Тема дня. Антоніми. Добір до поданого слова 1–2 найуживаніших антонімів.

Про матеріал
Мета: розширювати знання учнів про слова, протилежні за значенням (антоніми); формувати вміння добирати антоніми, використовувати їх в усному і писемномумовленні; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати пам'ять, мовлення;виховувати працьовитість.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________   Українська мова  2  клас

 

Тема місяця.

Тема дня.Антоніми. Добір до поданого слова 1–2 найуживаніших антонімів.

Мета:розширювати знання учнів про слова, протилежні за значенням (антоніми);

формувати вміння добирати антоніми, використовувати їх в усному і писемномумовленні; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати пам'ять, мовлення;виховувати працьовитість.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української

літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників(вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь

Сприймає монологічне висловлення та аудіоматеріали

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання в усній та письмовій формі

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Продовжує текст письмово (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями

Читає вголос тексти, складені з 8-10речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)

Відтворює графічні знаки за зразком

Записує словникові слова

Записує під диктування слова, у яких написання не розходиться зі звучанням

Записує текст з 6-8 поширених речень, який створює на основі поданих непоширених речень

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)

Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад,міняє послідовність звуків або складів)

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Доброго ранку, травам росистим!

Доброго ранку, квітам барвистим!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Людям усім і усьому прекрасному!

- Друзі, посміхніться один одному, побажайте успіхів

 

ІІ. Етап цілепокладання

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про слова, протилежні за значенням. .

 

ІІІ. Етап цілереалізації

ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

Картинки по запросу презентація АНТОНІМИ 3 КЛАС

Запам’ятайте! Пари слів, що мають протилежне значення, називаються антонімами. Наприклад: високий низький, день ніч.

Антонімами можуть бути слова тільки однієї частини мови. Наприклад: солодкий — гіркий (прикметники); працювати — ледарювати (дієслова); радість — сум (іменники).

Антоніми подаються в словнику антонімів.

ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО

Каліграфічна хвилинка

Д ин яз оловіия ель

Дурний язик голові не приятель.

— Як ви розумієте цей вислів?

Словниковий диктант

Картинки по запросу презентація АНТОНІМИ 3 КЛАС

Мчить, летить, повзе, біжить, їде, іде.

— Як можна назвати ці слова? Поясніть їх значення. Складіть з ними речення.

— Слово іти має понад 20 значень. Деякі з них: наближатися, рости, палати,

відправлятися, пересуватися, відбуватися.

Робота з підручником

Фізкультхвилинка

ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ

Спілкуємося красно!

— Щоб мовлення було красивим, потрібно правильно вживати сполучення слів.

Вікно (двері) зачинити (а не закрити).

Очі заплющити (а не закрити); зажмуритися.

У заходах беруть участь (а не приймають участь).

Картинки по запросу презентація АНТОНІМИ 3 КЛАСПохожее изображение

Робота над прислів'ями (в парах)

— Прочитайте прислів’я. Як ви їх розумієте? Випишіть синоніми.

• Таке говорить, що й собака з маслом не з’їсть.

• Розказав Мирон рябої кобили сон.

• Верзе, що й купи не тримається.

• Язиком молоти — не ціпом махати.

• Набалакав — і в торбу не вбере.

• Говори з другом поменше, а з собою побільше.

(Говорить, розказав, верзе, язиком молоти, набалакав, говори)

— Якими словами можна доповнити цей ряд? (Розмовляти, розповідати, бесідувати, повідомляти, базікати)

ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА

Робота з відеоматеріалами

Інтерактивна вправа

https://learning.ua/mova/chetvertyi-klas/ziednuiemo-diieslova-antonimy

ТЕАТРАЛІЗУЄМО

Попрацюйте в парах. Напишіть 3-4 пари антонімів, використайте їх для складання діалогу.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

— Що вивчали на уроці?

— Що для вас було новим?

— Які значення можуть мати слова?

— Які слова називаються антонімами?

— Коли найчастіше вживаються антоніми в мовленні?

— Які частини мови можуть бути антонімами? Наведіть приклади.

 

1

 

docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
2571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку