автопортрети, портрети, пейзажі.

– Зараз я пропоную вам завітати до його художньої галереї, де ми побачимо його картини (картини на слайдах).

 

  Фізкультхвилинка:

Всі з-за парти піднялись,

Руки вгору, потяглись,

Вправо, вліво нахилились,

Пострибали, пострибали,

І за парти посідали.

 

Гра «Загубилось слово»

– Учні зараз я вам прочитаю уривок з вірша Тараса Шевченка «Тече вода з-під явора». Ви його уважно слухайте, бо потім нас буде чекати цікаве завдання:

Тече вода із-за гаю

Та попід горою.

Хлюпочуться качаточка

Поміж осокою.

А качечка випливає

З качуром за ними,

Ловить ряску, розмовляє

З дітками своїми.

- Ви запам’ятали?

 

 

 

Давайте працюємо разом, тому увага на дошку, наше завдання полягає в наступному. У вірші, що я вам тільки що прочитала загубились слова, які ми повинні вставити у вірш, щоб він відновився і був таким яким  його написав письменник.

Вода, попід, осокою ,качаточка, качечка, дітками, ряску

Тече ……. із-за гаю

Та…… горою.

Хлюпочуться ……

Поміж …….

А …… випливає

З качуром за ними,

Ловить ……, розмовляє

З …… своїми. (Відповіді дітей).

Хвилинка-цікавинка.

– Діти, от ми з вами живемо на планеті Земля, а у 80 роках на честь Тараса Григоровича Шевченка відкрили нову планету, яку назвали «Кобзар».

– Також, іменем Т.Г.Шевченка названо міста, села і вулиці.

-Його твори видані на тридцяти трьох мовах світу.

-Великому поетові і художнику Тарасові Шевченку в Україні і світі встановлено приблизно 1100 пам’ятників. (на слайді: пам’ятники).

3. Підсумок уроку:

 Кросворд (додаток 1)

  1. Яке ім’я матері Т. Шевченка?
  2. У якому селі народився письменник?
  3. Де зберігається багато книг, в тому числі твори та збірки Шевченка?
  4. Якого місяця народився Шевченко?
  5. Чим ще, окрім написання творів та віршів любив займатися Тарас Григорович?
  6. Скільки дітей було у сім’ї поета?

-Хто може прочитати, яке ключове слово вийшло у кросворді?(Кобзар)

Правильно, Тараса Шевченка також називали Кобзарем, він зробив великий внесок для процвітання культури України, її народу.

– Про кого ви дізналися на сьогоднішньому занятті?

– Що нового ви дізналися?

– Що ви запам’ятали з біографії Т.Г. Шевченка?

– Ми вчимося у Шевченка шанувати і любити рідну землю, рідний народ, рідну українську мову.

– Діти, де б ви не були, ким би ви не стали, пам’ятайте, що всі ви-онуки Тараса Григоровича Шевченка, будьте достойні його імені. Дякую за увагу. До побачення!

К

А

Т

Е

Р

И

Н

А

М

О

Р

И

Н

Ц

І

 

 

Б

І

Б

Л

І

О

Т

Е

К

А

Б

Е

Р

Е

З

Е

Н

Ь

 

 

М

А

Л

Ю

В

А

Н

Н

Я

С

Е

М

Е

Р

О

 

 Додаток 1