Конспект кейс- уроку читання 2 клас за підручником « Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1-2 класах» Тема : Зоряна Живка « Добре вдома»

Про матеріал

Кейс - урок читання 2 клас за підручником « Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1-2 класах»

Тема : Зоряна Живка « Добре вдома»

Після цього уроку учні зможуть:

  • -Свідомо читати оповідання Зоряни Живки« Добре вдома»
  • -Висловлюватита аргументувати передбачення щодо тексту, оцінюючі судження.
  • -Аналізувати текст за питаннями.
  • -Висловлювати думки щодо змісту тексту.
  • -Обґрунтовувати власну думку.
  • -Формулювати своє ставлення до подій.
  • -Оцінювати зміни власного рівня знань.
Перегляд файлу

Комунальний заклад « Нікопольська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів №5»

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу фото про засміченість планети земля

 

 

 

Конспект кейс-уроку читання в 2 класі за підручником « Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1-2 класах»

Тема : Зоряна Живка « Добре вдома»

 

 

 

 

Урок підготувала вчитель

початкових класів Грищенко В.П.

 

 

 

 

2018 р.

 

Урок читання 2 клас

за підручником « Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1-2 класах»

Тема : Зоряна Живка « Добре вдома»

Мета:

-         ознайомити учнів з творчістю Зоряни Живки;

  •                   вдосконалювати навички свідомого  читання ;
  •                   розвивати уяву, фантазію, вміння аналізувати прочитане і робити

            висновки;

  •                   збагачувати словниковий запас учнів;
  •                   сприяти розвитку читацьких інтересів;
  •                   виховувати любов, небайдуже ставлення до оточуючого середовища.

Очікувані результати уроку.

Після цього уроку учні зможуть:

  • Свідомо читати оповідання Зоряни Живки  « Добре вдома»
  • Висловлювати  та аргументувати передбачення щодо тексту, оцінюючі судження.
  • Аналізувати текст за питаннями.
  • Висловлювати думки щодо змісту тексту.
  • Обґрунтовувати власну думку.
  • Формулювати своє ставлення до подій.
  • Оцінювати зміни власного рівня знань.
  • Обладнання. Підручник Зоряни Живки  « Добре вдома» серії « Шкільна бібліотека» Видавництво Старого Лева  Львів-2016 с.27, аудіозапис тексту, таблиця « Вірні і невірні висловлювання», інформація та малюнки з мережі Інтернет.

План змісту уроку.

  1. Відомості про Зоряну Живку.
  2. Опрацювання тексту оповідання Зоряни Живки  « Добре вдома»

3.Опрацювання інформації з інтернету.

4.Обговорення.

          5.  Запобігання  виникнення проблеми, механізми її рішення.

 

Регламент уроку.

  1. Вступна частина – до 5 хв.
  2. Основна частина –до  30 хв.
  3. Заключна частина – до 7 хв.

 

 

 

 

 

 

Організація пізнавальної діяльності учнів.

 

І Вступна частина

«Асоціативний кущ»

  •                   Якщо я вам скажу « Добре вдома» , які асоціації викликає у вас це словосполучення?

(Затишок, спокій, тепло , радість, впевненість….)

Далі вчитель повідомляє, що на цьому уроці учні познайомляться

з письменницею Зоряною Живкою.

 

 http://www.barabooka.com.ua/wp-content/uploads/2014/02/81.jpg Зоряна Живка ( Зоряна Жук) письменниця, літературний критик, редакторка й упорядниця низки християнських збірок для дітей. Художні твори пише під псевдонімом Зоряна Живка. Народилася 1983 року в Києві. За спеціальністю – філолог, закінчила Національний університет «Києво-Могилянська академія». Писати вірші почала у 12 років, публікуватися – у 15 років.

ІІ Основна частина

1. Опрацювання тексту Зоряни Живки  « Добре вдома»

*  Метод « Вірні й невірні висловлювання»

(Дітям пропонується список тверджень, створених на основі тексту, який вони в подальшому будуть вивчати. Учитель пропонує визначити, чи вірні подані твердження й обґрунтувати свою відповідь. Після знайомства з основною інформацією, учні знову оцінюють правильність тверджень, використовуючи отриману на уроці інформацію.)

  1.               У кожного є дім.
  2.               Бджоли живуть у мурашнику.
  3.               Равлик живе у норі.
  4.               Сміття живе на смітнику.
  5.               Усім подобається вуличне сміття ( яке кинуто на вулиці).
  6.               Сміття може пересуватися полем, вулицею, лісом.
  7.               Люди не звертають увагу на сміття.
  8.               Люди не задоволені тим, що сміття забруднює місто.

Свої рішення учні записують у таблицю, ставлячи «+» чи «-« у відповідній колонці.

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.               Робота над текстом:
  1.               Слухання аудіотексту.

 https://www.youtube.com/watch?v=rEhu6gC0RVE

  1.               Словникова робота

–Діти поясніть , як ви розумієте ці слова?

Необачно-

Заманеться-

Вештається-

Скиглить-

Приблудний пес-

  1.  Вправа « День і ніч»

По команді « День !» діти читають текст пошепки, а «Ніч!» -закривають очі.(Пальчиком слідкувати не дозволяється ! Тренуємо зорову пам'ять.)

ІІІ Опрацювання інформації з інтернету.

  1.               «Мозковий штурм»
  •                   Діти, подумайте і скажіть, хто з вас бачив сміття – безхатько ?
  •                   А давайте придумаємо, як можна допомогти сміттю-безхатьку?
  1.               Прийом « Допомога !»
  •                   Діти, якщо у вас не вистачає знань, або вам цікаво дізнатись ,як з цією проблемою справляється хтось інший ,до кого, або чого ви звертаєтесь за допомогою?( батьків, вчителів, інтернет, газети, бібліотека…)

( Об’єднання дітей в групи. Кожна група отримує інформацію та малюнки з мережі Інтернет)

- Даю вам 3 хвилини познайомитись з інформацією. Обговоріть в групах і запропонуйте, що ж ми , українці ,можемо запозичити в інших країнах стосовно зберігання сміття і чистоти на наших вулицях?

( Кожна група отримує кілька текстів, серед яких повинна обрати інформацію щодо запропонованої вчителем країни.)

  •                   Починаємо свою відповідь так :
  •                   У …… країні  проблему з сміттям вирішують так……, то  ми в Україні теж можемо…..

ІV Обговорення

  1.               Робота в групах « Прийняття рішення!»
  1.                 група

Подумайте та обговоріть, що ми в класі можемо зробити , щоб у нас не було Сміття -безхатька ?

  1.                 група

Подумайте та обговоріть, що ми в школі можемо зробити , щоб у нас не було Сміття безхатька ?

  1.                 група

Подумайте та обговоріть, що ми в місті можемо зробити , щоб у нас не було Сміття безхатька ?

  1.                 група

Чому ця проблема існує? Що заважає нам жити у чистоті?

  1.                 група

Дібрати прислів’я  які стосуються сміття і пояснити їх.

  Чисто не в тому будинку, де мітлою часто метуть, а в тому, де не смітять.

  Не повинно бути соромно, хто в бідності живе, а тому, хто порядку не знає.

  Перш ніж підкорювати світ, оглянь свій будинок.

  Чистого неба нічого боятися грому з блискавкою.

Тільки тому господареві честь, в чиєму домі порядок є.

Сміття завжди ображається на чистоту.

  1.               Підсумок роботи в групах:

- На вашу думку, якщо всі почнуть дотримуватись ваших пропозицій, то що зміниться ?

  •                   Наша міська рада декілька разів на рік ініціює проведення суботників, коли працівники всіх підприємств виходять на толоку і облагороджують своє місто.
  •                   Акція « Зробимо Нікополь чистим та затишним» ініційовано організацією , яка називається « Союз підприємців та підприємств Нікопольщини»
  •                   Так випускниця нашої школи Поля Руденко з татом ініціювала прибирання парку Перемоги та частини території за краєзнавчим музеєм. Вона розгорнула рекламну компанію, запрошуючи долучитися усіх небайдужих, організувала чаювання, для учасників акції. ЇЇ тато змайстрував спеціальні палиці, для збору сміття. Її ініціативу було підтримано в більшості її ж  однолітками, учнями Нікопольських шкіл та інших навчальних закладів. Маємо результат, одна людина взмозі змінити світ на краще.

V Заключна частина

Робота з таблицею « Вірні й невірні висловлювання»

Учні оцінюють правильність тверджень, використовуючи отриману на уроці інформацію

Рефлексія

  •                   Про що б ви хотіли дізнатися більше?
  •                   Як вам працювалося на уроці?

Технологія «Незакінчене речення»

- Що б ви хотіли зробити, починаючи від сьогодні?

-  Після сьогоднішнього уроку:

Тепер я буду…., Тепер я зможу……

 

 

 

 

 

Додаток до уроку №1

Інформація з мережі Інтернет для обговорення в групах

 

1. Для збирання й сортування сміття в Німеччині використовують контейнери, які відрізняються кольором залежно від типу сміття, яке в них викидають:

- жовтого кольору - призначені для

пластикової упаковки;

- коричневого -для харчових та інших

біологічних відходів;

- блакитного - для паперу.

- сірого або чорного - для іншого по­бутового сміття.

Також є ще спеціальні контейнери для скла, батарейок і багато чого іншо­го. Крім того, зазвичай поряд з контейне­ром для скла в Німеччині встановлюють контейнер для алюмінієвих балончиків, фольги та іншої металізованої упаковки.

 

2.Також у кожному мікрорайоні є й гос­подарські двори, куди німці везуть різні великі предмети, від яких їм необхідно позбутися, але які заборонено викидати у звичайні контейнери.

Одним словом, збирання сміття в Ні­меччині та його утилізація - це ціла на­лагоджена система. Нам вона здається до­сить складною, але німці до неї звикли і строго виконують усі правила.

 

  1.               Японію не можна назвати найчисті­шою країною в світі, але жителі старан­но дотримуються чистоти. Можливо, це пов'язано з тим, що територія Японії не­велика і заселена досить, густо.

Японці придумали безліч способів

переробки сміття, що дають можливість використовувати його як вторинну сиро­вину для виробництва багатьох речей.

Японці розробили технології перероб­

ки всього сміття, яке умовно поділяють на такі категорії, як «спалюється», «не спалюється» і «переробляється».

Сортування сміття в Японії відбуваєть­ся таким чином:

- Усі органічні відходи, в тому числі

й кухонні, які не відносять до категорії

«переробляється», беззастережно спалю­ються.

 

  1.               У різних європейських країнах вдають­ся до різних способів мотивації населен­ня до ретельного сортування сміття. Так, наприклад, берлінські підлітки, які зби­рають сміття і здають його на вторинну переробку, отримують за це фінансову

винагород.

 

  1.               Влада Нідерландів видає грома­дянам країни, які активно беруть участь

у програмі роздільного збирання сміття, спеціальні купони екологічної лояльнос­ті. Такі купони дають пільги на оплату житла та комунальних послуг.

 

  1.               В Австрії за викинутий на тротуар па­

пірець або недопалок накладається досить значний штраф.

 

  1.               У Бразилії винайшли один з найоригінальніших способів позбавлення від сміття. Кожному, хто приніс 6 пакетів відходів, місцева влада видає пакет їжі. Найбідніше населення буквально живуть за рахунок сміття.

 

  1.               Малюнки ( можна використати  учасникам груп під час презентації відповідей)

Картинки по запросу фото про засміченість планети земля

 

 

Картинки по запросу фото про засміченість планети земля

 

Картинки по запросу фото про засміченість планети земля

 

Картинки по запросу фото про засміченість планети земля

 

Картинки по запросу фото про сміття та його переробку у світі

 

Картинки по запросу фото про сміття та його переробку у світі

 

Картинки по запросу фото про сміття та його переробку у світі

 

Картинки по запросу фото про сміття та його переробку у світі

Картинки по запросу фото про сміття та його переробку у світі

 

Картинки по запросу фото про сміття та його переробку у світі

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
10 лютого
Переглядів
621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку