Корекційно - розвивальне заняття з емоційної сфери молодших школярів
«Світ емоцій»
Мета: розвивати вміння правильно виражати свої емоції та почуття за допомогою міміки, активізувати позитивні емоційні стани дитини.
Обладнання: ватман, маркери, папір, ручки, картки,
Хід заняття
Психолог: Доброго дня, мої любі діти! Я дуже рада вас бачити! Давайте привітаємося сьогодні незвичайно!
Вправа « Давайте привітаємося»
Психолог: Зазвичай ми віталися поглядом, трималися за руки, голосно кричали. А сьогодні ми по черзі назвемо свій улюблений колір та ім’я. Діти по черзі вітаються, називаючи своє ім’я та улюблений колір, та пояснюють чому вони саме цей колір полюбляють.
Інформаційне повідомлення
Психолог: ЕМОЦІЇ - особливий клас психічних станів, які відображають ставлення людини до навколишнього світу, до інших людей, до самої себе та до результатів своєї діяльності. У житті людини виявляються різноманітні емоційні переживання (страх, настрій, пристрасть, афект тощо), які різняться за специфікою перебігу і впливу на її діяльність. Світ емоцій людини багатогранний. Емоцій стільки, скільки ситуацій, в яких перебуває особистість. В цілому почуття й емоції змінюються контрастно в таких напрямках:
1) задоволення (приємне переживання);
2) незадоволення (неприємне переживання);
3) подвійне (амбівалентне).
Вправа «Казка про емоції»
Мета: ознайомлення з різними видами емоцій, розвиток творчої уяви.
Психолог: Діти, зараз я попрошу назвати вас емоції які ви знаєте по черзі. А я буду їх записувати ось на цей ватман. Чекайте. Готові. Поїхали.
( діти називають: страх, радість, сум, переживання, сміх) . Потім їх обговорюють, ділять на позитивні й негативні, психолог підкреслює різними кольорами.
Наступним кроком є складання казки з використанням слів, записаних на ватмані. Психолог починає розповідати казку словами «Колись давно…», а решта учасників по колу продовжують розповідь, додаючи по одному реченню. Речення мають бути змістовні пов’язані між собою.
Вправа «Зайва картка»
Психолог: Давайте розділимося на 3 команди. Діти, я пропоную вашій увазі картки з відображенням певних емоційних станів. Кожній команді я даю ряд карток на яких зображені емоції. Кожній команді потрібно видалити з рядка зайву емоцію.
І команда шукає гнів
ІІ команда шукає сум
ІІІ команда шукає страх
Під час виконання вправи грає музика.
Вправа « Тренуємо емоції»
Мета: сприяти тренуванню і розвитку емоційної сфери.
Психолог: Дітки, я зачитуватиму вам певні емоційні стани, а ви повинні їх відтворити. Згодні?
Осіння хмаринка;
Розлючена собака;
Зла чарівниця.
Кошеня на сонечку;
Хитра лисиця;
Радісна дитина;
Неначе ви щойно побачили диво;
Як дитина, в якої забрали іграшку;
Дитина, яку штовхнули в калюжу;
Водія, якому переходять дорогу не на зебрі.
Дитина, котра загубилася в лісі чи на незнайомій вулиці;
Заєць який побачив вовка;
Кошена на якого гарчить собака.
Тато, коли приходить з роботи;
Людина яка підняла щось важке;
Мурашка, що тягне гілочку.
мама після роботи;
дитина, котра багато працювала над уроками;
конячка, що привезла тяжкий вантаж.
Як бачимо, одна і та ж емоція проявляється по-різному в різних ситуаціях.
Обговорення вправи: чи важко було зобразити емоції? Чому?
Вправа « Моя емоція»
Психолог : Діти, я вам кожному зараз роздам папір, на якому вже намальована квітка « ромашка» але на кожній пелюсточці, треба написати свої емоції які виникають у вас найчастіше. І пояснити нам чому.
Обговорення вправи.
Вправа «Прощання»
Психолог: Діти, а пам’ятаєте коли ми віталися на початку заняття, ви говорили про свої улюблені кольори? Так от прощатися ми будемо майже так само. Але при цьому потрібно побажати один одному чогось кольорового. Починаємо з мене я обрала колір рожевий – тому бажаю вам рожевого настрою! ( Діти продовжусь по черзі)
До нових зустрічей.