Розвиваюче заняття для дівчат підлітків
“Твоя особистість безцінна! Спілкування й дружба”.
Мета: розвивати самопізнання, а також навички спілкування з друзями й педагогами, безпека спілкування в інтернеті.
Обладнення: листочки, булавки, червона нитка, папір, олівці, ручки, мікрофон.
Хід заняття
Психолог:
Ви зараз знаходитесь в підлітковому віці, інколи ви чуєте слово перехідний вік, складний вік. Цей період життя пов'язують з кризою особистості. Так не простий вік, коли ви вже не діти, але ще й не дорослі. Інколи всім хочеться довести, що ти вже виріс, тоді й виникають проблеми з дорослими, постійно чуємо слова, що “мене ніхто не розуміє”. Але в цей час формується ваше внутрішне Я, яке як сформується так і буде в майбутньому впливати на ваше життя, рішення, поведінку і т.д. Зрозумійте, що від вас самих залежитеме, яким стане ваш завтрішній день.
Вправа 1 Асоціації.
Назвати якомога більше слів, пов'язаних з іменем Наприклад: Вікторія, Віка, Вікуля, Вікулічка і т.д. Як би ти хотів, щоб до тебе звертались під час занятт?
(написати на листочках,прикріпити до себе на груди).
Вправа 2 Првила групи (опрацювати, дотримуватися).
Вправа 3 “Мої очіування”
По колу передати “мікрофон”, розповісти, що кожен очікує від сьогоднішнього заняття.
Психолог:
Природа може дати вам: гарне тіло, легку ходу, гарну пам'ять, але вам треба це зберігати й розвивати. А саме головне в цей період життя ви можете міркувати над власними вчинками, замислюватися, прислухатися до свого внутрішнього світу. Можна сказати, що ви починаєте нове життя. А отже запам'ятай головні правила, які допоможуть себе не загубити:
Вправа 4 « Маяк».
Тренер пояснює, що кожен повинен бути впевненим в собі, розуміти свою індивідуальність й неповторність. Відчути свою внутрішню силу.
Всі учасники закривають очі й слухають тренера:
«Уявіть маленькій скелястий острів удалині від континенту. На вершині острова – високий, міцно поставлений маяк. Уявіть себе цим маяком. Він стоїть так міцно, що навіть сильні вітри, що постійно дмуть на острові, не можуть похитнути його. Удень і вночі, в ясну погоду й непогоду ви посилаєте потужний промінь світла, що служить орієнтиром для кораблів. У вас багато енергії, ви можете підтримувати сталість вашого світлового променя. Цей промінь ковзає по поверхні океану, попереджаючи мореплавців про мілини. Ви – символ безпеки. Відчуйте внутрішнє джерело світла в собі – світла, що ніколи не може згаснути».
Психолог:
Що таке “жіночність”? Начебто все зрозуміло. А як ви його розумієте?
Жіночність пов'язана не тільки з фізичними даними дівчини, а ще сюди можна віднести граційність, м'якість, ніжність, вишуканість манер, тактовність, не нав'язливість. Просто пам'тайте, що ви жінка.
Легенда про жінку
Коли Бог створив жінку, ангел наблизився, доторкнувся до неї і сказав:
А потім ангел щось помітив на обличчі жінки і доторкнувся до її щоки.
Творець пояснив:
Ангел зачудувався:
Вправа 5 “Автопортрет”
Намалювати дівчину, яка має ознаки жіночності. Опитати, чи мають вони такі ознаки? Які б хотіли розвивати?
Психолог:
У спілкуванні важливо все: як ти одягнена, як сидиш, як ходиш, як розмовляєш. Постава теж важливий елемент. Зовнішній вигляд.
Також в цей час виникають проблеми в спілкуванні з подружками. Інколи ти потрапляєш в такі ситуації, коли тобі важко говорити ”ні” своїх подружці й вона починає цим користуватися. Зараз ми опрацюємо техніку, що дозволить говорити “ні”.
1. Людина просить тебе про щось, а ти не хочеш. Ти говориш про те що не хочеш.
2. Ти кажеш “ні” й підкреслюєш свою відповідь, використовуючи займенник “я”: Ні, мені це буде не приємно, Ні, мене це не цікавить, Ні, мені це не потрібно і т.д.
Вправа 6 “Так -ні”
Діляться по парах, один каже так, другий — ні. Без крику, спокійним голосом. Потім помінятися ролями. Що почували? Чи важко було казати так? Чи важко було казати ні?
Психолог:
А ще важливо мати друзів, або найкращу подругу. Жіноча звичка збиратися разом бере початок із прадавніх часів. Жіноча дружба грунтується на інтуїтивному розумінні одна одної. У подрузі ти бачиш рідну душу. Але інколи ви теж сваритесь, якщо цінуєш дружбу, то дотримуйся таких правил:
Вправа 7 “Мої правила”
Написати які правила дотримуєшся, які порушуєш. Пояснити чому так відбувається?
Вправа 8. Рефлексія заняття.
Кожен учасник заняття завершує речення, яке починається словами «Найнеобхіднішим для мене сьогодні було…» й чи справдились очікування, при цьому на руку зав'язують червону нитку на згадку про те, що ти дівчина, маєш жіночні риси, не ображаєш подружку.
Додаток 1
1. Не використовуй свою подружку заради своїх примх і цілей.
2. Не нарікай подрузі на невдачі в школі, сварки з батьками.
3. Не ображайся, якщо подруга з кимось іншим спілкується або вчить уроки. Не ревнуй її.
4. Не заздри одягу, оцінкам, стосункам .
5. Не вимагай, щоб подруга все тобі розповідала, адже в неї повино бути щось особисте.А якщо вона довірить тобі секрет не розповідай.
6. Не критикуй і не говори: “ Тобі треба...” Не вчи і не керуй її життям.
7. Не згадуй про подругу тільки тоді, коли тобі щось від неї потрібно. Будь уважнішою до її потреб.