20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Конспект ітегрованого уроку для 3 класу на тему "Барви осені"

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку для 3 класу : українська мова, літературне читання і праця.
Перегляд файлу

 

 План-конспект  інтегрованого уроку  в 3 класі.  (Українська мова, читання,праця)

                   Тема :  Барви осіннього  парку.

            Мета:

-формування предметних компетентностей: формувати вміння учнів упізнавати за характерними ознаками художні тексти,  формувати  вміння добирати  виразні мовні засоби для передання того, що  вразило  уяву (усно і письмово), удосконалювати вміння  розрізняти типи   текстів, відпрацьовувати  навички грамотного письма, формувати  образне  мислення, активізувати і збагачувати словниковий запас  школярів,  розвивати мовлення учнів  увагу, спостережливість, уяву, виховувати любов до природи.

        - формування ключових компетентностей:  формувати здатність розуміти визначену вчителем мету навчальної діяльності; формувати  уміння  працювати  в групі; вити дбайливо ставитися до власного здоров`я.

                   Обладнання :  картки  для доповнення  тексту  та   відновлення його;  «Осінні книжки»  (підборка  віршів про осінь); букет  осінніх  листочків;  презентація  учнів «Золота  осінь» створена на  основі  власних  фотографій;  репродукція картини  Іллі  Остроухова «Золота осінь», дерево очікувань, листочки для  дерева очікувань,предметні малюнки для виготовлення гірлянди, клей, ножиці.   

                                                             Хід  уроку

 1 Мотивація,  актуалізація опорних  знань досвіду  дітей, формування задуму  зв’язного мовлення.

                  Сьогодні чекає на нас зустріч з прекрасним. Будьте  пильні  і спостережливі.  Постарайтесь  душею  відчути  те,  що  вас схвилює, і передати  це якнайяскравіше усно, а потім – на  письмі.  Давайте переглянемо  презентацію і пригадаємо  нашу екскурсію  до  осіннього  парку.  

-- Узагальнення  спостережень  та  вражень дітей,  одержаних  під  час  екскурсії.

     Що  вабить око в осінньому  парку?

     Яким фарбами  розмалювала  художниця-осінь дерева, кущі, трави?

     Що  навіває  сум?

 Діти, сьогодні ми зробимо добру справу. Перед вами – дерево очікувань. На жаль, на ньому вже немає листочків.

  •      Допоможемо дереву повернути свій осінній наряд?
  •      У вас на парті лежать листочки дерева очікувань, що впали. Прошепотіть листочкові своє очікування. Якщо воно справдиться, наприкінці уроку прикріпіть листочок на дерево. Домовились?

 

«Краса – це яскраве  світло, що осяває  світ. При цьому  світлі тобі  розкривається істина, правда,  добро…  Краса вчить розпізнавати зло і боротися з ним,»- писав  видатний  педагог Василь  Сухомлинський.  Краса  осіннього парку  надихає  на  поезію.

 

2  Поетична  хвилинка. Робота з літературними творами.

    Прочитайте  поезії у  ваших  збірках  (додаток 1) , виберіть вірш, що найбільше вам сподобався. 

    -Учні  самостійно читають поезії,

   -  словникова робота :  баскім, навмання, в пурпурі.

    - учні прочитують вибрані ними поезії  вголос.

     Свої  власні  вірші  читає  напам`ять   учениця  Ліза Пашко:

                        Осінь

Осінь – чарівничка  яскраві листочки

Застелила  в парку немов килимочки.

Золота берізка  розпустила  коси,

І вже зовсім скоро прийде хмура осінь.

 

             Осінній  пейзаж

Осінь прилетіла з золотою краскою,

Все розмалювала із добром і ласкою.

Дуже задоволена своєю роботою,

Полетіла далі миттю безтурботною.

Осінь нам створила чудові пейзажі.

Хіба це не казка? Що на це ти скажеш?

 

3   Розгляньте репродукцію картини Іллі Остроухова  «Золота  осінь».

  •                      Чи співзвучна  картина поезії? Що в них спільне?
  •                      Який  вірш з вашої збірки найбільше  підходить до опису цієї картини? Робота в парах: відшукати і прочитати поезію, що найбільше підходить до картини.
  1.            Складіть словесний малюнок , якими барвами палахкотить осіннє листя. (Демонструється букет осінніх листочків. Діти знаходять якнайбільше відтінків червоного кольору. Показують пурпурні, багряні, вишневі, бордові листочки)

5   Рухлива хвилинка.  Зібрати живу гірлянду . Кожен учень бере листочок і збираються діти в гірлянди . Перша група складає гірлянду, щоб було видно поступовий перехід від зеленого  кольору  до коричневого, друга група – від жовтого  кольору  до бардового.

  1.   Робота в групах .  Аплікація, виготовлення гірлянди. Учні збираються в групи за кольором свого листочка, підходять до свого столу,де заготовлені ножиці та клей. Вирізають листочки і склеюють у спільну гірлянду.

--У вас вийшли чудові гірлянди. Ми ними прикрасимо зал до нашого осіннього свята.

 

7     Складання і запис  художнього  тексту – опису.

  1.  Хвилинка чистописання : ви  осе  бар  ні  тя  лис

Із складів утвори слова і запиши їх.

  1. Актуалізація опорних знань.

Прочитайте два тексти (додаток  2).  Яку пору року описано в обох текстах? У якому з них точно названо ознаки осені? Де  можна помістити такий текст? Яке завдання  другого тексту?  Чим він відрізняється від попереднього?  (Про осінь сказано образно, живописно змальовано словами.)

На згадку про осінню красу напишемо твір . Кожен з вас буде автором  власного твору.  Заголовок нашого твору ви знайдете в хвилинці чистописання («Барви осені»)

3)   Визначення меж теми.

- Який тип  тексту оберемо: розповідь, опис чи міркування?

- Розповідатимемо точно чи образно?

- Які частини виділимо?

- У якій частині будемо описувати барви осінніх дерев?

- Які дерева опишемо? (Пригадайте які дерева ми розглядали під час екскурсії)

- План основної частини твору:   1 Замріяний клен.

                                                              2 Золота берізка.

                                                              3 Червона горобина.

                                                              4 Зелені ялинки.

  • Складання зачину з розсипаних слів:

                  в   барв  тільки  осінньому  не має  яких   парку

-Аналіз  заключної  частини : - Про  що слід сказати в кінці опису?  Які почуття і захоплення можна  висловити?

-Аналіз основної частини.  Якими словами можна описати клен? Берізку? Горобину? Ялинку?  Які образні вислови з віршів вам допоможуть скласти опис?

- Усне складання основної частини за планом.

 4) Самостійна диференційна робота над  записом тексту.

            1 група : записує текст самостійно за планом та опорними словами.

            2 група:  працює за карткою.  Скласти зі слів речення.

                           Стоїть, сорочці,  клен,в,  замріяний,багряній,  ось.   Ніжні, стрункі, сукні, берізки, в,  одяглися, золоті.   Здалеку, червоні, горобини, кетяги, видно. Ялинки , тільки, зеленими, залишилися. Дерева, всі, різнокольорові, дарують, листочки, їм.

            3 група: працює за карткою.  Замість крапок вставте слова з довідки.

                                 Ось  стоїть  ….  клен.  Тихо  падають з нього …. ….  .  А ….  ….  вдяглися в ….  платтячка. Палахкотять    кетяги  горобини.  Тільки  ….  стоять  у   …. сукнях.   

                   Довідка :  замріяний, стрункі,  золоті,  берізки , зелених, червоні, ялинки.

 

5)  Читання та обговорення творів. Колективне редагування.

 

  1.  Заключна частина:

             1) Рефлексія:

  - На яких уроках використовують тексти художнього стилю?

  - Який вид роботи вам найбільше сподобався?

 - Оцініть свої досягнення на уроці. Чи справдилися ваші очікування?

 - Прикріпіть на дерево очікувань очікування,що справдилися.

 Діти, наше дерево знову стоїть у листі. Воно щиро вдячне вам за допомогу і чарівний осінній наряд.

  1.  Домашнє  завдання.

 Вслухайтеся  у тихий  шепіт  листочків. Про   що вони розмовляють?  Вдома запишіть : сумують  чи радіють дерева в осінньому парку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  1.

 

   Облітають квіти, обриває вітер

   Пелюстки печальні в синій тишині.

   По садках пустинних їде  гордовито

   Осінь жовтокоса на  баскім коні.

                    В далечінь  холодну без жалю за літом

                    Синьоока осінь їде  навмання.

                    В’яне все навколо, де пройдуть копита,

                    Золоті копита  чорного коня.

                                                                                            В. Сосюра.

 

   Журавлі летять, курличуть,  Ой, як жалко мені літа

  Шлють останнє «прощавай» .          І  журавликів моїх!

  Літечко з собою кличуть,                   Та не буду я тужити,

  Забирають в теплий край.                 Бо  весною стріну їх.

                                                                                                   М. Підгірянка

                             Осінь…Осінь…. Осінь …

                             Медом пахнуть роси.

                             Журавлі курличуть в небі

                             Та  вітри  голосять.

                                                                     Г. Коваль

 

                         Красива осінь  вишиває  клени

                         Червоним, жовтим, срібним, золотим.

                         А листя просить: - Виший нас  зеленим!

                         Ми ще побудем,  ще не облетим.

                                                                            Л. Костенко

          Чаклунка   
Осінь фарби готувала,
У відерця наливала.
Змішувала, чаклувала,
Потім все розфарбувала.
Придивіться, все довкола
Стало різнокольоровим!

 

                Н. Замрія

      ОСІНЬ
… Осінь на узліссі
Фарби   розбавляла,
Пензликом  легенько
Листя  фарбувала

Вже руда ліщина,
Пожовтіли клени.
В пурпурі осіннім
Тільки дуб зелений.

Утішає ясен:
- Не сумуй за літом!
Геть усі діброви
В золото одіто.


              П. Осадчук

 

 

Додаток  2.

                 а)  Настала осінь. У природі в цей час відбуваються зміни. Знижується температура повітря. Часто випадають холодні дощі. На деревах і кущах листя змінює забарвлення. Зграї  птахів готуються до відльоту на південь.

 

              б)   Жовтокоса  чарівниця осінь  примчала на баскому  коні у ліси і парки.  Торкнулася чарівною паличкою верхів`я  дерев – і зашелестіли на них багряні шати і золоті намистинки. На землі простелилися барвисті килими. А по холодному небу повільно попливли  хмари, ніби  велетенські білі  кораблі.

 

 

Література:

  1. Варзацька Л.О. , Шевченко Л.М.  Методика розвитку зв’язного мовлення: Посібник.- Житомир. 1995р.
  2. Варзацька Л.О  Зв`язне  мовлення (Методика української мови): Посібник. – К.: Вища школа, 1992.
  3. Сухомлинський В.О. Серце  віддаю дітям (Київ, 1977).
  4. В. Науменко. Літературне читання: підручник для 3 класу – К.: Генеза, 2013.
docx
Додано
17 лютого
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку