Конспект інтегрованого уроку математики та музичного мистецтва

Про матеріал
Інтегрований урок-казка математики та музичного мистецтва з елементами природознавства та трудового навчання. Тема. Прийшла зимонька-зима. Повторення таблиці множення числа 2. Ознайомлення учнів із дією ділення. Знак ділення. Розв’язування задач. Пісня «Чому ведмідь взимку спить» муз. О.Коваленкова, сл. Л.Кніппера – виконання. Новорічні пісні – сприймання.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Інтегрований урок-казка математики та музичного мистецтва

«Незабаром Новий рік»

 

 

 

 

Кучинівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Учитель початкових класів

Чулінда Ірина Миколаївна

 

-2020-

Тема. Прийшла зимонька-зима.

           Повторення таблиці множення числа 2.

           Ознайомлення учнів із дією ділення. Знак ділення. Розв’язування задач.

           Пісня «Чому ведмідь взимку спить» муз. О.Коваленкова, сл. Л.Кніппера – виконання.

           Новорічні пісні – сприймання.

Мета. Закріпити знання табличних прийомів множення на 2; ознайомити учнів із дією ділення та зі знаком «ділення»; розвивати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі, розвивати мислення, пам’ять, музичний слух учнів, уміння відчувати емоційно-образний зміст музики; виховувати любов до музики, пісні, творчої співпраці, працьовитість, бажання допомагати тваринам узимку.

Обладнання. Підручник  «Математика» 2 клас,  комп’ютер, фонохрестоматія «Новорічні пісні», ялинка, ялинкові прикраси, геометричний матеріал «Ялинка», картки з прикладами, демонстраційний матеріал: малюнки на зимову тематику, силуетні малюнки лисиці, зайця, ведмедя, білки, їжака, борсука , годівнички, пташок, Нотки, Снігової баби, сороки, Діда Мороза на санях, запряжених оленями.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Учитель.  Діти, сьогодні у нас буде казковий урок, адже уже прийшла найчарівніша пора року.

     Сніг на полях, лід на річках, віхола гуляє. Коли це буває? (Взимку.)

(Учитель демонструє малюнок «Зима у природі»)

    Так. Кришталева зимонька у білім кожушку скрізь уже насипала  срібного сніжку, закувала озера і річки кригою, зачарувала всю природу. Всі дерева і кущі, неначе казкові богатирі, заснули аж до весни.

    І саме в цей час , коли вся природа засинає чарівним сном, оживає прекрасна, добра казка.

(Лунає мелодія Новорічної пісні)

    Чуєте, звучить Новорічна пісенька. Це Дід Мороз (Демонструє силуетний малюнок Діда Мороза на санях, запряжених оленями)  на чарівних санях, запряжених казковими оленями, мчить понад містами та селами і спостерігає за тим, що відбувається довкола. І де Дід Мороз з’являється, там відразу ж починаються дива. Побачив він, що ми виготовили  гірлянду і прикрасили нею класну кімнату, намалювали малюнки про зиму і вирішив зробити для нас  сюрприз. А який саме? Ми зараз і побачимо.

(Відчиняє двері класу, а на порозі – ялинка)

     Ялинка. Справжня лісова красуня, зелена, струнка, чепурна. Дякуємо тобі, Дідусю Морозе.

(Учитель демонструє силуетний малюнок Снігової баби)

     Снігова баба каже, що ялинку треба прикрасити  новорічними кульками і вони є у Дідуся Мороза, але дати їх він зможе лише тим дітям, які виконають його завдання. Він хоче побачити, як ми розв’язуємо приклади, задачі, як співаємо та танцюємо. Спробуємо упоратися із завданнями? (Так.)

ІІ.  Актуалізація опорних знань

  Як називається перший зимовий місяць? (Грудень.) Запишемо у зошитах дату.

1. Повторення таблиці множення на 2

 Розкажемо Дідусеві Морозу таблицю множення на 2?

2. Хвилинка каліграфії  

Завдання з логічним навантаженням.

5  12  17  19  16  10  3  14  8  18

         Спишіть числа, які є у відповідях таблиці множення на 2.

(Один з учнів читає відповідь)

3. Усний рахунок

 Снігова баба цікавиться, чи зможете ви розв’язати  ось такі складні приклади?

(Демонструє  картки з прикладами   2×5+16;   2×7-5;   2×(3+5) .

Учні розв’язують приклади)

 На уроці української мови, ми говорили, що є лісова школа, де навчаються тварини. Так от, одного разу Дідусь Мороз І Снігуронька привели до ялинки, яку будуть прикрашати у лісовій школі, ведмедика і зайчика. (Демонструє малюнок із зображенням Діда Мороза, Снігуроньки, зайчика, ведмедика, ялинки) Ведмедик і зайчик почали на сніжку один одному цікаві приклади писати. Ведмедик таке складне завдання для зайчика придумав, що той ніяк не може з ним впоратися. Допоможіть зайчику.

(Демонструє картку з прикладами  2×…=4;    2×…=8;    2×…=18. Розв’язують приклади)

А чи може насправді ведмідь взимку прийти до ялинки у лісі? (Ні.) Чому? (Бо він взимку залягає у сплячку.) Йому може лише приснитися Новий рік. А, можливо, Дід Мороз, він же добрий чарівник, принесе ведмежа до ялинки і миттю поверне до мами? А коли ведмежата народжуються? (Взимку.) Де будує ведмідь свій барліг? (Під коренем дерева.) Чим устилає його ? (Ялиновими гілками.) Мабуть , щоб бачити Новорічні сни.

Чому ведмідь взимку спить? Яка пригода з ним трапилася і він вирішив: «Треба взимку спати»?

(Учні біля дошки виконують пісню «Чому ведмідь взимку спить?»)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 Діти, про кого розповідається у цій пісні? (Про ведмедя, лисицю, дятла.) Дід Мороз почув про те, що  трапилася така пригода. Він вирішив пригостити героїв цієї пісні цукерками. У нього було  6 цукерок. Дід Мороз розділив їх на 3 порівну. Скільки цукерок отримав кожен ?

Така задача розв’язується дією ділення. (: - знак ділення.) Записи на ділення читають так: «Шість поділити на три дорівнює двом». Прочитаємо  рівності на ділення.

(Учні читають «ланцюжком» рівності, записані на дошці.

2:2=1          6:2=3           10:2=5            14:2=7         18:2=9

4:2=2          8:2=4           12:2=6            16:2=8          20:2=10)

Як тільки  Сорока-білобока побачила у лісі звірят, відразу ж полетіла і почала розповідати усім, що у зимовому лісі бачила ведмедя, лисицю, зайця, їжака,  білку, борсука. Скажіть, чи нічого Сорока не переплутала? Усіх  цих  звірів вона сьогодні бачила? (Ні .) Кого вона не могла бачити? (Ведмедя, борсука, їжака.) Чому? (Бо вони взимку залягають у сплячку.)

Де спить ведмідь? (У барлозі.) Де зимує їжак? (Заривається у норі в листя.) Борсук? (Утеплює нору і залягає у зимову сплячку.) Як готуються до зими зайчик, білка та лисиця? (Зайчик змінює шубку  сіру на білу, а у білки та лисиці шубка стає густішою, щоб було тепліше зимувати.)

Поділимо звірів на 2 групи: 1 група  - ті, хто залягає у сплячку узимку, 2 група -  ті, хто веде активний спосіб життя у зимовому лісі.

Складемо приклад на ділення. Скільки було звірів? (6) На скільки груп ми їх поділили?  (На 2.) По скільки звірів у кожній групі?  (По 3.) Порівну? (Так.) Отже, 6:2=3. Запишемо у зошиті.

А ще Сорока переконує, що до годівнички у лісі прилетіли ось такі птахи. Кого ви тут бачите? (Ворону, дятла, горобця, синичку, ластівку, солов’я, лебедя, лелеку.) Це можливо взимку? (Ні.) Яких пташок не може там бути? (Лелеки, ластівки, солов’я, лебедя). Чому? (Вони перелітні.) Поділимо пташок на дві групи: перелітні та осілі. (Учні ділять на 2 групи) Скільки всього було пташок? (8) На скільки груп ми їх поділили? (На 2.) Скільки пташок у кожній групі? (4) Порівну? (Так.) Отже, ми можемо скласти ще один приклад на ділення:  8:2=4 (Записують на дошці та у зошиті) Сорока хотіла нас обдурити, але їй це не вдалося. А сорока перелітна пташка? (Ні.) Отже, вона теж може прилетіти до годівнички. А для чого вивішують годівнички? Навіщо підгодовувати птахів?  А ви можете зробити годівничку?

(Демонструє малюнок  «Годівничка»)

Учениця

Я ладнаю годівнички для горобчика й синички,

Для малого снігурця крихт насиплю і пшонця.

Прилітайте, друзі милі, не лякайтесь заметілі.

Учитель.  А звірів підгодовують взимку? (Так.)

ІV. Фізхвилинка.

(Демонструє силуетний малюнок Нотки)

 Усі ці звірі та пташки зберуться біля лісової ялинки і Дідусь Мороз доручив веселій Нотці з ними розучити танець, а вона ніяк придумати нічого не може. Просить вас допомогти. Затанцюймо для неї.

(Звучить Новорічна пісня. Діти повторюють рухи за учителем)

   Молодці. Нотка вам дуже вдячна.

V. Узагальнення і систематизація знань

  1.               Робота з підручником

Тварини повертаються до лісу, а ми розв’яжемо ще одну задачу.

     2.  Робота з геометричним матеріалом

 Снігова баба каже, що до лісової школи надійшов лист з якимись незрозумілими фігурками. (Демонструє вміст конверта) Вона запитує, чи не могли б ви підказати, що це? (Прямокутники, трикутники.)

(Діти роблять з геометричних фігур листівку із зображенням ялинки)

3. Розв’язування задач з логічним навантаженням

 Діти, а ви знаєте, що кожен рік за східним календарем є роком якоїсь тварини. Наприклад Собаки, Змії, Тигра. 2020 рік був роком Пацюка, а 2021 рік – це рік Бика. Чого він буде нас учити? (Бути сильними, не сумувати, бігати, займатися спортом, щоб бути здоровими, а також вперто прямувати до своєї мети.)

Бик придумав для вас дуже складні завдання. У нього є стрічка, довжиною 1 дм. Він хоче її розрізати на 2 рівні частини, щоб прикріпити за допомогою них новорічні кульки до ялинки. Яка довжина кожної з стрічок? (1дм:2= 10см:2=5см)

Послухайте ще одну задачу. На Новорічне свято ішли хлопчик і дівчинка, а назустріч їм – троє зайченят, двоє вовченят, білка і лисиця. Скільки дітей іде на свято? (2)

VІ. Підсумок уроку

Діти, ви сьогодні упоралися з усіма завданнями. Молодці. І Дідусь Мороз вам дає ці ялинкові прикраси. Нумо ялинку прикрашати!

(Звучить Новорічна пісня. Діти прикрашають ялинку)

1

 

 

docx
Додав(-ла)
Чулінда Ірина
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку