Конспект корекційно – розвивального
заняття з учнями молодшого шкільного віку
«Моя долоня дружби»
ОПИС МАТЕРІАЛУ: Пропоную вам конспект корекційно-розвивального заняття для дітей молодшого шкільного віку по темі «Моя долоня дружби» Даний матеріал буде корисним вихователям і педагогам-психологам. Цей конспект спрямований на розвиток конструктивних взаємин у групі однолітків.
ТЕМА «Моя долоня дружби»
МЕТА: виховувати повагу в учнів один до одного, налагодженню доброзичливих стосунків у класі.
ОБЛАДНАНИЙ МАТЕРІАЛ: стікери, папір, кольоровий папір, кольорові олівці, маркери, ножиці.
ТИП ЗАНЯТТЯ: Тренінг
ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: Наприкінці тренінгу учні називають ознаки справжнього друга, учні краще дізнаються один про одного, дають визначення « Дружба».
ВІК : 6-10 років
ХІД ЗАНЯТТЯ
Ранкова зустріч: Привітання один одного!
Психолог :
Якщо в мене є цукерка –
Півцукерки другу дам.
Якщо груша є у мене
Значить грушу пополам.
...Я признаюсь вам відверто,
Що боюся злющих псів.
Тільки раз на мого друга
Пес кудлатий налетів.
Мав він зуби, як у вовка
Знай підстрибує, гаса.
Та не думаючи довго,
Кинувсь я на того пса.
Його вдарив раз і в друге
Не боявся я тоді.
Бо хіба ж покинеш друга,
Якщо друг твій у біді!
Психолог : Доброго дня мої любі друзі! Ви вже здогадалися на яку тему сьогодні у нас з вами заняття? ( Діти відповідають про друга, подругу, друзів)
Вправа «Мікрофон»
Психолог : Що таке «дружба»? Як ви розумієте це слово? Хто такий друг?
(Відповіді дітей: Дружба – це коли діти дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво. Друг –це та людина яка завжди підтримає та врятує. )
Психолог: Хоч ви ще маленькі, проте вже розумієте що таке дружба.
У кого з вас є справжній друг? Чудово ! Я впевнена, що ви знаєте про свого друга все, його характер, його звички, про його вчинки.
Мозковий штурм « Який він справжній друг?»
Мета : активізація мислення, залучення до спільної діяльності, усвідомлення поняття
«дружба»
Учні по черзі міркують який їхній друг/подруга, розповідають про свого друга/ подругу.
Перегляд відеоролика «Справжня дружба»
Вправа « Поміркуй»
Психолог:
Кого ми називаємо другом?( Діти на стікерах пишуть хто такий друг, його якості)
Кого називаємо приятель? ( Діти говорять хто такий знайомий і чим від відрізняється від друга )
Практична вправа «Моя долоня дружби»
Психолог: Давайте зараз спробуємо створити « Долоньку» Для цієї вправи над знадобиться папір, ножиці та олівці. Зараз кожен з вас обведе свою долоню на папері, виріже свою долоню і на (будь-якому) пальчику напише ім’я свого друга/подруги. Та на останніх пальчиках опише свого друга/подругу ( одним словом) або напише своєму другу/подрузі побажання! Під час роботи неголосно звучить мелодія. Вперед до роботи. В кінці вправи ми разом переглянемо ваші долоньки. Бажаю успіхів та творчості!
В ході роботи багато дітей відчувають труднощі при вирізанні долоньки складної форми - необхідно підтримати їх:
- Дійсно, це не просто красиво вирізати долоню, потрібно дуже постаратися, але дружити теж не просто: потрібно навчитися думати про інших, навчитися поступатися, ділитися, піклуватися, захищати; вчитися разом радіти і веселитися, а може бути і разом посумувати.
По закінченні індивідуальної роботи діти збирають свої долонькита готові їх представити.
Вправа «Я дарую тобі друже»
Мета: рефлексія своїх вражень від заняття, актуалізація потреби в близьких друзях, демонстрація прийняття всіх дітей групи.
Діти за ступенем внутрішньої готовності дарують один одному підготовлені долоньки і пропонують свою «Долоню дружби» . Одними з перших подарунки отримують діти з несприятливим соціальним статусом від імені персонажа, педагога-психолога, вихователя. Дорослі ставлять зразок підношення подарунка зі словами прийняття. (Наприклад: «Я дарую тобі друже ...Я дуже люблю з тобою грати і сумую коли тебе немає в розділі»).
Хвилинка-відпочинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
Гра «Менялки»
Мета: актуалізація та подання кожною дитиною власних інтересів, пріоритетів, прихильностей; безумовне прийняття подібності та відмінності однолітків; створення позитивної емоційної атмосфери.
Граючі сидять на стільці в коло, ведучий стає в центрі і каже: «Міняються місцями ті, хто любить (свого друга)».
Діти , в тому числі ведучий, міняються місцями (перебігають на вільні стільці). Ведучим стає той, кому не вистачило місця. Далі всі інші ведучі повторюють ключову фразу, змінюючи останнє слово, в залежності від своїх уподобань і смаків.
Підведення підсумків:
1. Чи сподобалося вам заняття?
2.Які знання ви отримали?
2. Що ми сьогодні робили з вами на занятті?
Дякую за увагу! До нових зустрічей