Урок. Інтегрований урок з літературного читання та Я у світі для 3 класу на тему: "Як серед птахів виникла дружба"

Про матеріал

Інтегрований урок з літературного читання та Я у світі. Матеріали для уроку - бірманська народна казка "Як серед птахів виникла дружба" (підручник "Літературне читання", 3 клас, автор В. Науменко) та матеріали розділу "Людина серед людей" (підручник "Я у світі" 3 клас, автор Н. Бібік)

Перегляд файлу

Тема уроку: А дружити треба вміти.

Матеріал до уроку: «Як серед птахів виникла дружба», (бірманська народна казка)

Мета уроку: Продовжити ознайомлення учнів з казками різних народів.

Завдання уроку:  формувати навички правильного виразного читання; вчити ставити запитання до прочитаного та відповідати на них, визначати головну думку казки, давати характеристику персонажам прочитаного твору; виховувати вміння працювати в малій групі; показати, яке значення для дружби має взаємоповага і підтримка, вміння знайти в своєму товаришеві позитивні риси і розкрити їх перед іншими.

Обладнання: ілюстративний матеріал, картки з завданнями для роботи в групі та рефлексії, сердечко.

Тип уроку: інтерактивний інтегрований урок (Літературне читання – Я у світі)

Хід уроку

І. Організаційний момент – криголам «Сердечко доброти»

- Діти, сьогоднішній урок читання я хочу почати з невеличкої вправи. Я маю в руках ось таке сердечко. По черзі ми передаватимемо його один одному. Але, коли будете віддавати сердечко товаришеві, знайдіть 1-2 добрих слова, які ви можете сказати про нього.

ІІ. Мозковий штурм

  • Як ви думаєте, діти, чому я почала наш урок саме так. Яким чином, на вашу думку, ця вправа повязана з темою нашого уроку літературного читання?
  • Що ви можете розповісти про казку «Як серед птахів виникла дружба»?
  • Чому казка є народною?
  • До якого виду казок ви віднесете її? Чому? (Останні два запитання використовуємо метод «Прес»)

ІІІ. Вправа «Жива бібліотека»

Опис:

Клас ділиться на 2-3 групи, залежно від кількості учнів (можна за рядами). В кожній групі є заздалегідь підготовлений учень, що виконує роль «живої книги». Його завдання – перечитати запропонований уривок тексту зі своєю групою, перевірити його розуміння 2-3 запитаннями. Відповіді на запитання озвучуються на клас.

ІV. Гра «Розвідники»

  • Перегляньте текст ще раз. Порахуйте, скільки разів зустрічаються в ньому слова

«дружба, друзі, дружили»

V. Робота над текстом. Характеристика головних персонажів твору

- Чи витримала дружба Ворона і Фазана перевірку на міцність?

- Як ви думаєте, завдяки чому?

- Тож як ми можемо охарактеризувати Ворона? А Фазана?

VІ. Робота в групах

  • Продовжимо розмову про дружбу і товаришування в групах.

№1

Скласти вірш, опираючись на малюнки. (Додаток 1)

№2

Даний текст прочитати в особах. ( «Друзі», с.67, підручник «Я у світі», 3 клас, Н. М. Бібік)

№3

Прочитати текст.  (Текст «Друзі») Як на вашу думку, в ньому йдеться про справжню дружбу? Доведіть свої міркування.

№4

З окремих слів складіть прислів’я, поясніть, як ви його розумієте.

Людина без друзів – що дерево без коріння.

№5

З окремих слів складіть прислів’я, поясніть, як ви його розумієте.

То не друг, що хвалить тихо, а то друг, що хвалить вслух.

Примітка: картки з прислівями прикріплюються на дошці. Пізніше їх використовуємо у вправі «Займи позицію»

 

          

Рефлексія: Чи допомогла вам бірманська казка під час виконання завдань?

 

VІІ. Вправа «Займи позицію»

Перед вами два прислівя. Обидва про значення дружби. Зараз я пропоную визначити, яке з них більш яскраво розкриває головну думку казки, над якою ми працюємо. Підійдіть до дошки, і навпроти вибраного прислівя поставте знак +.

Поясніть, чому вибрали саме це прислівя.

 

VІІІ. Рефлексія. Вправа «Шкала настрою»

 

        

Завдання: стати навпроти позначки, яка відповідає настрою, що переважав під час уроку. Пояснити.

 

 

 

docx
Додано
1 січня 2018
Переглядів
2112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку