Тренінг для учнів «Скажемо STOP БУЛІНГУ»

Про матеріал
Пропоную тренінг для учнів "Скажемо STOP БУЛІНГУ". Даний матеріал буде корисний педагогам та психологам, цей тренінг спрямований на зниження агресивної поведінки у підлітків.
Перегляд файлу

Тренінг для учнів

«Скажемо STOP БУЛІНГУ»

ОПИС МАТЕРІАЛУ:

МЕТА: Ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою боулінгу; виховувати повагу один до одного, долати свої агресивні наміри, та навчитися підтримувати дітей які зазнали насильства, цькування. Розвивати вміння виходу зі складної ситуації.

ОБЛАДНАНИЙ МАТЕРІАЛ: папір, олівці, кольорові стрічки, мультимедійна дошка, коробка з камінцями, скринька безпеки, колонка.

ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: наприкінці тренінгу учні знають поняття

« Булінг», знають як вміло перейти від конфлікту до примирення, підтримують один одного.

ВІК:  12-14 років ( 6-8 клас)

 

ХІД ТРЕНІНГУ

Психолог: Доброго дня! Діти, давайте привітаємося за нашою традицією!

( Усі учні піднімаються зі своїх місць, називають своє ім’я та говорять про свій настрій. Починають з психолога).

Психолог: діти сьогодні ми з вами дізнаємося, що таке « Булінг» і як з ним боротися. Зараз пропоную всім стати у коло.

Вправа « Стрічки»

Психолог:  оберіть кожен собі стрічку за кольором ( психолог дає кошик зі стрічками). Після того як діти обрали стрічки, психолог пропонує розповісти чому саме цей колір обрали? І кому могли б подарувати свій улюблений колір? (Діти почали сперечатися, що вони не хочуть дарувати саме той колір який подобається і розповіли чому саме цей колір обрали.)

Психолог: Діти зверніть увагу, що з першого завдання ви вже почали сперечатися та ображати один одного.  А чому ви не змогли поступитися один одному? Ось це і є «Булінг»

 

Інформаційне повідомлення «Що таке Булінг»

Слайди на мультимедійній дошці

 

Мета: ознайомити учнів з поняттям булінгу, соціальними ролями у булінгу та стилями їх поведінки.

Сьогодні серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми один до одного.

Останніми роками визнано поширення такого явища, як шкільний булінг. Отже, що це таке: булінг у перекладі з англійської - хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск, цькування, дискримінація. Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи дітей до іншої дитини або дітей.

 4 головні компоненти булінгу:

- агресивна і негативна поведінка;

- здійснюється регулярно;

- відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владу;

- така поведінка є навмисною.

 Форми шкільного булінгу:

  •                  фізичний (умисні штовхання, удари, стусани, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень та ін.);
  •                  психологічний (насильство, пов'язане з дією на психіку, що завдає психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість)

 Соціальна структура булінгу:

  •                  переслідувач (кривдник, агресор);
  •                  постраждала дитина (жертва);
  •                  спостерігач.

 Зараз ми можемо пригадати, що можливо кожен з нас мав якусь свою роль у булінгу. Наприклад був спостерігачем, але при цьому не задумувався, що є безпосереднім його учасником.

 Як розпізнати жертву:

  •                  діти, які не можуть захистити себе, фізично слабші за своїх однолітків;
  •                  невпевнені в собі діти, замкнуті, мовчазні;
  •                  діти, які мають руде волосся, повні чи худі;
  •                  діти, які уникають певних місць у школі (наприклад, на перерві сидять у класі);
  •                  діти, які часто не мають ні одного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками.

Як розпізнати агресора:

  •                  якщо це хлопчики, вони зазвичай фізично сильніші за інших;
  •                  виділяються зовнішністю, манерою поведінки, одягом;
  •                  вони часто зухвалі та агресивні в ставленні до дітей та дорослих;
  •                  не дуже гарно вчаться;
  •                  мають досить велике коло друзів або однодумців та ін.

Як розпізнати спостерігача:

  •                  діти з кола кривдника;
  •                  однокласники;
  •                  випадкові учні або ін..

Наслідки булінгу можуть бути різноманітні. Їх жертви зазнають чимало страждань. Це і зниження самооцінки, поганий сон та апетит, тривожність, вживання алкоголю, паління, думки про самогубство та інші.

Отже, як бачимо явище булінгу є поширеним, але в наших силах його зупинити і не лишатися осторонь. Адже слід пам'ятати, що сьогодні ти - спостерігач, а завтра -- жертва.

Вправа «Відгадай хто»

Мета: навчити дітей розпізнавати соціальні ролі боулінгу.

Психолог: Діти, об’єднайтеся  у 3 групи. Кожній групі буде  запропонована картка  на якій зображено  булінг, вам потрібно буде відгадати вид булінгу та продемонструвати це іншій команді, щоб вони відгадали. ( Учні дуже зацікавилися завданням.  У командах працювали дружньо, доповнювали один одного, кожна команда змогла відгадати вид боулінгу, та продемонстрували команду один одному).

 

Релаксаційна хвилинка «Повітряна куля»

Мета: розслаблення, зняття емоційної напруги.

Психолог:  влаштуйтеся зручніше ( грає мелодія). Уявіть собі, що ви - велика повітряна куля, яку повільно надувають. На довгому, глибокому вдиху підніміть руки, і повністю напружте всі м'язи тіла на кілька секунд. Потім уявіть, що в кулі утворилася маленька дірочка, з якої поступово виходить повітря. На видиху, почніть поступово «здуватися», потроху розслабляючи всі м'язи. Закінчуємо релаксацію станом повного розслаблення.

Вправа «Тягар емоцій»

 

Мета: надати можливість учасникам відчути переживання, які виникають у жертви булінгу, виховувати почуття емпатії.

Психолог: Давайте сядемо у коло. Зараз вам потрібно буде ось із цієї коробки дістати камінчик, та розповісти про свої емоції до тієї людини яка вас колись образила, або ви досі на свого кривдника тримаєте образу.  Говорити можна ( не називаючи при цьому імені свого кривдника). Спробуємо ? ( Учні почали ділитися своїми емоціями та переживаннями, висловлювати свої образи)

Психолог: Діти, чи легко було чути образи один одного? Що ви відчували коли здогадувалися, що річ йде саме про вас? Чи хочете пробачити всі негаразди один одному? І більше не ображати нікого, і захищати того кого ображають?

Вправа « Скринька безпеки»

Мета : формувати в учнів навики відповідальної та безпечної поведінки, спонукати підлітків до пошуку шляхів захисту у небезпечних для них ситуаціях.

Психолог: Пропоную сісти на свої місця. І на аркуші паперу написати як захистити себе від булінгу, що повинна зробити людина коли бачить, що ображають інших? Коли написали потрібно озвучити свої відповіді і покласти у скриньку безпеки.

 

Підведення підсумків

Психолог: Наше заняття закінчилося. А зараз прошу сказати: "Що вам найбільше запам’яталося?" «Що зможете за необхідності застосувати в житті?» «Чи збулися очікування?»

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
16 квітня 2019
Переглядів
1241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку