Конспект ітегрованого уроку Я у світі та української мови у 3 класі "Як досягти успіху"

Про матеріал

Конспект ітегрованого уроку Я у світі та української мови у 3 класі "Як досягти успіху". Це проблемно-пошуковий урок в ході якого учні самостійно крок за кроком роблять висновок, що потрібно робити, щою стати успішним.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з курсу «Я у світі» та  української мови

Автор: Катеренюк Т.Ф.

Тема: Як досягти успіху. Слова, протилежні за значенням (антоніми)

Мета: Розширити уявлення учнів про умови успіху; про значення знань, освіти, працьовитості в житті людини, у досягненні успіхів; навчити учнів аналізувати, узагальнювати інформацію, використовувати набуті знання у житті; розвивати уяву, творчість, мислення, віру в свої сили; виховувати якості, необхідні для досягнення успіху: працьовитість, допитливість, уважність, організованість.

Повторити вивчене з теми «Слово». Вчити добирати синоніми та антоніми, вживати їх у мовленні.

Хід уроку:

І. Організація класу

Сядьте всі рівненько, діти.

Бо вже треба працювати.

Щоб усе на світі вміти,

Щоб усе на світі знати.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого.

  • Чи є серед вас учні, які в майбутньому мріють стати комп’ютерними програмістами?
  • Таак!
  • Дуже добре. Мені якраз потрібна ваша допомога. Справа у тому, що для перевірки домашнього завдання я підготувала файл, у якому зберігався текст, а вірус його зіпсував так, що тепер не можна його відновити. Пропоную вам гру «Антивірус»

1. Гра «Антивірус». Текст. (слайд №1)

1.Люди оцінюють зовнішність по-різному, але всі сходяться в одному: красива людина - …..ра, та…..та, ту….а.

2.Ще довго сидів метелик поряд зі зла….  кв…..ю і гірко ….ав.

3.Посієш звичку – пожнеш ха……, посієш характер – пож……   …ю.

- Кого в оповіданні про квітку і метелика можна назвати красивим серцем і душею? Чому?

- Як ви розумієте прислів’я: «Посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер – пожнеш долю»

(Кожен будівник своєї долі)

2. Проблемне питання (слайд №2: фото А.Шевченка, В.Кличка, Л.Костенко, Н.Могилевської)

  • Кого з цих людей ви впізнали? Що їх об’єднує? (Що це відомі люди України)
  • Чи можна стверджувати, що це – успішні люди? Чому?
  • А ви б хотіли стати успішними?

 

  • Вам, напевно, доводилося бачити дітей, які живуть в одному будинку, одного віку, вчаться в одному класі, але в них різні характери, поведінка, досягнення у навчанні.
  • Прочитайте тему уроку, як ви думаєте що на сьогоднішньому уроці ми дізнаємося нового, чого навчимося? (слайд №3)

Тема: «Як досягти успіху?»

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. ПЛАН УРОКУ.

  • Сьогодні ми спробуємо зрозуміти, чому одні люди успішні, а інші — ні, як досягти успіху.
  1. План уроку «Сходи» (дошка)
  • Подивіться на ці сходи. Кожна сходинка має своє завдання, якщо ми зможемо виконати всі ці завдання, значить ми зможемо сказати, що ми досягли успіху на сьогоднішньому уроці.

1 сходинка – робота над текстом, гра «Вірю – не вірю»

2 сходинка – Визначення  «Формули успіху»

3 сходинка – Т – вибір. «Продовж речення».

4 сходинка – Народна мудрість. Робота над прислів’ям.

5 сходинка – Фізкультхвилинка «Заперечення»

6 сходинка – Дискусія «Ціна успіху»

7 сходинка – Гра «Мікрофон».  «Коли я стану успішним, успішною…..»

8 сходинка – Крок до успіху.

  • Тож, вирушаємо на першу сходинку.

ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.

  1. Робота над текстом.
  • Прочитайте текст на с.29 і скажіть, що таке успіх?

(це результат праці і наполегливості)

  • Як ви вважаєте, Григорій Сковорода був успішною людиною?
  • Я пропоную вам гру «Вірю-не вірю», в ході якої ми перевіримо, як уважно ви читали текст та сформулюємо формулу успіху. Готові?

2. Гра «Вірю – не вірю» (слайд №4)

1.Григорій Савич Сковорода  дуже добре вчився.

2.Спочатку він займався у дяка, а потім – у Києво-Могилянській академії.

3.Після академії ще 10 (5) років здобував освіту за кордоном.

4.Сковорода працював  учителем і лікарем. (був письменником, музикантом)

5.Він часто мандрував світом.

6.Філософ багато і наполегливо трудився.

- Попрацюйте в парі. Прочитайте та визначте у цих реченнях лише присудки. 1 ряд – 1 і 2 речення, 2 ряд – 3 і 4 речення, 3 ряд – 5 і 6 речення.

3. Робота в парі. Визначення присудка. Формула успіху.

  • Давайте перевіримо. Які слова ви підкреслили?
  • Спробуйте визначити, що ж потрібно робити, щоб стати успішною людиною? Запишіть собі в картки формулу успіху. (слайд №5)

Щоб стати успішним, потрібно ……

  • Ми з вами подолали першу і другу сходинку і наблизилися до успіху. Третя сходинка називається Т-вибір, що означає – твій вибір.
  • А як ви думаєте, чи всі люди можуть стати успішними? (так, ні)
  • Подивіться на слайд, хто з цих людей в майбутньому зможе досягти успіху? (слайд №6 фото)
  • Доберіть антоніми, синоніми до слова успіх. (слайд №7, антоніми, синоніми)
  • У вас на картках є слова, прочитайте їх. Чи зможе така людина стати успішною? (ні)
  • Попрацюйте в парі, доберіть антоніми до цих слів.

4. Робота за карткою в парі (добір антонімів). «Продовж речення» (слайд №8)

Зла – добра

Жадна – щедра

Безвідповідальна – відповідальна

Лінива – працелюбна

Брехлива– чесна

Байдужа - чуйна

  • А ці риси характеру допоможуть досягти успіху? (так) Продовжте речення: Щоб досягти успіху у житті, я буду …. (оберіть риси характеру, які вам подобаються)
  • Молодці, ви справилися із третьою сходинкою. Наступна, четверта сходинка – «Народна мудрість».
  • Наш народ мудрий. Свої спостереження він висловлює у приказках, прислівях, піснях, загадках, казках. Пропоную вам завдання, у якому потрібно із окремих розрізнених слів скласти два прислівя.

5. Робота над прислівями. Гра «Попелюшка» (слайд №9)

(Годує, хочеш, а, марнує, бути, праця, лінь, щасливим, лінивим, чоловіка, не будь)

Праця чоловіка годує, а лінь марнує. Хочеш бути щасливим – не будь лінивим.

  • Яке із двох прислівїв підходить даній схемі?
  • Які тут антоніми? Як ви розумієте це прислівя?
  • Дякую вам, діти, четверту сходинку ви теж подолали. Наступна сходинка – фізкультхвилинка. Український філософ Григорій Сковорода казав: «Згаяний той час, який ти не використав для навчання». Пропоную вам гру на повторення антонімів, яка називається «Заперечення».

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «ЗАПЕРЕЧЕННЯ»

  • Сядьте, діти. – Ні, встаньте, діти.
  • Посумуйте. – Ні, посміхніться.
  • Зробіть три кроки назад. – Ні, зробіть три кроки вперед.
  • Зробіть три кроки вперед. –Ні, зробіть три кроки назад.
  • Відкрийте очі. – Ні, закрийте очі.
  • Закрийте очі. – Ні, відкрийте очі.
  • Помовчіть. – Ні, покричіть.
  • Покричіть. – Ні, помовчіть.
  • Встаньте, діти. – Ні, сядьте, діти.

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО.

  • Ну от, відпочили, переходимо до шостої сходинки – дискусія «Ціна успіху».

1.Дискусія «Ціна успіху»

  • Пригадайте правила диспуту: (слайд № 10)
  • Не викрикуй і не перебивай співрозмовника;
  • Говори правду;
  • Висловлюй власну думку;
  • Не бійся бути не схожим на інших;
  • Відстоюй свою точку зору.
  •    Мені залишається лише додати, що кожна ваша думка важлива  для обговорення проблеми уроку. Тому будьте активні і сміливо висловлюйте свої думки.

І група. Робота над текстом «Подруги».

  •      Прочитайте історію про двох однокласниць і подумайте, чи вдало дібраний заголовок до тексту.

Подруги

      Ніна не справилась вдома із задачею. І попросила на перерві у своєї подруги Оксанки списати. Переписуючи останню дію, Ніна помітила помилку в обчисленні. Собі в зошит дівчинка записала правильний результат, а Оксані про помилку нічого не сказала.

     На наступному уроці вчителька, аналізуючи домашнє  завдання, сказала, що у Ніни 12, а в Оксанки – 9.

Дайте відповідь на запитання:

- Чи правильно дібрано заголовок до оповідання? Чому?

- Кого ви засуджуєте в цьому оповіданні? Чому?

- Чи можна досягати успіху будь-якою ціною?

- Що б ви порадили Ніні? А Оксанці?

ІІ група. Робота над текстом.

  • Послухайте наступну історію і висловіть свою думку про хлопчика Сергійка.
  •        Сергійко ріс у багатій родині. У нього змалку все було: дорогі іграшки, телефон останньої моделі, сучасний компютер. Шкільна наука мало цікавила хлопчика, вчився абияк.
  •     Коли хлопець став дорослим, батьки придбали для нього великий будинок, новий автомобіль, дорогу яхту.

Дайте відповідь на запитання:

  • Чи можна назвати Сергійка працьовитим, розумним? Чому?
  • Чия заслуга, що він мав дорогі іграшки, будинок, автомобіль, яхту?
  • Чого досяг хлопець самостійно?
  • Що може чекати на нього, якщо раптом не стане його батьків?
  • Хлопець досягнув успіху. Так чи не так?
  • Що б ви порадили Сергію?

 

  • Який же висновок ми можемо зробити із цієї дискусії?

Висновок: успіхом можна вважати лише власні досягнення і такі, щоб не нашкодити іншим.

2.Гра «Мікрофон»

  • Ми з вами дійшли до останньої сходинки і я пропоную вам переглянути фото. (слайд 11)
  • Чи знайома вам ця місцевість? (це Миколаїв)

Миколаїв – дуже красиве місто. Воно розташоване на березі річок Південний Буг та Інгул. Саме тому тут було збудовано три потужних заводи, які будували кораблі. Миколаїв ще називають містом корабелів. Десятки тисяч людей були забезпечені роботою.

Та потім до влади прийшли люди, яким було не вигідно підтримувати вітчизняного виробника. Вони розпродали обладнання, вивезли дорогу техніку, позбавили людей роботи. На місці заводів-велетнів тепер руїни.

  • Уявіть себе дорослими, успішними людьми. Що б хотіли ви зробити для нашого міста?

3.«Продовж речення» (слайд 12)

  • Продовжте речення, коли я стану успішним (успішною), я зроблю, збудую, посаджу, очищу, відкрию….

VІІ.ПІДСУМОК УРОКУ. КЛЮЧ ДО УСПІХУ.

  • Кажуть, що успіх – це коли у людини здійснилася її мрія. А у вас є мрія?
  • Закрийте очі, подумайте, про що ви мрієте.
  • Чи зрозуміли ви, що потрібно робити, щоб вона здійснилася?
  • А яка мрія була у вас сьогодні на уроці? Сьогодні на уроці ви всі досягли успіху і стали на крок ближче до здійснення своєї мрії. І отримали такі оцінки.

 

 

ПОРАДИ

( ) Завжди уважно слухай учителя.

( ) Намагайся самостійно виконувати всі домашні завдання.

( ) Якомога частіше грай у комп’ютер.

( ) Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.

( ) Читай якомога більше книжок.

( ) Намагайся бути організованим і наполегливим.

( ) Наполегливо розвивай свій талант.

( ) Будь готовий прийняти допомогу і допомогти іншим.

( ) Списуй домашнє завдання у однокласника.

( ) Крок за кроком наближайся до своєї мети.

( ) Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА: «Як досягти успіху?»

Завдання №1. Підкресліть присудки. Запишіть формулу успіху.

1.Григорій Савич Сковорода  дуже добре вчився.

2.Спочатку він займався у дяка, а потім – у Києво-Могилянській академії.

3.Після академії ще 5 років здобував освіту за кордоном.

4.Сковорода працював  учителем.

5.Він часто мандрував світом.

6.Філософ багато і наполегливо трудився.

 

ФОРМУЛА УСПІХУ:

Щоб стати успішним, потрібно____________________________________
 

 

Завдання №2. Доберіть антоніми.  Продовжте речення.

ЛЮДИНА

Зла –

Жадна –

Безвідповідальна –

Лінива –

Брехлива–

Байдужа -

Щоб досягти успіху у житті, я буду …. (оберіть риси характеру, які вам подобаються)

 

Завдання №3 Робота над прислівями. Гра «Попелюшка»

(Годує, хочеш, а, марнує, бути, праця, лінь, щасливим, лінивим, чоловіка, не будь)

 

Прислівя 1 ________________________________________________________

 

 

Прислівя 2 ________________________________________________________

 

 

 

 

ДИСКУСІЯ «Ціна успіху»

Подруги

      Ніна не справилась вдома із задачею. І попросила на перерві у своєї подруги Оксанки списати. Переписуючи останню дію, Ніна помітила помилку в обчисленні. Собі в зошит дівчинка записала правильний результат, а Оксані про помилку нічого не сказала.

     На наступному уроці вчителька, аналізуючи домашнє  завдання, сказала, що у Ніни 12, а в Оксанки – 9.

Дайте відповідь на запитання:

- Чи правильно дібрано заголовок до оповідання?

- Кого ви засуджуєте в цьому оповіданні?

- Чи можна досягати успіху будь-якою ціною?

- Що б ви порадили Ніні? А Оксанці?

ДИСКУСІЯ «Ціна успіху»

 

Сергійко ріс у багатій родині. У нього змалку все було: дорогі іграшки, телефон останньої моделі, сучасний компютер. Шкільна наука мало цікавила хлопчика, вчився абияк.

Коли хлопець став дорослим, батьки придбали для нього великий будинок, новий автомобіль, дорогу яхту.

Дайте відповідь на запитання:

  • Чи можна назвати Сергійка працьовитим, розумним? Чому?
  • Чия заслуга, що він мав дорогі іграшки, будинок, автомобіль, яхту?
  • Чого досяг хлопець самостійно?
  • Що може чекати на нього, якщо раптом не стане його батьків?
  • Хлопець досягнув успіху. Так чи не так?
  • Що б ви порадили Сергію?

 

 

ДИСКУСІЯ «Ціна успіху»

 

Сергійко ріс у багатій родині. У нього змалку все було: дорогі іграшки, телефон останньої моделі, сучасний компютер. Шкільна наука мало цікавила хлопчика, вчився абияк.

Коли хлопець став дорослим, батьки придбали для нього великий будинок, новий автомобіль, дорогу яхту.

Дайте відповідь на запитання:

  • Чи можна назвати Сергійка працьовитим, розумним? Чому?
  • Чия заслуга, що він мав дорогі іграшки, будинок, автомобіль, яхту?
  • Чого досяг хлопець самостійно?
  • Що може чекати на нього, якщо раптом не стане його батьків?
  • Хлопець досягнув успіху. Так чи не так?
  • Що б ви порадили Сергію?

 

 

ДИСКУСІЯ «Ціна успіху»

 

Сергійко ріс у багатій родині. У нього змалку все було: дорогі іграшки, телефон останньої моделі, сучасний компютер. Шкільна наука мало цікавила хлопчика, вчився абияк.

Коли хлопець став дорослим, батьки придбали для нього великий будинок, новий автомобіль, дорогу яхту.

Дайте відповідь на запитання:

  • Чи можна назвати Сергійка працьовитим, розумним? Чому?
  • Чия заслуга, що він мав дорогі іграшки, будинок, автомобіль, яхту?
  • Чого досяг хлопець самостійно?
  • Що може чекати на нього, якщо раптом не стане його батьків?
  • Хлопець досягнув успіху. Так чи не так?
  • Що б ви порадили Сергію?

 

 

 

 

docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
4272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку