Конспект логопедичного заняття: Автоматизація звука Р в словах та реченнях. "Подорож на Марс"

Про матеріал
Автоматизувати звук «Р» у словах та реченнях. Активізувати словник дитини на тему «Продукти» «Транспорт», вправляти у підборі антонімів та прикметників. Вчити аналізувати речення.
Перегляд файлу


Автоматизація звуку "Р" у словах та реченнях. Тема: "Подорож на Марс"

Цілі:

• Корекційно-навчальні: автоматизувати звук «Р» у словах та реченнях. Активізувати словник дитини на тему «Продукти» «Транспорт», вправляти у підборі антонімів та прикметників.  Вчити аналізувати речення.

• Корекційно-розвиваючі: розвивати фонематичний слух, слухову увагу та пам'ять, зорове сприйняття,  словесно-логічне мислення, навички самоконтролю.

• Виховні: виховання доброзичливості, чуйності та взаємодопомоги.

Обладнання:

• презентація

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Організаційний момент

-  Я отримала листа від одного хлопчика, якого звуть Марсіком, він живе на планеті Марс. У них на планеті закінчилося гарбузове насіння, а для них гарбуз – це найулюбленіший овоч, без якого вони не можуть прожити й дня. Він просить відправити їм насіння. Давай відвеземо насіння, а на чому ми з вами вирушимо в подорож? У нас є різні види транспорту назви їх. Але нам треба вибрати те що зможе нас відправити у космос.

– Молодець! Ми справді полетимо на ракеті.

2. - Треба зібратись у подорож! – З собою у подорож, крім насіння, ми можемо взяти лише ті предмети, у назві яких чується звук «Р». Назви потрібний предмет правильно вимовляючи звук «Р».

Д: Риба, робот, шарф, стіл, гранат, сир, склянка, гармошка, куртка, рукавиці, прапор, телефон.

Л: Які зайві предмети і чому?

Д: Стіл, телефон, склянка. Вони зайві тому, що в словах немає звуку "Р".

3. Ізольована вимова звуку «Р»

Скафандр ми з тобою вдягли,

Мотор ракети завели: (р-р-р-р).

Ви здогадалися, з яким звуком ми вирушимо у подорож? (Зі звуком "Р").

3. Поки летим, давай з тобою пограємо  «Доповни слово!»

Но-ра, кенгу-ру, кома-р, фа-ра, гіта-ра, огі-рок.

Л: Летіти нам належить далеко, тому ми зупинятимемося на різних планетах і робитимемо дозаправку паливних баків.

– Починаємо зворотний відлік: «3, 2, 1 – поїхали!»

Л: Ось ми опинилися на першій планеті, а як вона називається, ви зможете дізнатися, коли прочитаєте склади: АН, УР.

Д: Анур

Л: Є таке слово – Анур? А якщо переставити склади навпаки, що вийде?

Д: УРАН

4. Автоматизація звуку "Р" у словах. Підбір антонімів

- На планеті Уран відбувається "все навпаки":

Л: Якщо у нас ніч, то на Урані

Д: ранок.

Л: Якщо землянин поверне ліворуч, то інопланетянин

Д: праворуч.

Л: Якщо землянин замалює двері у біли йколір, то інопланетянин

Д: у чорний.

Л: На Урані одні жителі ліниві, а інші

Д: працьовиті.

Л: Одні жителі боягузи, інші

Д: хоробрі.

Л: На Урані  одні жителі сумують, то інші

Д: Радіють

 

7. Розвиток фонематичного слуху. Визначення позиції звуку «Р» у словах

Л: Продовжуємо подорож. І наступна зупинка – планети Сатурн. Місцеві жителі просять вас допомогти їм скласти в кошик лише ті продукти, в назві яких є звук "Р" та визначити, де живе звук "Р" (початок, середина, кінець).

Д: У слові СИР звук «Р» живе в кінці слова (в останньому віконце);

– У слові МОРОЗИВО звук «Р» живе в середині слова (у середньому віконці):

- У слові РИБА звук "Р" живе на початку слова (у першому віконці).

Ще слова: слива, цукор, лимон. Йогурт, капуста, кефір, каша, редис.

8. Фізмінутка

Ми зараз з вами виходитимемо у відкритий космос. Нагадаю, що у відкритому космосі всі предмети стають легкими, рухи у них будуть плавними, бо ці предмети потрапили у невагомість.

Звучить космічна музика, дитина імітує рухи у невагомості.

9. Автоматизація звуку "Р" у словах. Повторення відносних прикметників

– Подивіться в ілюмінатори, нам хтось подає сигнали «SOS»! На планеті Меркурій місцевий кухар Меркуша вирішив приготувати страви з різних продуктів, але забув, як вони будуть називатися. Допоможемо йому згадати їхні назви: суп із гороху (який?) – гороховий; суп із перловки – перловий; пюре з картоплі – картопляне; пюре із фруктів – фруктове; пиріг із риби – рибний; сік із моркви – морквяний; сік із груші – грушевий; сік із гранату – гранатовий.

10. Автоматизація звуку «Р» у реченнях. Складання речень щодо сюжетних картинок

Наступна зупинка планети Юпітер. На цій планеті виставка сюжетних картин. Давай придумаємо по одному реченню до кожної картини.

Д: Кріт вирив нору. (3 слова)

– Три черепахи гріються на сонці. (5 слів)

– Рома стрибає через струмок. (4 слова)

- Під березою ростуть гриби. (4 слова)

- Три тигреня грають у хованки. (5 слів)

- Вирушаємо в дорогу далі. Перед нами планета  прочитаємо її назву.

Марс, де на нас чекає Марсік.

Л: Як називатимуться жителі планети Марс?

Д: Марсіани.

Л: Як називатимуться новини, які відбуваються на Марсі? (Які?)

Д: Марсіанські.

Л: Школа на Марсі (яка школа?)

Д: Марсіанська.

- Марсік дуже вдячний вам за те, що ви самі привезли кавунове насіння

12. Підсумок заняття

- Молодці, що допомогли Марсіку! Але, нам час повертатися. Скажіть, що вам найбільше сподобалося? З яким звуком ми мандрували?

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
3 лютого 2023
Переглядів
2057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку