Шановні батьки, сьогодні заняття «Рідна мова»
План-конспект логопедичного заняття з розвитку мовлення та сенсорики
Тема: «Пригоди сонячного зайчика»
Мета: навчити дитину знаходити сонячного зайчика і розповідати про його місце, значення, використовуючи прийменники: -на, -над, -під, -біля, розвивати мовлення. Розвивати дрібну моторику пальців рук, артикуляційну моторику.
Навчати розпізнавати і називати основні кольори, закріпити поняття «однакові», «різні», «багато».
Навчати дитину помічати красу навколо себе, прищеплювати любов до неї, виховувати бережливе ставлення до природи, виховувати доброту.
Навчити із частин складати ціле, розвивати мислення.
Обладнання: Дидактична лялька, 2-3 дзеркальця, чотири картонні різнокольорові квітки і чотири таких же метеликів, ілюстрація «Весна», картинки, аркуш паперу, фарби, магнітофон, аудіо запис спокійної музики.
Хід заняття
Дорослий повідомляє дитині, що в гості прилетів сонячний зайчик.
Зайчик «лягає» перед дитиною на підлогу. Далі дорослий переводить зайчика з підлоги на стіну, потім дитина помічає його на стільці, під столом, біля шафи. Дитина повідомляє, де знаходиться зайчик, використовуючи в мовленні відповідні прийменники.
На підлозі або на стіні починають «стрибати» два-три зайчики.
Багато зайчиків, дитина радіє.
Дорослий пропонує дитині поманити зайчиків до себе, згинаючи один пальчик, потім всі пальці однієї руки, потім другої.
Ми манили їх-не йдуть.
Були тут-нема їх тут.
Закінчує дорослий, прибираючи зайчиків.
Фізкультхвилинка
Потім дорослий пропонує дитині пострибати, як зайчики, повторюючи слова «скік-скік-скік».
Дорослий: Де ж зайчики?
Дитина: Немає. Пішли від нас!
Дорослий пропонує дитині разом вирушити далеко-далеко на пошуки сонячних зайчиків.
Дорослий. На вулиці зараз дуже добре. Яка зараз пора року? (Весна).
Які прикмети весни ви знаєте?
Що буває весною?
(Світить яскраве, тепле, променисте сонечко; стало тепло, зеленіе трава, з’являються зелені листочки на кущах та деревах; пташки прилітають із теплих країв і співають весело).
Грає тиха, спокійна музика.
Дорослий: Весною розквітають квіти і навколо стає дуже гарно!
Зараз ми с тобою посадимо квіти, влаштуємо гарний квітник.
Дорослий: Яку квітку ти бажаєш посадити?
В коробці лежать квіти чотирьох кольорів (червона, жовта, зелена, синя). Дитина бере з коробки квітку, називає (показує) її колір, «саджає».
Дитина сама, чи з допомогою матусі «саджає» квіти різного кольору.
Батьки з дитиною милуються квітником.
Вправа на дихання «Понюхай квітку»
Дорослий показує метелика.
Дорослий: Хто це прилетів? (Метелик).
Дитина розглядає, називає (показує) колір.
Дорослий: Весною прокидаються метелики, літають, махають крильцями.
Дорослий пропонує дитині стати метеликом і «політати» навколо квітника разом з батьками (імітація рухів дорослого).
Батьки з дитиною «літають» метеликами, «махають» крильцями.
Дорослий: Метелик шукає собі будинок-квітку, на якій буде жити.
Нам потрібно знайти будинок-квітку такого ж кольору, як і метелик,-червоного.
Дорослий показує дитині метеликів різного кольору, і дитина по черзі називає (показує) їхній колір та висаджують їх на квітки відповідного кольору.
Дорослий пояснює, що квіти-рослини, метелики дуже гарні, вони приносять людям радість. Їх треба берегти, не можна ламати, топтати, знищувати.
Дорослий звертає увагу дитини на ляльку Машу. Батьки з дитиною вітаються з нею.
Артикуляційна вправа «Посмішка»
Пальчикові вправи
Дорослий розповідає, а дитина показує пальчикові вправи ляльці.
Ми саджали квіти (впр. «Квітка»)
Прилетіли метелики (впр. «Метелик»)
Ми знайшли їм будиночки (впр. «Будиночок»)
Ми молодці! Наші пальчики гарно працювали.
Сонячному зайчикові дуже сподобались наші вправи. Але він запрошує нас далі.
Дорослий: Маша, а ти вмієш малювати? (Пропонують ляльці повчитися).
Дорослий: Сонячний зайчик підготував для тебе папір, фарби: зелену, жовту, та немає пензликів. Чим же ми намалюємо картину? А намалюємо ми картину пальчиками.
Намалюємо весняну галявину. Дорослий пальцем малює кругле жовте сонечко, а дитина домальовує промінчики. Якого кольору промінчики? (Жовтого). Далі малюємо травичку. Якого кольору трава? (Зеленого). На аркуші паперу дитина малює пальчиком травичку. На питання відповідають мовленнєві діти.
Дорослий запрошує дитину помити пальчики в тазику з водою.
Дорослий: Яку гарну картину ми намалювали. Світить веселе сонечко, зеленіє травичка.
Подаруємо цю картину сонячному зайчику та ляльці Маші на згадку. А нам час повертатися додому. Ми з тобою добре попрацювали, погралися і втомились. Дитина прощається із сонячним зайчиком та лялькою.