Конспект інтегрованого уроку "Службові слова"

Про матеріал
Навчити дітей визначати в реченні службові слова і писати їх окремо від інших слів, вчити будувати речення, використовуючи службові слова; збагачувати словниковий запас школярів. Розвивати начвички групової та парної роботи для досягнення спільної мети; критечне мислення, вміння виступати перед класом, проявляти ініціативу, творчий потенціал. Виховувати любов до природи, наполегливість у праці, бажання пізнавати та вчитися.
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку з української мови у 2 класі

вчителя початкових класів вищої категорії Семенів Ольги Андріївни

середнього загальноосвітнього закладу І-ІІІ ступенів “Середня загальноосвітня школа 68” м.Києва

 

Тема. Службові слова.

Мета: навчити дітей визначати в реченні службові слова і писати їх окремо       від інших слів, вчити будувати речення, використовуючи службові слова; збагачувати словниковий запас школярів. Розвивати начвички групової та парної роботи для досягнення спільної мети; критечне мислення, вміння виступати перед класом, проявляти ініціативу, творчий потенціал. Виховувати любов до природи, наполегливість у праці, бажання пізнавати та вчитися.

Обладнання: підручник М. Вашуленко українська мова, зошити, мікрофон, картки, цеглинки Lego, мультимедійний комплект.

Тип уроку: формування та вдосконалення умінь і навичок.

Вид уроку: інтегрований.

Інтеграція: українська мова, ЯДС.

Хід уроку

I.Організація класу

Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Всі почули дзвінок?
Так, він покликав на урок.
Молодці! Сьогодні до школи я йшла в рукавичках, шапці, шарфику. Як ви думаєте, чому? Зима.

 

II.Актуалізація опорних знань

1.Вправа “Асоціативний кущ”

 

 

 

Діти, що ви уявляєте, коли чуєте слово “зима”?

                      

 

 

 

 

2.Підніміть цеглинки Lego холодних кольорів (синій, зелений, блакитний)

3.Фронтальне опитування

- Які частини які частини мови ви знаєте?

- На які питання вони відповідають?

- До кожної групи слів доберіть загальну назву.    (увага на екран)

Ведмідь, вовк, лисиця- це…

Літо, зима, осінь, весна-це…

4.Гра “Сигналізуй правильно”.

Робота з  цеглинками Lego: іменник- червоний, прикметник- синій, дієслово- зелений, числівник- жовтий.

Учитель називає слова, які належать до різних частин мови, а клас сигналізує цеглинками.

5. Відкрийте зошити, пишемо число, класна робота.

Хвилинка каліграфії.

Зз  Зи  Зе  Зл  зв  зр  за

Увага на екран ( прочитайте вірш )

Зимонька завила, зразу загула,
Закружила, захазяйнувала,
Завітрила, засніжила, замела,
Землю заметілями заплела.

 

6. Об’єднайтесь в групи:

Перша група робить звуковий аналіз слова “зимонька”;

Друга група складає речення зі словом “зимонька”.

 

Фізхвилинка

Руханка-танок "Зима"

https://www.youtube.com/watch?v=3Os2JN-rvpI

 

III. Повідомення теми та мети уроку

-Сьогодні на уроці ми ознайомимося зі службовими словами, з’ясуємо, як їх писати.

IV.Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1.Увага на екран. Прочитайте прислів’я і поясніть їх зміст.

Бджола мала, а й та працює.

Як багато птиць, не буде гусениць.

Вовка боятися, в ліс не йти.

Діти до слів а, але, та, в, не – можна поставити питання? – Ні.

Такі слова належать до службових частин мови. Службові слова пишуться завжди окремо і зв’язують між собою слова в реченні.

2.Відкрийте підручник на сторінці 98. Пограємо в гру «Я-учитель.  Я -учителька». Прочитай і розкажи правило,як учитель.

3.Опрацювання вправи 1.

-А чи можна обійтися без цього слова.

-Службові слова завжди пишуться окремо від інших слів.

Діти, згадайте, які дикі тварини взимку не впадають у сплячку.

4.Самостійна робота. Опрацювання вправи 2. Дайте відповідь на запитання:

Чи ростуть рослини взимку?

Словникова робота. З’ясування значення слова “ошатний” — святкового вбраний.

Фізпауза

5. Узагальнення і систематизація знань:

1. Пояснювальний диктант.

Рослини і тварини належить до живої природи. Оберігай і дбай про них.

-Підкресли у тексті службові слова, як вони пишуться.

2. Робота на картках ( працюємо в парах).

-З розсипаних слів скласти речення, підкреслити службові слова.

- З цеглинок Lego скласти схематично речення, службове слово має бути червоного кольору.

3. Я дослідник.

- Поміркуй і скажи, від якого слова походить слово “службові” (слова).

Служать для зв’язку слів у реченні.

V.Підсумок уроку.

Гра “Мікрофон”.

  1. Які ви знаєте службові слова?
  2. Як я пишуться службові слова?
  3. Для чого служать ці слова в реченнях?


Молодці! Всі дуже гарно працювали. Дякую за урок!

Використаний матеріал:

‘’Сходинки етичного зростання”” Л.Кравчук

“”Нова українська школа: Розвиток критичного мислення в учнів початкової школи”” Олена Пометун

“”Нова українська школа: Організація діяльності учнів початкових класів”” Марія Кірик

 

 

 

 

docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку