Інтегрований урок з літературного читання та Я у світі. Матеріали для уроку - бірманська народна казка "Як серед птахів виникла дружба" (підручник "Літературне читання", 3 клас, автор В. Науменко) та матеріали розділу "Людина серед людей" (підручник "Я у світі" 3 клас, автор Н. Бібік)
Тема уроку: А дружити треба вміти.
Матеріал до уроку: «Як серед птахів виникла дружба», (бірманська народна казка)
Мета уроку: Продовжити ознайомлення учнів з казками різних народів.
Завдання уроку: формувати навички правильного виразного читання; вчити ставити запитання до прочитаного та відповідати на них, визначати головну думку казки, давати характеристику персонажам прочитаного твору; виховувати вміння працювати в малій групі; показати, яке значення для дружби має взаємоповага і підтримка, вміння знайти в своєму товаришеві позитивні риси і розкрити їх перед іншими.
Обладнання: ілюстративний матеріал, картки з завданнями для роботи в групі та рефлексії, сердечко.
Тип уроку: інтерактивний інтегрований урок (Літературне читання – Я у світі)
Хід уроку
І. Організаційний момент – криголам «Сердечко доброти»
- Діти, сьогоднішній урок читання я хочу почати з невеличкої вправи. Я маю в руках ось таке сердечко. По черзі ми передаватимемо його один одному. Але, коли будете віддавати сердечко товаришеві, знайдіть 1-2 добрих слова, які ви можете сказати про нього.
ІІ. Мозковий штурм
ІІІ. Вправа «Жива бібліотека»
Опис:
Клас ділиться на 2-3 групи, залежно від кількості учнів (можна за рядами). В кожній групі є заздалегідь підготовлений учень, що виконує роль «живої книги». Його завдання – перечитати запропонований уривок тексту зі своєю групою, перевірити його розуміння 2-3 запитаннями. Відповіді на запитання озвучуються на клас.
ІV. Гра «Розвідники»
«дружба, друзі, дружили»
V. Робота над текстом. Характеристика головних персонажів твору
- Чи витримала дружба Ворона і Фазана перевірку на міцність?
- Як ви думаєте, завдяки чому?
- Тож як ми можемо охарактеризувати Ворона? А Фазана?
VІ. Робота в групах
№1
Скласти вірш, опираючись на малюнки. (Додаток 1)
№2
Даний текст прочитати в особах. ( «Друзі», с.67, підручник «Я у світі», 3 клас, Н. М. Бібік)
№3
Прочитати текст. (Текст «Друзі») Як на вашу думку, в ньому йдеться про справжню дружбу? Доведіть свої міркування.
№4
З окремих слів складіть прислів’я, поясніть, як ви його розумієте.
Людина без друзів – що дерево без коріння.
№5
З окремих слів складіть прислів’я, поясніть, як ви його розумієте.
То не друг, що хвалить тихо, а то друг, що хвалить вслух.
Примітка: картки з прислів’ями прикріплюються на дошці. Пізніше їх використовуємо у вправі «Займи позицію»
Рефлексія: Чи допомогла вам бірманська казка під час виконання завдань?
VІІ. Вправа «Займи позицію»
Перед вами два прислів’я. Обидва про значення дружби. Зараз я пропоную визначити, яке з них більш яскраво розкриває головну думку казки, над якою ми працюємо. Підійдіть до дошки, і навпроти вибраного прислів’я поставте знак +.
Поясніть, чому вибрали саме це прислів’я.
VІІІ. Рефлексія. Вправа «Шкала настрою»
Завдання: стати навпроти позначки, яка відповідає настрою, що переважав під час уроку. Пояснити.