Конспект інтегрованого уроку на тему "Ходить гарбуз по городу"

Про матеріал
Даний матеріал стане внагоді при плануванні інтегрованого уроку з літературного читання та технології та дизайн у 2 класі.
Перегляд файлу

 

 

 

Конспект 

інтегрованого  уроку

з літературного читання та технології і дизайн

у 2 класі

на тему:

« Українська народна пісня

" Ходить гарбуз по городу". Виготовлення книжечки для малюків.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Українська народна пісня " Ходить гарбуз по городу". 714746Виготовлення книжечки для малюків.

 

Мета : збагачувати уявлення учнів про пісню як жанр усної народної творчості.

Вчити визначати тематику народних дитячих пісень, називати і характеризувати дійових осіб.

Вдосконалювати навички виразного читання; вдосконалювати вміння вирізати і наклеювати обрані деталі аплікації - ілюстрації.

Вчити з'єднувати сторінки і обкладинку книжки в певній послідовності.

Вчити визначати свою роль в роботі; Розвивати творчу уяву, фантазію; Виховувати любов до книги, народної пісні.

 

Тип : інтеґрований урок Літературне читання. Трудове навчання.

Методи і прийоми: робота в групах, робота в парах,  метод   побудови   „Асоціативного   куща",   сканворд,   ігри,  скоромовки, загадки.

Обладнання: таблиця "Правила роботи в групах", інструкція „Правила техніки безпеки при роботі з ножицями", індивідуальні папки з читання, картон, кольоровий папір, клей, ножиці, шаблони овочів ,клейка стрічка.

 

Хід уроку

 

І. Організація учнів до уроку

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Незвичайний він для нас,

Попрацює дружно клас.

 

II. Мовна розминка

1.Гра „Яке слово зайве?"

Семеро солов'ят співали сумну пісню.( пісню)

2.  Читання гнізд споріднених слів на одному диханні ( робота в парах)

пісня                  спів                   співак

піснярі                співи                  співачка

пісенний              співати                співучий

пісенька              співанка               співаночка

 

III. Повідомлення теми і мети уроку

 Кожен   народ   має   свої   пісні. Українські   пісні надзвичайно гарні і мелодійні. Ними заслуховується весь світ. Українці, як соловейки - співучий народ. Споконвіку наші предки мали хист до співу. З дитинства вони знали багато пісень.

1.  „ Асоціативний кущ"

- Які    ви     знаєте     народні    пісні?     ( Складання „ павутинки ")

(колядки, щедрівки, колискові, веснянки, закличні, примовки, жниварські, обрядові, авторські, народні)

 - Сьогодні ми з вами пригадаємо одну з українських народних пісень. Яку саме ви дізнаєтеся, коли уважно послухаєте вірш.

2. Бабусин помічник

Ходить Петрик по городу:

Осьде в'ються огірки,

Тут пишається капуста,

Підростають буряки.

Все бабуся прополола

Від нахабних бур'янів.

Це - картопля, це - квасоля,

Там гарбуз весь тин заплів.

-  Здогадалися, про яку пісню - казку ми поведемо мову на уроці?

-  Так, „Ходить гарбуз по городу".

 

IV Опрацювання української народної пісні „Ходить гарбуз по городу"

 

1.Читання тексту вчителем. Перевірка первинного сприймання.

 

2.Підраховування дійових осіб

 

З.Словникова робота

Гарбуз, обізвались, свояки, бараболя, піддержав, перістий.

 

. Мовчазне читання пісні учнями.

- Який настрій пісні?

-  Якою інтонацією слід читати слова автора, гарбуза, гарбузових родичів.

 

5. Робота над змістом пісні.

- З'єднайте слова, що римуються:

диня                            свояки

огірочки                     дочки

буряки                        рід

бараболя                   господиня

біб                              квасоля

-    Прочитайте, що відповідали родичі гарбузові.

- Доберіть назви овочів чи фруктів, які починалися б такими літерами:

6. „Хвилинка - цікавинка"

- З назвою „гарбуз" вийшла кумедна історія. У персів було слово „гарбуз", у кримських татар „карбуз", а у слов'ян, тобто у нас і наших сусідів, - „карпуз", „арбуз", „ гарбуз".

Якби ми запитали нашого шановного гарбуза, що означає слово „гарбуз", він би нізащо не зізнався. Ця назва у персів складається з двох частин, які перекладаються як „ослячий огірок".

- А ви знаєте, що гарбуз - ягода?

- Так -так! Ботаніки вважають, що гарбузи   - найбільші у світі ягоди. Деякі з них важать 199 кг. І потрапляють на виставки. Найбільші з них демонструвалися у 1986 році і мали масу 314 кг.

У нас в Україні вирощують гарбузи столові, кормові, а біля людських         осель  і декоративні.    

(Демонстрування   декоративних   гарбузів)   

Гарбуз    -    лікарська    рослина. Зовнішньо застосовують для компресів при опіках, висипах   на тілі. М'якуш багатий на вітаміни. Дуже смачна і корисна гарбузова каша.

88542438_clipart64V. Фізкультхвилинка

VI. Робота над виготовленням книжечки

1. Мотивація.

Ця книжечка призначена для наших наймолодших братів і сестер, які люблять розглядати цікаві ілюстрації, а читати ще не вміють. Для них призначені ось такі книжечки -розкладки., де багато малюнків 

мало тексту. Його друкують маленьким шрифтом, тому читають текст дорослі           для своїх малят. Така книжка складається з палітурки і сторінок, які складаються. 

Палітурку оформляє палітурник, а персонажів казки будуть зображати художники - ілюстратори. Але спершу освоїмо професію режисера.

2. „Режисерське бачення".

1) Гарбуз - господар (дбайливий, поважний, задоволений в штанах і з вусами).

2).Диня - господиня( жовта, пишна).

3). Огірочки - сини й дочки (молоді і бадьорі).

4). Морквиця - сестриця (струнка, з пишною косою, модна, з сумочкою).

5). Буряки - свояки ( міцні та круглі).

6).   Бараболя  і  квасоля  -  своячки   (  товстенька,  в хустинці, вони друзі)

7). Старий біб - один з найстаріших засновників роду( зігнутий, з палицею).

3. Об’єднання дітей в групи. Розподіл обов'язків в групі.

4. Повторення правил роботи в групах.

5. Повторення   правил   техніки   безпеки   під   час роботи з ножицями.

 

VII. Самостійна робота дітей .

1.   Діти розглядають шаблони.

2.   Вирізають деталі персонажів і наклеюють на картон (кожен учень групи має свого героя)

3.   Палітурники виготовляють обкладинку.

4.   Школярі   збирають   усі   сторінки   і   склеюють   їх клейкою стрічкою на зразок книжки-розкладки.

5.   Сюрприз    для    учнів.    Під    кожним    героєм наклеюється інший текст.

 


Біля тину спить Гарбуз,

Заховавшись під картуз.

 Під товсті свої боки

Він поклав пухкі листки.

 

На баштані жовта Диня,

Мов охайна господиня:

Вранці любить чепуритись,

Вдень—на сонечку огрітись.

 

Жартівливі Огірочки

Заховались під листочки,

Мов маленькі пустуни,

Грали в піжмурки вони.

 

На дівицю Морква схожа:

І вродлива, і пригожа —

Пишні коси, красне личко,

їй пасує довга гичка.

 

У городі вартові —

Буряки — богатирі.

Ланцюжком стоять вони,

Тут не пройдуть бур'яни.

 

Шикувався на парад

Картопляний полк солдат,

У мундирах вояки

 Поспішали на грядки

 

Квасолини у стручку

Сплять, неначе в гамачку,

Тіснувато трохи їм,

Адже всіх сестричок — сім.

 

Старий біб, неначе тато,

Колисав свої зернята.

Зручно діткам влітку спати.

В пелюшках лежать малята.


 

 

VII. Демонстрація готового виробу.

Кожна   група      презентує   свою   роботу,   одночасно читаючи вірш і показуючи малюнки.

 

VIII. Підсумок уроку.

  1. Робота в групах.

Городній сканворд.

    У   клітинках   заховалися   слова.   Знайдіть   їх   та розфарбуйте   різними   кольорами.   Які   овочі   відсутні   на малюнку?

2.Технологія „Мікрофон"

 -  Чи досягли ми результату?

 -  Чи пишаєтесь ви своєю групою?

 -  Чи було вам цікаво?

-   Чи буде цікаво малюкам розглядати вашу книжку? 

ІX. Домашнє завдання.  Кожній групі виготовити маски для інсценізації пісні.

doc
Додано
29 березня 2022
Переглядів
2703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку