Конспект логопедичного заняття на тему: «Історія веселого язичка»

Про матеріал

Розвиток рухливісті органів артикуляційного апарату через комплекс артикуляторних вправ, мовленнєве дихання та зміцнення голосових зв'язок

Перегляд файлу

Тема: «Історія веселого язичка»         

Мета: Розвивати рухливість органів артикуляційного апарату через комплекс артикуляторних вправ, мовленнєве дихання та зміцнювати голосові зв’язки; Розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять, мислення, дрібну моторику; Виховувати інтерес до заняття та бажання говорити правильно.

Обладнання: дзеркала, пелюстки квітів, предметні картинки.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Привітання

Встаньте (сядьте) діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

ІІ. Основна частина.

1. Артикуляційна гімнастика.

Жив – був Веселий Язичок у своєму будиночку. Цей будиночок мав свою назву – рот (У тебе є язичок? А де він живе?- дорослий запитує, а дитина показує). Двері будиночка можуть відчинятися і зачинятися (Відкрий і закрий рот). А дверей у тому будиночку аж двоє. Коли відчинити перші двері – губи, за ними видно другі двері – зуби. Коли відчинити й другі двері, Язичок вигляне зі свого будиночка (Рот відкритий. Покажи кінчиком язика верхні зуби; нижні зуби; верхню губу; нижню губу). У будиночка є стеля – піднебіння (Покажи язиком піднебіння).

«Вранці»

Ранок вітають усмішкою губи (Вправа «Усмішка»)

Потім ретельно почистимо зуби: (Вправа «Чистимо зуби»)

праворуч, ліворуч, угору і вниз…

Чисті вже зуби? Ану покажіть! (Вправа «Парканчик»)

Сніданок готовий, на блюдце нам млинці покладуть (Вправа «Млинці»)

варенням смачним їх поллють

Та мусимо, друзі, ми пам’ятати,

що треба повільно й ретельно жувати. (Вправа «Жуйка»)

Поїли смачних і варенням млинців?

Тож губи оближемо. Всі молодці! (Вправа «Смачне варення»)

2. Розвиток мовленнєвого дихання

Вправа «Пелюстка»

Мета: зміцнювати м’язи дихального апарату й тренувати спрямований правильний видих, здуваючи пелюстки квітів з долоньки. 

Покладіть на долоню невеличкі пелюстки квітів та подуйте на них, щоб пелюстки злетіли з вашої долоні. (Діти виконують вправу 2-3 раз)

3. Голосові вправи

Вправа «Відгук»

Мета: зміцнювати голосові зв’язки. Зуби, губи зімкнені.

Виконання: відгукнутися на звернення логопеда коротким звуком (м,м,м)

 4.Розвиток дрібної моторики

Вправа «Пальчик»

Пальчик-пальчик

Пальчик, пальчик, де ти був? (розкрити долоньку)

Я з цим братом в ліс ходив, (загинати пальці починаючи з вказівного)

Я з цим братом борщ варив,

З цим – я кашки куштував,

А з найменшим заспівав.

(Співаємо з мізинцем і розгинаємо всі пальці)

5. Розвиток слухової уваги

Вправа «Хто літає»

Діти, а зараз я буду називати різні предмети, об’єкти, які літають. Наприклад: «літак літає», «ворона літає». Ви кожен раз підіймаєте руки. Але я можу помилятися і сказати неправильно, наприклад «кішка літає». Тоді вам необхідно плескати в долоні.

Мовленнєвий матеріал: бджола літає, вертоліт літає, корова літає, кінь літає, комахи літають, собака літає.

6. Розвиток фонематичного слуху

Вправа “Повтори!”

Діти разом, а потім по черзі повторюють склади за логопедом

– та-та-да – пі- пи – ат-от

– па-па-ба – мі-ми – ум-ом

– ка-ка-га – ді-ди – іт-ит

ІІІ. Підсумок заняття.

Що нового дізналися? Як називаються органи, які допомагають нам говорити?

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку