Конспект ітегрованого уроку Я у світі та української мови у 3 класі "Як досягти успіху". Це проблемно-пошуковий урок в ході якого учні самостійно крок за кроком роблять висновок, що потрібно робити, щою стати успішним.
Інтегрований урок з курсу «Я у світі» та української мови
Автор: Катеренюк Т.Ф.
Тема: Як досягти успіху. Слова, протилежні за значенням (антоніми)
Мета: Розширити уявлення учнів про умови успіху; про значення знань, освіти, працьовитості в житті людини, у досягненні успіхів; навчити учнів аналізувати, узагальнювати інформацію, використовувати набуті знання у житті; розвивати уяву, творчість, мислення, віру в свої сили; виховувати якості, необхідні для досягнення успіху: працьовитість, допитливість, уважність, організованість.
Повторити вивчене з теми «Слово». Вчити добирати синоніми та антоніми, вживати їх у мовленні.
Хід уроку:
І. Організація класу
Сядьте всі рівненько, діти.
Бо вже треба працювати.
Щоб усе на світі вміти,
Щоб усе на світі знати.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого.
1. Гра «Антивірус». Текст. (слайд №1)
1.Люди оцінюють зовнішність по-різному, але всі сходяться в одному: красива людина - …..ра, та…..та, ту….а.
2.Ще довго сидів метелик поряд зі зла…. кв…..ю і гірко ….ав.
3.Посієш звичку – пожнеш ха……, посієш характер – пож…… …ю.
- Кого в оповіданні про квітку і метелика можна назвати красивим серцем і душею? Чому?
- Як ви розумієте прислів’я: «Посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер – пожнеш долю»
(Кожен будівник своєї долі)
2. Проблемне питання (слайд №2: фото А.Шевченка, В.Кличка, Л.Костенко, Н.Могилевської)
Тема: «Як досягти успіху?»
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ. ПЛАН УРОКУ.
1 сходинка – робота над текстом, гра «Вірю – не вірю»
2 сходинка – Визначення «Формули успіху»
3 сходинка – Т – вибір. «Продовж речення».
4 сходинка – Народна мудрість. Робота над прислів’ям.
5 сходинка – Фізкультхвилинка «Заперечення»
6 сходинка – Дискусія «Ціна успіху»
7 сходинка – Гра «Мікрофон». «Коли я стану успішним, успішною…..»
8 сходинка – Крок до успіху.
ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.
(це результат праці і наполегливості)
2. Гра «Вірю – не вірю» (слайд №4)
1.Григорій Савич Сковорода дуже добре вчився.
2.Спочатку він займався у дяка, а потім – у Києво-Могилянській академії.
3.Після академії ще 10 (5) років здобував освіту за кордоном.
4.Сковорода працював учителем і лікарем. (був письменником, музикантом)
5.Він часто мандрував світом.
6.Філософ багато і наполегливо трудився.
- Попрацюйте в парі. Прочитайте та визначте у цих реченнях лише присудки. 1 ряд – 1 і 2 речення, 2 ряд – 3 і 4 речення, 3 ряд – 5 і 6 речення.
3. Робота в парі. Визначення присудка. Формула успіху.
Щоб стати успішним, потрібно ……
4. Робота за карткою в парі (добір антонімів). «Продовж речення» (слайд №8)
Зла – добра
Жадна – щедра
Безвідповідальна – відповідальна
Лінива – працелюбна
Брехлива– чесна
Байдужа - чуйна
5. Робота над прислів’ями. Гра «Попелюшка» (слайд №9)
(Годує, хочеш, а, марнує, бути, праця, лінь, щасливим, лінивим, чоловіка, не будь)
Праця чоловіка годує, а лінь марнує. Хочеш бути щасливим – не будь лінивим.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «ЗАПЕРЕЧЕННЯ»
VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО.
1.Дискусія «Ціна успіху»
І група. Робота над текстом «Подруги».
Подруги
Ніна не справилась вдома із задачею. І попросила на перерві у своєї подруги Оксанки списати. Переписуючи останню дію, Ніна помітила помилку в обчисленні. Собі в зошит дівчинка записала правильний результат, а Оксані про помилку нічого не сказала.
На наступному уроці вчителька, аналізуючи домашнє завдання, сказала, що у Ніни 12, а в Оксанки – 9.
Дайте відповідь на запитання:
- Чи правильно дібрано заголовок до оповідання? Чому?
- Кого ви засуджуєте в цьому оповіданні? Чому?
- Чи можна досягати успіху будь-якою ціною?
- Що б ви порадили Ніні? А Оксанці?
ІІ група. Робота над текстом.
Дайте відповідь на запитання:
Висновок: успіхом можна вважати лише власні досягнення і такі, щоб не нашкодити іншим.
2.Гра «Мікрофон»
Миколаїв – дуже красиве місто. Воно розташоване на березі річок Південний Буг та Інгул. Саме тому тут було збудовано три потужних заводи, які будували кораблі. Миколаїв ще називають містом корабелів. Десятки тисяч людей були забезпечені роботою.
Та потім до влади прийшли люди, яким було не вигідно підтримувати вітчизняного виробника. Вони розпродали обладнання, вивезли дорогу техніку, позбавили людей роботи. На місці заводів-велетнів тепер руїни.
3.«Продовж речення» (слайд 12)
VІІ.ПІДСУМОК УРОКУ. КЛЮЧ ДО УСПІХУ.
ПОРАДИ
( ) Завжди уважно слухай учителя.
( ) Намагайся самостійно виконувати всі домашні завдання.
( ) Якомога частіше грай у комп’ютер.
( ) Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.
( ) Читай якомога більше книжок.
( ) Намагайся бути організованим і наполегливим.
( ) Наполегливо розвивай свій талант.
( ) Будь готовий прийняти допомогу і допомогти іншим.
( ) Списуй домашнє завдання у однокласника.
( ) Крок за кроком наближайся до своєї мети.
( ) Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні.
ТЕМА: «Як досягти успіху?»
Завдання №1. Підкресліть присудки. Запишіть формулу успіху.
1.Григорій Савич Сковорода дуже добре вчився.
2.Спочатку він займався у дяка, а потім – у Києво-Могилянській академії.
3.Після академії ще 5 років здобував освіту за кордоном.
4.Сковорода працював учителем.
5.Він часто мандрував світом.
6.Філософ багато і наполегливо трудився.
ФОРМУЛА УСПІХУ:
Щоб стати успішним, потрібно____________________________________
Завдання №2. Доберіть антоніми. Продовжте речення.
ЛЮДИНА
Зла –
Жадна –
Безвідповідальна –
Лінива –
Брехлива–
Байдужа -
Щоб досягти успіху у житті, я буду …. (оберіть риси характеру, які вам подобаються)
Завдання №3 Робота над прислів’ями. Гра «Попелюшка»
(Годує, хочеш, а, марнує, бути, праця, лінь, щасливим, лінивим, чоловіка, не будь)
Прислів’я 1 ________________________________________________________
Прислів’я 2 ________________________________________________________
ДИСКУСІЯ «Ціна успіху»
Подруги
Ніна не справилась вдома із задачею. І попросила на перерві у своєї подруги Оксанки списати. Переписуючи останню дію, Ніна помітила помилку в обчисленні. Собі в зошит дівчинка записала правильний результат, а Оксані про помилку нічого не сказала.
На наступному уроці вчителька, аналізуючи домашнє завдання, сказала, що у Ніни 12, а в Оксанки – 9.
Дайте відповідь на запитання:
- Чи правильно дібрано заголовок до оповідання?
- Кого ви засуджуєте в цьому оповіданні?
- Чи можна досягати успіху будь-якою ціною?
- Що б ви порадили Ніні? А Оксанці?
ДИСКУСІЯ «Ціна успіху»
Сергійко ріс у багатій родині. У нього змалку все було: дорогі іграшки, телефон останньої моделі, сучасний комп’ютер. Шкільна наука мало цікавила хлопчика, вчився абияк.
Коли хлопець став дорослим, батьки придбали для нього великий будинок, новий автомобіль, дорогу яхту.
Дайте відповідь на запитання:
ДИСКУСІЯ «Ціна успіху»
Сергійко ріс у багатій родині. У нього змалку все було: дорогі іграшки, телефон останньої моделі, сучасний комп’ютер. Шкільна наука мало цікавила хлопчика, вчився абияк.
Коли хлопець став дорослим, батьки придбали для нього великий будинок, новий автомобіль, дорогу яхту.
Дайте відповідь на запитання:
ДИСКУСІЯ «Ціна успіху»
Сергійко ріс у багатій родині. У нього змалку все було: дорогі іграшки, телефон останньої моделі, сучасний комп’ютер. Шкільна наука мало цікавила хлопчика, вчився абияк.
Коли хлопець став дорослим, батьки придбали для нього великий будинок, новий автомобіль, дорогу яхту.
Дайте відповідь на запитання: