Конспект логопедичного заняття в 3 класі.

Про матеріал
Закріплення умінь розрізнювати звуки за твердістю- м`якістю; формування ритмічної та звуко-складової структури слова; розвиток фонематичної диференціації на матеріалі приголосних звуків [ц]-[ч], [ц`]-[ч] в ізольованій позиції; в складах і словах; в словосполученнях і реченнях; в текстах.
Перегляд файлу

Тема: Диференціація звуків [ц]-[ч], [ц`]-[ч`].

Мета: Закріплення умінь розрізнювати звуки за твердістю- м`якістю; формування ритмічної та звуко-складової структури слова; розвиток фонематичної диференціації на матеріалі приголосних  звуків [ц]-[ч], [ц`]-[ч] в ізольованій позиції; в складах і словах; в словосполученнях і реченнях; в текстах.

Обладнання: предметні малюнки, м`яч, сюжетний малюнок, картки

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Вчитель-логопед вітається з дітьми, налаштовує дітей на співпрацю.

Гра «Навпаки»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Артикуляційні вправи «Смачне варення», «Почистимо зубки», «Конячка».

Вправи для дихання: якнайдовше вимовляти на одному видиху звук [ц] та склади із звуком [ч].

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  • Визначити однаковий звук в ряді слів. Уточнити артикуляцію звука[ц].
  • Визначити однаковий звук в ряді слів. Уточнити артикуляцію звука[ч].
  • Порівняти артикуляцію звуків [ц]-[ч].
  • Повторити пари складів та слів із звуками [ц]-[ч].
  • Гра « На чому?» «На кому?» ( тачка- на тачці, конячка – на конячці,...). Вчитель називає слово, учень змінює його так щоб воно відповідало на питання На чому?На кому? Слідкувати за вимовою закінчень.

Слова: стрічка, річка, синичка, курочка, собачка, бочка, квочка, вудочка, криничка, лисичка, гусочка, паляничка, пічка, учениця.

  • Прослухати текст, повторити з тексту слова із звуком[ц] та звуком [ч].

                                       Фізхвилинка

     -  Гра « Твердо-м`яко». ( Вчитель вимовляє звук твердо, а учень  - вимовляє цей самий звук м’яко).

      - Порівняти артикуляцію звуків [ц`]-[ч`].

     - Повторити пари складів та слів із звуками [ц`]-[ч`].

       - Придумати речення із словами із попереднього завдання.

      -  Послухати текст, повторити з тексту слова із звуком [ц`] та звуком [ч`]

      - Прочитати склади і слова, чітко вимовляти звуки [ц]-[ч].

Ча - ца – чапля - чайник-царівна.

Чо - цо – чотири - чоботи – цокотіння.

Чу – цу – чудовий – цуратися – чути – цупкий.

 

Чи – ци – чистий – цирк – чипляти – цифра.

Че – це – черепаха – цемент – черевики – цегла.

-Робота над приказкою.

Добрати  приказку до кожного випадку.

 

Коли хтось говорить дуже мляво і тихо, про нього кажуть:

 

 

 

Про ледачого говорять:

 

 

 

Коли хтось втручається не в своє діло, тоді приказують:

 

 

 

Приказки : « І в день, і в ночі лежить на печі».

« Вмішалася як середа в тиждень».

«Говорить так, як три дні хліба не їв».

ІV. Узагальнення та систематизація знань і вмінь учнів

Завдання для учнів:

  1. Чим відрізняється артикуляція звуків [ц]-[ч]?
  2. Придумати слова із звуком [ц], із звуком [ч].
  3. Пригадати приказки, над якими працювали.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
885
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку