Конспект логопедичного заняття для учнів 3 класу за темою: "Диференціація звуків [в] - [ф], [в’] - [ф’] на початку слова. Речення з однорідними підметами. Птахи, звірі".

Про матеріал
Обсяг навчального матеріалу, його зміст визначено цілком обгрунтовано до мети. Зміст та характер навчального матеріалу відповідають принципам науковості та доступності. Структура заняття відповідає змісту навчального матеріалу, цілям і завданням, а також логіці навчального процесу. Заняття чітко структуроване, дотримано регламент часу в межах окремих завдань і всього заняття в цілому. Етапи заняття тісно пов'язані між собою, кожен наступний єтап випливає з попереднього.
Перегляд файлу

                                       Заняття № ____

Дата ____________

Група ___________

Клас ____________

 

Тема: Диференціація звуків [в] - [ф], [в’] - [ф’] на початку слова. Речення з однорідними підметами. Птахи, звірі.

 

Мета: вчити дітей розрізняти звуки [в] - [ф], [в’] - [ф’]  на початку слова, правильно писати слова з відповідними буквами. Розвивати фонематичні процеси, дрібну моторику, зорову  пам’ять, увагу, спостережливість, зв`язне мовлення. Визначати послідовність звуків у словах. Складати речення з однорідними підметами. Збагачувати словниковий запас.

 

Обладнання: кубики настрою, зображення артикуляційних позицій звуків [в], [ф], зображення артикуляційних вправ, соломинки для коктейлю, стакани з водою, паперові кораблики, іграшковий мікрофон, ручки, зошити, картки з буквами - в, - ф, предметні малюнки, гра «Хто в будиночку живе?», Гра «Що у валізі відьми?», пінцети, різнокольорові помпони, або камінці, таблиці із завданнями.

Хід заняття:

І. Організація дітей до навчання.

 

1. Ось дзвінок сигнал подав-

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А заняття починаймо.

 

2.Сформулювати правила заняття.

 

  • Поважати один одного.
  • Вести себе спокійно.
  • Відповідати після піднятої руки.
  • Бути терплячими.
  • Дати можливість висловитись товаришам.
  • Поважати один одного.

 

2. Визначення свого настрою за допомогою «кубика настрою».

 

ІІ. Визначення артикуляційних позицій звуків [в] - [ф], [в’] - [ф’]  теми заняття та виконання артикуляційної гімнастики.

 

1.Артикуляційна позиція звука [в]. При вимові звука [в] верхні різці з`єднуються з нижньою губою, але не дуже щільно: між ними залишається дуже вузька щілина, через яку і приходить повітря. Якщо артикуляція правильна, то повітряний струмінь спрямовано строго вниз. Голосові зв`язки працюють, горло тремтить (є голос).

 

Артикуляційна позиція звука [ф]. При вимові звука [ф] нижня губа наближена до країв нижніх різців, посередині залишається вузька щілина для прохода повітря, верхня губа злегка піднята. Верхні різці видно, нижні різці закриті нижньою губою. Положення язика залежить від наступного голосного звуку. М`яке піднебіння піднято, голосові складки розімкнуті, повітряний струмінь розсіяно.

 

        2. Інтерактивна технологія «Мікрофон»

 (Говорить тільки той, у кого в руках мікрофон).

 - Спосіб вимовляння обох звуків … (абсолютно однаковий).

 - Вимовляючи звукові пари вголос, чуємо … (шум, голос).

 - Звук [ф] вимовляємо … (глухо).

 - Вимовляючи звук [в] … (вібрують голосові зв`язки).

 

3. Виконання артикуляційної гімнастики.

Вправи: посмішка – парканчик – млинець – гребінець – чистимо зубки – котушка – чашка – злий пес.

 

ІІІ. Розвиток мовленнєвого дихання.

Дихальна вправа "Кулька"

Надути щоки. Повільно, плавно випускати повітря через губи, витягнуті вперед.

Дихальна вправа "Бульбашки"

Рот трохи відкрити. Широкий кінчик язика впирається у нижні зуби. Посередині язика покласти соломинку для коктейлю, кінець якої опустити у склянку з водою. Дути у соломинку так, щоб утворювались бульбашки. Слідкувати, щоб губи були нерухомими і щоки не надувались.

Дихальна вправа "Кораблик"

Підготувати паперовий кораблик. Пустити його у миску або у ванну з водою. Спочатку дитина дує на кораблик, не поспішаючи, склавши губи як для звука «ф-ф-ф». Кораблик пливе плавно. А потім ніби налітає поривчастий вітер. Дитина складає губи як для звука «п», або витягає їх трубочкою, але не надуваючи щік. Кораблик рухається швидше.

 

IV. Розвиток фонематичних процесів і корекція звуковимови.

 

1. Слухання вірша, пояснення слова «велотрек»:

*На велотрек спішить ведмідь, всідається – і ну ревіть!                                      Вирулює велосипед – вовчисько вирвався вперед.                                                        А от вівця відстала – з велосипеда впала. (Т. Коломієць)

 

2. Називання звірів із цього вірша, виділення 1- го звука у їх назвах.

 

3. Слухання вірша, пояснення слова «фантики»:

*Фазаниха фазанятам стала фантики збирати.                                                          Бо малі фазанчики страх, як люблять фантики. (Г. Чубач)

 

4. Слухання вірша та називання кількості слів, імен людей, які зустрічаються в даний віршах.

 Фарбувала Фрося вікна, Федір їй допомагав.

 А як не ставало фарби, Федір миттю наливав.

 

 Федір фрукти полюбляє, вітаміни споживає.

 Чи ж поможуть вітаміни Феді вчитися відмінно?

 

5. Порівняльна характеристика звуків [в], [ф]:

[в] – приголосний, сонорний, дзвынкий, твердий і пом’якшений перед - і, - я.

[ф] – приголосний , глухий, твердий і пом’якшений перед - і. 

 

6. Визначення 1- го звука (підняти картку з потрібною буквою).

 Слова: фарба, вода, фабрика, вуха, фонтан, вареники, форма, вулик, футбол, вишня, фартух, волошка, фіалка, ворота, фокус, верба.                          

 

V. Робота за темою «Птахи, звірі».

 

1. Відгадування загадки:

*В морі синім проживає. То пливе, то походжає.                                                               Має він аж вісім ніг. Як же зветься…. (восьминіг).

 

2. Називання та запис зошит учнями птахів і звірів, назви яких починаються звуками [в], [в’] [ф]: вовк, верблюд, вівця, віслюк, восьминіг, ворона,  фламінго, фазан.

 

VI. Закріплення матеріалу.

 

1. Складання речень з однорідними підметами (за запитаннями):

- Де живуть вовк і ведмідь?    Вовк і ведмідь живуть у лісі.

- Хто такі ворона і фазан?       Ворона і фазан - це птахи.

- Де живуть віл і вівця ?          Віл і вівця живуть у сараї.

- Хто такий верблюд?              Верблюд – це птах.

 

2. Гра «Що у валізі відьми?»

Словник: свічка, вугілля, черв`як, взуття, сова, ворона (ґава), вода, варення.

 

VII. Корекція звуковимови і розвиток зв`язного мовлення.

 

1. Назвати спочатку всі предмети. Потім об`єднати ці предмети в речення.

 

Саксофон, флейта, ксилофон, арфа – це все музичні інструменти.

Футбольна форма, фартух, футболка, сарафан – одяг.

Фламінго, фазан, гриф – це птахи.

Кефір, вафлі, фундук, фініки – це все продукти (їжа).

 

2. Відновлення правильної структури слів:

(вітер)  тер-ві                               (фінік)   нік-ві

(вікно)   но-вік                               (фільм) льм-фі

(вінок)  нок-ві                                (фіалка)  лка-фіа

(віслюк) люк-віс                            (фігура)  ра-гу-фі

 

VІІІ. Розвиток дрібної моторики, зорової  пам’яті, уваги.

 

1. Викласти за поданою схемою, за  допомогою пінцета всі дрібні частинки де є звук [в], [ф].

 

ІХ. Ігрова діяльність.

  

1. Командна гра «Хто в будиночку живе?» Розкласти малюнки зі словами, які починаються на звуки [в] - [в’],  [ф] - [ф’] у будиночки. Розділитись на дві команди і приклеїти на листки паперу потрібні малюнки. Потім представити їх.

 

Х. Підсумки заняття.                                                                                          1.Називання учнями слів, що починаються звуками [в], [ф].

2. Що на занятті вам було найлегше?

3. Що на занятті було для вас найтяжче?

4. Що найбільше сподобалось?

5. Що найбільше запам`яталось?

 

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
1990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку