План-конспект логопедичного заняття з розвитку мовлення та сенсорики Тема: «Пригоди сонячного зайчика»

Про матеріал
Мета: навчити дитину знаходити сонячного зайчика і розповідати про його місце, значення, використовуючи прийменники: -на, -над, -під, -біля, розвивати мовлення. Розвивати дрібну моторику пальців рук, артикуляційну моторику. Навчати розпізнавати і називати основні кольори, закріпити поняття «однакові», «різні», «багато». Навчати дитину помічати красу навколо себе, прищеплювати любов до неї, виховувати бережливе ставлення до природи, виховувати доброту. Навчити із частин складати ціле, розвивати мислення.
Перегляд файлу

Шановні батьки, сьогодні заняття «Рідна мова»

План-конспект логопедичного заняття з розвитку мовлення та сенсорики

Тема: «Пригоди сонячного зайчика»

Мета: навчити дитину знаходити сонячного зайчика і розповідати про його місце, значення, використовуючи прийменники: -на, -над, -під, -біля, розвивати мовлення. Розвивати дрібну моторику пальців рук, артикуляційну моторику.

Навчати розпізнавати і називати основні кольори, закріпити поняття «однакові», «різні», «багато».

Навчати дитину помічати красу навколо себе, прищеплювати любов до неї, виховувати бережливе ставлення до природи, виховувати доброту.

Навчити із частин складати ціле, розвивати мислення.

Обладнання: Дидактична лялька, 2-3 дзеркальця, чотири картонні різнокольорові квітки і чотири таких же метеликів, ілюстрація «Весна», картинки, аркуш паперу, фарби, магнітофон, аудіо запис спокійної музики.

Хід заняття

Дорослий повідомляє дитині, що в гості прилетів сонячний зайчик.

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\866dc6edd1b0e10697ebf478bcaf2b1c385144e9.jpeg

Зайчик «лягає» перед дитиною на підлогу. Далі дорослий переводить зайчика з підлоги на стіну, потім дитина помічає його на стільці, під столом, біля шафи. Дитина повідомляє, де знаходиться зайчик, використовуючи в мовленні відповідні прийменники.

На підлозі або на стіні починають «стрибати» два-три зайчики.

Багато зайчиків, дитина радіє.

Дорослий пропонує дитині поманити зайчиків до себе, згинаючи один пальчик, потім всі пальці однієї руки, потім другої.

Ми манили їх-не йдуть.

Були тут-нема їх тут.

Закінчує дорослий, прибираючи зайчиків.

Фізкультхвилинка

Потім дорослий пропонує дитині пострибати, як зайчики, повторюючи слова «скік-скік-скік».

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\images (1).jpg

Дорослий: Де ж зайчики?

Дитина: Немає. Пішли від нас!

Дорослий пропонує дитині разом вирушити далеко-далеко на пошуки сонячних зайчиків.

Дорослий. На вулиці зараз дуже добре. Яка зараз пора року? (Весна).

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\Весна\images.jpg

Які прикмети весни ви знаєте?

Що буває весною?

(Світить яскраве, тепле, променисте сонечко; стало тепло, зеленіе трава, з’являються зелені листочки на кущах та деревах; пташки прилітають із теплих країв і співають весело).

Грає тиха, спокійна музика.

Дорослий: Весною розквітають квіти і навколо стає дуже гарно!

Зараз ми с тобою посадимо квіти, влаштуємо гарний квітник.

Дорослий: Яку квітку ти бажаєш посадити?

 

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\images (5).jpg

В коробці лежать квіти чотирьох кольорів (червона, жовта, зелена, синя). Дитина бере з коробки квітку, називає (показує) її колір, «саджає».

Дитина сама, чи з допомогою матусі «саджає» квіти різного кольору.

Батьки з дитиною милуються квітником.

Вправа на дихання «Понюхай квітку»

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\Без названия (2).jpg

Дорослий показує метелика.

Дорослий: Хто це прилетів? (Метелик).

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\Без названия (8).jpg

Дитина розглядає, називає (показує) колір.

Дорослий: Весною прокидаються метелики, літають, махають крильцями.

Дорослий пропонує дитині стати метеликом і «політати» навколо квітника разом з батьками (імітація рухів дорослого).

 

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\hello_html_5315bc9.jpg

Батьки з дитиною «літають» метеликами, «махають» крильцями.

Дорослий: Метелик шукає собі будинок-квітку, на якій буде жити.

Нам потрібно знайти будинок-квітку такого ж кольору, як і метелик,-червоного.

Дорослий показує дитині метеликів різного кольору, і дитина по черзі називає (показує) їхній колір та висаджують їх на квітки відповідного кольору.

 

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\detsad-404845-1457977042.jpg

 

 

 

 

 

Дорослий пояснює, що квіти-рослини, метелики дуже гарні, вони приносять людям радість. Їх треба берегти, не можна ламати, топтати, знищувати.

Дорослий звертає увагу дитини на ляльку Машу. Батьки з дитиною вітаються з нею.

 

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\Без названия (5).jpg

Артикуляційна вправа «Посмішка»

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\images.jpg

Пальчикові вправи

Дорослий розповідає, а дитина показує пальчикові вправи ляльці.

Ми саджали квіти (впр. «Квітка»)

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\Без названия (4).jpg

Прилетіли метелики (впр. «Метелик»)

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\015.jpg

Ми знайшли їм будиночки (впр. «Будиночок»)

C:\Users\Vita\Desktop\Картинки для конспектов\44153765.jpg

Ми молодці! Наші пальчики гарно працювали.

Сонячному зайчикові дуже сподобались наші вправи. Але він запрошує нас далі.

Дорослий: Маша, а ти вмієш малювати? (Пропонують ляльці повчитися).

Дорослий: Сонячний зайчик підготував для тебе папір, фарби: зелену, жовту, та немає пензликів. Чим же ми намалюємо картину? А намалюємо ми картину пальчиками.

Намалюємо весняну галявину. Дорослий пальцем малює кругле жовте сонечко, а дитина домальовує промінчики. Якого кольору промінчики? (Жовтого). Далі малюємо травичку. Якого кольору трава? (Зеленого). На аркуші паперу дитина малює пальчиком травичку. На питання відповідають мовленнєві діти.

Дорослий запрошує дитину помити пальчики в тазику з водою.

Дорослий: Яку гарну картину ми намалювали. Світить веселе сонечко, зеленіє травичка.

Подаруємо цю картину сонячному зайчику та ляльці Маші на згадку. А нам час повертатися додому. Ми  з тобою добре попрацювали, погралися і втомились. Дитина прощається із сонячним зайчиком та лялькою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку