Конспект інтегрованого уроку з літературного читання, природознавства та трудового навчання у 3 класі Тема. В.Сухомлинський «Сергійкова квітка»

Про матеріал

Конспект уроку літературного читання за твором В.Сухомлинського "Сергійкова квітка" (II семестр)

Перегляд файлу

 

 

 

Конспект інтегрованого уроку з літературного читання, природознавства та трудового навчання у 3 класі

Тема.   В.Сухомлинський

    «Сергійкова квітка»

 

 

 

 

                    Розробила вчитель початкових класів

                                            філії №1 Гайворонського НВО№2

                                            «ЗШ-гімназія I-III ст.»  Ковальчук Л.І.

 

 

Конспект інтегрованого уроку з літературного читання, природознавства та трудового навчання в 3 класі

Тема. В.Сухомлинський «Сергійкова квітка»

Мета. Продовжити знайомство учнів з творами В.Сухомлинського; удосконалювати вміння виразно, правильно, інтонаційно читати ; формувати,вміння орієнтуватися в тексті; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, увагу,  творчість  школярів; прищеплювати естетичні смаки; виховувати любов та бережливе ставлення до природи .

Обладнання: портрет В.Сухомлинського; малюнки дітей; Червона книга, фотографії квітів, занесених до Червоної книги України; кольоровий папір, ножиці, клей.

                                                                              Хід уроку

I.Організаційний момент

II.Вправи на вдосконалення навичок читання

1.Мовна розминка

Робота з складовою таблицею

2.Робота над скоромовкою

У діброві - дуби, 
Під дубами - гриби, 
Трава - між грибами, 
Хмарки - над дубами

III.Актуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання.

Зачитайте рими, які ви підібрали.


Квіти, квіти…

Чарівні….  ( квіти).

Кольорові, великі й малі…

Ви умієте душу…( зігріти)

Бо й самі ви душа землі.

Які дивовижні ці квіти.

У кожній чарівність…( своя).

Всі різні, та й що говорити-

 У квіти….( закохана я).

Дивитись годинами можна

На ніжні пелюстки…( в росі).

Дивує і радує кожна.

А щастя….( дарують усі).

Н.Красоткіна


 


2.Підготовлені учні читають вірш напам’ять.

Двоколірний вірш

 

Коли де-небудь квітку бачу,

 "Зірви!" — кричить мені, аж плаче.

Повз деревце іду зелене,

"Зламай!" — схиляється до мене.

В гніздечку пташку стріну в гаї,

"Зжени" — мерщій мене благає. "

Забий!" — цвіркун сюркоче в просі.

Е ні, негарний вірш такий.

Хай ліпше буде — навпаки!

Коли де бачу квітки очі,

"Люби!" — вона мені шепоче.

Повз деревце іду зелене,

"Привіт" — схиляється до мене.

В гніздечку пташку стріну в гаї,

Питає пташка: "Як ся маєш?"

"Спочинь" — з болота жаба просить.

"Всміхнись" — цвіркун сюркоче в просі.

Який же цвіт кругом чудовий!

Додому йду в добрі й любові.

(С. Павленко)

- Як ви думаєте, чому цей вірш двоколірний?

-Який колір, на вашу думку, підійде до першої частини вірша?

-А який до другої?

-Що потрібно робити для того, щоб природа завжди була тільки в одному кольорі?

III.Повідомлення теми і мети уроку

Отже, тема сьогоднішнього уроку «З природою живи у дружбі, то й буде вона тобі у службі.

IV.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Ознайомлення учнів з оповіданням   В.Сухомлинського «Сергійкова квітка». (На дошці портрет В.Сухомлинського).Комбіноване читання.

Вчитель читає до слів: «Хлопці чекали: а що ж у кишені в Сергійка?»

-Діти, спробуйте передбачити, що ж було у кишені Сергійка?

Далі текст читає підготовлений учень.

2.Перевірка сприймання

-Який подарунок зробив хлопчикам Сергійко?

-Чи зрозуміли  друзі Сергійка, що саме він їм подарував?

3.Вибіркове читання

-Знайдіть речення  в якому сказано, коли відбуваються події описані в оповіданні.

-Знайдіть опис квітки.

-Яка головна думка твору?

4.Читання тексту «ланцюжком»

V.Ознайомлення з квітами Червоної книги

Бесіда про охорону природи.

-Сьогодні на уроці у нас незвичайний гість. Це «Червона книга України»( підготовлена учениця).

-Я-незвичайна книга. В мені ви не знайдете ні казок, ні віршів, ні оповідань.

Як ви вважаєте, чому я червоного кольору?  Я  всім розповідаю про рослин і тварин, що перебувають під загрозою зникнення. Уперше Червону книгу України було видано в 1980 році. До неї було внесено 151 вид рослин і 85 видів тварин. У 2009 році вийшло нове видання книги, до якої вже увійшло 826 видів рослин і 542 види тварин. Про що ,на вашу думку, свідчать ці дані? У вас на дошці є фотографії квітів занесених до Червоної книги. Які з цих рослин ростуть у вашій місцевості?

-Уявіть себе природою. Якими б словами ви звернулись до людей?

VI.Виготовлення квіткової галявини (з  кольорового паперу)

1.Пояснення завдання вчителем.

-Сьогодні ми з вами  виготовим свою дивовижну квіткову галявину.

Кожен ряд отримує своє завдання.

-I ряд вирізає з зеленого паперу долоньки. З них ми зробимо травичку на галявині.

-II ряд вирізатиме долоньки з яких ми зробимо квітку і метелика.

-III ряд вирізатиме долоньки із жовтого паперу для сонечка.

Вчитель нагадує правила поводження з ножицями.

2.Презентація квіткової галявини.

 

D:\Photos\школа_мама\для ковальчук\PC061730.JPG

VII. Домашнє завдання.    Читати і переказувати оповідання В Сухомлинського «Сергійкова квітка» с.183-185

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
1016
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку