Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 2 клас
Тема місяця.
Тема дня.Антоніми. Добір до поданого слова 1–2 найуживаніших антонімів.
Мета:розширювати знання учнів про слова, протилежні за значенням (антоніми);
формувати вміння добирати антоніми, використовувати їх в усному і писемномумовленні; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати пам'ять, мовлення;виховувати працьовитість.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української
літературної мови та мовленнєвого етикету.
-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними
джерелами інформації;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників(вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь
Сприймає монологічне висловлення та аудіоматеріали
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання в усній та письмовій формі
Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Продовжує текст письмово (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями
Читає вголос тексти, складені з 8-10речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)
Відтворює графічні знаки за зразком
Записує словникові слова
Записує під диктування слова, у яких написання не розходиться зі звучанням
Записує текст з 6-8 поширених речень, який створює на основі поданих непоширених речень
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)
Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)
Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад,міняє послідовність звуків або складів)
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Доброго ранку, травам росистим!
Доброго ранку, квітам барвистим!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Людям усім і усьому прекрасному!
- Друзі, посміхніться один одному, побажайте успіхів
ІІ. Етап цілепокладання
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про слова, протилежні за значенням. .
ІІІ. Етап цілереалізації
ВЗАЄМОДІЄМО УСНО
Запам’ятайте! Пари слів, що мають протилежне значення, називаються антонімами. Наприклад: високий — низький, день — ніч. Антонімами можуть бути слова тільки однієї частини мови. Наприклад: солодкий — гіркий (прикметники); працювати — ледарювати (дієслова); радість — сум (іменники). Антоніми подаються в словнику антонімів. |
ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО
Каліграфічна хвилинка
Д ин яз оловіия ель
Дурний язик голові не приятель.
— Як ви розумієте цей вислів?
Словниковий диктант
Мчить, летить, повзе, біжить, їде, іде.
— Як можна назвати ці слова? Поясніть їх значення. Складіть з ними речення.
— Слово іти має понад 20 значень. Деякі з них: наближатися, рости, палати,
відправлятися, пересуватися, відбуватися.
Робота з підручником
Фізкультхвилинка
ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ
Спілкуємося красно!
— Щоб мовлення було красивим, потрібно правильно вживати сполучення слів.
Вікно (двері) зачинити (а не закрити).
Очі заплющити (а не закрити); зажмуритися.
У заходах беруть участь (а не приймають участь).
Робота над прислів'ями (в парах)
— Прочитайте прислів’я. Як ви їх розумієте? Випишіть синоніми.
• Таке говорить, що й собака з маслом не з’їсть.
• Розказав Мирон рябої кобили сон.
• Верзе, що й купи не тримається.
• Язиком молоти — не ціпом махати.
• Набалакав — і в торбу не вбере.
• Говори з другом поменше, а з собою побільше.
(Говорить, розказав, верзе, язиком молоти, набалакав, говори)
— Якими словами можна доповнити цей ряд? (Розмовляти, розповідати, бесідувати, повідомляти, базікати)
ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА
Робота з відеоматеріалами
Інтерактивна вправа
https://learning.ua/mova/chetvertyi-klas/ziednuiemo-diieslova-antonimy
ТЕАТРАЛІЗУЄМО
Попрацюйте в парах. Напишіть 3-4 пари антонімів, використайте їх для складання діалогу.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
— Що вивчали на уроці?
— Що для вас було новим?
— Які значення можуть мати слова?
— Які слова називаються антонімами?
— Коли найчастіше вживаються антоніми в мовленні?
— Які частини мови можуть бути антонімами? Наведіть приклади.
1