Критерії, показники та рівні сфoрмoвaнocті у дітeй старшого дoшкільнoгo віку уявлень про геометричні форми
КРИТEРІЇ ТA ПOКAЗНИКИ |
РІВНІ CФOРМOВAНOCТІ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ ТА НАВИЧОК |
||
Низький |
Ceрeдній |
Виcoкий |
|
КOГНІТИВНИЙ: - наявність у дітей знань про геометричні фігури(коло, квадрат, трикутник, прямокутник); - здатність впізнавати та називати форми предметів; - вміння зорово оцінювати дотиково обстежувати геометричні форми; - знаходження спільного та відмінного між різними геометричними формами. |
У дітей недостатньо сформовані знання про геометричні фігури, не здатні самостійно показувати та називати геометричні форми, потребують допомоги під час обстеження форм предметів, у визначення спільного та відімінного |
У дітей сформовані відносно правильні знання про форми предметів, діти вміють самостійно називати та показувати фігури, разом з вихователем обстежувати форми, аналізувати предмети за допомогою геометричних фігур |
У дітей добре сформовані уявлення про геометричні фігури, здані самостійно називати, досліджувати, знаходити в середовищі геометричні форми, виконувати закпропоновані дидактичні завдання. |
EМOЦІЙНO-ЦІННІCНИЙ: - здатність оцінювати предмети, визначити їх характерні ознаки; - розуміння форми предмета як одного з найважливишіх ознак
|
Діти не здатні саомстійно здійснювати просторовий аналіз, визначати та знаходити геометричні форми в просторі, не здатні саомтсійно визначати ознаки предмета |
Діти здатні називати ознаки предмета при невеликій допомозі дорослого, здійснювати аналіз просторових форм предметів |
Діти самостійно оцінюють форми предметів в просторі, розуміють, що форма — це одна з важливих ознак предмета |
ПРAКТИЧНO-ПOВEДІНКOВИЙ: - здатність виконувати дидактичні завдання на класифікацію фігур; - моживість використовувати власний досвід під час роботи на занятті.
|
Діти не здатні самостійно виконувати завдання, потребують посильної допомоги, потребують постійної мотивації та зосередження уваги під час заняття |
Діти здатні долучатися до спільної гри, відносно правильно виконувати дидактичні завдання |
Діти активно долучаються до математичної діяльності, здатні самостійно виконувати завдання з геометричними формами |