Конспект інтегрованого заняття
Тема: В гостях у казки
Мета. Вчити дітей складати невеликі описові оповідання за картинками, закріпити знання цифр і лічбу в межах 5, геометричні фігури. Розвивати вміння відображати свої враження в малюнку, вчити нестандартно мислити. Виховувати бережливе ставлення до природи, бажання допомагати товаришу.
Обладнання. Конверт, ілюстрація до казки «Ріпка», фотокартка «Чудо-дерева», смужки з листочками, цифри, малюнки про осінь, фарби гуашеві, аркуш паперу, пензлі.
Хід заняття
І.Організація класу.
1.Вступне слово вчителя.
Добрий день, мої малята
Любі хлопчики й дівчатка.
Рада всіх я вас вітати.
Треба дружно привітатись, Добрий день!
— Дружно, голосно сказати,
Вліво-вправо поверніться
Туди-сюди посміхніться. Молодці!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Слухання вірша
Послухайте вірш і скажіть, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці.
За лісами, за морями відчиняє двері брами,
А за брамами отими чарівними, золотими,
Диво-казка походжає, нас гостинно припрошає
До веселої господи, де від Заходу до Сходу
Щастям повняться простори і зникають біль і горе.
Де чарівні жар-птиці з квітів п’ють нектар-водицю,
Де Телесика гусятко мчить додому на крилятках,
Де хитресенька лисичка всім дарує небелички.
Там маленька мишка сіра ріпку витягти зуміла.
Диво, диво, дивина – ця чарівна сторона…
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Ми сьогодні на уроці навчання грамоти наш клас перетворимо на телестудію, в якій відбудуться зйомки телепередачі «В гостях у казки». Ми продовжимо знайомство з українськими народними казками. Будемо з вами акторами, попрацюємо в групах, фантазуватимемо і будемо робити висновки.
1. Відгадування загадок
Отже, ласкаво запрошуємо до казки. А зараз спробуємо відгадати загадки і дізнатися хто ж нам буде допомогати.
Має вуса, пишний хвіст,
І погану звичку:
Спершу добре він поїсть,
Потім вмиє личко.( Котик)
Шия жовта, хвіст зелений
Борода,як маків цвіт
Ходить птиця по садку
І співа: Ку-ку-рі-ку! ( Півник)
В темнім лісі проживає
Довгий хвіст пухнастий має
Їй на місці не сидиться
А зовуть її …( Лисиця)
- Котик, півник, лисичка.Можливо ви чули про цих звірів казочку.
— Ой, щось я чую. Хтось до нас, напевне, в гості йде. (Стук в двері).
— Добрий день, котику! Чому ти такий сумний?
Котик. Добрий день, діти. Я із казки «Котик і півник». Лисичка таки забрала мого друга Півника. Я вже і пісні співав, і просив, і сварився — нічого не допомагає. Дала ось мені завдання і сказала, що, поки не виконаю їх, то Півника не віддасть (плаче). Оце прийшов до вас. Може ви мені допоможете.
- Допоможемо. Наші діти всім допомагають. Вони знають про тебе казочку, знають, що ти хороший друг Півника. А завдання в тебе складні?
Котик. Ой, дуже складні! Ось вони, в цьому конверті.
- Давай подивимось, позмагаємось з хитрою і розумною Лисичкою. Щоб всі завдання ми виконали швидко і правильно, проведемо розминку.
2. Розминка «Чомучки»
Я швидко задаю питання — а ви мені якнайшвидше даєте відповідь.
— Зрозуміло? Отож почнемо.
1. Скільки сонечок на небі?
2. Скільки очей у птаха?
3. Скільки колес у машини?
4. Скільки пальців на руці?
5. Скільки пальців на нозі?
— Молодці. Отож, починаємо вирішувати завдання Лисички.
3. Лисичка пропонує нам відгадати, з якої казки ці герої? Погляньте уважно на малюнок з казки.(«Ріпка»)
— Хто з них спереду?
— Хто позаду?
— Хто поруч дідуся?
— Хто між собачкою і мишкою?
— Скільки всього героїв?
4. Ось Лисичка прислала нам фотокартку «Чудо-дерево».
— Що це в нього за листочки?
— Назвіть фігури, які ви бачите?
— Якого кольору трикутники?
— Скільки їх?
5. Складання з геометричних фігур картинку
Наступне завдання Лисички — треба викласти з геометричних фігур картинки. Завдання для хлопчиків і дівчаток різні. Відкрийте, будь ласка, свої конверти і побудуйте.
6. Гра «Перевір себе».
— А зараз Лисичка з нами хоче погратися. Отож гра «Перевір себе». Я роздаю половинку смужки, а інша її половинка на килимку. Ви рахуєте предмети на своїй половині, а на килимку маєте відшукати половинку, на якій. буде цифра, відповідно до вашої кількості предметів.
7.Фізкультхвилинка.
Котик лісом біг швиденько (біжимо)
Півник за вікном сидів тихенько ( присідаємо)
А Лисичка походжала ( знову крокуємо)
Півника все виглядала (виглядаємо)
— А які звуки можна почути в природі восени? (Шум дощу, шелест листя, галас птахів, завивання вітру)
Мовна розминка
Вітерець у лісі:ш - ш –ш
Прилетів жук: ж – ж – ж
Заспівав комарик: з – з – з
Проповз вуж: с – с –с
Подуйте на кульбабку
— Діти, а що намальовано на ваших смужках? (Листочки)
— А про яку пору року вони нагадують? (Осінь)
— Пригадайте, будь ласка, осінні прикмети.
— Давайте уявимо, що до нас в кімнату завітала осінь.
(Міні-спектакль. Іде розподіл голосів осені: група дітей виконує роль дощу (стукає пальчиками по столу, як краплі); друга — роль вітру (завиває); інші діти шелестять листочками; решта — створюють галас відлітаючих птахів).
Конкурс скоромовок
Ой був собі коточок,
Украв собі клубочок –
Та й сховався в куточок.
Обережний хитрий лис
До нори вечерю ніс.
Ми з вами подивилися цікаве кіно про осінь, але ще не визволили Півника. А Лисичка хоче, щоб ми з вами намалювали їй осінній ліс, тому що тоді її складніше знайти. Сідайте на місця і давайте намалюємо осінні дерева. (Діти малюють).
Ми виконали усі завдання Лисички. А Котик побіг зустрічати свого товариша Півника.