Розробка інтегрованого уроку з трудового навчання та позакласного читання для 1го класу. Головним завданням уроку є розвиток моторики рук та ровиток техніки читання та опрацювання тексту. Під час уроку були використані різноманітні форми роботи. Діти опанували нову для себе техніку роботи "малювання пластиліном"
Тема: Казковий пластилін. Виготовлення композиції «Сонечко»
Мета:
Навчальна: показати, що створювати одні і ті ж образи можна різними способами: використанням мистецтва слова і декоративно-прикладного мистецтва; ознайомити з технологією створення композиції пластиліном на папері, удосконалювати вміння і навички роботи з пластиліном
Розвивальна: розвивати просторову уяву та мислення, уміння планувати свою діяльність,
аналізувати її; розвивати навичку свідомого читання, уміння встановлювати аналогію між
словесним образом і та образом майбутнього виробу
Виховна: виховувати любов до природи, до прекрасного; виховувати акуратність, працелюбність, культуру праці
Тип уроку: інтегрований урок засвоєння нових знань (трудове навчання + позакласне читання)
Обладнання: зображення сонечка, ілюстрації до казки, готовий виріб, технологічні картки з послідовністю виконання композиції
Хід уроку
І Організаційна частина
Ви почули всі дзвінок?
Починаємо урок.
Кожен з вас приготувався,
Дуже-дуже постарався.
- Отже, починаємо працювати. Повернулись один до одного, посміхнулися, налаштувалися на роботу, побажали удачі. Відчули потребу працювати. Успіхів нам!
II. Актуалізація опорних знань
- Із яким матеріалом ми працювали на минулому уроку? (із пластиліном)
- З чого його виготовляють? (з воску, жиру та різноманітних фарбників)
- А з якого матеріалу ще можна ліпити? (з глини)
- Глина і пластилін – це один матеріал? (ні)
- Чим вони відрізняються? (пластилін не засихає, при нагріванні глина стає твердою, а пластилін розстає, глина розмочується водою, а пластилін води не боїться)
III. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні ми продовжимо роботу з пластиліном. Але ми будемо не ліпити, а малювати… А от кого, ви дізнаєтесь, якщо розгадаєте загадку
IV. Викладення нового матеріалу
б) розгадування загадки
Все від нього навкруги Набирається снаги.
Тільки ранок настає,
Виглянь у віконце!
Всім воно життя дає,
Променисте… (сонце)
б) робота над казкою Тамари Маршалової «Казочка про ясне сонечко»
Казочка про ясне Сонечко
Надходила світанкова пора. Сонечко прокинулося, та вставати йому наразі ще не хотілося. Воно ніжилося в білій пухнастій хмаринці, як у м'якій пуховій перині, і мріяло...
А мріяло воно...
Ну, про що могло мріяти Сонечко?
Наприклад, перетворитися на велику гарну квітку, щоб нею всі захоплювалися, або на золоту рибку, що плаває в прозорій, як кришталь, воді, або ж ...
Можна перетворитися на м'яч! Так, на великий жовтий м'яч, що скаче й скаче... І усім радісно. Навколо сміх, веселощі...
- Ку-ку-рі-ку!!! - проспівав Півник. - Сонечко, прокидайся!
- Уже прокинулося, - відповіло Сонечко, визирнувши з-понад хмаринки.
- Але, на чому це я зупинилося? - продовжувало мріяти воно, розчісуючи свої скошлачені за ніч промінчики. - Так от, згадало, м'яч скаче й скаче по зеленій травичці... І це вже не м'яч, а велика жовта квітка, що своїм яскравим кольором приваблює до себе бджіл і метеликів.
Вони літають навколо м'яча-квітки і захоплюються:
- Ви тільки погляньте, яка краса! Який насичений жовтий колір!
- Це колір меду! - дзижчать бджоли.
- Це колір візерунка на наших крильцях! - викликують різнобарвні метелики.
- Це колір моїх очей! - втручається в розмову величезна банькувата бабка.
- Це колір... золотої рибки! - раптом вирішує м'яч-квітка, скотившись зеленим схилом у струмок.
І от м'яч уже не квітка, а рибка, що пливе по струмку.
Знайома бабка так і норовить сісти на спину цієї дивної рибки, що нещодавно була м'ячем-квіткою.
Водичка в струмочку чиста, прозора, на піщаному дні видніються навіть крихітні камінчики.
- Як добре! - говорить до себе м'яч-рибка. - Пливеш собі і пливеш, а навколо...
А навколо м'яча-рибки вже зібралися мешканці струмка: мальки, зелені жабенята, пуголовки...
- Що за дивовижна рибка? – перемовляються вони. - Вона нам щось нагадує. Але, що? Ну, звичайно, сонце. Це риба-сонце. Сонце! Де наше тепле й ласкаве Сонечко? Ясне Сонечко, де ти?!
Сонечко схаменулося і знову визирнуло з-понад хмаринки.
- Хто мене кликав?! - запитало воно.
- Ми! - почуло Сонечко у відповідь і побачило безліч сяючих очей.
На Сонечко чекали всі! І квіточки на галявині, і рибки в струмочку, і малеча в садочку, тримаючи в руках величезні барвисті м'ячі...
- Як добре, що я саме Сонечко! - подумало Сонечко, викочуючись з-за хмаринки великим жовтим м'ячем, та пливучи по безмежжю синього неба золотою рибкою. - Адже мене всі так люблять.
Питання за змістом прочитаного
- Про що могло мріяти сонечко? ( перетворитися на велику гарну квітку, на великий м’яч, на рибку)
- Чому сонечко змінило думку бути кимось іншим? (бо всі його чекають і люблять)
- Якого кольору сонечко? (жовте)
- А що ще жовтого кольору зустріли ви в казці? (колір меду, колір візерунка на наших крильцях, колір очей бабки,колір золотої рибки)
б) демонстрація виробу
V. Фізкультхвилинка
Хмарка сонечко закрила,
Слізки дрібнії зронила.
Ми ті слізки позбираєм,
У травичці пошукаєм.
Пострибаєм, як пташата
Потанцюємо ще трішки,
Розімнемо ручки, ніжки.
Всі веселі, от чудово!
За роботу сіли знову
VI. Аналіз зразка виробу
- Уважно розгляньте зразок і дайте відповіді на запитання:
Що зображено на картині? (сонечко)
Який матеріал використаний? (пластилін)
Якого кольору вам знадобиться пластилін? (жовтого чи жовтогарячого)
Так. Але не забувайте, ваше сонечко - казкове….Тому звеніть на це увагу.
VII. Інструктаж
- В кожного на парті лежать картки. Вони вам допоможуть у виготовленні вашого казкового сонечка.
Технологічна картка
Виготовлення основи сонечка
1. Покладіть перед собою листок з намальованим сонечком
2. Оберіть відповідного кольору пластилін
3. підготуйте пластилін до роботи (розімніть його в руках)
4. Візьміть шматочок пластиліну, покладіть на листок
5. Вказівним пальчиком притисніть пластилін .
6. Розітріть пластилін по листку, вздовж контуру малюнка.
Виготовлення промінців
1.Візьміть невеликий шматочок пластиліну
2.Розімніть пальчиками, скатайте невеличкий овал
3. Притисніть до промінця і розітріть по всій довжині
4. Прикрасьте очима та ротиком
VIII. Повторення правил техніки безпеки.
- Але перед початком роботи давайте повторимо правила техніки безпеки
IX. Практична робота учнів
11. демонстрація і аналіз готових робіт учнів. Створення виставки робіт
X. Рефлексія уроку
- Що ми робили на уроці? (сонечко)
- Який матеріал використовували для ліплення? (пластилін)
- Який прийом роботи з пластиліном ми використовували? (розтирання пластиліну по листку)
Почуття