«Моя сім`я»
Конспект інтегрованого заняття з мовленнєвого розвитку та ознайомлення з навколишнім на тему: «Моя сім`я».
:
Освітні завдання: продовжувати формувати в дітей уявлення про сім`ю як про близьких і рідних людей, які допомагають одне одному, люблять одне одного і шанують; виховувати любов та повагу до своєї сім`ї, патріотичні почуття (бажання захищати й шанувати членів своєї сім`ї), почуття гумору; розвивати увагу, пам'ять, зв’язне мовлення, логічне мислення, творчу уяву, емоційну сферу, вміння чути, фонематичний слух, дрібну моторику рук; закріплювати в дітей уявлення про рідних людей; продовжувати вчити дітей утворювати пестливі слова, узгоджувати прикметники з іменниками; формувати вміння (за допомогою дорослого) складати опис картин; активізувати словник дітей за темою, ввести в активний словник назви сім`я, родина.
Обладнання: ілюстрації до теми «Моя сім`я».
Хід заняття
I. Організаційний момент
Мовленнєва вправа «Доброго ранку!»
I. Основна частина
Діти сидять разом з батьками. Перед дітьми ілюстрації до теми «Моя сім`я».
Педагог. Малята, погляньте, які гарні картинки. Розкажіть, кого ви бачите на них? (Маму, тата,бабусю, дідуся,діток.) Як ви гадаєте, хто з цих людей мама, а хто – тато, синок, дідусь, бабуся? (Діти визначають за малюнком членів родини.) Правильно. А хто скаже, як назвати всіх, кого ми бачимо на малюнку, одним словом? (Родина, сім`я).
Так, сім`я – це дуже важливо. І ми з вами знаємо народний вірш-забавлянку про сім`ю. Розкажемо його?
Педагог. Ось так розповідається про сім`ю у віршику. Діти, а тепер ви згадайте, як звуть ваших членів родини. (Діти виконують завдання.)
– Розповімо, яка ваша мама. (Мама добра, красива, лагідна, ніжна весела.)
– Як лагідно ви називаєте маму? (Матуся, матусенька, матінка, мамуся.)
– Розкажіть який тато. (Тато сильний,сміливий, добрий.)
– Як лагідно ви називаєте тата? (Татусь, татуньо, татусенько, татонько.)
Артикуляційні вправи: «Віконечко», «Посмішка», «Парканчик».
https://www.youtube.com/watch?v=2hKBkBynMf4
– Подивіться на картинки і скажіть, хто що робить у сім`ї?
Батьки з дітьми розглядають картинки і складають речення: «Мама з донькою миють посуд. Мама прибирає в кімнаті. Синок витирає пил» тощо.
– А зараз уважно розглянемо першу картинку і складімо розповідь про цю сім`ю. Я починатиму, а ви допомагатимете.
Настав ранок. Прокинулася вся … (сім`я). Кожен робив свою справу. Мама … (заварювала чай). Донечка … (мила овочі). Синочок … (чистив картоплю). Ця сім`я працьовита і … (дружна).
– Кожна сім`я повинна бути міцна, дружна і працьовита. Ви повинні любити і допомагати один одному. І пам’ятайте: сім`я дуже важлива для кожної людини.
Гра ''Я мамочку люблю, її міцно обійму'' (гра з мамою)
Дитина повертається обличчям до мами, обіймає її за пояс, ногами стає на ноги мами і так треба рухатися вперед. Назад повернутися бігом, взявшись за руки.
Діти дуже люблять своїх батьків, а батьки дітей.
Розвиток дрібної моторики.
Творча робота : « Щаслива родина».
https://www.youtube.com/watch?v=iLgNKO-WW5Q
I. Підсумок
– Про кого ми сьогодні розмовляли (маму, тата, бабусю, дідуся, діток).
– Як назвати їх одним словом? (Сім`я, родина.) Молодці! Ви уважно розглядали картинки про сім`ю, цікаво розповідали, дружно грали.